Eто ги правилата, които ще трябва да спазваме!
Местни Правила
за
Открито състезание по Парапланеризъм - целно кацане
ЛЕТИ СВОБОДНО – ШУМЕН 2012
Шумен, България
04-06 Май 2012
Организирано под егидата на
От
Светла Василева – Представител на „ЛЕТИ СВОБОДНО”
Гр. Шумен, България
www.letisvobodno.comE-mail:
letisvobodno@gmail.comTel: Globul +359896731171, +359893377997- групов
+359882667903Мтел; +359879261133 Вива
С подкрепата на клуб по парапланеризъм „Шумен- ХС”
гр Шумен ул. „Съединение” № 41
Програма
04.05.2012 Петък
До 17:00 Пристигане, настаняване, неофициални свободни тренировки, проверка на парапланерите – СТАРТОВЕТЕ НА ПЛАТОТО в зависимост от посоката на вятъра!
18:30 – 20:30 Регистрация и настаняване на пилотите – х-л Шумен, Мадара и др. Разпъване на палатки
05.05.2012 Събота
09:00 – 09:30 Откриване и първи състезателен брифинг – Старта на „Шуменско плато” , поляната пред заведението!
Теглене на стартовите номера, индивидуални и отборни – заведението!
Водосвет за здраве!
10:00 - 17:00 Старт и състезателни полети!
06.05.2012 Неделя
09:00 - 15:00 Състезателни полети
16:00 Награждаване и закриване на състезанието – временното заведение „Шуменско плато”
Организационен екип
Директор на състезанието Деян Симеонов
Главен съдия Деян Симеонов
Съдия на състезанието Северин Акерски
Съдия на старта
Метеорология
1 Записване(вход)
1.1 Състезанието по целно кацане е отворен за всички ЧЛЕНОВЕ НА КЛУБОВЕ ОТ СТРАНАТА И ЧУЖДИ КЛУБОВЕ, които могат да изпратят, какъвто и да е брой пилоти.
Всички записвания трябва да бъдат направени на предоставеният им формуляр, подписан от пилотите.
1.2 Входната такса ще бъде 20 лв. (10 Евро), ако бъде платена по сметка на Клуб по парапланеризъм „Шумен- ХС” до 25.04.2012год. и 30лвслед тази дата, но преди старта на състезанието.
Таксата за участие на жени ще бъде 20 лв.
Таксата включва фланелка, обяд в заведението, транспорт от мястото за кацане до старта, освежаващи напитки и награди (купи и медали).
2. Основни Правила на Състезанието
2.1 Регистрация
Офиса за регистриране ще бъде отворен от 18:30 ч. до 20:30 ч. на 04.май – временното заведение „ Шуменско плато” При пристигането си състезателите трябва да отидат на платото, за да попълнят всички нужни документи и да получат допълнителни правила и информация.
2.2 Документите на пилота
• Регистрационен формуляр на пилота
• Доказателство за националност на състезателя
• Валиден спортен FAI лиценз на пилота
• Задоволително доказателство за правоспособност на крилото
• Застраховка
• Квитанция за платена входна такса
• Подписан документ за юридическа отговорност
2.3 Брой рундове
Ще има максимум 5 (ПЕТ), завършени, пълни рунда, три в събота и два в неделя за определеното време. Минимумът от завършени рундове, за да бъде зачетено състезанието е 2 (два).
2.4 Ред на излитане
Всички пилоти ще теглят жребий след официалното откриване на 05.05.2012 г. в 09:30 ч, който ще определи реда на излитане. Жребият ще бъде отборно и индивидуално, като ще се отчитат и награждават най добър отбор и състезател!
Пилотите, регистрирали се в състезанието, след жребия ще получат служебни номера за излитане от организатора, които няма да бъдат лепени по обясними причини!
Когато се стигне до последният рунд на състезанието, пилотите трябва да излитат в обратен ред на настоящата им позиция в класирането.
3 Почивни дни
Няма да има почивни дни по време на състезанието.
4 Оплаквания и протести
Оплаквания и протести ще бъдат третирани спрямо процедурите описани в секция 7C и Генералната Секция. Оплакване може да бъде отправено към Директора на състезанието или към неговия наместник, за предпочитане от отборния лидер. Оплакването трябва да бъде направено с минимум закъснение.
Ако оплакването не е удовлетворено, лидерът на отбора може да подаде протест до Директора или наместникът му. Времевият лимит за протест е 2 часа след отчитането на резултата на оплакването.
Това е добре, но е когато е регистрирано и се спазват всички правила. Поради причената, че нашето не е регистрирано, това си го знаят състезателите от които ще се учим!
ЗА ОСТАНАЛИТЕ!!!
ПРИКАНВАМ ВСИЧКИ СЪСТЕЗАТЕЛИ И ПИЛОТИ ДА СПАЗВАТ ПРАВИЛАТА И ДА ЛЕТЯТ С ПОВИШЕНО ВНИМАНИЕ, КАТО ОСИГУРЯВАТ ПЪТ НА ТАНДЕМИТЕ АКО ИМА ТАКИВА!!!
5 Начини на излитане
Излитане от крака на определените места:
ИЗТОЧЕН СТАРТ – 432м, кацане на 180 m. Денивелация 252м.
Стартът е достатъчно широк и стръмен, може да побере 5-6 парапланера, но склона в страни е обрасъл!!!
ЮГОИЗТОЧЕН – 430м. кацане на 180м. Денивелация 250м
Стартът е сравнително нов и не е дооформен, но достатъчнообемен, за да побере 1-2 парапланера. Пилотите трябва да бъдат опитни в излитането на нулев вятър.
ЮЖЕН – 432 м кацане 180м. Денивелация 252м. Старта е добър и може да побере 4-5 планера!
СЕВЕРЕН – 430м. кацане 180м. Денивелация 250м.
СЕВЕРО ЗАПАДЕН /Мадара ниския старт/
Мястото за кацане е чиста поляна пред склона, достига се и при безветрие! В близост до нея има огромна ливада Кацалката се вежда от всички стартове след излитане! Може да се каца преди, в страни и след основната поляна за кацане, като се взема под внимание далекопровод, който е около тази ливада!!!
Резервно място за провеждане на състезанието СЕВЕРО ЗАПАДЕН /Мадара ниския старт/ .
6 Радио предаватели
Радио предаватели са позволени между състезателите и лидера на отбора. Забранява се радията да се използват за набавяне на информация с цел предимство в състезанието или за напътстване. Радията или другите средства за комуникация не са предназначени за използване по време на състезателния полет, с изключение на спешни случаи. Могат да бъдат използвани само честоти, определени от организатора. Официалната честота на състезанието ще бъде: .........................MHz. Честотата на радиото за безопасност ще бъде същата.
Отделните отбори могат да нагласят техни собствени честоти VHF изключае тези в обсегът ........................ MHz. По горното не важи за тези които имат ELTs невъзможност за гласово предаване. Използването на GPS системи по време на състезанието е позволено.
7 Излитане и кацане
7.1 Състезателите трябва да имат добър старт на нулево време, както и такъв за силно време. Launch Marshall-ът или Директора на състезанието имат правото да задържат временно пилот или да го отстранят от състезанието, ако видят че състезателя проявява неспособност да излети безопасно във времеви условия, които са в нормата.
Провален опит за излитане или проблем с безопасността, възникнал веднага след излитането (който не е резултат на немърливостта на пилота), завършил с приземяване на старта или далеч от целта, дава правото на (re-launch) повторен опит за този рунд.
7.2 Състезателите трябва да излитат стриктно в публикувания им състезателен ред, освен ако нямат позволението на Ръководителя на старта (Launch Marshall-а).
Състезатели, които не са готови да излетят, когато биват повиквани от Launch Marshall-а, или тези, които излитат без неговото позволение, ще бъдат наказвани с максимален резултат.
Пилот, който не присъства в момента на излитането, ще бъде маркиран с ABS в листа с резултатите за тоя рунд и ще му бъде начислен максимален резултат.
Пилот, който не е летял ще бъда записан като DNF в листа с резултатите за рунда и ще му бъде начислен максимален резултат.
7.3 Финален пробег(заход)
Състезателите трябва да получат равни шансове за кацане в целта. Трябва да имат достатъчно време, за да достигнат целта директно от мястото за излитане, за да направят преценен финален пробег(заход) към целта.
Състезателят ще бъде считан във финалният си пробег, когато се обърне с лице към целта, Главния Съдия преценява дали той/тя са направили крайно решение за финален пробег и няма да има някакви сериозни отклонения в посоката на движение.
Всички по нататъшни маневри предприети от състезателя от тази позиция няма да се зачитат спрямо по-горния фактор.
7.4 Приземяване
Състезателите ще бъдат отценявани спрямо дистанцията в сантиметри между точката на първо докосване със земята и ръба на централния диск (мъртвата точка).
Измервателното поле ще има ясно обозначени кръгове на 0.5 m, 2.5 m, 5 m и10 m.
Кацането трябва да бъде направено на крака. Падане не е позволено и се оценява с максимален резултат.
Падането е определено като: всяка друга част от тялото или летателната екипировка (включително сбруята, но изключае спийд системата и колана за крака) да докосне земята преди краката, или преди крилото да докосне земята.
Ако състезателят се приземи и на двата крака и първата точка на допир не може да бъде измерена, се измерва най далечната точка на следата оставена от обувките.
8 Брифинг за пилотите
Ще има дневен брифинг за пилотите всяка сутрин в 9.00 ч, освен ако не е обявено (и отбелязано на Дъската за съобщения на състезанието) друго предварително. Главният Съдия, Директора по безопасност и Стюарда трябва да участват в брифинга.
Брифингите могат да бъдат отлагани в случай на лошо време и други часове ще бъдат изложени на дъската за съобщения. Всички пилоти трябва да присъстват на време за брифинга.
9 Оценяване
9.1 Индивидуалните резултати ще бъдат сбор от всички резултати, постигнати от този състезател.Когато бъдат завършени 5 или повече рунда, най-лошият резултат се маха.
Победител на състезанието ще бъде този, който е събрал най-малък резултат от всичките летателни серии (рундове) на състезанието.
Шампион „ ЛЕТИ СВОБОДНО- ШУМЕН 2012” ще бъде пилот с най-малък резултати от всички летателни серии (рундове) на състезанието.
9.2 Отборните резултати ще бъдат сбора на трите (3) най-добри резултата за всеки рунд по отделно. Максимално допустимия брой състезатели в един отбор е четири (4). Не отпада най-лошият резултат на отбора при 5 или повече серии. Ако има отбори с по малко от 3 (трима) пилоти, за всеки липсващ състезател на отбора се присъжда максимален резултат от 1000 см за всеки рунд. Сбора от всички завършени серии е и крайния резултат на всеки отбор.
9.3
Докато е възможно, писарят трябва да пуска резултатите на дъската за съобщения в края на рунда. Тези резултати ще бъдат маркирани като Временни, с ясно отбелязани час и дата на издаването им. Всички оплаквания срещу временните резултати трябва да бъдат направени до 2 часа от времето на обевяването им
10 Съдийство
10.1 Съдийски екип
Главния съдия ще бъде опитно лице назначено от организатора на състезанието. Съдиите трябва да имат опит в Съдийство на Международни състезания по парапланеризъм целно кацане.
10.2 Като допълнение ще има 3 допълнителни съдийски лица, плюс 2-ма за резерва, което да им позволява смяна на позициите и време за отдих.
10.3 Всички съдии ще получат копие от Съдийския кодекс на секция 7C, който трябва да ръководи действията им. Всяко съдийско място може да бъде отнето от главния съдия, след съгласуване със Директора на състезанието, ако той/тя не се справя със спазването на стандартите определени в кодекса или са виновни за непочтено поведение по време на състезанието.
11 Безопасност
11.1 Комитет по безопасността
Трябва да бъде назначен Директор по безопасността и да бъде сформиран Комитет по безопасността. Задълженията на Директора по безопасността ще бъдат да наблюдава всеки аспект на безопасност. Те включват, но не са ограничени до: даването на специален Брифинг по безопасността на всички състезатели, присъствието на всички брифинги, проверяването на метеорологичните условия и по специално скорост на вятъра на старта и целта, проверка на разделянето на пилотите, комуникиране с Летище София за въздушен трафик и с НИМХ – БАН за Метеорологичните условия, предотвратяване на излитане с небезопасна екипировка /без запасен парашут/, събиране на доклад за инцидентите и проблемите, съветване с FAI наблюдателя, след което заключенията ще бъдат представени на състезателите на брифинг. Директора по безопасността, след съветване с Директора на състезанието може да прекрати състезанието с цел безопасност. Всяко негово решение ще бъде докладвано от Стюарда. Той трябва да има познания от мястото за летене и да има опит в подобни състезания.
Препоръчително е Комитета по безопасност да включва:Директор на състезанието (или негов наместник), Launch Marshall (или наместник), най-главния от съдийския екип, минимум двама опитни пилоти (един местен и един, гост – те можe да бъдат и състезатели).
11.2 Спешни случаи
Тел 112 и ще се поемат от ЦСМП – ШУМЕН, / от ЦСМП до кацалката се стига за около 4мин/ ДАНО НЕ СЕ СТИГА ДО ТОЗИ ТЕЛЕФОН!!!
Очакваното време за достигане на блоницата в Шумен е 7км. Транспорта е приблизително 5 минути. Няма нужда от хеликоптер.
12 Тест пилоти – Свободни летци
Официaлните тест пилоти за състезанието ще бъдат обявени на първият състезателен брифинг.Те ще бъдат опитни в летенето на определеното място и трябва да оценяват задачата си в състезанието. Не трябва да са състезатели.
Тест пилотите ще летят след значителни спирания за повече от час.
Свободното летене ще бъде ограничено, като предимство имат състезателите. Тези пилоти, които не са записани като участници в състезанието не се ползват от транспорта, определен за състезателите.Кацането им ще става на ливадата на безопасно разстояние от целта, като не се пречат на състезателите. При засичане на състезател, виновният ще бъде наказан, със забрана да лети в състезателния прозорец от 10:00ч до 18:00ч и неделя от 10:00ч до 15:00ч.