Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 27, 2024 4:58 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Вто Мар 12, 2013 1:55 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 31, 2007 6:05 pm
Мнения: 223
Местоположение: Шумен
Име: Станислав Велчев
Здравейте,
състезанието наближава, къде може да се намери информация относно такса участие, настаняване и т.н.? :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2013 2:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Здравейте всички,

вчера и днес говорих с няколко души, които ще се занимават със състезанието и резултата е следния:

Състезанието ще се проведе както е планирано от 1-ви до 6-ти Май на основен старт Коняво и алтернативни стартове Иглика и Таш Тепе.

Организатори на състезанието са клуб "Руен"-Кюстендил съвместно с Ясен Савов.

Състезанието ще е "low cost" :) тоест няма да се плаща за нищо излишно (фланелки, закуски, лайвтракинг и др.) Таксата участие ще отиде единствено за транспорт (качване до стартовете и събиране от маршрута на задачите) за 6-те дни, помещението което ще е щаб на състезанието и таксата към FAI. Всичко друго ще се постараем да е безплатно (базирано на доброволен труд). Ако това не е възможно - ще се обяви предварително кое как ще повлияе на таксата участие. Аз се наемам да правя скоринга.

Ще се постараем както и миналата година от Община Кюстендил да ни предоставят безплатно едната или двете бази за настаняване.

Ще се ползват големи цилиндри (хубаво е всички да свиквате с това). Ще се правят разбори на задачите (за да научат нещо и състезателите с по-малък опит). Възможно е семинара за скоринг който обявих за 20-ти Април да се премести по време на състезанието...

Това е за момента... скоро ще има уеб-сайт на който ще можете да видите останалите подробности.

Поздрави
Даниел


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Чет Мар 14, 2013 6:39 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 457
Местоположение: София, etc.
Ето международното известие:

http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=54974


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Съб Мар 23, 2013 8:30 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Състезанието вече е on-line на http://airtribune.com/kyustendil_open_2013 - можете да се записвате...

В началото на следващата седмица ще сложим на сайта и Local Regulations.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 8:49 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Юни 15, 2009 10:00 am
Мнения: 427
Местоположение: София
Име: Георги Стефанов
Как стои въпроса с винд дъмитата ?
Ограничения някакви ?
За дневната "такса" - ясно
или въпросът в кратък вариант - добре дошли ли са винд дъмитата ? :-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Пон Мар 25, 2013 9:14 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 24, 2008 1:56 pm
Мнения: 410
Местоположение: Coфия
Име: Димитър Халачев
Аз не знам някой да е отишъл на състезание и да не е летял :) независимо дали е участник или не.

_________________
www.deltaclub.bg
"Всеки полет е важен!"


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Вто Мар 26, 2013 2:58 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Разбира се че няма проблеми да се лети заедно със състезателите. Ако обаче искате да прогресирате в крос-кънтри летенето - най-добре се състезавайте наистина. Много е готино след като сме летяли по някаква задача да си обсъдим кой от къде е минал, какви грешки е направил и т.н. това ми е едно от най-приятните занимания като съм на състезание...

Вече можете да се регистрирате за състезанието. Трябва първо да си направите акаунт в AirTribune и после да отидете на страницата на самото състезание и да натиснете Register.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Сря Апр 10, 2013 10:18 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Малко новини за състезанието:

В първите два дни след като всички състезатели са прибрани ще направим анализ на задачата за деня и кратък семинар (в рамките на 1 час). Единия ден ще говори Ясен Савов на тема състезателно летене, а другия ден ще говори Николай Велев (по-известен като Ники кучето) на тема крос-кънтри летене. Анализите на задачите и двата дни ще направи Ясен.

В четвъртата и петата вечер ще направим семинара за скоринг, за който преди ви бях писал. Едната вечер ще е предназначена за работата с различни уреди, а другата за същинския скоринг. Ще отговорим и на въпроса как влияе интервала през който се записват точки в траклога върху резултата от задачата.

Другото на което трябва да се обърне внимание е, че в това състезание ще има 3 вида точки вместо традиционните 4 - ще има само точки за разстояние, за лидерство и за пристигане. Точките за време няма да има защото те са принципно еквивалентни на точките за пристигане с основната разлика че са повече. Разпределението на точките в зависимост от това колко души са на финала може да се види на тази графика. Това се прави за да нямат състезателите стимул да натискат прекалено много спийд системата на финалната права.

Надявам се да се видим с всички вас в Кюстендил и да си прекараме почивните дни по най-добрия възможен начин! :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Чет Апр 11, 2013 2:07 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Без Time Points или Arrival Time Points? Ако имаме точки за време, Arrival Position Points не е ли само за таскове с индивидуално време - в противен случай е малко нечестно спрямо хора които са решили да излетят малко по-късно или са чакали например за място на старта. Тоест ако стартираш по-късно и все пак си най-бърз не си ли прецакан защото ще получиш точки за пристигнал в по-задна позиция!? Ако нямаме изобщо точки за време тогава няма значение и е почти едно и също дали е за позиция или за време на пристигане тъй като двете са свързани. Ако обаче нямаме изобщо точки за време има опасност пак да не бъде честно за някои хора, ако например се наложи временно затваряне на старта - а такъв случай примерно имаше миналата година на последният таск заради поривист вятър. При това положение - закъсняваш за въздушния старт и мака да си бил супер бърз другите са завършили преди теб а ти по позиция си по средата-образно казано.
Може и да греша с горната теза - поправете ме ако е така.
Като цяло има много по-елегантни начини да не се натиска на финалната права -просто ESS е различна точка от гола или пък е с много по-голям радиус!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Чет Апр 11, 2013 9:21 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
В този тип оценяване има Distance points, Leading points и Arrival time points. Това го пише в Local Regulations разбира се :)

Arrival time points се смятат по почти същата формула по която се смятат Time points, но с една основна разлика - Time points зависят както от времето на финиширане така и от времето на стартиране (time gate или индивидуално време), а Arrival time points зависят само от времето на финиширане. Това означава че този тип оценяване трябва да се ползва само при задачи от тип Race to goal с един start gate. Ако има хора които стартират късно при такъв тип задачи - това си е техен проблем защото обикновено има предостатъчно време между отварянето на прозореца и самия старт. В България това време обикновено е от 30 мин до 1 час. За големи състезания ще е и повече.

С Ясен обсъждахме много различните "методи" за предотвратяване на прекалената скорост на финалната права и от всички възможни варианти се спряхме на този който ще изпробваме в Кюстендил. Останалите възможности са:
- ESS във формата на конус
- Time bonus for altitude @ ESS
- Arrival points for altitude @ ESS

Ако се интересувате от темата за финалната права и как тя да не е опасна - първо прочетете темата в английския форуми после може да продължим тук...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Чет Апр 11, 2013 11:29 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
DVD написа:
В този тип оценяване има Distance points, Leading points и Arrival time points. Това го пише в Local Regulations разбира се :)

Arrival time points се смятат по почти същата формула по която се смятат Time points, но с една основна разлика - Time points зависят както от времето на финиширане така и от времето на стартиране (time gate или индивидуално време), а Arrival time points зависят само от времето на финиширане. Това означава че този тип оценяване трябва да се ползва само при задачи от тип Race to goal с един start gate. Ако има хора които стартират късно при такъв тип задачи - това си е техен проблем защото обикновено има предостатъчно време между отварянето на прозореца и самия старт. В България това време обикновено е от 30 мин до 1 час. За големи състезания ще е и повече.



Така съм съгласен :).

Честно казано на мен ми се струва излишно усложняване със конусовидни ЕСС.
Бонусите са добър вариант.

И все пак - миналата година на Скайномад Опън и на Присека Опън в Румъния няколко пъти давахме точка близка до финала за ЕСС и след това финал до който можеш да достигнеш само ако не си натискал до последно - тоест пазил си си височината. Беше много ефективно и хората бяха сдържани на финалният глайд защото знаеха че трябва още един напън за да стигнеш до гола. Още по ефективно беше когато гола беше срещу вятъра. Тогава всички завършваха ЕСС високо защото знаеха че срещу вятъра може и да не направят гол. На Сопот този номер го направихме с кръстовището на Певците с голям радиус за ЕСС и гол срещу източният вятър - поляната на лифта. Беше безопасно защото между двете точки има само огромни поляни, а тези които бяха изнаглели да натискат за ЕСС накацаха на края на дългата поляна (някой ми сподели че мислел да си хвърли ГПС-а в дърветата защото не направил гол за 20-тина метра :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Чет Апр 11, 2013 11:39 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
за да няма такива нерви, ядове и най-важното за да няма натискане на спийда на макс докато пресечеш някаква линия (където и да е тя) решихме че най-важното в това състезание ще е лидерството. то се формира по целия маршрут на задачата и финалната част има много малко значение. който води повече той ще спечели задачата, а не този който следва и накрая изпреварва! сигурен съм че ще се получи много добре. направих няколко симулации на изминали състезания се видя точно това.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Чет Апр 11, 2013 2:08 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
DVD написа:
Единия ден ще говори Ясен Савов на тема състезателно летене, а другия ден ще говори Николай Велев (по-известен като Ники кучето) на тема крос-кънтри летене. Анализите на задачите и двата дни ще направи Ясен.

Много от нас, които няма да присъстват биха се зарадвали на видео на семинарите.

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Кюстендил опън 2013
МнениеПубликувано на: Съб Апр 27, 2013 11:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Апр 21, 2008 9:18 am
Мнения: 4
Местоположение: Kustendil
Ще се постараем да ги качим,ако лекторите се съгласят.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 14 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов