SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

ред в хаоса (за пренаселените стартове)
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=26&t=10296
Страница 2 от 2

Автор:  mitko perkata [ Нед Авг 25, 2019 11:58 am ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

Здравейте момчета с надървени.....крилца.
Прекалената амбиция за лични и национални рекорди,с която повечето идват на Шуменското напряга допълнително обстановката.Поведението на старта е като в живота.Едни изчакват етично ,други на всяка цена с лакти трябва да са отпред.На състезания избиват всички качества, които носим.Още от първите състезания по делтапланеризам в началото на 80те години видях,как приятелството в гилдията си отиваше по време на състезания.Това ме накара и до днес, да не ходя по състезания.Състезанията са нещо, чрез което се развиваме,но не и за сметка на други добродетели,с които летенето и живота ни са дарили.Ако охлаждаме страстите и амбициите си на старта нещата ,ще са приемливи.Това е добре и ,за собствената ни безопастност.
С доза шега,ще кажа че ние обичаме хаоса по природа и като българи,и като летящи създания.Както е казал шопът " Най мразим да ми тургат заповед и да ми налагат мнение".Всеки който се опита да ни вкара в калъп бива презрян,дори когато е в наша полза.Дори когато испратиха полиция,заради влизането в коридорите на летище Бургас,пак някой летяха в тази посока.Самолета най вероятно няма и да усети,че ни е намачкал със километричната си турболентна зона, и интереса е повече наш ,но...

Може би стремежа към съваршенството на птиците е чистото състезание,защото състезание по между ни е продукт на комплексите,които носим и има за цел да ни докаже,че сме по-по -най.
Испитвайте удоволствие от летенето,а не от победата...Напоследък все по често виждам ,как един добър полет е станал неудовлетворителен,защото други са те надлетели.

Митко Елемент

Автор:  Diana.neeva [ Нед Авг 25, 2019 6:48 pm ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

Мисля,че е по темата..Тази година полетите ми се броят на двете ръце....Като цяло за двете години в които летя си избирах спокойни условия...Тъй като бях нон стоп в гр Сопот и винаги ставаше за летене ,време за кайтване нямаше ....Все на този старт и все една идея по рано за да е по-спокойно на старта...И така днес ходих на Ябланица (25.08.19)...И излитането ми се оказа невъзможно..Дърпах плахо,страхувах се ,вятъра си брулеше с прилична скорост и с Августска поривистост,докато стана невъзможно за излитане.Излитала съм от там но не и през лятото...След неуспеха ми слязох на кацалката да кайтвам и там беше същото силно и поривисто.....На старта ми казаха че при такъв вятър не се излита с А колани в ръце и управления,а с А колани ,управления в ръцете и хванати Ц колани...Така избягваш и подскащането когато крилото те издърпва тъй като се дава контрол с Ц линията ....И можеш още по-раничко да го извадиш симетрично над главата..Пробвах на кацалката ще ми трябва време да свикна ...:) Вие как излитате при условия като на Невша лятото и Ябланица...
За мен това ми е най-големия страх излитането и от тук нататък ще кайтвам докато дори и в поривист вятър не си владея крилото инак както правя в такива условия ще си оставам на земята,да не гоня рекорди :):):):)
Поздрави!

Автор:  Topuzov [ Нед Авг 25, 2019 8:10 pm ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

"The roots of the word “compete” are the latin „con petire“, which meant “to seek together.” What each person seeks is to actualize her potential, and this task is made easier when others force us to do our best."

Автор:  radoair [ Пон Авг 26, 2019 10:21 am ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

Здравейте, това мисля не е "точно" по оригиналната тема, но има косвена връзка и мисля че ще е подходяща реплика във връзка с по-горния пост на Диана.
Вместо да описвам конкретни техники на старт - те са много и варират силно в зависимост от сила и турболентност на вятъра, топология на старта, "задръстеност" откъм пилоти и т.н.............. - реших да разкажа накратко една история. Това не е конкретен случай - това беше години наред повтаряща се ситуация на много от варненските стартове, но най-често можеше да бъде видяна на Рогачево. Годините бяха 1995, 96, 97.... крилата летяха в доста по-тесни граници на условията отколкото сега и много често старта беше усеян с крила (на розичка или разпънати) и седящи или полулегнали пилоти (тогава се събирахме по 7,8, 10 души) чакащи "да засили още 1 метър" за да става за реене. Имаше един младеж който дори и в най-жегавите летни дни се навличаше с всико (тогава това беше каска сбруя, високи обувки и тук-там някой вариометър) и през цялото време "сновеше" насам - натам по старта, кайтвайки крилото си (тогава това беше една NOVA Phoenix). Беше много досадно - горещо, пълно с насекоми, "не става" за летене (вятър 2-3м/с) и отгоре на това звука на вариото - "мяу,мяу" нагоре , "мяууу" надолу (звука не можеше да се изключва), а през това време ( 2-3 часа!!!) крилото му почти не докосваше земята, само на моменти изходящия ръб в най-горния край на баира за да се подравни преди да излети , да кацне след 30-40 метра, да се обърне, да хване с едната ръка А коланите, с другата управленията и хайде пак нагоре (назад) "слалом" крачейки между крилата и налягалите хора с крилото във въздуха.
И така с часове - докато не духне и да стане за летене или не стане време да си ходим............
И какво му оставаше на човек освен да стане и той да покайтва.......а то иначе това "сноване" нагоре-надолу и звука на вариото можеше да ти скъса нервите :)
Въпросния младеж (вече по-стар младеж :D - Да са му живи и здрави всичките деца, дето заради тях напоследък понамали летенето!!!!!!!) беше Течо (тук мисля повечето го познават затова няма да го представям)
През годините до сега почти не съм чувал да има проблем със стартовете от които сме летели...............
Това мисля дава отговори на доста въпроси по темата техника на излитане и контрол на крилото на старта.............
Много и безаварийни полети на всички!!!!!!!

Автор:  Djubaca [ Пон Авг 26, 2019 11:22 am ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

radoair написа:
Здравейте, това мисля не е "точно" по оригиналната тема, но има косвена връзка и мисля че ще е подходяща реплика във връзка с по-горния пост на Диана.
Вместо да описвам конкретни техники на старт - те са много и варират силно в зависимост от сила и турболентност на вятъра, топология на старта, "задръстеност" откъм пилоти и т.н.............. - реших да разкажа накратко една история. Това не е конкретен случай - това беше години наред повтаряща се ситуация на много от варненските стартове, но най-често можеше да бъде видяна на Рогачево. Годините бяха 1995, 96, 97.... крилата летяха в доста по-тесни граници на условията отколкото сега и много често старта беше усеян с крила (на розичка или разпънати) и седящи или полулегнали пилоти (тогава се събирахме по 7,8, 10 души) чакащи "да засили още 1 метър" за да става за реене. Имаше един младеж който дори и в най-жегавите летни дни се навличаше с всико (тогава това беше каска сбруя, високи обувки и тук-там някой вариометър) и през цялото време "сновеше" насам - натам по старта, кайтвайки крилото си (тогава това беше една NOVA Phoenix). Беше много досадно - горещо, пълно с насекоми, "не става" за летене (вятър 2-3м/с) и отгоре на това звука на вариото - "мяу,мяу" нагоре , "мяууу" надолу (звука не можеше да се изключва), а през това време ( 2-3 часа!!!) крилото му почти не докосваше земята, само на моменти изходящия ръб в най-горния край на баира за да се подравни преди да излети , да кацне след 30-40 метра, да се обърне, да хване с едната ръка А коланите, с другата управленията и хайде пак нагоре (назад) "слалом" крачейки между крилата и налягалите хора с крилото във въздуха.
И така с часове - докато не духне и да стане за летене или не стане време да си ходим............
И какво му оставаше на човек освен да стане и той да покайтва.......а то иначе това "сноване" нагоре-надолу и звука на вариото можеше да ти скъса нервите :)
Въпросния младеж (вече по-стар младеж :D - Да са му живи и здрави всичките деца, дето заради тях напоследък понамали летенето!!!!!!!) беше Течо (тук мисля повечето го познават затова няма да го представям)
През годините до сега почти не съм чувал да има проблем със стартовете от които сме летели...............
Това мисля дава отговори на доста въпроси по темата техника на излитане и контрол на крилото на старта.............
Много и безаварийни полети на всички!!!!!!!



Кок е па тоа? Не съм го виждал да пише нито тук, нито във фейса.

Автор:  Данчо [ Пон Авг 26, 2019 8:12 pm ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

И Течо няма да видите да пише нито тук нито във фейса.
А Радо може да сподели още много полезни спомени от добрите стари задружни дни. Пожелавам му повече свободно време за летене с парата или делтата, а и за гмуркане.

Автор:  GeorgiDobrich [ Пон Авг 26, 2019 8:44 pm ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

Хм..
И защо спомените от "старите дни" са тъй сладки и полезни, а днешните дни са пълни с хаос :) ?

П.п. Само не ми казвайте че сега хората са повече.и затова така

Автор:  radoair [ Вто Авг 27, 2019 10:35 am ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

Благодаря Данчо за пожеланията!!! :)
Въпроса за увеличаващият се "хаос" е доста комплексен - разбира се по-големия брой (в пъти) е един от основните фактори - съответно може много да се дискутира по въпроса и всеки като се замисли ще види някоя или няколко от страните на проблема.
Ето само един аспект, доста значим според мен. До преди 15-тина години основното количество хора които летяха на парапланери (и делти) бяха бивши парашутисти, моторни, безмоторни и делта пилоти от клубовете към ОСО или поне бяха имали в миналото си досег с формирования около тази организация. (в момента това са хора на към 45 и нагоре години) Т.е техните авиационни навици и поведение бяха "продукт" на една завършена система с всичките и правила и практики отработвани през годините. Някои от тези правила бяха много остарели и неприложими във оригиналния си вид към парапланеризма в съвременния му вид, но като цяло системата си беше сложила отпечатъка - отношение към оборудването, сигурност, поведение във въздуха, поведение на "площадките" (разбирайте стартове и кацалки) и т.н
И това оказваше влияние повярвайте ми! :)

П.С Като чета горното - да допълня профила на летящите през 90-те - да не вземат да се обидят :) - бивши и настоящи (тогава) пилоти и авиомеханици - цивилни и военни, яхтсмени...

Автор:  Тихомир [ Съб Мар 07, 2020 3:19 pm ]
Заглавие:  Re: ред в хаоса (за пренаселените стартове)

:)

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/