Момчета, всичко което ще напиша се отнася до пилотите участвали в Аdventure open 2006- радвам се, че се получи добро, поне според мен, състезание и благодаря на всички които ме уважиха и дойдоха на него.Относно състезанието и първата задача, на старта виждах доста пилоти които влизаха в мъгила, но за мен това не беше (както и според Ангел Стаменов) влизане в облаци. По задачата аз не можех да бъда и да ви следя кой къде влиза и не разбирам защо след като е имало нередности аз не разбрах официално. Ако е имало такива нередности, без значение дали това е бил Орлин или някои друг пилот и беше подаден репорт срещу него той щеше да бъде разгледан. Факт е, че такъв няма. Относно втората задача, това, което мога да кажа е, че тя беше най- успешната , защото на нея имаше най-много финиширали. За нея също нямаше контестации срещу пилотите.А относно третата задача мога да кажа много.Аз изобщо не исках да се качваме, защото времето беше отвратително. След като се допитах до всички пилоти, защото в крайна сметка мнението на пилотите е най-важното за мен, ние решихме и половин час по-късно тръгнахме към старта. Там стана ясно, че ще се чака и то доста и задачата ще се отложи за по късните часове. Моето лично мнение беше тя да е къса и бърза задача, но мнението на всички от таск комитета беше да е по дълга, с изключение на Вълков,( който даже не си плати такса участие и не разбирам какви претенции има, както няма и никакъв опит на това място,а то доказа, че е различно от познатите ни стартове и МТО прогнозите не важат). Аз казах ОК, важното е да се лети. На решаването на задачата имаше спор как трябва да се постъпи-да се канселира или стопира задачата при необходимост. Единодушно се реши, че ще бъде стопирана.На брифинга това беше казано на всички пилоти. Понеже повечето от пилотите нямаха радиостанции, аз, като организатор бях принуден да взема решението да стопирам задачата по следния начин: да има 10 минутно време за предупреждение, за да може пилотите разбрали за стопирането да предупредят останалите като направят уши и се отправят за кацане.Тук основната ми грешка е, че допуснах до участие пилоти без радиостанции, като мисълта ми беше, че винаги ще има начин те да бъдат предупредени, ако се случва нещо.Десет минутното време беше, за да бъде равностойно за пилотите с и без радиостанции.Съжалявам, че наруших правилата и направих компромис- това беше грешка.Надявах се да няма коментари, че състезанието е организирано за един или друг човек, но явно има хора, които не ме познават озобщо и не могат да разберат, че в такива ситуации съм безкомпромисен и мнението ми е, че за всички трябва да е еднакво.По повод на проблема с трета задача ще се обърна както към комисията по парапланеризъм в BG, така и към компетентните органи от FAI, дали трябва или не трябва задачата да бъде зачетена.Понеже организацията на това състезание ми беше доста трудна, се извинявам за допуснатите грешки особено в последния ден. След края на това състезание ще си позволя да дам един съвет към всички на които им предстои да организират: не допускайте неразумни компромиси и не давайте дълги задачи в последния ден, защото за състезателите явно е важно да си тръгнат ,а не да летят.
_________________ misho skynomad
|