Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Окт 21, 2018 3:53 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Вто Юли 04, 2017 9:24 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 108
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Случката е от Сб, след 2 часа летене бях решил да изляза напред в равнината и после да кацна. Удари ме някаква злобна термика, която реших да завъртя. След няколко врътки мощен шут ме хвърли в обратен завой със 70% колапс, оправих крилото почти веднага без ушите, които по принцип излизат трудно на това крило. Енергията от колапса ме вкара в поредица от подмятания на вс посоки, 2 пъти щях да скоча в крилото и на 3-тия явно не ми издържаха нервите и неволно го вкарах в негативна спирала с камерите надолу. Управленията станаха по 100кг крилото се насвири към земята и не поемаше никакви команди дори със зверско дърпане. Земята идваше бързо, претоварването беше мн сериозно и реших, че вече няма никаква дилема хвърлих запасния с вс сила и увиснах .. Почнах да събирам вървите, но крилото се навъртя и дотам. На вс завъртане вземаше въздух и се удряше в запасния, но общо взето работата отиваше на оцеляване :) Приземих се на крака и гръб общо взето с почти никакви контузии. Не помня кога съм откопчал единия колан и съм го хвърлил във вече навъртяните върви. По принцип не откопчавам крилото .. неадекватна работа. Сбруята е съдрана на джоба на запасния - явно не е изчислена за силата, която ти идва в такъв момент :) Ето и някакви мои си изводи от ситуацията, който има нещо да добави да заповяда полезното си е полезно:
- като купувах крилото от мерак си затворих очите за някои неща, които прочетох - голяма глупост. В сайта на Нова крилото го дават DHV 2-3, а Зиад го слага като изисквания към пилота на едно с Gin GTO2. Отделно от това Triton 1 си е En-D .. т.е. нещата заприличват на Каррера, която влезe в En-B
- с това крило на практика летя по-малко, а не повече поради ред причини най-вече си загубих спокойствието във въздуха и мисля, че е време за даунгрейд
- задължително трябваше да мина сив курс с крилото, а не да си карам по старому, но честно казано вече не съм навит и на такъв вариант
- като гледах как съм съдрал сбруята при ваденето на запасния много се радвам, че ръчката е издържала на напъна иначе... При следваща такава ситуация (недай си Боже) бих го извадил по-внимателно. Ще дописвам, ако се присетя нещо хубави полети на всички!
Крилото е на няколко полета неразличимо от ново и се продава за 1800е възможен е лек коментар - продадено.
http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?i ... 52822s.jpg
http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?i ... 56173a.jpg

_________________
Cayenne5


Последна промяна Marv на Вто Юли 25, 2017 1:07 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Вто Юли 04, 2017 6:25 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1007
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Радвам се че си оцелял и споделяш!

Само едно уточнение:
Marv написа:
...неволно го вкарах в негативна спирала с камерите надолу. Управленията станаха по 100кг крилото се насвири към земята и не поемаше никакви команди дори със зверско дърпане...


Няма такова нещо като негативна спирала с камерите надолу и тежки управления - това е позитивна спирала или просто спирала!
При негативна спирала крилото се върти около точка пробождаща купола близка до тази на центъра на тежестта, но не еднаква - налягането в управленията е много слабо до никакво - крилото най-често е над пилота.
При авторотация (негативно въртене, САТ) -точката на въртене е между пилота и крилото - налягането е умерено а крилото излиза при отпускане на управленията - претоварването е незначително.
При нормална (позитивна) стръмна спирала претоварването е голямо и управленията са твърди, в повечето случаи крилото отговаря на по-дълбоки команди но паниката на пилота го кара да не дърпа достатъчно (усещаш твърдостта на командата при 2 см опън и си мислиш че дърпаш прекалено много).
Та накратко това което си описал звучи по скоро като нормална позитивна спирала - потренирай спирали за да се научиш как се правят излизанията при насвирване - за предпочитане тренирай на малки стъпки с по-нисък клас крила.

Поздрави и бързо психологическо възстановяване ;) - отръскай страха с летене! :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Вто Юли 04, 2017 7:50 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 108
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Благодаря за уточнението, Иво, прав си може би по-точно беше да пиша, че го изнегативих и влезе в спирала. Не мога да възстановя точно станалото по обясними причини. Не мога и да си обясня как се насвири толкова бързо в спирала с Карерата съм правил няколко спирали и му трябваха няколко витки за да се насвири така. Другото, е че крилото се насвири както е с ушите,(в това също не съм мн сигурен явно вече адреналинът там си е казал думата) и не поемаше дори брутални команди, с които по принцип избягвам да излизам от спирала заради големия мах, който прави крилото на излизане. Преди да хвърля запасния обрах с всичка сила двете управления просто за да съм пробвал всичко - нямаше никаква реакция на крилото. Приемам всякакви мнения.

_________________
Cayenne5


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Вто Юли 04, 2017 9:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 301
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Помниш ли колко насуквания имаше?

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Вто Юли 04, 2017 9:49 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 108
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
YaHooooO написа:
Помниш ли колко насуквания имаше?

Ники, крилото почна да се насуква след запасния може би около 13-14 пъти. Как погасявате крилото след запасен? Аз започнах да дърпам вървите които хванах първо, но това явно не е идея.

_________________
Cayenne5


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Сря Юли 05, 2017 6:35 am 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 108
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Със сигурност спиралата е била с 2 сгънати уши - потвърдено от Вен, който гледа случката отгоре. Крилото има по 10 затворени клетки от всяка страна. Може би затова се е заключила толкова злобно все пак площта става мн по-малка. Не знам и дали има начин за излизане май дори на клипче не съм виждал такова нещо.

_________________
Cayenne5


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Чет Юли 06, 2017 7:24 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 301
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
Ако крилото е в спирала и има голямо вътрешно налягане не мисля,че можеш да го погасиш с някаква връв. Единствения шанс да изгуби налягането си ( да промениш профила на крилото към нелетящо парче плат, което да не прави махове) е да се изнегативи с някое от управленията, но това е при положение,че те (управленията) не са блокирани от насукването на вървите (а това може да стане /с цената на претопени върви/ ако не си насукан повече от 2 пъти (720 градуса) или да хванеш връв(върви) над насукването ( но това може и да е невъзможно за достигане) и да дърпаш яко.
Нека написаното се приема само като размисли - като се видим може да обсъдим ситуацията, защото не съм сигурен, че описвам действия за точно твоята ситуация.

Поздрави

Допълнение: 13-14 насуквания, летящо крило и запасен - мисля,че начините да промениш това са :
1-Отцепване на крилото
2- Да се набираш по снопа върви( което никак не е лесно), докато достигнеш мястото, където се разплитат и тогава да издърпаш няколко (силно и докато достигнеш плата), докато крилото изгуби формата си.

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2017 4:11 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Сеп 14, 2013 1:11 am
Мнения: 108
Местоположение: Бургас
Име: Христо Димитров
Чувствам се длъжен да си допиша темата за тези, които ще я прочетат и не ме познават за да знаят как са се развили събитията. Малко след инцидента продадох крилото и си купих от Ясен Chili4, което е сериозен даунгрейд като изисквания към пилота, но същевременно по-нов модел и по-летящо от Тритона. Тук нямам предвид някакви сухи статистики и пърформънс на хартия, а летене в реални условия. Още първия месец си бих рекорда 5 пъти подред без никакви драми, върнах си спокойствието и удоволствието от летенето. Просто не е за вярване какво си причиних с един неудачен избор на крило на косъм беше да ме извади от спорта нацяло, то просто малко по-малко те отказва и губиш всякакво желание за летене. Внимавайте какво си купувате за да си летите като пичове! Пиша го за тези, които тепърва навлизат в спорта и евентуално ще го прочетат(с надеждата да не са корави кратуни като мен). :) Почти не съм срещал някой да съжалява, че си е купил нисък клас крило, а обратното е доста често срещано. Поздрави и красиви полети! Безаварийно!

_________________
Cayenne5


Върнете се в началото
  Профил    +14 / -0 
 
 Заглавие: Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2
МнениеПубликувано на: Вто Сеп 19, 2017 9:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 339
Име: Георги Джамяров
Едно време като ходех за риба си говорехме с колегите, че : " една примамка е толкова по-уловиста, колкото повече и вярваш."
В тоя ред на мисли, крилото не ти е виновно.
Изборът на крило трябва да съответства на реалистичната ни оценка ( а аз лично се допитвам и до приятели )за собствените ни възможности.
В тоя ред на мисли ще споделя още една максима на която робувах и все още мисля че е ценна.
" по добре да летиш ЕНБе крило на 100% отколкото да те е страх да натиснеш спида на ЕНЦе"
П.С. Особено по вятъра, значение няма :)

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -4 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов