SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Запасен на Тополица с Nova Triton 2
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=9347
Страница 1 от 1

Автор:  Marv [ Вто Юли 04, 2017 9:24 am ]
Заглавие:  Запасен на Тополица с Nova Triton 2

Случката е от Сб, след 2 часа летене бях решил да изляза напред в равнината и после да кацна. Удари ме някаква злобна термика, която реших да завъртя. След няколко врътки мощен шут ме хвърли в обратен завой със 70% колапс, оправих крилото почти веднага без ушите, които по принцип излизат трудно на това крило. Енергията от колапса ме вкара в поредица от подмятания на вс посоки, 2 пъти щях да скоча в крилото и на 3-тия явно не ми издържаха нервите и неволно го вкарах в негативна спирала с камерите надолу. Управленията станаха по 100кг крилото се насвири към земята и не поемаше никакви команди дори със зверско дърпане. Земята идваше бързо, претоварването беше мн сериозно и реших, че вече няма никаква дилема хвърлих запасния с вс сила и увиснах .. Почнах да събирам вървите, но крилото се навъртя и дотам. На вс завъртане вземаше въздух и се удряше в запасния, но общо взето работата отиваше на оцеляване :) Приземих се на крака и гръб общо взето с почти никакви контузии. Не помня кога съм откопчал единия колан и съм го хвърлил във вече навъртяните върви. По принцип не откопчавам крилото .. неадекватна работа. Сбруята е съдрана на джоба на запасния - явно не е изчислена за силата, която ти идва в такъв момент :) Ето и някакви мои си изводи от ситуацията, който има нещо да добави да заповяда полезното си е полезно:
- като купувах крилото от мерак си затворих очите за някои неща, които прочетох - голяма глупост. В сайта на Нова крилото го дават DHV 2-3, а Зиад го слага като изисквания към пилота на едно с Gin GTO2. Отделно от това Triton 1 си е En-D .. т.е. нещата заприличват на Каррера, която влезe в En-B
- с това крило на практика летя по-малко, а не повече поради ред причини най-вече си загубих спокойствието във въздуха и мисля, че е време за даунгрейд
- задължително трябваше да мина сив курс с крилото, а не да си карам по старому, но честно казано вече не съм навит и на такъв вариант
- като гледах как съм съдрал сбруята при ваденето на запасния много се радвам, че ръчката е издържала на напъна иначе... При следваща такава ситуация (недай си Боже) бих го извадил по-внимателно. Ще дописвам, ако се присетя нещо хубави полети на всички!
Крилото е на няколко полета неразличимо от ново и се продава за 1800е възможен е лек коментар - продадено.
http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?i ... 52822s.jpg
http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?i ... 56173a.jpg

Автор:  Viper_Weasel [ Вто Юли 04, 2017 6:25 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2

Радвам се че си оцелял и споделяш!

Само едно уточнение:
Marv написа:
...неволно го вкарах в негативна спирала с камерите надолу. Управленията станаха по 100кг крилото се насвири към земята и не поемаше никакви команди дори със зверско дърпане...


Няма такова нещо като негативна спирала с камерите надолу и тежки управления - това е позитивна спирала или просто спирала!
При негативна спирала крилото се върти около точка пробождаща купола близка до тази на центъра на тежестта, но не еднаква - налягането в управленията е много слабо до никакво - крилото най-често е над пилота.
При авторотация (негативно въртене, САТ) -точката на въртене е между пилота и крилото - налягането е умерено а крилото излиза при отпускане на управленията - претоварването е незначително.
При нормална (позитивна) стръмна спирала претоварването е голямо и управленията са твърди, в повечето случаи крилото отговаря на по-дълбоки команди но паниката на пилота го кара да не дърпа достатъчно (усещаш твърдостта на командата при 2 см опън и си мислиш че дърпаш прекалено много).
Та накратко това което си описал звучи по скоро като нормална позитивна спирала - потренирай спирали за да се научиш как се правят излизанията при насвирване - за предпочитане тренирай на малки стъпки с по-нисък клас крила.

Поздрави и бързо психологическо възстановяване ;) - отръскай страха с летене! :)

Автор:  Marv [ Вто Юли 04, 2017 7:50 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2

Благодаря за уточнението, Иво, прав си може би по-точно беше да пиша, че го изнегативих и влезе в спирала. Не мога да възстановя точно станалото по обясними причини. Не мога и да си обясня как се насвири толкова бързо в спирала с Карерата съм правил няколко спирали и му трябваха няколко витки за да се насвири така. Другото, е че крилото се насвири както е с ушите,(в това също не съм мн сигурен явно вече адреналинът там си е казал думата) и не поемаше дори брутални команди, с които по принцип избягвам да излизам от спирала заради големия мах, който прави крилото на излизане. Преди да хвърля запасния обрах с всичка сила двете управления просто за да съм пробвал всичко - нямаше никаква реакция на крилото. Приемам всякакви мнения.

Автор:  YaHooooO [ Вто Юли 04, 2017 9:14 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2

Помниш ли колко насуквания имаше?

Автор:  Marv [ Вто Юли 04, 2017 9:49 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2

YaHooooO написа:
Помниш ли колко насуквания имаше?

Ники, крилото почна да се насуква след запасния може би около 13-14 пъти. Как погасявате крилото след запасен? Аз започнах да дърпам вървите които хванах първо, но това явно не е идея.

Автор:  Marv [ Сря Юли 05, 2017 6:35 am ]
Заглавие:  Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2

Със сигурност спиралата е била с 2 сгънати уши - потвърдено от Вен, който гледа случката отгоре. Крилото има по 10 затворени клетки от всяка страна. Може би затова се е заключила толкова злобно все пак площта става мн по-малка. Не знам и дали има начин за излизане май дори на клипче не съм виждал такова нещо.

Автор:  YaHooooO [ Чет Юли 06, 2017 7:24 am ]
Заглавие:  Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2

Ако крилото е в спирала и има голямо вътрешно налягане не мисля,че можеш да го погасиш с някаква връв. Единствения шанс да изгуби налягането си ( да промениш профила на крилото към нелетящо парче плат, което да не прави махове) е да се изнегативи с някое от управленията, но това е при положение,че те (управленията) не са блокирани от насукването на вървите (а това може да стане /с цената на претопени върви/ ако не си насукан повече от 2 пъти (720 градуса) или да хванеш връв(върви) над насукването ( но това може и да е невъзможно за достигане) и да дърпаш яко.
Нека написаното се приема само като размисли - като се видим може да обсъдим ситуацията, защото не съм сигурен, че описвам действия за точно твоята ситуация.

Поздрави

Допълнение: 13-14 насуквания, летящо крило и запасен - мисля,че начините да промениш това са :
1-Отцепване на крилото
2- Да се набираш по снопа върви( което никак не е лесно), докато достигнеш мястото, където се разплитат и тогава да издърпаш няколко (силно и докато достигнеш плата), докато крилото изгуби формата си.

Автор:  Marv [ Вто Сеп 19, 2017 4:11 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2

Чувствам се длъжен да си допиша темата за тези, които ще я прочетат и не ме познават за да знаят как са се развили събитията. Малко след инцидента продадох крилото и си купих от Ясен Chili4, което е сериозен даунгрейд като изисквания към пилота, но същевременно по-нов модел и по-летящо от Тритона. Тук нямам предвид някакви сухи статистики и пърформънс на хартия, а летене в реални условия. Още първия месец си бих рекорда 5 пъти подред без никакви драми, върнах си спокойствието и удоволствието от летенето. Просто не е за вярване какво си причиних с един неудачен избор на крило на косъм беше да ме извади от спорта нацяло, то просто малко по-малко те отказва и губиш всякакво желание за летене. Внимавайте какво си купувате за да си летите като пичове! Пиша го за тези, които тепърва навлизат в спорта и евентуално ще го прочетат(с надеждата да не са корави кратуни като мен). :) Почти не съм срещал някой да съжалява, че си е купил нисък клас крило, а обратното е доста често срещано. Поздрави и красиви полети! Безаварийно!

Автор:  Djubaca [ Вто Сеп 19, 2017 9:21 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен на Тополица с Nova Triton 2

Едно време като ходех за риба си говорехме с колегите, че : " една примамка е толкова по-уловиста, колкото повече и вярваш."
В тоя ред на мисли, крилото не ти е виновно.
Изборът на крило трябва да съответства на реалистичната ни оценка ( а аз лично се допитвам и до приятели )за собствените ни възможности.
В тоя ред на мисли ще споделя още една максима на която робувах и все още мисля че е ценна.
" по добре да летиш ЕНБе крило на 100% отколкото да те е страх да натиснеш спида на ЕНЦе"
П.С. Особено по вятъра, значение няма :)

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/