SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Шумен Оупън 2018 http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=27&t=9757 |
Страница 1 от 4 |
Автор: | Доктора [ Вто Май 29, 2018 12:12 pm ] |
Заглавие: | Шумен Оупън 2018 |
Тук може да споделяте всичко, което ви вълнува относно предстоящата проява. |
Автор: | DVD [ Вто Май 29, 2018 3:25 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Мен най-много ме вълнува ще се дават ли задачи с някакъв разумен край (било то по разстояние или по време) за да може да се прибираме по нормално време и да можем да се видим?! |
Автор: | Zhivko_Atanasov [ Вто Май 29, 2018 6:15 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
И аз съм за по-компактен вариант с задачи по вятъра. Също така може и да се помисли върху отделни класирания за различните типове крила. Дали по сертификация или по размери. По този начин пилотите ще намерят повече вътрешна мотивация за за по-добро класиране в собствения си клас и ще могат да си набележат преки конкуренти! |
Автор: | Viper_Weasel [ Вто Май 29, 2018 8:15 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Ако ви се експериментира - мога да ви предложа малко хибриден вариант на състезание взаимстван от планеризма. ААТ таскове и/или хндикап система базирана на пилот и крило. ААТ тасковете са съкращение на Assigned Area Task - представляват обикновен таск с точки с по-големи цилиндри - като разстоянието което можеш да изминеш по таска не е по оптимизация а спрямо най-отдалечените точки които можеш да направиш в цилиндрите за определно време. Тоест - дава се да речем задача с 3 точки с радиус от по 3 километра всяка - да приемем че най късото разстояние самос докосване на цилиндрите по оптимизация е 30 километра а най-дългото разстояние по най-вънните части на цилиндрите е 48 километра. Дава се минимлано време за затваряне на задачата - да речем 3 часа - целта е за тези 3 часа да направиш максимално разстояние. Реално целта на самият таск е да възнагради хората с най-висока средна скорост - можеш да направиш най-дългото разстояние но за 4 часа тогава ще имаш ниска средна скорост, можеш да направиш и най късото разстояние за 2.5 часа но тогава времето ти ще се закръгли до минимланото и пак ще имаш висока средна скотрост. Ако подбереш добрата тактика би трябвало да завършиш таска възможно най-близо до 3-тия час с максимално разстояне. Този тип таскове е много подходящ когато не си сигурен дали условията в даден район ще работят - тогава можеш да съкратиш някой цилиндър, а там където условията са добри да удължиш до дупка. Не съм сигурен обаче доколко Шумен е най-подходящ за този тип таск струва ми се по скоро опция за Сопот. Другото по лесно нещо е да се направи хендикап система спрямо опита на пилотите и крилата на които летят - с хендикап системата опбаче трябва да се работи внимателно щото много бързо може да се сформират групи на много доволни и много недоволни пилоти - но при правилна преценка може да даде много добри резултати и да даде шанс на хора които нормално не могат да са на челни места защото по принцип летят на по слаби крила например да изпъкнат с добро летене. Та това само като няколко идеи от мен. |
Автор: | DVD [ Вто Май 29, 2018 9:47 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
AAT задачи са пробвани в парапланеризма, но като че ли никой не ги харесва. Хендикап също никой не харесва - при нас се правят отделни класирания за определени групи пилоти/крила. За шуменското състезание ще е добре (като минимум) да се дава час до който летенето важи. Това ще направи прибиранията по-нормални и ще даде възможност да се видим с повече хора на по бира. Още по-добре ще е ако има конкретни задачи! Те може да са с една-единствена точка (старта) и пак да са много интересни и състезателни. Може да се правят отивания до някъде и връщания до Шумен. Може да се прави отиване до някъде, малко връщане и после пак летене на далеч от старта и т.н. Разбира се най-добре и за организацията и за пилотите са си класическите задачи с конкретни точки! Тогава е най-лесно за прибирането и дори то може да става с голям автобус. Понеже стартовете не позволяват много хора да излетят едновременно - такива задачи ще трябва да са с много гейтове през няколко минути. |
Автор: | RvE [ Пет Юни 01, 2018 6:31 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Два въпроса от мен: - Остава ли познатата от предните години схема на ритривъл? - Ще се върнат ли брифингите/дебрифингите в Рай или ще бъде виртуално в Телеграм като миналата година? |
Автор: | Petrarca [ Съб Юни 02, 2018 10:16 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Един въпрос и от мен : ако наистина има записани и участващи 100 пилота и при хубава прогноза - 70 човека отидем на Невша - дали не е добре да има Маршал на старта, който да следи за реда при излитане - при 3 фал старта или замятания пилота, който не успее да излети да освобождава място за следващите готови. Миналата година на моменти това беше доста изнервящо... ( казвам го без да искам да обиждам никого - аз самият както знаете - не съм добър в излитането при силен вятър, но след 2 -3 фал старта се местя отзад и оставям останалите пилоти да излитат, докато отново ми дойде реда. За съжаление много хора не го правят и обстановката леко се нагнетява ) |
Автор: | Доктора [ Пон Юни 04, 2018 10:00 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Здравейте, Схемата с прибирането остава като миналата година. Разликата ще е само в това, че ще се ползват 2 буса 8+1 и допълнителни коли, според броя на участниците. Таксата за шофьорите е включена в таксата участие. Плащането за прибирането е на място на шофьора, според изминатите от буса/колата километри. Пилотите сами си разпределята помежду си кой колко да плати. Относно старта. Не ми се вярва да се съберат повече от 60-70 състезатели, но идеята за маршал на старта е добра и ще се съобразим с нея. Той ще помага и за излитането на готовите пилоти. Правилата за старт, ще си ги изберем съвместно първия ден и ще се спазват безкомпромисно. Относно точките и друг път сме го дъвкали това, но точно свободата да летим където и колкото искаме, отличава шуменското от останалите състезания. Ще предлагаме примерни маршрути с оглед по-добро летене и по-бързо прибиране, но те няма да са задължителни. Телеграма остава и ще се ползва, както миналата година. Идеята сработи добре. Виртуалните брифинги ще са налични още от предходната вечер /надявам се все късно по нощите/ и всеки ще ги получава, а тези в хотел Рай ще са за олдскул участниците. Датите са коригирани в Ейртрибюн https://airtribune.com/shumenxcopen2018 ... ails__info Нека всеки, който не се е регистрирал, да го направи. Събота е тренировъчен ден, а Неделята първи състезателен. Да ми пишат на ЛС, тези, които искат да ползват хотел Рай. Трябва ми само бройка. Стаите ще ги рапределим по-късно. Проверете си размерите на фланелките, за да няма после сърдити. Състезанието ще е регистрирано по ФАИ. Относно класиранията за различини категории, идеята е добра и вероятно ще направим нещо в тази посока, съпроводено със сответните награди. Това е засега от мен. |
Автор: | nvelev [ Вто Юни 05, 2018 9:15 am ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Доктора написа: Здравейте, ... Относно точките и друг път сме го дъвкали това, но точно свободата да летим където и колкото искаме, отличава шуменското от останалите състезания. Ще предлагаме примерни маршрути с оглед по-добро летене и по-бързо прибиране, но те няма да са задължителни. ... Изчаквах да видя накъде ще тръгне разговора по тема маршрути, точки, рестрикции по часове и т.н. условности, за да знам дали изобщо да идвам, но това ме успокои. |
Автор: | DVD [ Вто Юни 05, 2018 9:33 am ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Докторе, кажи поне дали ще има час до който ще се признава полета или ще е както предишните години!? |
Автор: | Доктора [ Вто Юни 05, 2018 8:24 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Спомням си преди години Карен кацна 9 без нещо нейде из пловдиско. Така че, не смятам за редно, да му отнемаме тази възможност да повтори подвига си. Все пак ще е и пълнолуние Майтапа настрана. Дали ще кацнеш в 6 и половина или час по-късно, това няма да се отрази съществено върху крайния час на прибиране в Шумен. Така или иначе ще е късно. Поне пилотите да се накефят. Относно раздумките, ще има време и за тях. Рядко се случва като миналата година да се разцепим от летене всеки ден. Освен ако Сунай не се навие пак да е ретривъл координатор. |
Автор: | Djubaca [ Сря Юни 06, 2018 4:30 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Докторе - > Служебни Айфонi осигурихте ли ? |
Автор: | adit0 [ Сря Юни 06, 2018 8:56 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Не само пълнолуние, Доки. Тази година е 11 години след 2007г - най-сухата година, с най-високите бази(3600м в дунавската равнина) за която БГ парапланеристи разказват с умиление. Според 11-годишния цикъл на Слънцето, 2018г трябва да прилича. Да видим колко е валидно и колко ще се разцепим! Спрямо валежите във Варна, не изглежда много достоверно засега, но знае ли се? |
Автор: | Доктора [ Сря Юни 06, 2018 10:07 pm ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Djubaca написа: Докторе - > Служебни Айфонi осигурихте ли ? Със запасно парашутче и гпс-тракер. А заради Адриан, може да се наложи да включим и Рогачево в състезанието. |
Автор: | Djubaca [ Чет Юни 07, 2018 7:30 am ] |
Заглавие: | Re: Шумен Оупън 2018 |
Доктора написа: Djubaca написа: Докторе - > Служебни Айфонi осигурихте ли ? Със запасно парашутче и гпс-тракер. А заради Адриан, може да се наложи да включим и Рогачево в състезанието. Съвсем го подкарахте през царевичака... |
Страница 1 от 4 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |