Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:55 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 07, 2019 8:09 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
.На 11 юни 2019 г. ще се проведе среща във връзка със зачестилите инциденти в любителската авиация.
https://www.caa.bg/sites/default/files/ ... AszwmtOKV0
На срещата са поканени представители на институциите, както и представители на общностите от страна на АСАБ и БНАК.
До колко позицията на председателя на БНАК ще е съобразена с интересите на парапланеристката общност е интересно да научим авансово а не постфактум.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
На

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Последна промяна Skyhiker на Чет Юни 13, 2019 10:49 am, променена общо 2 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Среща С ГД ГВА по повод зачестилите инциденти с любителс
МнениеПубликувано на: Чет Юни 13, 2019 10:12 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Смея да заявя, че срещата премина в духа на диалога и според мен се поставиха основите на един положителен процес.
Това е така, защото от този път страна на институциите се бяха подготвили освен със сухи презентации, които анализират основните причини и предпоставки за инциденти според тяхната гледна точка, и с желанието да изслушат мнения и препоръки.
За да не съм голословен, когато ми остане време ще кача видео материяли от форума, но на този етап ще споделя нещо, което пряко засяга парапланеристката общност.
Това е изказването на Ангел Стаменов, които е председател на БНАК:
https://drive.google.com/open?id=1l-Yxw ... x_nxY-98Sr
Тук държа да подчертая, че съм съгласен с частта от неговото изказване, по отношение на това, че трябва да спазим законовите изисквания към нас, но не съм съгласен с това, че нямаме капацитета да го направим. Също така не съм съгласен и с призива за налагане и увеличаване на размера на санкциите и ясно го заявих пред всички участващи във форуа. Според мен, правилния подход от страна на институциите е да инициира диалог с нашата общност, в които диалог да стигнем до приемливо и за двете страни работещо решение на общите ни проблеми.
За щастие, директора на ГД ГВА г-н Станимир Лешев също споделя тази позиция, което е видно от неговия отговор към г-н Стаменов:
https://drive.google.com/file/d/1fKilvR ... sp=sharing
Моето лично мнение е, че ние като общност (до колкото сме такава) трябва да откликнем на призива на институциите и да изработим сами правилата по които да се развива парапланеризма в България, както и да посочим сами, кои ще са хората от които това зависи, защото има реална опасност това да бъде сторено от някой на който въобще не му пука за парапланеризма.
Пак казвм, това е личното ми мнение и не ангажрам никой с него, а и съм запознат с позицията на хора от нашата общност, която се изразява в това, просто да изчакаме и да видим какво ще стане, вместо сами да си слагаме хамута.
Изхождайки от примера който мога да дам с клас (М), където нещата поеха в правилната посока, аз лично се чувствам много по-сокоен и много по-пълноправен ползвател на въздушното пространство след като се сдобих с NPPL свидетелство за правоспособност.
За да не започнат спекулации с написаното от мен, искам категорично да заявя, че не съм съгласен с изискването за регистрация на парапланерите а летателлната годност трябва а бъде удостоверявана и подържана от пилота, което може а стане чрез декларация, която в която пилота да декларира че е запознат с изискванията на производителя и стриктно ще ги спазва.
Относно лицензирането на пилоти, сега действащата наредба Н1/2014 в раздел VII ясно е разписано, че от пилотите излитащи от крака парапланери и делтапланери не се изисква свидетелство за правоспособност на пилота и свидетелство за медцинска годност, и е добре това да остане така.
В същия рздел ясно е разписано, какви са изискванията и към инструкторите.
Това което се тълкува двусмислено е следния текст:
Чл. 130. (1) Програмите за обучение на кандидатите, както и квалификацията и допусканията до упражняване на права на инструкторите им се изготвят и приемат от лицето, притежаващо удостоверение по чл. 5.
(2) На завършилите обучението си пилоти на FLM се издава удостоверение за завършено обучение от лицето, притежаващо удостоверение по чл. 5, ал. 1, т. 1, съгласно ръководството за дейността му.

В т.2 е записано, че на завършилите обучението се издава удостоверемие от лицето притежаващо удостоверение по чл.5

Някои колеги тълкуват текста като пожелателен, а според мен е задължителен, но няма смисъл да започваме спор по темата, защото скоро ще бъде разтълкувано по гатегоричен и недвусмислен начин.

Моят призив е да си подредим сами къщичката, преди някой друг да го е сторил. Можете да го наречете превантивен страх, но аз съм привърженик на превенцията, защот иначе може да изпаднем в ситуацията "След дъжд, качулка".

И за финал, да разсея една заблуда, че ако си мълчим никой не знае какво, кога и как правим. Имам някои лични контакти и знам от кухнята, че хора от институциите са добре запознати както с нашия форум, така и с леонардото, така че да знаете, че не сме някакво тайно общество скрито от света ;)

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -2 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Чет Юни 13, 2019 11:25 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Цитат:
Моето лично мнение е, че ние като общност (до колкото сме такава) трябва да откликнем на призива на институциите и да изработим сами правилата по които да се развива парапланеризма в България, както и да посочим сами, кои ще са хората от които това зависи, защото има реална опасност това да бъде сторено от някой на който въобще не му пука за парапланеризма.



А моето лично мнение е, че след този негативизъм към парапланеризма в изказването на Ангел Стаменов и то в качеството му на председател на БНАК ние като общност доколкото сме такава трябва да заобикаляме отдалеч стоките и услугите, предлагани от Ава Спорт. От чисто принципни съображения.


Върнете се в началото
  Профил    +12 / -0 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 8:20 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Привет Петьо,
имам няколко въпроса:
„Относно лицензирането на пилоти, сега действащата наредба Н1/2014 в раздел VII ясно е разписано, че от пилотите излитащи от крака парапланери и делтапланери не се изисква свидетелство за правоспособност на пилота и свидетелство за медцинска годност, и е добре това да остане така.“
Това, ако правилно разбирам, означава ли че г-н Стаменов напразно отваря темата, касаеща парапланеризма, поне чисто формално?

Също и:
„Някои колеги тълкуват текста като пожелателен, а според мен е задължителен, но няма смисъл да започваме спор по темата, защото скоро ще бъде разтълкувано по гатегоричен и недвусмислен начин.“
100% съм съгласен, че смисъл от спор няма. Не е ли по-добре, да изчакаме категоричното тълкувание по този въпрос и тогава да се работи по него?

Това ми се струва важно, защото ако правилно съм се ориентирал по първия въпрос, то не говорим за липса на капацитет и не става дума за безопасност. За какво става дума, ще оставя всеки сам да прецени за себе си.
Може би малко неправилно правя аналогия, но представи си, някой да обвини велосипедистите за проблемите с безопасността по пътищата. Добре е да се пазим от внушения и оставаме разумни в мотивите си.

„За да не започнат спекулации с написаното от мен, искам категорично да заявя, че не съм съгласен с изискването за регистрация на парапланерите а летателлната годност трябва а бъде удостоверявана и подържана от пилота, което може а стане чрез декларация, която в която пилота да декларира че е запознат с изискванията на производителя и стриктно ще ги спазва." Защо е нужна декларация? Как това е свързано с „авиационната“ безопасност? Пак се сещам за аналогията с велосипеда.

„Моят призив е да си подредим сами къщичката, преди някой друг да го е сторил." От контекста на чутото в поста ти и общата ми представа за това, кой какво прави в нашата общност, вярвам че представителите на тази среща сте били ти и Цецо (Пастора). Така ли е?

Bye


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -1 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 8:35 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 31, 2014 9:05 am
Мнения: 47
Местоположение: София
Име: Александър Шопов
Има ли цяло видео от срещата? Не така отделни изказвания. Много ми е интересно да разбера кой изобщо е намесил парапланеризма в контекста на скорошните инциденти със самолети.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 8:43 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Колкото и на някой хора да им се иска парапланеризма да бъде контролиран и санкциониран от ГД ГВА и то с по големи глоби от сега действащите 3000-10000 лева това няма как да се случи!!!!
На въпрос зададен на форума относно парапланеризма един от главните експерти категорично отговори,че парапланеризма като спорт не е обект на наредба Н1 и в частност на контрол от ГД ГВА.
Това си остава приоритет единствено на комисията по парапланеризъм към БНАК.

В потвърждение на горенаписаното днес попаднах на интересно интервю с министъра на транспорта, където го цитирам дословно:

"Междувременно започват проверки на малките летища, площадки и самолетите, които са регистрирани на наша територия. Ще се търси и причината у нас да летят и множество малки самолети, но под чужд флаг, като и те ще бъдат обект на проверките. Основно
ще се търсят причините защо са регистрирани в чужбина,
а не у нас, обяви транспортният министър Росен Желязков. Срокът на инспекцията е два месеца. Но парапланери и други подобни летателни средства няма как да бъдат проверявани или да попаднат под надзор, допълни министърът на въпрос на "Монитор"."

https://www.monitor.bg/bg/a/view/edva-p ... dQClIh9s30

Надявам се не е нужно и шефа на EASA,който пристига на посещение в България да потвърждава горенаписаното за да престанат всякакви инсинуации по отношение на парапланеризма в България.


Безаварийни полети!

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 8:48 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Топузов писали сме едновременно с теб, но виждам,че постовете ни се припокриват като тълкувание на сега действащите правила и наредби :)

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 10:13 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Уговорката ни с ГВА (официална и протоколирана) е че СЛЕД КАТО наредбата бъде променена - ще направим каквото е необходимо новите правила да бъдат спазени.

И Ангел и вие много избързвате с изводите...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 10:24 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
това което забелязвам е че от десет години БНАК и комисията ( в част парапланеризъм ) тъпчат на едно и също място.. безвремието няма да изчезне докато не се допуснат нови млади образовани хора и не се поставят ЦЕЛИ.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -3 
 
 Заглавие: Re: Среща С ГД ГВА по повод зачестилите инциденти с любителс
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 11:03 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 23, 2012 6:24 am
Мнения: 171
Име: Венелин Грозев
Skyhiker написа:
И за финал, да разсея една заблуда, че ако си мълчим никой не знае какво, кога и как правим. Имам някои лични контакти и знам от кухнята, че хора от институциите са добре запознати както с нашия форум, така и с леонардото, така че да знаете, че не сме някакво тайно общество скрито от света ;)


Това не е новина но сега поне знаем, че имаш лични контакти в кухнята :)
viewtopic.php?p=51012#p51012


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -4 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 11:29 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Djubaca написа:
това което забелязвам е че от десет години БНАК и комисията ( в част парапланеризъм ) тъпчат на едно и също място.. безвремието няма да изчезне докато не се допуснат нови млади образовани хора и не се поставят ЦЕЛИ.


Жоро, хората с познания и визия са добре дошли в комисията! Скоро ще направим събиране на клубовете за избор на нова комисия и тези хора ще могат да се включат...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 6:55 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
DVD написа:
Уговорката ни с ГВА (официална и протоколирана) е че СЛЕД КАТО наредбата бъде променена - ще направим каквото е необходимо новите правила да бъдат спазени.

И Ангел и вие много избързвате с изводите...

То, и друга уговорка има и тя също е официална и протоколирана и се изразява в това ,ГД ГВА да предостави готовия проект за изменение на Н1/2014 на заинтересованите страни, преди да бъде качена на сайта на МТИТС за публично обсъждане https://drive.google.com/open?id=0BybG9 ... 3pvb2pkOHM
Само че, от тогава минаха две години и се смени цялото ръководство на ГД ГВА и почти целият личен състав.
Надявам се, въпросния протокол да стой на видно място , както и този с уговорката ви ;)

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 7:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Skyhiker написа:
DVD написа:
Уговорката ни с ГВА (официална и протоколирана) е че СЛЕД КАТО наредбата бъде променена - ще направим каквото е необходимо новите правила да бъдат спазени.

И Ангел и вие много избързвате с изводите...

То, и друга уговорка има и тя също е официална и протоколирана и се изразява в това ,ГД ГВА да предостави готовия проект за изменение на Н1/2014 на заинтересованите страни, преди да бъде качена на сайта на МТИТС за публично обсъждане https://drive.google.com/open?id=0BybG9 ... 3pvb2pkOHM
Само че, от тогава минаха две години и се смени цялото ръководство на ГД ГВА и почти целият личен състав.
Надявам се, въпросния протокол да стой на видно място , както и този с уговорката ви ;)


Извинявам се за офтопика, но в публикувания от теб протокол няма уговорка.
Единствената уговорка е ти да представиш предложения.
Я публикувай подготвените и предложени от теб предложения.


DVD написа:
Djubaca написа:
това което забелязвам е че от десет години БНАК и комисията ( в част парапланеризъм ) тъпчат на едно и също място.. безвремието няма да изчезне докато не се допуснат нови млади образовани хора и не се поставят ЦЕЛИ.


Жоро, хората с познания и визия са добре дошли в комисията! Скоро ще направим събиране на клубовете за избор на нова комисия и тези хора ще могат да се включат...


Даниел, комисията се състои от 3-4 души. Те наистина трябва да са добре подготвени стари вълци които да могат да устояват на напортисти палета и дърти курви.

Но това което трябва да се случи е да се ангажират максимален брой хора .. Това може да стане с гласност. Със публична информация. С целепоставяне НА ПЪРВО МЯСТО и с ангажираност на конкретни групи хора с работа по съответния въпрос.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -2 
 
 Заглавие: Re: Форум на ГВА за проблемите в малката авиация.
МнениеПубликувано на: Пет Юни 14, 2019 9:30 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Djubaca написа:
Извинявам се за офтопика, но в публикувания от теб протокол няма уговорка.
Единствената уговорка е ти да представиш предложения.
Я публикувай подготвените и предложени от теб предложения.

Не знам дали има смисъл да те убеждавам какво е написано в протокола, след като го тълкуваш по този начин.
Относно подготвените от мен предложения, те всъщност предхождат въпросната среща и отдавна са публично достояние за членовете на форума, а и не само.
Конкретно, ето ги:
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Ето я и темата във форума:
viewtopic.php?f=11&t=9170
Ето го и цялото отворено писмо:
https://drive.google.com/file/d/0BybG9W ... FFaEE/view

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов