SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=9701
Страница 2 от 3

Автор:  dimitar.miladinov [ Вто Апр 10, 2018 8:59 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Май не ме разбра. Този тест като подробност, описание и заключение сравнен с теста на BD е като пръдня в ураган.

Чистите факти до момента са:
1. двама души са загинали при летене вследствие прегаряне на фала
2. различи авиационни авторитети (включително британската федерация) препоръчват ползване на карабинери или майони.
3. тестовете на BD показват, че когато се свързват РАЗЛИЧНИ като размер и материал примки се стига до 50% намаляване на якостта
4. тестовете на Гуидо Ройш (който е в ДХВ по принцип но теста няма общо с ДХВ) са направени с фалове на съвременни сбруи и предимно на комбинация Динема/Динема. Има сбруи, които се летят в момента, и на които фаловете изглеждат много различно от снимката, включително и такива от найлон и тн.
5. това, че не са успели да повторят в теста на ПМА условията, при които са станали въпросните два трагични случая не значи, че случаите са НЕДОКАЗАНИ.

И накрая става като във вица - не било ДХВ, а ПМА. Не били слухове и недоказани, а съвсем реални случаи.
Няма ли поне половин крило да ми дадеш, на изплащане :)

п.п. няма смисъл да спорим и да мерим тестове, които не сме правили. вероятно в 99.9% от случаите ще сработи системата с възела. важно е обаче да се знае, че материалите трябва да са еднакви, диаметрите - сходни, и да бъде обран всякакъв луфт при възела или асиметричност при позиционирането му, която може да доведе до приплъзване при натоварване.

Автор:  Милен [ Вто Апр 10, 2018 9:21 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3934005152

Това е заключението на PMA /Асоциацията на производителите на парапланери/от 05.04.2017

Пилоти дори им благодарят, че вече са изяснили този проблем.

Най-голямата и влиятелна организация в света на производителите на парапланери е написала едно голямо НЕ в края! Това е за олигофрени, да разберат написаното!!!

Loop or Maillon Rapide screw shackle for V-line connection between harness and rescue?

In a very comprehensive test program, the PMA carried out practical droptests of V-lines connection.

More than 100 practical drop tests were conducted at Edelrid test laboratory. In this case, the strength of V-line connections with loop constriction, without Maillon Rapide shackles, should be investigated. For this purpose, Advance had prepared more than 100 samples of different designs and in different materials.

The reason for this was an unconfirmed statement that loop connections would not provide sufficient strength between harness and rescuer.

In the study, a force of more than 15g (to the maximum load of 120 daN) was simulated as a shock test. It was also possible to clearly measure the actual shock load which then applied to the harness

The following results were presented for the first time in practical proof:

· The V-line loop connection to the harness (without the Maillon Rapide) is slightly reduced but not limited.

· Asymmetrical loop connections, which cause friction over the length of the loop, can have a small effect on the strength. In these tests, only Dyneema was tested with Dyneema material.

· Polyester tapes generally have higher damping values than dyneema webbing or lines. In all cases, it depends on the type of processing and less whether the V-line is looped or connected to a Maillon Rapide.

Following the dynamic drop tests, all specimens were tested in a static tensile test for possible non-visible damage. Even in the case of the static tensile load tests of the already tested samples, no negative influences of “looping”could be determined.

However, it could be clearly shown that the static load tests of the V-lines, or static load tests of the entire harness, are a lot harder than it could happen in practice. This appears to be very soothing to the positive test results.

The PMA's thanks go to the Edelrid and Advance for the effort and cost they have incurred in order to clarify an important technical question:

Are loop connections on V-lines more uncertain than Maillon Rapide connections?

NO!

Fixed loop connections have not been cut off in any of the tests, compared to connections with Maillon Rapide!


P. S. Още вчера можех да пусна линка, но обичам да изучавам хората :)))

Автор:  Милен [ Сря Апр 11, 2018 8:31 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

dimitar.miladinov написа:
Май не ме разбра. Този тест като подробност, описание и заключение сравнен с теста на BD е като пръдня в ураган.

Чистите факти до момента са:
1. двама души са загинали при летене вследствие прегаряне на фала
2. различи авиационни авторитети (включително британската федерация) препоръчват ползване на карабинери или майони.
3. тестовете на BD показват, че когато се свързват РАЗЛИЧНИ като размер и материал примки се стига до 50% намаляване на якостта
4. тестовете на Гуидо Ройш (който е в ДХВ по принцип но теста няма общо с ДХВ) са направени с фалове на съвременни сбруи и предимно на комбинация Динема/Динема. Има сбруи, които се летят в момента, и на които фаловете изглеждат много различно от снимката, включително и такива от найлон и тн.
5. това, че не са успели да повторят в теста на ПМА условията, при които са станали въпросните два трагични случая не значи, че случаите са НЕДОКАЗАНИ.

И накрая става като във вица - не било ДХВ, а ПМА. Не били слухове и недоказани, а съвсем реални случаи.
Няма ли поне половин крило да ми дадеш, на изплащане :)

п.п. няма смисъл да спорим и да мерим тестове, които не сме правили. вероятно в 99.9% от случаите ще сработи системата с възела. важно е обаче да се знае, че материалите трябва да са еднакви, диаметрите - сходни, и да бъде обран всякакъв луфт при възела или асиметричност при позиционирането му, която може да доведе до приплъзване при натоварване.


Сиа ни разбрах, що е писано тва!!! Да разбирам ли, че Асоциацията на производителите на парапланери са измамници щото са написали "

The reason for this was an unconfirmed statement that loop connections would not provide sufficient strength between harness and rescuer.

ББ /да ни са бъркате - бай булгар/ ги е хванал в измама. Имало умрели заради прегаряне на възела, пък тез писали - НЕПОТВЪРДЕНИ!, че и некви фирмички - Адванс и Еделрид ги спонсорирали, че и некъф тест праили.

Правилно си го написал:
"Този тест като подробност, описание и заключение сравнен с теста на BD е като пръдня в ураган."
Имаш право, BD са хамериканциии, а некви Eu фирмички и асоциации шa са дървят.
Сега разбирам що искаш и половин крило - да резнеш поне половината твое, та белким не се вижда името на таа фирма /съзнателно не я пиша, да не им засегна имиджа и после по съдилища да ме
цоцат за увреден имидж/ дето спонсорират такива неверни изследвания :)))

Автор:  dimitar.miladinov [ Сря Апр 11, 2018 9:46 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Абе Милене, земи се спри малко. Къде намесваш производители на крила, американци, европейци... На всички стана ясно, че темата за връзването на фала е само повод.

В цялата тази енергия дето влагаш в тези драсканици няма нищо добронамерено и не цели обсъждането на предимства и недостатъци на различните системи. Във всеки пост ме хапеш и обиждаш (или си мислиш, че това се случва). Ако си направиш труда и разровиш същия този форум ще видиш, че бях от малкото хора които се опитаха да те защитат когато след един тандемен полет на Мальовица много хора заслужено ти скочиха. Вероятно това ти наричаш мазнене от мишка комунист и бай булгар :)

Съвсем отделно научно внимание изисква маниакалната идея как някакви фирми ще те осъдят и ще забогатеят... Представяш ли си - на Адванс мечтата е да цоцат от Милен Димитров? Все си мисля, че се целят малко по-високо и встрани.

И сега като се обърнеш назад и прочетеш всичко дето написа доволен ли си от себе си? Добре ли се представи? Направи ли парапланеризма по-безопасен а форума по-полезен?

Последното ми участие в темата -> никога не съм казвал, че запасен парашут и сбруя не могат да се вържат с възел безопасно. Казвам само, че както се оказва, в много редки случаи когато скоростта на отваряне е висока, материалите са различни и има приплъзване може връзката да се разруши, затова всеки който ползва тази система е хубаво да има в предвид това.

Автор:  DVD [ Сря Апр 11, 2018 11:15 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Милене,

това че има умрели е факт. Човека е паднал, загинал е и парашута му е бил откъснат от сбруята - това всичкото са факти. Вече как точно е бил закачен парашута, защо се е скъсал и т.н. са въпроси спорни и недоказуеми. Затова няколко организации са решили да тестват и да проверят хипотези/теории/предположения. До тук е ясно, че по време на тестовете не са успели да повторят начина на скъсване. Това все-още не доказва нищо. Не доказва че такива случаи няма. Не доказва че такива случаи не може да се случат. Не доказва че свързването без майон е същото като свързването с майон.

Така като гледам резултатите от анкетата - имаме приблизително 2/3 от пилотите без майон и 1/3 с майон.

Направих си труда да проверя какво препоръчват основните производители на сбруи и ето какъв е резултата:

Advance, Sup Air, Kortel Design, Ozone, UP и Gin Gliders казват в инструкциите си, че свързването трябва да е с майон.

Woody Valley казва, че и двата начина (с майон и с безконечен възел) са възможни, без да препоръчва конкретно кой да се прави.

Ava Sport не казва изрично (с текст) как да бъде свързан парашута, но на илюстрациите е показано свързване с безконечен възел.

Така че моя съвет към тези които са без майон е да си сложат! Не само защото е по-сигурно, но и е по-удобно ако отворите запасен и той се закачи на дърво - тогава просто развивате майона, сваляте си сбруята, а парашута се откача самостоятелно много по-лесно.

Автор:  R2LsD2 [ Сря Апр 11, 2018 11:45 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Първият ми запасен беше 'колан за колан'.

Вторият, който отворих по необходимост, беше свързан с майон.

От вчера съм с някаква мека връзка, защото пристигна с нея и така препоръчват в manual-a.
Изображение

П.С.
Доста хора си монтират запасните с майон, но не стабилизират коланите с ластици, както се препоръчва.
(това на снимката не е най-добрия пример, но се виждат ластиците)
Изображение

Автор:  ppountchev [ Сря Апр 11, 2018 1:19 pm ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Няма абсолютно никакво значение дали ще си вържеш запасния с майон, директно или "soft shackle". Основното е да няма триене и може да се постигне и по трите начина ако се направи прецизно. В този ред на мисли ако не го направиш прецизно най-малкият шанс да сбъркаш е с майон и затова е препоръчителен. "Soft shackle" май даваше по-добри параметри от всички варианти ама ако сбъркаш възела си чао, както и не става за многократна употреба.

Автор:  Buga [ Сря Апр 11, 2018 4:27 pm ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Може би малко оф топик, просто разсъждения.
Имам два парашута - един в сбруята и един на фронт контейнер с безконечен възел.
1. Поне при мен майонът е толкова силно стегнат ( от стрх да не се развие ), че доводът с разкачането ако вися на дърво не върви, освен ако не си нося клещи. Повечето хора, които познавам, също го натягат доста здраво.
2. Мисля, че е хубаво да има неупренов калъф върху майона - представям си колко зъби може да ми избие, ако не го хвърля като хората и майонът ме удари през лицето...

Автор:  DVD [ Сря Апр 11, 2018 5:53 pm ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Buga написа:
Може би малко оф топик, просто разсъждения.
Имам два парашута - един в сбруята и един на фронт контейнер с безконечен възел.
1. Поне при мен майонът е толкова силно стегнат ( от стрх да не се развие ), че доводът с разкачането ако вися на дърво не върви, освен ако не си нося клещи. Повечето хора, които познавам, също го натягат доста здраво.
2. Мисля, че е хубаво да има неупренов калъф върху майона - представям си колко зъби може да ми избие, ако не го хвърля като хората и майонът ме удари през лицето...


Ей за това в сбруята ми винаги има две малки ключенца - едното е за майона на запасния, а другото за тези на коланите на крилото.

Автор:  Красьо [ Сря Апр 11, 2018 11:41 pm ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

DVD написа:

Така като гледам резултатите от анкетата - имаме приблизително 2/3 от пилотите без майон и 1/3 с майон.

Направих си труда да проверя какво препоръчват основните производители на сбруи и ето какъв е резултата:

Advance, Sup Air, Kortel Design, Ozone, UP и Gin Gliders казват в инструкциите си, че свързването трябва да е с майон.

Woody Valley казва, че и двата начина (с майон и с безконечен възел) са възможни, без да препоръчва конкретно кой да се прави.

Ava Sport не казва изрично (с текст) как да бъде свързан парашута, но на илюстрациите е показано свързване с безконечен възел.

Така че моя съвет към тези които са без майон е да си сложат! Не само защото е по-сигурно, но и е по-удобно ако отворите запасен и той се закачи на дърво - тогава просто развивате майона, сваляте си сбруята, а парашута се откача самостоятелно много по-лесно.

До колкото имам информация, от поне 7 години EN сертификацията на спасителните парашути налага използването на майон карабинер.

Автор:  Милен [ Чет Апр 12, 2018 7:41 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Красьо написа:
DVD написа:

Така като гледам резултатите от анкетата - имаме приблизително 2/3 от пилотите без майон и 1/3 с майон.

Направих си труда да проверя какво препоръчват основните производители на сбруи и ето какъв е резултата:

Advance, Sup Air, Kortel Design, Ozone, UP и Gin Gliders казват в инструкциите си, че свързването трябва да е с майон.

Woody Valley казва, че и двата начина (с майон и с безконечен възел) са възможни, без да препоръчва конкретно кой да се прави.

Ava Sport не казва изрично (с текст) как да бъде свързан парашута, но на илюстрациите е показано свързване с безконечен възел.

Така че моя съвет към тези които са без майон е да си сложат! Не само защото е по-сигурно, но и е по-удобно ако отворите запасен и той се закачи на дърво - тогава просто развивате майона, сваляте си сбруята, а парашута се откача самостоятелно много по-лесно.

До колкото имам информация, от поне 7 години EN сертификацията на спасителните парашути налага използването на майон карабинер.



Единствения изобщо тест точно по този въпрос е проведен от PMA със съдействието на Advance
и Edelrid през 2017 г.

В официалното изявление на PMA пише каква е причината за теста

"The reason for this was an unconfirmed statement that loop connections would not provide sufficient strength between harness and rescuer."

До 2017 нямаше инфо с тежест точно по въпроса!

Ето отново официалното заключение на PMA от теста:

"The PMA's thanks go to the Edelrid and Advance for the effort and cost they have incurred in order to clarify an important technical question:

Are loop connections on V-lines more uncertain than Maillon Rapide connections?

NO!

Fixed loop connections have not been cut off in any of the tests, compared to connections with Maillon Rapide!"

Автор:  Милен [ Чет Апр 12, 2018 8:05 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

DVD написа:
Не доказва че свързването без майон е същото като свързването с майон.


Отново текста от заключението на PMA:


"Are loop connections on V-lines more uncertain than Maillon Rapide connections?

NO!

Fixed loop connections have not been cut off in any of the tests, compared to connections with Maillon Rapide!"

Голямото НЕ и самия текст са написани точно по този начин неслучайно, в официалната ФБ страница на PMA.
Превода е за Вас!

Автор:  DVD [ Чет Апр 12, 2018 10:41 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

А според теб защо Advance (които са направили теста) продължават да препоръчват използването на майон на всички техни сбруи?!?

Здравината не е единствената характеристика - има и други и те са в полза на майона!

Автор:  Милен [ Чет Апр 12, 2018 11:15 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

DVD написа:
А според теб защо Advance (които са направили теста) продължават да препоръчват използването на майон на всички техни сбруи?!?

Здравината не е единствената характеристика - има и други и те са в полза на майона!


Можеш да ги питаш директно, за всички ще е полезно да знаем.

Автор:  DVD [ Чет Апр 12, 2018 11:46 am ]
Заглавие:  Re: Как е свързан запасния парашут със сбруята ви?

Ок, ще ги питам и ще напиша какво са отговорили...

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/