Здравейте,
От няколко години забелязвам една тенденция, която никак не ми харесва,
а именно, че бройката на ХС-пилотите постоянно намалява.
Причините са най-различни вероятно. Някой би казал финанси, друг липса на нови пилоти,
трети логистика, четвърти - инциденти, пети - времеви ресурс.
Както и да е. Повдигам тази тема, не за да правим анализи,
а по-скоро да предложа решение, за което си мисля още от миналата година.
Последните няколко седмици го обсъждаме с Беньо и решихме да опитаме следното:
Миниуикенд състезания тип ХС-школа. При добра прогноза се заявява няколко дни
по-рано, че ще се проведе такова. Желаещите се записват. Проявата ще протече прблизително
по следния план:
- Петък получавате плана за Събота и Неделя и къде и в колко часа ще е сборния пункт за тръгване към стартовете.
- Предполетен брифинг с елементи на обучение /за тези, които желаят, разбира се/
- Летене в група със станциии и с ХС-трак лайвтрак /за да не се питаме постоянно кой къде е/
- Прибиране от местата на кацане до Шумен и анализ на полетите
Неделята това се повтаря.
Имаме идеи и за награди, класирания по класове, но решихме да почнем с базовите неща, а именно тези, които току що описах.
Транспорта ще се осъществява с бус 8+1 и леки коли при нужда.
Ще включва превозването на участниците от паркинга на Била-Шумен до Невша /примерно/
и последващото им събиране от местата на кацане и връщането им обратно до Била.
Беньо настоява таксата за мероприятието да е максимално ниска и да не преминава сумата от 20 лв на ден или общо 40 лв за уикенда.
На мен лично това ми се струва твърде рисково, впредвид, че при добра прогноза и кацнали няколко пилота из Родопите, няма как организаторите
да не станат автоматично спонсори на летящите.
Затова ще стартираме така, но в движение ще модифицираме нещата, така че всички да са доволни.
Вероятно ще оставим 20лв/ден да важи за до 100 км прелет, а при по-дълги такива, пилотите да доплащата горивото си след тази граница.
Засега всичко е в суров вид. Ще разчитаме на вашото мнение по въпроса, тъй като проявата е насочена само към български пилоти
и целта и не е голяма печалба, а увеличаването на броя на щастливите ХС-пилоти, а от там и на техния брой.
