П Р О Г Р А М А
08.11.2013 Петък
12:00-17:00 – Тренировъчни полети.
18:00 Пристигане и настаняване
19:30 – 21:00 Регистрация на пилотите – хижа „Мургана”
09.11.2013 Събота
09:00 – 09:30 Откриване, краен срок за регистрация – с. Църквище, поляната за кацане
09:30 – 10:00 Брифинг, теглене на стартовите номера – старт Антена
10:00 – 18:00 Състезателни полети
20:00 Награждаване и закриване на състезанието, парти – хижа „Мургана”
10.11.2013 Неделя
Резервен състезателен ден
Регистрация
Състезанието по Парапланеризъм целно кацане „Златица Оупън 2013” е отворено за всички пилоти, които имат нужните умения за безопасно излитане и кацане. Не се изисква спортно свидетелство или лиценз. При регистрацията всеки пилот трябва да попълни заявка за участие и декларация. Таксата за участие е в размер на 30 лева.
Награди
Класиралите се на призови места състезатели ще получат парични и предметни награди, които ще бъдат обявени по време на официалното откриване на състезанието.
Правила на Състезанието
Брой рундове
Плаянирани са максимум 6 (шест), завършени, пълни рунда за определеното време. Минимумът от завършени рундове, за да бъде зачетено състезанието е 2 (два).
Ред на излитане
Всички пилоти ще теглят жребий , който ще определи реда на излитане.
Пилотите, регистрирали се в състезанието, след жребия ще получат служебни номера за излитане от организатора.
При възможност в последният рунд на състезанието, пилотите ще излитат в обратен ред на настоящата им позиция в класирането.
Начини на излитане
Излитане от крака
Старт Златица (Антена) – посока на вятъра: ЮЗ, Ю ЮИ. Надморска височина: 1315 м.
Стартът е относително полегат, но достатъчнообемен, за да побере 4-5 парапланера. Пилотите трябва да бъдат опитни в излитането на нулев вятър.
Мястото за кацане е чиста полегата поляна източно от село Църквище
Денивелация 400 метра.
Резервно място за провеждане на състезанието при наличие на северни ветрове – с. Брестовица
Излитане и кацане
Състезателите трябва да имат добър старт при безветрие, както и такъв при силен вятър до 7 м/с. Launch Marshall-ът или Директора на състезанието имат правото да задържат временно пилот или да го отстранят от състезанието, ако видят че състезателя проявява неспособност да излети безопасно във времеви условия, които са в нормата.
Провален опит за излитане или проблем с безопасността, възникнал веднага след излитането (който не е резултат на немърливостта на пилота), завършил с приземяване на старта или далеч от целта, дава правото на (re-launch) повторен опит за този рунд.
Състезателите трябва да излитат стриктно в публикувания им състезателен ред, освен ако нямат позволението на Ръководителя на старта (Launch Marshall-а).
Състезатели, които не са готови да излетят, когато биват повиквани от Launch Marshall-а, или тези, които излитат без неговото позволение, ще бъдат наказвани с максимален резултат.
Пилот, който не присъства в момента на излитането, ще бъде маркиран с ABS в листа с резултатите за тоя рунд и ще му бъде начислен максимален резултат.
Пилот, който не е летял ще бъда записан като DNF в листа с резултатите за рунда и ще му бъде начислен максимален резултат.
Заход за кацане
Състезателите трябва да получат равни шансове за кацане в целта. Трябва да имат достатъчно време, за да достигнат целта директно от мястото за излитане, за да направят преценен финален пробег(заход) към целта.
Състезателят ще бъде считан във финалният си пробег, когато се обърне с лице към целта, Главния Съдия преценява дали той/тя са направили крайно решение за финален пробег и няма да има някакви сериозни отклонения в посоката на движение.
Всички по нататъшни маневри предприети от състезателя от тази позиция няма да се зачитат спрямо по-горния фактор.
Приземяване
Състезателите ще бъдат отценявани спрямо дистанцията в сантиметри между точката на първо докосване със земята и ръба на централния диск(мъртвата точка).
До 16 сантиметра състезателите ще бъдат отценявани с Електронно устройство.
Измервателното поле ще има ясно обозначени кръгове на 0.5 m, 2.5 m и 5 m .
Максималният (максималноизмервания) резултат ще бъде 5 метра
Кацането трябва да бъде направено на крака. Падане не е позволено и се оценява с максимален резултат.
Падането е определено като: всяка друга част от тялото или летателната екипировка (включително сбруята, но изключае спийд системата и колана за крака) да докосне земята преди краката, или преди крилото да докосне земята.
Ако състезателят се приземи и на двата крака и първата точка на допир не може да бъде измерена, се измерва най далечната точка на следата оставена от обувките.
Оценяване
Индивидуалните резултати ще бъдат сбор от всички резултати, постигнати от този състезател.Когато бъдат завършени 5 или повече рунда, най-лошият резултат отпада.
Победител на състезанието ще бъде този, който е събрал най-малък резултат от всичките летателни серии (рундове) на състезанието.
Тест пилоти – Свободни летци
Официaлните тест пилоти за състезанието ще бъдат обявени на първият състезателен брифинг.Те ще бъдат опитни в летенето на определеното място и трябва да оценяват задачата си в състезанието. Не трябва да са състезатели.
Тест пилотите ще летят след значителни спирания за повече от час.
Свободното летене е позволено на състезателното място, при условие че свободните пилоти не пречат на излитането и кацането на състезателите.
За предварителна регистрация и въпроси:
ozyline@gmail.comskype: pastora2303
0898 776871
Цветан Цолов