Преди време си говорих с един приятел по въпросите за расизма. Той каза "Не съм расист, ама не съм и далтонист"
Мисля че в съвременните демократични общества е настанало някакво ослепяване и скопяване в името на толерантността, малцинствата, обратните и така нататък.
Всеки упорито избягва да говори по чувствителни теми, за да не бъде обвинен в някакъв "-зъм".
Сотир написа:
БНАК е организация която администрира въздушните спортове в България и трябва да се занимава основно със спорт.
Ники - НЯМА ТЪПИ ВЪЗДУШНИ СПОРТОВЕ!
Помислете колко мозъчни клетки са ви необходими за скочите от самолет. Според мен две - едната вика "скачай", а другата вика "не скачай".
Доцелното кацане по интелектуално ли е от прелетите, след като е съсредоточено върху кацането, докато прелетите изискват още преценка на момента за излитането, владеене на крилото в турбуленция, тактика на прелета, термична техника, метеорология и така нататък. Не случайно тъпите швейцарци, французи и германци не го развиват и вероятно не го броят и за спорт.
Парапланеристите не са ли тъпи в сравнение с авиомоделистите от едно време, които учеха задълбочено аеродинамика, проектираха модели, тестваха и коригираха?
Всички искаме мир и любов, но също така търсиме своята истина и място.
Не е политически угодно да твърдя, че има тъпи и умни въздушни спортове, но е вярно че някои изискват повечко акъл от други.
Това че някои спортове са "по-умни" от други, не означава че имат някакво преимущество.
За всеки влак си има пътник!
Например начинаещи пилоти искат да се пробват в доцелното кацане, защото мислят че ще им помогне в развитието им като пилоти. Същото е с акрото.
За мен полета е пиршество на разума и душата, за други е цвърченето на скарата и пяната на бирата, за трети е адреналина, за четвърти е статуса и така нататък. Всеки има място под слънцето и всеки има право да защитава своето.
....
Пилотите на прелети се вълнуват предимно от лични преживявания и затова не им се занимава с официални доклади на техните постижения. Акро пилотите и доцелните кацачи имат възможност да правят сеир на публиката и е нормално да се усъвършенстват в лобизма, рекламата и пиара.
Пак казвам че никой няма наследствено преимущество над другия. Всеки има право да се бори за своето и да се комбинира с другите.
Прекрасен пример е спасяването на Расник от доцелните кацачи и ползването на баира от всички включително крос кънтри пилотите.
....
Това че крос кънтри комисията не подава редовно доклади към УС на БНАК е изцяло неин проблем, но не обяснява от къде се получава негативизма към крос кънтри пилотите от другите въздушни спортове.
Може би Сотир е прав като избягва да говори за различията между нас. Може би наистина говоренето за проблеми поражда проблеми.
Все пак мисля че отношенията между нас ще се подобрят ако има повече диалог и прозрачност.
Това че крос кънтри пилотите не дават своевременни официални доклади за тяхната дейност, не освобождава БНАК от задължението да информира какво става в БНАК. Например от години говорим че на клубовете трябва да се пращат писма преди всяко Общо Събрание с които да ги информират за разглежданите точки, за финансовия отчет и така нататък.
От години слушам слухове колко пари прибрали от тоя или оня спорт. На никой не завиждам, но все пак за да се подобрят отношенията между спортовете трябва да има прозрачност. Този който е успял да спечели облаги за неговия спорт не трябва да се крие и държи гузно като престъпник, защото това поражда недоверие и съмнения у другите.
....
Всяка година увещавам приятели да участват в годишното събрание на БНАК и поради интригите и радиоактивността хората ходят с все по-голямо нежелание.
Защо ОС продължава продължава да изисква по трима делегати от клуб? Не е ли достатъчно един човек да представлява мнението на клуба който представлява. Това е финансово времева дискриминация спрямо провинциалните клубове. Вместо една кола да тръгне от Варна и да натовари представителя от Шумен и Горна Оряховица, всяка година трябва да търсим начини за равностойно участие в ОС. Щом нямаме равностойно участие делата на БНАК, то едва ли ще бъдем сговорчиви по разните въпроси. Подозирам че в бъдеще ОС ще си ги правят предимно финансово заинтересованите около софийски клубове.
....
Накрая искам да благодаря на Сотир за неговото участие в тази дискусия. Мисля че е много добре, когато външен човек внася ред в хаоса на парапланериското мнозинство и се опитва да балансира между въздушните спортове. Това че не се страхува от публични обсъждания на наболели проблеми е признак, че е достоен председател на БНАК и е лъч надежда за нашето развитие.