Освен това, в последния ден Luc Armant - изобретател на 2-редовите крила и техен символ - падна пред старта, счупвайки гръбнака си (за щастие, не сериозно). Този инцидент мисля се оказа преломната точка в дебата за бъдещето на състезателните крила. Стана ясно че ще трябва да ги направим по-безопасни, въпросът е как точно и по чия инициатива и чий план. Ние, пилотите, се надяваме посоката да бъде определена от нас самите, с помощта на дизайнерите - а не от нелетящите, несъстезаващи се, и съответно неадекватни хора в сака от CIVL.
В това интервю изказвам частично мнение по въпроса със серийните крила:
http://vimeo.com/channels/paraglidingworldcup#26949967След 3 седмици на PWC Ager, Spain, планираме сериозни обсъждания на тази тема. От Paragliding World Cup Association трябва да определим възможно най-точна позиция по въпроса, и да я/се защитаваме пред политиците от CIVL. На следващ етап, през януари, на Supre Final-a във Valle de Bravo Асоциацията трябва да определи плана си на действие за новия сезон - по-точно, какви крила ще летим на PWC през 2012.
Дано в това травматично за спорта време разумът надделее над политиката, и през новия сезон да се състезаваме по-безопасно, но все така забавно и удовлетворяващо "животните" в нас.
Поздрав,
Ясен
п.п. Ето и едно друго, не толкова сериозно, но информативно интервю, където показвам новата спийд система на Андрей Елисеев:
http://vimeo.com/channels/paraglidingworldcup#26876873Ето я и моята спийд система - по-простичка, но ефективна:
http://vimeo.com/channels/paraglidingworldcup#26833611