Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:38 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 10:14 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Според мен, за пререждане на старта не може да се говори, особено на Сопот
Заставаш възможно най долу и никой тандемаджия няма как да те пререди Ако ти се ходи се качваш на върха, до там тандемите не ходят :twisted: :twisted: :twisted:

И все пак: В ръкопашния бой побеждава този, който стреля пръв!!!

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 10:48 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Цитат:
Даването на пари също е удобен повод да пропуснете че някой е полагал усилия за изчистване на старт, построяване на лифт, осигуряване на кацалка, които между другото сте ползвали при тандемния си полет или при обучението си. Сигурно тия дребните благинки са част от цената и вие не сте длъжни да си губите ценното време с подробности.


С една дума ти направо обобщи - заклейми летящите за удоволствие като консуматори, елементи от матрицата, а професионалистите обяви за невиждани филантропи. Защо обаче ти се налага да имаш диаметрално противоположни мнения "като соло пилот" и "като инструктор и тандемен пилот". Два морала ли има долу на опашката или горе на старта?

Уважавам труда на тандемните пилоти и инструкторите, както и всичко, което правят за летенето. Но познавам един единствен човек, който притежава тандем, возил е десетки хора през годините, чистил е и поддържал един старт, и никога не е взел и един лев от летенето. Прави го за съпреживяването и за жеста, за чистото удоволствие от полета. Вади си хляба с много по-тежък труд между другото...

Нека независимо от мотива за летенето се уважаваме и си помагаме. Всеки тандемен пилот е бил преди това соло пилот (надявам се, макар че в последно време имам съмнения:)), а пък утре може още някой соло пилот да стане професионалист. Но и в двата случая сме и хора


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 11:23 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Еха, съвсем по нашенски се заформи дискусията :twisted:
Преди няколко години случайно попаднах на един старт във Франция около Мон Блан. Бяхме група от няколко БГ пилоти и по-голяма група от местни пилоти. Старта беше ограден с дървена оградка и засипан с гладки камъчета. Имаше някакъв чичко с радиостанция и раздаваше някакви нареждания на французки, а хората чинно го слушаха и разпъваха един по един и излитаха. Аз бях леко озадачен и се чудех как да се вредя и да им прекъсна организацията. Дойде "Гущера" метна крилото пред всички и се заприготвя. Естествено ние го последвахме и така нещата си дойдоха на мястото :lol:

Хубаво е да има някаква колегиалност на стартовете. От гледна точка на безопасността е добре да излети някой по-опитен и да съобщи как е обстановката. Разбирасе това обаче може да накара някой "зелен" да хвръкне и той, защото на по опитния едва ли му е проблем малката друсавица, но за новобранеца може да е доста неприятно. От друга страна новобранец сам не трябва да остава на старта. Хубаво е тандема да излети преди останалите, защото ако се окаже последен на старта може да има нужда от малко помощ и да няма от кой да я получи.
Всичко това е въпрос на колегиалност и разбиране от страна на другия!
Има няколко прости неща, които ако се спазват всички ще са доволни.
Ако си приготвим крилото предварително и го съберем на розичка, това ще ни улесни доста в излитането от малък и пренаселен старт.
Ако направим фалстарт и има друг готов, по-добре да му дадем правото да излети вместо да ни чака да се подготвяме отново.
Ако има леки пориви и на нас ни се струва неподходящо и чакаме по-силно чело, а има някой, който напира то по добре е да му отстъпим мястото на старта. Случвало ми се е десетки пъти да излитам с тандема без проблем, докато соло пилоти се "назландисват" и чакат порив, който ще дойде ама друг ден!
И тем подобни такива.....

ПП. Въпрос на разбирателство!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 8:11 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
И аз съм возил клиенти в Сопот, но предпочитам да си чакам реда, за да не дразня колегите.
Приготвям се в страни и с крилото на роза отивам на старта, ако някой се приготвя там, си постилам крилото върху неговото и излитам. Много хора са ми помагали когато излитам с тандема и когато те се нуждаят и аз им помагам. Няма нужда от някакъв ред, а от колегиалност. Нещо от рода на желанието ми да се престроя в съседната лента, давам мигач и веднага ми правят място, ама това не е в България или Румъния, а някъде другаде. Сетете се сами. Само че там хората не са обременени с нашите проблеми и една такава дискусия би им се видяла странна. В Германия бях на старта с пилоти от района, абсолютно свободно летящи, без да се занимават с лицензи, клубове, организации, състезания и прочие. Излитаха и кацаха, а мястото за излитане беше само за един човек. Не видях някой се цупи. Явно има някакъв ред без да има табела за такъв. После пихме бира долу на поляната и всичко беше ОК. А после, как ще ги стигнем?

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 8:29 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
dimitar.miladinov написа:
С една дума ти направо обобщи - заклейми летящите за удоволствие като консуматори, елементи от матрицата, а професионалистите обяви за невиждани филантропи.


Няколко пъти бе споменато мнението, че щом си плащам то не дължа на никомо нищо. Според мен това е консумативен подход посаден в Балкана от Матрицата.
Не съм обобщавал кой какъв е, но като че ли че доста летящи за удоволствие го правят по консумативен начин. Като че ли бягат от нещо, купувайки си свобода. На Сопот виждам доста хора които идват заради доста други неща като социализиране, пиене на бира, пушене, но не и заради самото летене. Барчето на кацалката е задължителен елемент от тяхния уикенд. Липсата на барче на старта е сериозен недостатък. Траекторията на полета често е повлияна от кацалка с нещо за ядене или пиене наоколо.

Тандемния пилот и инструктора не са невиждани филантропи, но много свободно летящи печелят от комерсиалната им дейност. Например нашето училище организира няколко акции по почистване на Беклемето с цел безопасно излитане на ученици и много летящи за удоволствие с удоволствие се разминават с дръвчетата и храсите отпред. В следствие комерсиалната дейност на училището, успяхме да закупим поляна за кацане и сега на летящите за удоволствие им се спестява неудоволствието да се разправят с цигани или фермери.
Естествено ресурсите ни са ограничени. Естествено се дразним от несъпричастността на колегите. Но не бързаме да съдим и да уравняваме всичко на момента. Винаги може някой паразит да стане донор, както и обратното :-)

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -2 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 8:47 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Тази дейност по стартовете или я правиш безкористно и "на полза роду", или се опитваш да осребриш в предимство по същите стартове. Кое от двете? Щото хем критикуваш другите че са консуматори дато всичко купуват, хем излиза, че не е платено достатъчно от същите тези "паразити"?

Цитат:
... но много свободно летящи печелят от комерсиалната им дейност.


Щеше ли да има инструктори без свободно летящи? Отделно поне 1/3 от тандемните пасажери са приятели или роднини пак на свободно летящите


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 9:09 am 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Струва ми се че валежното време се отразява на всички - всеки започва да мисли на глас :) .

Хари е прав. Ако има някой пред теб - помогни му, така и ти ще излетиш по - рано. Ако се приготвяш по-бързо - ми разпъни върху другият - дърпаш и излиташ. И на мен ми се е случвало да ме подразни някой който си остави раницата и започне да се тутка докато аз съм вече "на роза" - това не ни пречи да пием по бира или на този някой да си измести раницата и после да ми помогне да разпъна

Ники също е прав - изчистеният старт не ти закача крилото и не се моташ след евентуален фал старт :)

И така все е прав до някъде, но си мисля че няма да се стигне до никъде така.
Вали, позахладня, вместо да въздигнем малко "Гнездото" вие/ние се караме за глупости, то още малко ще се питате и кой за кого е гласувал и така ще определяте дали да си летите заедно или не.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 9:34 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Ники, разбирам ти доводите но те излизат извън спора който подхванахме...

Постановката "щом аз правя нещо добро за обществото - обществото би трябвло да ми даде повече права" е правилна, но не задължава никого с нищо, а е с пожелателен характер.

Има тандемни пилоти които правят много (какъвто си ти), но има и тандемни пилоти които не правят абсолютно нищо и само консумират. С това което си написал - ти се опитваш да прехвърлиш собствения си статус върху всички останали тандемни пилоти. Не мисля, че много хора ще се съгласят с това! Заслугите са лични.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 9:35 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
Малко спам, за да ви отклоня в по-правилна посока на мисли, а и да се похваля:)
Аз пък вчера пореях на баира до Расник. Времето беше слънчево, вятър не повече от 2 до 5м/с. От два и малко до към пет следобяда, с кацания на старта, разплитане на крило от шипки...абе към два часа вероятно. С бръснещи преминавания над старта (южния) в опитите ми за кацане, право срещу боровата горичка, със завои в последния момент на 2 метра пред някое борче, с едно-две ПОЧТИ изнегативявания и предсривни режими на полет в опити да кацна на същия тоя старт:))) Дори успях да си скъсам 3 см крилото докато го разплитах от шипки - видях го после в полет, че е скъсано. Слънцето минаваше през цепката на горната повърхност и правеше слънчево зайче на долната повърхност... На края кацнах на уши - дори над поляната за кацане имаше яка поддръжка. Бях сам, за съжаление, та не ми беше комфортно да се впускам в по-големи екстремии. А...да не забравя - много грабливи птици рееха с мене....не ги знам ястреби ли, соколи ли, но винаги имаше поне 3-4 едновременно във въздуха някъде около мен.

Летете, бе хора, не се карайте. Летенето е прекрасно нещо - и с големи крила, и с по-малки, и с най-малки, и с крила за двама, за трима...:) Летенето може да е спокойно, може да е адреналиново, може дори да си висим като прани гащи над някой баир и да се радваме на гледката, клатейки крака.
Животът е прекрасно нещо, когато в него има летене. :)

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 9:54 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Не мисля че някой се кара - просто на някои хора стила на изразяване им е такъв че ти изглежда все едно ти се карат :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 1:29 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Ники, не си прав.
Хубаво казваш двете си гледни точки като соло и тандем, но само казваш какво мислиш, че е правилно от соло страна и какво ЩЕ ПРЕДПРИЕМЕШ като тандем/инструктор. Честно ли е?
По време на моя курс (който беше 1 година, а не 6 дни), когато условията не са били подходящи за полети, сме чистили стартове и кацалки. Същото продължавам да правя и след обучението си, когато имам възможност. Това никога не ми е давало предимство пред някой.
От къде на къде ще искаш приоритетно използване на лифта за тандеми и ученици?
Та ние, свободно летящите, след като сме повече, утре можем да искаме тоя лифт въобще да не обслужва тандеми!
Хайде малко по-сериозно, има си опашка, има си ред, всички сме там и чакаме.

Нямам нищо против някой, който е вързан и готов за излитане, да се тропне пред мен, ако аз още не съм. Тук идва и самосъзнанието да се вържеш на страни, а не баш на старта, пък да дойдеш на розичка, готов за излитане.


Тандемните пилоти летят ежедневно, а болшинството свободно летящи - през уикендите. Защо свободно летящите да нямат предимство през малкото им дни, свободни за летене?


Да, на състезания аз дори бих забранил свободно летящи! Особено на целно кацане, където пък видиш ли някой им е сложил мишена на земята и всички (включае и тандемите) зор да се целят там.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 1:39 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 03, 2005 8:29 pm
Мнения: 111
Местоположение: Пловдив
Някои разсъждения на Ники Йотов по общозначими социални и икономически проблеми са доста интересни.
Нормално е да си чистите работното място – старт, кацало, подходи… Ако стартът или кацалото са ваши или взети на аренда е нормално също да вземате някаква такса за ползването им. Из Европата си плащам в такива случаи такси от 2,5 до 5 евро на ден или по 3 евро над нормалната цена за едно возене с лифта и никой после не се опитва да ме отмести от опашката на качване или от старта или пък да ми пили колко труд е хвърлил, за да ми осигури кефа.
Клуб Тангра поддържа старта на Добростан в перфектно състояние без да развива някаква значима търговска дейност – спорадични тандеми, някой ученик на Апостол от дъжд на вятър… Стартът обаче често се ползва от гастролиращи търговци (по смисъла на търг. закон) – най вече от Сопот и Гр. Игнатиево.
Що се отнася до кротко изразеното, но твърдо намерение на Ники да убеди Хаваш (или както се казва) да осигури привилегии на лифта за определени групи клиенти, наистина ще ми е интересно да го видя как застава гордо отпред на опашката с един пасажер или с 5-6 ученика, а отзад го съзерцава простолюдието – някоя възрастна двойка, семейство с деца, някой инвалид, баламурници като моя милост – и вероятно го благославя и му желае приятна работа, т.е. полети… Това лято хвърках от Хохфелн, Бавария. Веднъж на старта, току преди да литна, покрай мен минаха две монахини и ми пожелаха приятен полет. Благодарих им и отвърнах, че с тяхната благословия със сигурност ще е такъв. И наистина полетът беше супер и относително продължителен – само един или двама се задържаха по-дълго във въздуха. Та искам да кажа, че душевното благоразположение/спокойствие също са важна съставна част от удоволствието на всички участници в такъв един процес. Не знам как ще се чувстват привилегированите групи, но ми се струва, че нещо ще ги гризе по време на това и след това.
Ники може да усъвършенства системата си – да добави някои от горе споменатите представители на простолюдието и най-вече да разреши потенциалните конфликти между привилегированите групи и вътре в отделните групи – напр. при наличието на двама/трима тандемаджии предимство да има тоя с по-голяма патка или нещо от сорта. И като си шлифова системата – напр. докато клепа с детето си пред личния лекар, за документи в КАТ или МВР и пр., та да не се дразни, че го изпреварва някой познат/колега/познат на познат на лекаря или на съответния чиновник – да вземе да я регистрира като запазена марка и да я предлага на френчайз на колегите си от София, Банско, пък защо не и на ски-учителите по всичките ни зимни курорти – сигурно много ще й се зарадват. Може все пак да се появи малък проблем – собствениците на тия съоръжения са също търговци и умеят да смятат и да прогнозират. Та Хаваш ако си направи профил на клиентите и отчете възможен отлив на простолюдието, току виж отхвърлил идеята или пък коригирал цената, кой знае. В Европата, която Ники често дава за пример, лифтовете се пълнят с нелетящи, разхождащи се, хапващи и пийващи сред природата пътници и за разлика от хвъркатите те се качват и при нелетателно време, та системата Ники/Еленко няма да проработи там със сигурност. Ники спекулира тук с идеята за МОНОПОЛ в Сопот, но май не отчита факта, че се опитва да прецака настоящи и бъдещи свои клиенти, а клиентът е ЦАР, а простолюдие.
Някой може да каже, че съм разводнил или съм се отклонил от темата. Не е прав – темата на тази дискусия не е просто „Ред на старта или другаде“, а ТОЛЕРАНТНОСТ! Това е върховният принцип, на който би трябвало да се крепи съвременното, разкапващо се човечество и означава „Не прави на другите това, което не желаеш да ти направят на теб“.

_________________
ЛюбоМ


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -1 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 2:00 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Едните работят,а другите се шляят.Кой трябва да има предимство наистина?Според мен този който създава продукт.Не бъдете толкова егоистични.Давайки предимство на работещия тандемен пилот(инструктор),надали ще се забавите много.Времето може да ви е ценно,но все пак точно този ден вие сте решили да почивате и да си правите кефа,а тандемаджията е на работа.Може да разглеждате ситуацията като:
''Той печели на мой гръб,като ме прережда'',но може и:
''Трябва да му дам предимство,той създава продукт,икономиката се развива,а от това всички сме по-добре.''


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -5 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 2:08 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Май 08, 2009 6:50 pm
Мнения: 68
Местоположение: София
... "И това, братя, преносно приспособих към себе си и Аполос заради вас, за да се научите чрез нас да не мъдрувате повече от написаното и да не се гордее някой от вас с един против друг." :)

Апостол Павел до Коринтяните

_________________
airwolf

We do not need better wings, we need better weather conditions!

Assen


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Ред на старта
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 2:34 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
kaloian написа:
Едните работят,а другите се шляят.Кой трябва да има предимство наистина?Според мен този който създава продукт.Не бъдете толкова егоистични.Давайки предимство на работещия тандемен пилот(инструктор),надали ще се забавите много.Времето може да ви е ценно,но все пак точно този ден вие сте решили да почивате и да си правите кефа,а тандемаджията е на работа.Може да разглеждате ситуацията като:
''Той печели на мой гръб,като ме прережда'',но може и:
''Трябва да му дам предимство,той създава продукт,икономиката се развива,а от това всички сме по-добре.''

Ти какво каза?
Да си виждал някой тандемен пилот да издава касови бележки? :lol:
Икономиката развиваме! Точно тия 20 полета на ден ще ни оправят държавата!


Колко пъти сме се убеждавали, че има момент, в който ТРЯБВА да излетиш, за да уцелиш условията.
Е, ако баш в тоя момент пред теб се е наредила върволица тандемаджии, които реално кацат, няма ли да ти е тъпо?

Обясни ми, моля те, защо времето на някой, който лети цяла седмица, ще е по-ценно от моето, където аз работя понеделник до петък и имам два дни, за да СИ ПОЧИНА във въздуха?


Между другото, бях чувал и, че тандемите имали предимство в термика, това от човек, на който тандемен пилот му се е развикал и във въздуха и на кацалката. Имена няма да споменавам.


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 46 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов