SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=27&t=8419 |
Страница 3 от 3 |
Автор: | Мити [ Пет Яну 08, 2016 11:10 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
В общи линии семинарът беше за по-подробно запознаване на пара и делтапланеристите с новият CTR на летище София.Много полезно беше поне за мен а сигурно и за другите как и защо се налагат промени в плана.Новият план е редуциран,като площ,но има ново трасе южно от околовръстното.Това ще доведе до легални полети само фър-кац за да няма конфликти с трасето.Другият вариант е да се активира ВОЗ.Евентуално там ще прелитат 6-7 полета на ден в зависимост от натовареност посока на вятър и тн.т. Ако някой върти термика на 300 м. над терена на около 7600 ft.ще е в конфликт с трасето.В бъдеще ще се разглеждат плановете и на други летища 6-12 месеца.За предложения за ВОЗ ,които ще се ползват сравнително често от нас трябва да се комуникира или през Пастора или по официален път с РВД. Хората са много разбрани готови за диалог,но трябва да се придържат и към международните правила(за пестене на гориво,намаляване на шум и др.) Не забравяйте не сме сами и безопастноста е преди всичко. И нека силата бъде с вас |
Автор: | RvE [ Пет Яну 08, 2016 11:57 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
Няколко думи и от мен. Мити, една малка корекция - 7600 фита(2300м) е височината на Черни връх, G-пространството е с таван още 1000 фита (300м) отгоре до 8600, а трасето е още 1000 фита по-нагоре, което е минималната евентуална сепарация. Та въпросът беше - достатъчни ли са 300м височина, ако над парапланера мине един А320? А 380?.. Първо да изкажа благодарности към Цецо Цолов за инициативата за този семинар и връзките с РВД въобще. Определно имаше дупка в комуникацията с тях, за което като че ли ние сме в по-голяма степен виновни и има нужда от такива срещи и за в бъдеще. На мен лично всичко, което чух и видях бе доста над очакванията ми. Честно казано не съм вярвал, че в днешно време държавна структура може толкова сериозно да се вземе в ръце и да работи. Че даже Генералният директор да дойде в залата да засвидетелства внимание към нас. Всяка втора дума беше диалог, комуникация, коопериране, отвореност и достъпност. Определелно вдъхва надежда подхода, дано да се получи. Хората в РВД вдъхват доверие, че много сериозно гледат на това, което вършат и, че правят всичко, което зависи от тях да има БЕЗОПАСНО място за всеки под слънцето и над земята. С няколко думи как мина: - Презентацията започна с кратко представяне на метеорологично осигуряване, което бихме могли да ползваме - най-вече прогнозите GAMET, които дават основните параметри за G-пространството (до FL100 (3050м) за равнините и FL150 (4575м) за планините). Всеки желаещ може да се регистрира по имейла и да получи акаунт към сайта на РВД, където да намира кодирани подобно на МЕТАР-ите прогнози през 6ч. - След това беше по-дългата презентация покрай, която и се получиха основните дискусии и въпроси - новата организация на CTR-а на летище София и общи правила за действия в и около него. Ясно, че и преди и сега ние сме извън закона, когато и да се намираме в него, АКО не сме резервирали ВОЗ предния ден. Ако сме го направили, то е можем да сме спокойни и да се оглеждаме не повече от обикновено. Какво е новото - CTR-а на София драстично се намалява, като Витоша, а също и Расник и Витановци (макар, че за тях си има и сега ВОЗ, благодарение на Пастора) вече изцяло излизат от него. Южната му граница поне в зоната, която ни интересува е от Панчарево и върви точно по Околовръстното т.е. цялата планина заедно с кацалката на Царско село вече ще бъде G-пространство. Единственият евентуален проблем за Витоша е новата схема на долитане при активна полоса 09, която се ползва при ветрове с изразена източна компонента т.е. когато е вероятно да става за летене на Комините. Тогава идващите от Ю-ЮИ самолети ще се включват в едно ново страсе успоредно на полосата и ще минават по груба оценка от показаната карта баш над старта на Комините на височина 9600 фита (2928м). Но и при тази ситуация евентуални "конфликти" лесно могат да се избягват, ако резервираме ВОЗ на Комините. Тогава РВД без проблем биха пускали трафика по това трасе по-високо и съответно да правят по-дълъг заход или пък биха ги пуснали по огледалното на полосата трасе от север. Но разбира се казаха, че е възможно, но да бъде аргументирано и да не се злоупотребява. За едно-две крила през седмицата ще е малко изхвърляне да се резервира ВОЗ, но примерно един хубав североизточен летен уикенд - защо не. А и освен това си мисля, че и без друго това трасе южно от Околовръстното много рядко би било проблем, защото много малко самолети идват от тази посока за кацане в София. Това са само полети от Гърция и Турция, които са 3-4 максимум на ден и като гледам сегашното разписание примерно са все нощни или рано сутрин. Предстои подобна ревизия и на другите летища у нас, но на по-късен етап. Новите схеми на София влизат в сила от 28.04. тази година. Нещата преди всичко за продиктувани от новите RNAV правила за по-голяма автономност на навигацията. На тази дата спират и VOR станциите на летище София и Байлово. Друго полезно от срещата - линк към "Наръчник за полети по ПВП в обслужваното въздушно пространство". Много читав документ! Мисля, че всеки себеуважаващ се парапланерист трябва да може да го рецитира като Thermal flying примерно. Като цяло лъч надежда - държавата знае с какво се занимаваме и подава ръка да си улесним взаимно живота. И то не предизборно, а за да не стане някоя беля... |
Автор: | Djubaca [ Съб Яну 09, 2016 4:38 am ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
Аз също бях на срещата и съм съгласен, че хората от РВД са разбрани и отворени към това да ни осигурят възможност по законен начин да практикуваме хобито си. Най-малкото са положили доста сериозен труд за да променят CТR на летището. Благодаря и на дилъра .... Искам обаче да коментирам нещо друго. При новата организация, стартовете и кацалката на Витоша остават извън СТР-а в така нареченото Gолф пространство. В това пространство могат да летят всички останали извън "приборната авиация" ( или самолетите към и от летище софия) като тавана на полетите е ограничен до 8600ft. Което дава възможност самолет да излети от Лесново ( примерно ), а още по лошо от белчин и да дойде да прави панорамни полети над София, в зоната между Витоша и околовръстното шосе. Тъй, че на 30 април може да се очакват тандемни полети със самолетчета пред комините. Надявам се колегите да знаят какво правят и да си отварят очите на 8. Ясно е, че след като такава организация като РВД прави стъпка напред и ни подава ръка значи ще има и ответна реакция, тоест поне част от пилотите ще започнат да се съобразяват с ограниченията във въздуха. Също така стана ясно, че те са наясно, че не могат да разчитат на дисциплина от наша страна и ще правят всичко възможно да избягват конфликтни точки. Но това ще е до време. По техни думи 5-7 години. Като цяло много полезна среща (поне за мен ). |
Автор: | tabassa [ Съб Яну 09, 2016 10:08 am ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
Djubaca написа: Тъй, че на 30 април може да се очакват тандемни полети със самолетчета пред комините. Надявам се колегите да знаят какво правят и да си отварят очите на 8. . Това и мен ме притесни ! |
Автор: | Pastora [ Съб Яну 09, 2016 2:22 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
Най опасния момент си остава Витоша. Това е най активно летяното място през лятото от парапланеристи в района на летище София. Трябва да положим максимални усилия да информираме всички пилоти за ограничението по височина над старта Комини от 8500 фита /2500 м./. Това на първо време трябва да стане чрез клубовете и инструкторите. Добре ще е да сложим на Комини и Вълчата скала по една предупредителна информационна табела за преминаващото трасе отгоре. Ето и едно интересно филмче за струйната турболенция създавана от пътнически самолет. https://www.youtube.com/watch?v=Zumckf3kT7A Шлейфа слиза до 300 м. зад самолета и продължава около 3 мин. след като е минал. Това е изключително опасно за парапланеристите! Вероятно и за това сепарацията е 1000 фита/300м./ |
Автор: | Vancho laifa [ Вто Яну 12, 2016 7:25 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
За протокола - фут е британска имперска мерна (foot, мн. число feet) - https://en.wikipedia.org/wiki/Foot_%28unit%29 В българският език е възприето да се употребяват думите "фут" - за ед. число и "фута" за мн.число. Пример: 1 фут (един фут) 10 фута (десет фута) По подразбиране от: 1 инч (един инч) 10 инча (десет инча) |
Автор: | jespy [ Сря Яну 13, 2016 11:18 am ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
Положили огромен труд, и мислят за вас, за да ви тупнат трасе над старта Майтап разбира се, но ако това трасе се ползува(а то инак няма да се прави), аз не бих летял там. И още - трасетата могат да се местят, но стартовете не. Ако летях безмоторно, бих възразил. Отделно долу е града. Требе да се уведомят и баровците отдолу Защо проектът не е поставен за обществено обсъждане? |
Автор: | gerganailieva [ Сря Яну 13, 2016 6:25 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
jespy написа: Положили огромен труд, и мислят за вас, за да ви тупнат трасе над старта Майтап разбира се, но ако това трасе се ползува(а то инак няма да се прави), аз не бих летял там. И още - трасетата могат да се местят, но стартовете не. Ако летях безмоторно, бих възразил. Отделно долу е града. Требе да се уведомят и баровците отдолу Защо проектът не е поставен за обществено обсъждане? Някой да каже най-после как са нещата всъщност, Евала! Някой друг вижда ли, че " Царят е гол!" ? |
Автор: | RvE [ Сря Яну 13, 2016 10:35 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
Както обещаха, получихме презентациите по пощата. Предполагам, че тази със схемите за долитане/отлитане ще е от по-голям интерес - https://drive.google.com/file/d/0B4rJ9E ... sp=sharing |
Автор: | Pastora [ Сря Яну 13, 2016 10:47 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
Ето тук също малко информация за семинара: http://verticaldimension.com/news/news_ ... 0%92%D0%94 |
Автор: | gotov_da_leti [ Пон Яну 18, 2016 5:37 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
това значи ли, че за всяка (СИ) събота и неделя ще може да се отделя ВОЗ и какъв е случая за прелитане от Коняво например до Драгалевци, тогава северното трасе ли ще използват? |
Автор: | RvE [ Пон Яну 18, 2016 11:02 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
В Наръчника за ПВП го пише - ВОЗ, която не е публикувана в АИП-а (примерно евентуално Витоша) трябва да се заяви 8 календарни дни предварително към РВД, ако от там подадат НОТАМ. В противен случай (без НОТАМ) срокът е 30 календарни дни преди планиранираните полети. В случая с Витоша мисля, че НОТАМ е задължителен, защото засяга пряко една от схемите за долитане, но и 8, а да не говорим за 30 календарни дни е абсолютно неприложимо за нас. Коя ще да е тая прогноза, дето ще даде такава точност толкова напред във времето??.. ВОЗ, която вече я има в АИП-а (пр. Расник и Витановци) може да се заяви за активиране до 12:00 на обяд предния (работен) ден. Коняво-София означава ЮЗ вятър, което гарантирано означава активна полоса 27 на летище София и въответно липса на конфликт (самолетите кацат от изток). |
Автор: | gotov_da_leti [ Вто Яну 19, 2016 3:11 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
RvE написа: В Наръчника за ПВП го пише - ВОЗ, която не е публикувана в АИП-а (примерно евентуално Витоша) трябва да се заяви 8 календарни дни предварително към РВД, ако от там подадат НОТАМ. В противен случай (без НОТАМ) срокът е 30 календарни дни преди планиранираните полети. В случая с Витоша мисля, че НОТАМ е задължителен, защото засяга пряко една от схемите за долитане, но и 8, а да не говорим за 30 календарни дни е абсолютно неприложимо за нас. Коя ще да е тая прогноза, дето ще даде такава точност толкова напред във времето??.. ВОЗ, която вече я има в АИП-а (пр. Расник и Витановци) може да се заяви за активиране до 12:00 на обяд предния (работен) ден. Коняво-София означава ЮЗ вятър, което гарантирано означава активна полоса 27 на летище София и въответно липса на конфликт (самолетите кацат от изток). т.е.един от най-използваните стартове от софиянци и не само вече отпада като вариант за прелет, освен ако не стържеш на 2500 ? |
Автор: | sel [ Вто Яну 19, 2016 3:49 pm ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
той най-използваният старт за Софиянци досега никога не е бил реална опция, че сега да отпада (е, всъщност самия старт е бил опция, обаче толкова безумно ограничена, че реално не е бил опция). Едва сега става законен и възможен макар и с ограничения (е, те не са вече никак малки и за повечето пилоти няма да са реални ограничения). С усилия и взаимно разбиране може да се постигне вероятно и още. Въпроса е никой да не заграбва всичко, а да се създаде организация, която да позволява на всички да го ползват. Какво имам предвид: аз летя с безмоторен самолет и също искам да летя на Витоша, поради което не е ОК да се заграбват ВОЗ-ове и да не може никой друг да припари, защото иначе ще се дебнем един друг и ще е въпрос кой е грабнал ВОЗ-а - аз или ти. В Алпите в едно и също въздушно пространство летят парапланери, делтапланери, безмоторници, военни джетове!! и си пеят. Проблема, който виждам аз, е че никой от пилотите на самолети не е чувал и не се е интересувал и не му пука (само защото не знае) за парапланеристите. Важното е да се знае кой къде и да се гледа. Парапланеристите пък хал хабер не дават, че еди къде си е натоварено и там тяхното присъствие може да е много опасно за всички. Работата е там, че едните имат законовата рамка, другите не са чували (досега) за нея. Т.е. едните са законни, другите не (понякога). А законите понякога са абсурдни и обслужват само нечий интерес. Е, сега малко по-малко се случват всички да се информират и да потръгват нещата. Добре че досега не е имало сериозен инцидент, че иначе ще продължат да се случват, ама ще е с брадвата, ако ме разбирате.... |
Автор: | jespy [ Чет Яну 21, 2016 10:51 am ] |
Заглавие: | Re: Семинар организиран за нас от ДП РВД на тема... |
"...никой от пилотите на самолети не е чувал и не се е интересувал и не му пука (само защото не знае) за парапланеристите." "...едните имат законовата рамка, другите не са чували..." Най-после някой да признае, че проблемът основно е в пилотите на самолетите |
Страница 3 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |