SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Негативна спирала http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=288 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | YaHooooO [ Съб Яну 08, 2005 9:32 pm ] |
Заглавие: | Негативна спирала |
Здравейте,правя тази анкета,защото съм любопитен колко от нас,практикуващи този спорт ,знаят как трябва да се реагира ПРАВИЛНО в такава ситуация.Надявам се,че анкетата ще послужи за изясняване и коригиране на мненията до такава степен,че ако се наложи да се спасяваме-да можем да го направим |
Автор: | sel [ Нед Яну 09, 2005 9:39 pm ] |
Заглавие: | |
Благородна идея, но мисля, че освен да се контрира с другото управление е редно да се отпусне управлението предизвикало негативната. От това което ми е известно е почти невъзможно крилото самоволно да направи негативна спирала (ако е изправно) - трябва нещо все пак да спре едното полукрило, за да се откъсне потока. Следователно в първия момент на откъсване на потока, когато едното полукрило рязко тръгне назад, ми звучи най-разумно да се отпусне управлението от сриващата се страна - ако в този момент се подаде рязка обратна команда може да се изпадне в срив. Освен това отговорите не са изчерпателни - ами ако закъснееш и си се насукал вече няколко пъти? Приемам критики всякакви - аз самият не съм предизвиквал или изпадал в негативна спирала досега (и не ме е срам да го призная). |
Автор: | ВладиЧ [ Пон Яну 10, 2005 9:02 am ] |
Заглавие: | Излизане от негативна спирала. |
Отговора на този въпрос не е еднозначен. Ако предизвикаш негативна спирала (в нея не се попада , а тя се предизвиква от действия на пилота), то зависи на каква височина си. Ако си на височина между 50-70 метра над земята ВЕДНАГА хвърляш резервен парашут в посоката на въртенето. Ако си над 500 метра можеш да се опиташ да контрираш въртенето с противоположно на въртенето управление и когато започне да отваря да направиш ПЪЛЕН СРИВ. След това БАВНО се отпускат спирачките, контрира се крилото, когато тръгне напред и после се минава в прав полет. А може и да не контрираш със спирачка въртенето, а направо да направиш пълен срив и т.н. Най-голямата опасност при негативната спирала са различните скорости на въртене на пилота и крилото при което се засукват коланите. Преди да предприемеш други действия трябва да се разсучеш, но само ако имаш височина, за тези действия, както писах по горе. И още нещо за успокоение на летящите. Модерните съвременни крила ТРУДНО се докарват до негативна спирала. Трябва да си голяма ливада за да направиш СЛУЧАЙНО негативна спирала и при това положение най-добре хвърляй резервен, преди да си объркал още повече нещата. |
Автор: | Гост [ Пон Яну 10, 2005 11:30 am ] |
Заглавие: | |
Molq ne se izkazvaite nepodgotveni-pi6ete gluposti.Ot negativna se izliza kato se pusne upravlenieto,s gotovnost da se spre kriloto pri posledva6toto gmurkane.Nqma nikakvi takiva spiraniq s protivopolojnoto upravlenie.Drugiq variant e prez pulen sriv,toest dvete upravleniq do dolu,posledva6to iz4akvane kriloto da se stabilizira v pulen sriv bez vurtene i puskane. |
Автор: | Гост [ Пон Яну 10, 2005 11:41 am ] |
Заглавие: | |
E v kraina smetka zavisi ot obstoqtelstvata, nali. Ponqkoga i zapasniq ne e variant. Kato se zamislite ima i takiva situatsii. Abe kato vi stane lo6o ot vartene, sukane i darpane na upravleniq moge da se hvarli i zapasen nezavisimo ot viso4inata. |
Автор: | ВладиЧ [ Пон Яну 10, 2005 12:50 pm ] |
Заглавие: | Отговор на подготвеният "Гост". |
Пачо, ти ли ги пишеш тия тъпотии ,че крилото трябва да се "стабилизира в пълен срив" (то това е най-стабилното положение за едно крило, нали), и че като" отпуснеш управлението и ще излезнеш от негативната спирала с гмуркане"? Ти нещо бъркаш негативната спирала, със стръмна спирала, а това са съвсем различни неща! Като си засукал СТРЪМНА СПИРАЛА и отпуснеш управлението с което си я засукал крилото ще излезе от нея ,но не с гмуркане ,а ще намали рязко скороста и ще те катапултира пред него. После ще тръгне да те изпреварва и трябва да го контрираш с двете спирачки. Когато се въртиш в НЕГАТИВНА СПИРАЛА, отпускането на управлението с което евентуално си я предизвикал няма да извади крилото от негатива в никакъв случай и задължително ще трябва да направиш пълен срив , а това означава да изтеглиш здраво и другата спирачка, освен тази дето вече си я изтеглил. После излизаш от срива и т.н. |
Автор: | Гост [ Пон Яну 10, 2005 5:49 pm ] |
Заглавие: | |
Vladi4,ti pravil li si negativna spirala?A nqkakvi drugi figuri? |
Автор: | ВладиЧ [ Пон Яну 10, 2005 6:30 pm ] |
Заглавие: | |
Правил съм много пъти стръмни спирали. Стръмна спирала е спирала с пропадане над -7м/сек. За стръмна спирала не е достатъчно само да изтеглиш силно едното управление. Трябва да наклониш и цялото тяло извън сбруята в посока на завоя и да почакаш крилото да се ускори няколко витки. Ако крилото е ново и съвременно то се контролира леко в спиралата и с леко контриране, или плавно отпускане на управлението излиза от спиралата. Ако крилото е старо и има "навика" да затяга спиралата, то много скоро идва до момента, в който престава да реагира на управлението и преминава в негативна спирала. От там нататък измъкването е пълен срив, или резервен парашут. Спирал съм крилото си няколко пъти, почти на границата преди негативната спирала. Усещането не е от приятните. Гледал съм пилоти изпаднали в негативна спирала и съм се консултирал после с тях. Някои оправиха крилата, други хвърляха резерни парашути. Ако има някой с по-голям опит моля да сподели и да ме поправи, ако нещо греша. С радост ще се вслушам в мнението му! Правил съм и други по-леки фигури ,но това е друга тема. |
Автор: | sel [ Пон Яну 10, 2005 6:54 pm ] |
Заглавие: | |
Господа, мисля, че когато някой има желанието да нарече другият глупак е добре открито да напише своето име. Освен това, моля някой да прочете глупостите които съм написал и да отбележи факта, че съм написал именно, че не мисля, че трябва да се дърпа противоположното управление, а да се отпусне управлението от страната, на която се върти крилото. Освен това съм заявил открито, без никой да ме е питал, опита ми с негативните спирали. Владо: не съм съгласен с теб, че отпускането на управлението от сринатата страна в никакъв случай няма да оправи нещата - и в тази връзка подкрепям въпроса на анонимният благопожелател дали някога си правил негативна спирала, че да се изказваш толкова категорично. Най-малкото, ако евентуално мнението ти се окаже погрешно, тези от нас, които не знаят колко опит имаш биха могли да сметнат, че именно твоето мнение е най-значещо. Ето защо аз написах директно какав е моят опит в тези неща. Това което съм написал е на база познания по елементарна аеродинамика и проста логика. |
Автор: | Гост [ Пон Яну 10, 2005 7:36 pm ] |
Заглавие: | ot anonimniq blagopojelatel |
Pisax 4e pi6ete gluposti imenno s ideqta Vladi4 da ne se izkazva tolkova kategori4no,nqmam jelanie da obidq nikogo. |
Автор: | niki [ Вто Яну 11, 2005 8:22 pm ] |
Заглавие: | |
Mitko Selenski e prav! V negativna nai chesto se vliza poradi prereagirane na pilota t.e. darpane na ednoto upravlenie tvarde mnogo bilo to pri vartene v po-turbulentna termika, bilo to pri prereagirane pri vazstanoviavane ot niakva situacia. Umishleno negativna spirala se pravi kato se namali skorostta na kriloto s darpane na 2-te upravlenia i malko predi vlizane v sriv se otpuska ednoto upravlenie i se donatiaga drugoto. Pri po precizni izpalnenia (i ne pri vsichki krila) moje da se poluchi ravnomerno plosko vartene na kriloto bez deformiraneto mu t.nar. helikopter. Nezavisimo kak ste popadnali v negativnata parvo otstraniavash prichinata i posle DOZIRANO kontrirash posledvashtite (i chesto asimetrichni) gmurkania i mahove na kriloto. Pak povtariam prereagiraniata mogat da vi dokarat seria ot negativni mahove ot ednata i ot drugata strana, koito da se chudish ot kade sa ti doshli. Edno vreme kato se uchehme da letim razpraviaha che ot negativna se izliza s asimetrichno i sreshtupolojno natiskane na speed sistemata ili sas zapasen. Negativnite ne sa tolkova opasni - osobeno za spokoinite i novite krilca i ne e problem da gi ottrenirate ot visoko i nad voda Vladich koga shte mi napravish demonstracia na vlizane v negativna spirala ot iaka pozitivna spirala |
Автор: | ВладиЧ [ Вто Яну 11, 2005 9:39 pm ] |
Заглавие: | |
Нямам никакво желание да се правя на герой и да демонстрирам негативни спирали, даже и с ново крило. Нито над трева, нито над вода. Не съм чул някъде да се провежда подобно обучение. Който има желание, може да пробва, по описаните по-горе в темата начини. Не и аз! Макар че не е негативната спирала най-страшното, което може да ти се случи. Най-старшното е да паднеш в крилото! Знам че много от фигурите се доближават до загубата на контрол върху крилото, до негативни спирали и други неприятни неща, и за това, когато започна да правя нещо във въздуха съм свръхсъсредоточен, и изобщо не го приемам за майтап! Ники ще ти направя, колкото искаш стръмни спирали, но от там в негативна няма да вкарвам крилото. А ти ако искаш пробвай от стръмна в негативна, много бързо и лесно става. Само едно късо рязко доизтегляне на управлението, с което си влезнал и въртиш спиралата, смачква вътрешното полукрило и т.н. А при по-старите крила няма нужда и това да правиш. То само затяга спиралата и в един момент управлението, което теглиш омеква и полукрилото се срива. Другият начин, за влизане в негативна, който знам само на теория е от прав полет със срив, който и ти си описал. Soory.Повтарям, нямам никакво желание да пробвам никой от начините за направа на негативна спирала. |
Автор: | zort [ Вто Яну 11, 2005 11:00 pm ] |
Заглавие: | |
Vladi4 napisa : от стръмна в негативна, много бързо и лесно става. Само едно късо рязко доизтегляне на управлението, с което си влезнал и въртиш спиралата, смачква вътрешното полукрило и т.н. А при по-старите крила няма нужда и това да правиш. То само затяга спиралата и в един момент управлението, което теглиш омеква и полукрилото се срива. |
Автор: | Красьо [ Сря Яну 12, 2005 12:35 am ] |
Заглавие: | |
Негативната спирала е едно от най-опастните неща в парапланеризма. Мисля че най-добрия начин за излизане от негативна е пълният срив. Но за това е необходимо достатъчна височина. Аз лично само веднъж съм влизал в негативна спирала. Описал съм случая на http://www.skynomad.com/forum/viewtopic.php?t=209 . В моя случай нямах друга възможност освен мигновенно да спра въртенето и да отреагирам на последвалите махове. Затова мисля, че във втория начин най-важно е да се спре въртенето и после да се отреагира адекватно на последвалите махове. Третият "сигурен" начин си остава запасния . Нещо обаче немога да си представя как от мощна позитивна ще вляза в негативна спирала P.S. Искам да напомня, че се приемат всякакви мнения и съвети по тази наистина важна тема, без лични нападки и обиди. Нека Всезнаещите Гости да не остават анонимни, защото скрит всеки може да приказва много. |
Автор: | ВладиЧ [ Сря Яну 12, 2005 10:23 am ] |
Заглавие: | Как се прави негативна спирала. |
Който не вярва да пробва, само че по-високо и по възможност над вода. |
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |