SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Правилен заход за кацане http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=18&t=9943 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | Angel_Sim [ Чет Окт 18, 2018 11:19 am ] |
Заглавие: | Правилен заход за кацане |
Понякога се чувствам като учен, който е решил да пише във форума на www.theflatearthsociety.org В мрака, на всеки човек е по-силите да запали свещичка. Колкот по-силен е мрака, толкова по-ярко свети свещта. Всичкия мрак на света не е по-силен от светлината... По темата има ли стандартен заход за кацане или човек може да си позволи да си каца както иска и както на него му харесва. За да има някаква конкретика ще ползвам този инцидент: http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=9374 От описанието се вижда, че захода за кацане е специфичен за конкретния пилот "Иначе заход за кацане с по-остри завойчета, каквито често си правя...". Най-вероятно пилота е кацал стотици пъти така без да има проблем. Въпроси: 1. Ако пилота ползваше стандартен заход, щеше ли този инцидент да му се случи? 2. Има ли въобще стандартен, правилен заход за кацане в парапланеризма (в истинската авиация има и той е много точно дефиниран като процедура, изследван, теория, статистика и практика казват, че това е, така се прави, и се изпълнява стриктно от истинските пилоти всеки път.)? 3. Има ли смисъл да се тормозим да следваме някакви правила при условие, че те ни пазят от редки, случайни събития, които я ни се случат, я не. Ние в крайна сметка сме аматьори. А и да ни се случата - лек ремонт в хирургията и сме готови отново да полетим в мракак на невежеството си, няма да измре чял самолет с пасажери. Голяма работа. Примерно има ли смисъл всеки ден човек да ходи, с презерватив на работа, без да има нещо в предвид, да проверява дали е в добро състояние, да го подменя като му изтече срока на годност, след време и по едно хапченце виагра да си носи и така с години без "никакъв" смисъл? Дисклеймър. Следването на правила не решава проблема, просто намалява вероятността да попаднете в ситуация shit happens. Съгласен съм има ситуации, в които shit happens, но има и shit happens to shit pilot. Това са две различни неща, не ги бъркайте. |
Автор: | Mitko.Dqkov [ Чет Окт 18, 2018 7:04 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
По стара българска традиция ще ти отговоря на въпроса с въпрос ”Има ли стандарт за кацалка?”. |
Автор: | GeorgiDobrich [ Чет Окт 18, 2018 8:44 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Ангеле, За правоъгълният заход за кацане ли говориш ? |
Автор: | Djubaca [ Чет Окт 18, 2018 8:56 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Наподледък форума е окупиран от две три радиоточки, от които излиза само сведение о реки дунаев в сантиметри. Няма полезни ходове. Даже и този на когото не искам да му споменавам името, защото всички го дъвчем за щяло и нещяло, вместо да напише нещо за фронта който мина оня ден се занимава с битовизми. |
Автор: | vvi1g12 [ Пет Окт 19, 2018 8:33 am ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Аз останах объркан. Как хем ще бъдеш пътеводната ни светлинка в мрака, хем задаваш въпроси. А на всичкото отгоре вероятно ще ти отговарят само "shit pilots" като мен самият. Очаквам, че каквото и да ти се отговори ти няма да си съгласен и ще се водят спорове. Така че май е много по-лесно направо да си кажеш каквото мислиш и да се свърши ... Но хайде ще захапя примамката: 1) Shit happens. "Ама щешели да се случи, ако ...?" е въпрос за философите. Като се обърне каруцата пътища много. 2) Има система от правила. Все пак има голямо разнообразие от условия и фактори (кацалка, трафик, вятър, наклон, препятствия...) за да има "СТАНДАРТЕН". Аз съм "shit pilot", но във всяка книга която съм чел е имало цяла глава посветена на кацането. С каква височина се стига до кацалката. Как се оценяват условията. Какви видове захождане има. През какви фази минава същинското приземяване (4-те фази от steep glide до флеър). Аз не мисля, че мога да го обясня по-добре от хора написали книги за летенето, затова нека всеки заинтересован да прочете. Ако не знае откъде, да ми пише и ще споделя материалите с които разполагам. 3) Всеки определя рисковете, които е готов да поеме. Аз лично не следвам педантично правилата, припрян съм и правя лоши заходи. Счупената карбонова седалка вкъщи свидетелства за това. |
Автор: | ppountchev [ Пет Окт 19, 2018 9:06 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Процедурите са за хора които не са на 100% наясно с това с което са се захванали и не могат да взимат решения под стрес. Помагат за стандартни ситуации и пречат когато ти се наложи да мислиш нестандартно. Гледах "Разследване на самолетни катастрофи" по National Geographic при който самолет трябваше за завие надясно в мъгла при заход за кацане. Стандартния заход на това летище е от ляво на пистата със завой на ляво. При ясна инструкция за завой на дясно от диспечера, пилота зави на "другото дясно" и се разби в близкия хълм. Просто беше правил твърде много пъти "стандартния" заход. |
Автор: | Buga [ Сря Окт 24, 2018 2:41 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
https://www.youtube.com/watch?v=MhpGDn-9aTo Като по у-чеб-ник. |
Автор: | Djubaca [ Сря Окт 24, 2018 8:37 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Buga написа: https://www.youtube.com/watch?v=MhpGDn-9aTo Като по у-чеб-ник. Я ми кажи откъде да си купя тоя учебник. |
Автор: | Buga [ Чет Окт 25, 2018 6:26 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Господине, вие навярно сте програмис |
Автор: | Angel_Sim [ Вто Окт 30, 2018 6:55 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
ppountchev написа: Процедурите са за хора които не са на 100% наясно с това с което са се захванали и не могат да взимат решения под стрес. Помагат за стандартни ситуации и пречат когато ти се наложи да мислиш нестандартно. Гледах "Разследване на самолетни катастрофи" по National Geographic при който самолет трябваше за завие надясно в мъгла при заход за кацане. Стандартния заход на това летище е от ляво на пистата със завой на ляво. При ясна инструкция за завой на дясно от диспечера, пилота зави на "другото дясно" и се разби в близкия хълм. Просто беше правил твърде много пъти "стандартния" заход. Всеки стандартен заход има изискване при 1000f самолета да е "конфигуриран". ако това не е така, трябва да се премине към go-around. https://www.skybrary.aero/index.php/Stabilised_Approach https://youtu.be/QVaQYhd_Qy0 Импровизациите са предпоставка за инциденти: http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=9916 може би се разпознавате?: https://youtu.be/1gHbwT_R9t0 |
Автор: | Skyhiker [ Вто Окт 30, 2018 8:08 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
По принцип, правилен заход е всеки заход, които води до безопасно приземяване, без да застрашава безопасността както на захождащото, така и на останалите ВС. Ангел е прав, че в авиацията има изработени "стандартни" процедури и това е така, защото трафика трябва да е предвидим и дори в случай на липса на радиовръзка или лоша видимост всяко ВС във въздушното пространство принципно знае какво и къде да очаква по трасето на захода. Парапланерите обаче са доста по-различни от големите ВС, а също така и местата за излтане и приземяване са доста различни от стандартните летища, което прави стандартния правоъълен заход не много удачен. Благодарение на нискаа си въздушна скорост и голямата повратливост, пилота на парапланера има повече възможности за корекции при заход и според мен по подходящ е S образния заход, но най-важното е да се познава добре конкретното място и захода да се съобразява с локалните особенности. В някой "бели" държави даже има указателни табели на местата за излитане и приземяване, където е указан така наречения стандартен заход за конкретното място, при това с корекции при различните посоки на вятъра. |
Автор: | архитекта [ Вто Окт 30, 2018 9:45 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Още в детството си съм чувал от баща ми (военен пилот тогава), а по-късно и от други пилоти, включително и парапланеристи, че за да имаме шанс за безаварийно кацане, последните 10 секунди от полета преди кацането трябва да са по права линия. Ето няколко екстремни кацания, които са изпълнени по тази рецепта и са успешни : https://www.youtube.com/watch?v=dLzRjd6rbXQ И си признавам, че нерядко, когато съм нарушавал това правило за последните 10 секунди, съм имал не особено удачни кацания |
Автор: | Djubaca [ Вто Окт 30, 2018 10:22 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
архитекта написа: Още в детството си съм чувал от баща ми (военен пилот тогава), а по-късно и от други пилоти, включително и парапланеристи, че за да имаме шанс за безаварийно кацане, последните 10 секунди от полета преди кацането трябва да са по права линия. Ето няколко екстремни кацания, които са изпълнени по тази рецепта и са успешни : https://www.youtube.com/watch?v=dLzRjd6rbXQ Бях се подготвил да чупя стереотипи и заучени положения, но ето горното, е правило което подкрепям с две ръце. Разбира се и то има изключения. Представи си че правиш прелет от Марково,в неизвестна посока и ти се наложи да кацаш на някаква полянка между високи борове ( то борове около асеновград няма, но разни ЖР-та, далекопроводи и комини колкото щеш ). Та на тази полянка няма как да знаеш нито локалните особености нито да я познаваш нито пък вероятно ще имаш време да отвориш форума и да прочетеш че ако си под "1000f трябва да направиш Цитат: go-around . Все стереотипи които са подходящи за фаза в която човек още не е счупил калъпа.Правилен заход не е този които е завършил добре днес. Защото ако е извършен по грешния начин без инцидент, то този начин ще завърши зле утре. В този смисъл твърдя, че Кригел каца неправилно. Неправилно защото в неговото кацане има прекалено много риск. Прави кацане на трим скорост, в ротор от сградите, между стълбове ( на които може да има опънати кабели), подлита с дълъг финален глайд. За неговото ниво може би е приемливо. За моето, е 50:50 с малко самохвалство. А за вашето ? За извънсистемни кацания, които са почти всички кацания, поради това че ако не кацаш на "непозната" кацалка то вероятно вятъра няма да е като "предния път", или трафика ...... Изземвам би може функциите Му. |
Автор: | andrew [ Сря Ное 07, 2018 5:36 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Аз си мисля че "правилен" заход за кацане е по важен когато има трафик. Предимно за да не си прецакаме другарчетата като ги отсечем или притиснем на финалната права. Иначе верно е трудно ако нямаш добър чохъл на кацалката а и също като има храсти, кабели и какво ли още което избягваш. За рязките завои при кацане не би трябвало да е голям проблем ако е свикнал да каца така. Май поуката е че не е летял от доста време а е заходил да каца както "преди" когато е бил в период на активно летене. Аз лично много бързо губя форма и усет за летенето ако не летя често. А и друго ако не съм летял известно време в главата ми си мисля че нищо не съм забравил а в същност съм. Това лъжливо чувство може да те прецака доста като идваш от небето. Ако не си в форма, го раздаваш консервативно първите няколко полета докато ти се върне усещането нали? |
Автор: | Angel_Sim [ Сря Ное 07, 2018 6:15 pm ] |
Заглавие: | Re: Правилен заход за кацане |
Ето това е страндартния заход за кацане при параплана. https://youtu.be/cTV7v9m73Qk Кригел едва ли би кацнал така. Ако някой се мисли за Кригел нека каже и ще помисля как може да му се помогне. Може да му съберем пари тука в форума. Ако говорим за друг тип летене Thunderbirth понякога кацат и така и не е чак такъв проблем за пилота, предполагам, че има и застраховка. https://youtu.be/cTV7v9m73Qk |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |