Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Окт 23, 2019 4:20 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Трябва ли да имат предимство тандемните пилоти пред соло пилотите?
Анкетата свършва на Пет Ное 30, 2012 7:54 pm
Да - тандемните пилоти винаги трябва да са с предимство и да излитат първи независимо кога са пристигнали 1%  1%  [ 1 ]
Да - тандемните пилоти трябва да са с предимство, но ако искат могат да пускат пред себе си соло пилоти дошли преди тях 14%  14%  [ 12 ]
Не - тандемните пилоти не трябва да са с предимство, но могат да бъдат пуснати пред соло пилотите ако те са съгласни да бъдат прередени 65%  65%  [ 55 ]
Не - тандемните пилоти не трябва да са с предимство и просто трябва да си чакат реда 18%  18%  [ 15 ]
Соло пилотите трябва да са с предимство пред тандемните независимо кога са дошли 1%  1%  [ 1 ]
Общо гласове : 84
Автор Съобщение
 Заглавие: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Сря Окт 31, 2012 7:54 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1843
Име: Даниел Димов
Анкетата е провокирана от дискусията в "Ред на старта"... Въпроса е конкретно за малки стартове на които може да се разпъне 1 или максимум 2 соло крила или 1 тандем. Думата "предимство" означава правото на някой да мине пръв (в нашия случай да излети пръв).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Чет Ное 01, 2012 1:34 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 489
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Най-честен за двете страни, според мен, е третия отговор, което си личи и при гласовете.
Във всички случаи трябва да има дискусия на старта, не сме темерути.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Пет Ное 02, 2012 5:42 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 39
Тандемните пилоти могат да са с предимство по презумпция,само ако старта е частна собственост и има такова уговорка със собственика.На останалите стартове,трябва всички да са равни. И на съвсем приятелски принцип да се разпъва и излита.Правило ми е впечатление,че соло пилотите винаги с готовност са помагали и отстъпвали място на тандемите,навсякъде по света,където съм бил,включително и в българия. И ако тандемният пилот не се държи високомерно,и не отива демонстративно да разпъва най-отпред,показвайки някакво превъзходство пред другите,на никого и през ум няма да му мине,да я започва тая дискусия.По същият начин преди време се започна враждата между крос кънтри пилотите и целното кацане.Не се опитвайте да насаждате омраза между парапланеристите,защото парапланеризма в БГ ще полети в много тъжна посока.


Върнете се в началото
  Профил    +19 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Пет Ное 02, 2012 7:48 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Изцяло поддържам мнението на Андро. При предимството за излитане, както и в други случаи се е наложила саморегулация и взаимна толерантност на старта, не е нужно въвеждане на специални правила. Това в правото е известно като обичайно право.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Пет Ное 02, 2012 6:51 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 12, 2008 9:19 am
Мнения: 122
Местоположение: София
andrey agayn-andro написа:
Тандемните пилоти могат да са с предимство по презумпция,само ако старта е частна собственост и има такова уговорка със собственика.На останалите стартове,трябва всички да са равни. И на съвсем приятелски принцип да се разпъва и излита.Правило ми е впечатление,че соло пилотите винаги с готовност са помагали и отстъпвали място на тандемите,навсякъде по света,където съм бил,включително и в българия. И ако тандемният пилот не се държи високомерно,и не отива демонстративно да разпъва най-отпред,показвайки някакво превъзходство пред другите,на никого и през ум няма да му мине,да я започва тая дискусия.По същият начин преди време се започна враждата между крос кънтри пилотите и целното кацане.Не се опитвайте да насаждате омраза между парапланеристите,защото парапланеризма в БГ ще полети в много тъжна посока.

Имам предчуствието, че тъжната посока може да засегне и кацалките. Имам усещане, че до 3-4 годни стартовете от Витоша ще бъдат неизползваеми, защото няма да има къде да се каца. БНАК може би е добре да се заеме с нещо важно, като организирането на някакъв вид споразумение с общината докато имаме "спортно насочено правителство", вид догогор за ползване на терен за кацане с цел равитие на спорта - от името на всички клубове. Има варианти... Или трябва да се мисли да се организира и алтернативен БНАК, който мисли по реалните проблеми на спорта

_________________
CloudBase Sopot guest house


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Сря Ное 07, 2012 12:21 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 19, 2012 5:08 pm
Мнения: 22
Име: Сотир Лазарков
roskobosko написа:
Имам предчуствието, че тъжната посока може да засегне и кацалките. Имам усещане, че до 3-4 годни стартовете от Витоша ще бъдат неизползваеми, защото няма да има къде да се каца. БНАК може би е добре да се заеме с нещо важно, като организирането на някакъв вид споразумение с общината докато имаме "спортно насочено правителство", вид догогор за ползване на терен за кацане с цел равитие на спорта - от името на всички клубове. Има варианти... Или трябва да се мисли да се организира и алтернативен БНАК, който мисли по реалните проблеми на спорта


Има доста клубове и пилоти в София, които се занимават с парапланеризъм и след като има такъв потенциален проблем, размърдайте си задниците и проучете кое подходящо място за кацане е общинско и като има вече яснота, какво се иска, УС на БНАК ще направи възможното и невъзможното за решаване на проблема. Без обаче да се свърши някаква поне първоначална работа и само да се плаче по форумите, това не го възприемам за нормална позиция на хора заинтересовани да има къде да летят и кацат :)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Сря Ное 14, 2012 5:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Мисля, че стадиона е доста подходящ за тази цел. Не съм кацал там .. ако има някакви пречки да се ползва (чисто технически) моля кажете. Също мисля, че стадиона в царско село е подходящо място за кацане.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Нед Ное 18, 2012 10:42 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
На 10-ти се разходих по поляната над Драгалевци. Има ли други места за кацане освен нея в подножието на Витоша? Макар и че минават жерета през нея, ще е жалко ако някой ден я застроят.
Имаше няколко крила които летяха и ме караха за пореден път да съжалявам, че не си нося моето.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Чет Дек 06, 2012 12:20 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1843
Име: Даниел Димов
Резултатите от анкетата са доста красноречиви: само 15% от отговорилите смятат че тандемните пилоти трябва да имат предимство, а 83% смятат че предимството е по реда на пристигане. От вторите 79% смятат че предимството може да се преотстъпва при желание, а 21% са "хардлайнерите" които не допускат пререждане на когото и да е. "За цвят" имаме и един човек който смята че соло пилотите са по-важните.

Изводите са два:
1. Не сме толерантни към хората които се бутат отпред и искат да се пререждат.
2. Ако бъдем попитани/помолени сме склонни на всякакъв компромис.

:)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Пет Дек 14, 2012 10:52 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 19, 2010 9:40 pm
Мнения: 26
Местоположение: софия
andrey agayn-andro написа:
Тандемните пилоти могат да са с предимство по презумпция,само ако старта е частна собственост и има такова уговорка със собственика.На останалите стартове,трябва всички да са равни. И на съвсем приятелски принцип да се разпъва и излита.Правило ми е впечатление,че соло пилотите винаги с готовност са помагали и отстъпвали място на тандемите,навсякъде по света,където съм бил,включително и в българия. И ако тандемният пилот не се държи високомерно,и не отива демонстративно да разпъва най-отпред,показвайки някакво превъзходство пред другите,на никого и през ум няма да му мине,да я започва тая дискусия.По същият начин преди време се започна враждата между крос кънтри пилотите и целното кацане.Не се опитвайте да насаждате омраза между парапланеристите,защото парапланеризма в БГ ще полети в много тъжна посока.

АБСОЛЮТНО ВЯРНО


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Предимство на малък старт
МнениеПубликувано на: Пет Дек 14, 2012 11:17 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Яну 19, 2010 9:40 pm
Мнения: 26
Местоположение: софия
Може би процентите са правопропорционални на пилотите практикуващи съответните "дисциплини"!!??


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов