Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Май 23, 2024 4:14 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 47 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 1:11 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
mitaka написа:
... Наско, очарован съм от начина, по който прати всички други спортове в девета глуха и се надявам да не останеш учуден, като разбереш, че в леката атлетика тактиката, мисленето и бързата преценка са решаващи ....

... а тези правила за завой само в дясно или кой има предимства, извинявайте, ама трябва да сте си ги изградили още на колелото в началните отделения ...


1. Добре е във форумите да се чете преди да се пише, а не след това. В постинга си казах "спорт, в който липсата на мисъл не е животозастрашаваща." На мен лично не ми е известен загинал лекоатлет от липса на "тактика, мислене и бърза преценка" :lol:

2. Относно второто ти изказване, наистина нямам коментар! Този път ти наиситна вкара в девета глуха всички развити федерации и клубове по света, които имат наглостта да подлагат на задължителен теоретичен изпит всеки, който иска да лети самостоятелно, и то точно на тези правила ... които ти очевидно не знаеш, защото правило за "завой само вдясно" просто няма.

Честно казано, при наличие на "пилоти" като тебе на баира, аз предпочитам бира!

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 4:31 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 01, 2005 4:16 am
Мнения: 108
Местоположение: Melbourne
Темата за безопасността на летене е най-важното нещо в нашия спорт, благодаря на Dachy че не се страхува да изрази мнението си на начинаещ пилот и притесненията си от случката, сигурен съм че много други начинаещи са били в тази ситуация но не им е стискало да изразят мнение пред "старите кучета".
Правила има, аз лично съм ги чел от учебниците в Сопот докато се обучавах под ръководството на Ицо. Доста литература има там по темата!
Естествено в Австралия трябваще да чета доста повече за правилата на предимство във въздуха като част от изпита който се държи за местен лиценз, въобще акцента стой върху БЕЗОПАСТНОСТТА на летене. На никой не му пука колко добър или бездарен пилот си (това си проличава по резултатите) :wink: , но да пазиш себе си и другите преди, по време и след полет е въпрос на съвест и в повечето страни и на закон.
Ще споделя само няколко от правилата засягащи конкретната ситуацията (в перефраза):
1. След излитане пилота трябва да следва избраната траектория на летене постоянно наблюдавайки останалите летящи и да направи всичко възможно за да предотврати сблъсък.
2. Начинаещите пилоти трябва да летят с червена лента закачена на крилото или сбруята, за да могат останалите пилоти да ги разпознаят и дават предимство(в Австр. летиш с лента докато направиш 20 часа)
3. Пилот захождащ за кацане трябва да обозначи намерението си като се изправи в сбруята си и следва захода за кацане, останалите летящи са длъжни да му дадат предимство.
4. След приземяване пилота трябва да събере веднага крилото си и да се изнесе в периферията на зоната за кацане. (крило оставено разперено в зоната на приземяване има смисъл на отправен сигнал за помощ. Ако тук в Австр оставиш крилото си така за повече от 5мин. където си се приземил, можеш да си сигурен, че някой от летяшите над теб е изпратил сигнал към спасителните служби, особено ако нямаш радиостанция да им кажеш какво става)
.... въобще добре е правилата да се прочетат и знаят, особено когато не летиш сам (това последното е към хората които се самообучават) за останалите - инструкторите си знаят работата.
Винаги съм смятал че летящото братство е специална категория качествени хора-отговорни, отворени за помощ, стоящи над дребнавостта и егото. Хайде наистина да действаме като такива! :)

_________________
FACE YOUR FEARS, FLY YOUR DREAMS!
Илин Илинов - Gin "Carerra"; Niviuk Peak 5
Gin Genie light; Skywalk Range Air


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 8:31 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Венко, благодаря за честитката, приемам я с гордост :roll: . Промених си подписа ;-), малко...
Благодаря и на другите здравомислещи хора. Добре, че ви има и вас.

Ваньо, наистина става въпрос за етика и отношение, а Митака показа по недвусмислен начин, че е въпрос и на възпитание и умствен багаж. Няма лошо. Добре, че си е сложил хубава снимка, та като го мерна из Сопот да не летя.

Емоооо, хайде да си говорим с ръка на сърцето. /Между другото, не знаех, че си адвокат на Милен!/. Ти пресилваш нещата, не аз.
Никъде не говоря за убити хора и проблеми. Казах, че това не ми е харесало и искам да си припомним правилата.

Освен това:

Първо: ти седейки на земята, не можеш да знаеш какво вижда Милен и какво не. Всеки, като кацне, би казал „Видях те, споко”. И естествено, че прекрати граунд спиралата – все пак трябва да стъпи, нали?!?!?!?

Второ: ти не би могъл да знаеш дали тези, които искат да кацат се шашкат от опънатите крила или не. Да кацаш притеснен е кофти тръпка. /като я има голямата ливада, що не ходите да си опъвате крилата на нея?!?!/

Трето: Ники може да лети като орел /не те познавам Ники, сори за изказването/, но това не значи, че каца като орел, нали?

Четвърто: Говоря за ОТНОШЕНИЕ.
Частен случай, пример за отношение: Когато някой е във въздуха и се опитва да прави фигури и знаеш, че отдавна се опитва да се научи да ги направи и освен това е на твоята радио честота, а ти си „майстор”, нормалното отношение е да му помогнеш. Или може би греша? Може би нормалното отношение е да му кажеш по радиото, че залагаш каса бира дали ще се справи или не?!?!

Както казах, говоря за отношение. И, ако за теб „проблем” значи придървени хора, за мен проблем е всичко от едно до четири.

Правилата са правила винаги! Или може би, ти ги спазваш само, ако преброиш 20 крила във въздуха? /И при шофирането е така. Ако сечеш завоя на празен път, ще го сечеш и когато иде камион отсреща, но ще ти е за последно. И ще казват за теб „Ама как стана, той БЕШЕ много печен шофьор?!?!”/

Няма видими граници, Митак, точно затова правилата са за всички, ВИНАГИ.

Илин,
това с червената лента на сбруята е добра идея и ще се възползвам от нея още при следващия си полет. Но може би трябва да обява някъде ясно и високо какво значи тази лента, за да не стане „Я, да видим какво ти виси тук?!” и всички да дойдат при мен. Наистина е полезно да се обозначават новобранците. Един от въпросите, които зададох в неделя, преди да излетя, беше: „Тези хора знаят ли, че аз ще летя?”. Зададох го, не защото съм важна, а защото съм неуверена и неопитна. Зададох го от страх! Всъщност, нормалните ще ме разберат. Другите – няма значение...

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 10:18 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 20, 2006 6:09 pm
Мнения: 226
Местоположение: София
?!?!??!?!
Цитат:
Частен случай, пример за отношение: Когато някой е във въздуха и се опитва да прави фигури и знаеш, че отдавна се опитва да се научи да ги направи и освен това е на твоята радио честота, а ти си „майстор”, нормалното отношение е да му помогнеш. Или може би греша? Може би нормалното отношение е да му кажеш по радиото, че залагаш каса бира дали ще се справи или не?!?!

?!?!?!?!?!
хахаха, отказвам се ... това форума е безумие. На Юли му обясняваха, как да направи това, което искаше, и никой не е засягал никой. В общи линии ти даваш примери с Юли, Ники, Милен и т.н. хора които не мисля, че познаваш добре и които са добри приятели!

P.S. Не се опитвам да те засегна, а да ти обясна, че си притеснена без причина.

_________________
Еволюирай деградирайки !!!
I v rotor i v CB vse mi e dobre... CB TEAM
Emo :)
UP - Trango 3 (оранжево - сиво)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: мдам,
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 10:57 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
много важни са правилата именно в термики, когато над тебе и под тебе е пълно с крила и се молиш всеки да си държи животното добре, както и на склонове като витановци, където съм се давил нерядко именно защото някой "майстор" се носи по склона като изпущена вагонетка и после вика - "видяхте ли бе, аз летях най-много". :lol:
по принцип отричам граунд-спиралите като безмислено занимание, но те са много ефектни и затова винаги ще има желаещи за подобен вид руска рулетка, така че остава да се молим за здравето и дълголетието им :D

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 10:59 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 13, 2006 12:43 pm
Мнения: 162
Знам, Емоо :wink: , не говорим за засягане, а коментираме разни неща :lol: .

Знам, че не го познавам, просто ми направи кофти впечатление.

Не давам пример само с тях. Техните крила бяха събрани и не пречеха. Никога не съм си кривила душата, знаеш го.

Темата беше за правилата: че те трябва да важат за всички, винаги. Не в термики на Витановци и не когато някой пострада.

Само това ми беше идеята... Не дори да се караме и да си даваме примери... Не желая да обиждам никого, дори напротив.

И искрено се надявам да си прав, че се притеснявам без причина.

_________________
Разстоянието от земята до небето е пет крачки, от които трудна е само първата!
Даниела Соколова /Дачи/


Последна промяна dachy на Чет Окт 05, 2006 1:39 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 11:35 am 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Наско, като се разминаваш с някого по пътя, не се ли изнасяш в дясно винаги?
Dachy, очарован съм от бързата ти и правилна оценка на моето възпитание и умствен багаж. Сигурен съм, че светът ще да е загубил много, ако ти не се занимаваш професионално с психология, обаче още не е късно - има фирми, които плащат луди пари на такива способни и перспективни психоаналитици. Предполагам, че вече ти става интересно да наблюдаваш една от характерните черти на повечето българи, обуславяща целият им житейски път и философия, а именно изключително успешното намиране пречки, причинени от заобикалящите те. Предлагам да приключим този спор. Няма тенденция да излезе нещо ползотворно от него.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 12:09 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
mitaka написа:
... Предлагам да приключим този спор. Няма тенденция да излезе нещо ползотворно от него.


Е тук вече наистина си прав. В същност, кой крив, кой прав е въпрос на култура, възприятие и вкус. Факт е обаче, че нашенската "федерация" (БНАК) е вероятно единствената в Европа, в която няма нито ред писано правило, никой никъде не се явява на никакви изпити, а "лицензите" се раздават на килограм срещу 50 кинта!

И докато е така, ние ще си чешем езиците и ще дискутираме по форумите "фундаментални" въпроси от сорта "трябва ли да има правила или не".
Добре че засега поне Господ ни пази!

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: eeeeeх,
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 12:30 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
наско, ти пак си се "възпалил" на тема федерация и лицензи. Казвал съм ти и преди - абсолютно доброволно е, когато бъде обявена методиката за изпити и оценяване, ще стане задължително. Сега е задължително само за състезатели, а ти в състезания не участваш.
И не си прав, че няма изпити. Има и правила, но ти не ги знаеш. В последната година виждам доста отговорен подход по въпроса кой какъв лиценз да вземе - кой го е учил, какво го е научил и т.н. Горе-долу изпита е перманентен и учениците са под наблюдение, поне в нашия клуб. Има един по-важен изпит и той е равенството между излитания и кацания, както сам знаеш. В последната година има поне трима ученици, които вероятно са научили повече неща за летенето от теб, защото са прекарали повече време във въздуха, а не по други причини.

peace, понеже знам че ще возригнеш отново.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: eeeeeх,
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 12:59 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Абе пиийс отсекъде бе брато! Какво има да "возригвам"? Аз си летя за кеф и цялата история с БНАК ми е trans penis (това, последното беше на латински :lol: )

Само, нали сам се сещаш, че ако във FAI разберат, че лицензите им се раздават по принципа ...
petar g написа:
... Горе-долу изпита е перманентен и учениците са под наблюдение ...

... не знам ... вие "горе-долу" по-добре знаете ... :wink:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: не съм казал,
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 2:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
че изпита е "само" такъв, какъвто казваш ти... правиме и съвсем нормален изпит, в който искаме да видим какво е научил човека при нас, надявам се че и останалите клубове го правят...

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: безспорно
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 2:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
уважавам мнението ти да не харесваш или да харесваш някаква организация, но ако на фестивала в Олюдениз разберат, че сте свободни електрони и нямате кетап отникъде, може да не са рахат :D макар, че може би в Олюдениз само money talks :lol:

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 4:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
Митак ,не се коси брат. Най-важното правило е да си най-високо и да кацаш най-далече . Кацалката е за сплюскалници :D
PS
Ще ме познаете по червената лента със сърп и чук :twisted:

_________________
В дългосрочна перспектива вероятността за оцеляване на всеки един спада до нула.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 6:25 pm 
:)))))))))))))))) ,пачо,разцепваш брат:)))))))))) .Аз ще си взема червена тениска СССР и може да направим отбор.:)))))))))))))) оле, само като си те представя с това знаем :)))))))))))).бах,щер се насера от смях бе човек :)))))))


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 04, 2006 8:32 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 8:05 am
Мнения: 38
Местоположение: София
Име: Ивайло Веков
Ей, толкова ли е трудно да си намерите по-полезна тема за чат?

:roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 47 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов