SkyNomad http://forum.skynomad.net/ |
|
Криза http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=5783 |
Страница 2 от 2 |
Автор: | Skyhiker [ Вто Мар 13, 2012 6:43 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
Тихомир написа: да и заплатите на хората са хем в евро хем 10кратни Прав си Тихомир, но цените на екипировката са същите като тези във въпросните държави! Освен това пропускаш нещо много важно а то е ОТГОВОРНОСТТА която поема пилота, да носиш отговорност за здравето и живота на друг човек е голям товар и това нещо си има цена! Колкото и да ни се иска да правим разни щуротии безплатно все някой трябва да плати обяда. Лично аз направих доста "безплатни" полети с цел популяризиране на спорта и привличане на нови ентусиасти, обаче ресурса на крилото се хаби а приход в касата няма! Не съм се отказал от идеята, но трябва да ти кажа, че има два вида хора, едни които заслужават да летят безплатно и други който с кеф да им вземеш парите. Първите са тези, който имат искра в очите а нямат възможност да си платят, никога не бих взел пари от такъв човек защото и аз съм бил в същото положение. Вторите са хора с финансови възможности и чуждестранни туристи за които не е проблем да отделят въпросната сума, дори те самите държат да си заплатят за невероятните мигове, които са прекарали в небето. Така че, не бързай да съдиш другите без да си бил в тяхното положение! |
Автор: | Ясен Савов [ Вто Мар 13, 2012 7:04 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
А всъщност Йотов е пуснал просто промоция 2 месеца, не повече. Добра идея да се върти оборота, според мен (нормална периодична маркетингова техника в един бизнес продаващ каквото и да било), особено пролетта преди най-активния сезон. И Йотов всъщност пак излиза в пъти повече пич от хейтърите, тва е ясно, хехе Айде поздрав от Непал; хубава пролет на всички позитивни летящи хора. Да ни е сладко възраждането на природата и условията. |
Автор: | niki [ Вто Мар 13, 2012 8:33 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
някой колеги ще кажат, че с подобни промоции сриваме пазара на тандемни полети, но за разлика от други колеги които са целогодишно в промоция, ние правим това само да си помогнем за началото на сезона и също така да промотираме слабо търсената ни услуга "акро полет". ... а на тези които завиждат им пожелавам много работа, за да разберат цената на подобен "успех" |
Автор: | petar g [ Вто Мар 13, 2012 10:01 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
За Тихомир - пич, ти парапланер може би си виждал на картинка, но да ти кажа и нещо друго - със самолетчето може да отвъртиш 10 полетчета по 30 минути на ден, докато с парапланер най-издържливите правят по 5-6 полета на ден. За натоварването няма да говорим, както и за това, че със самолетчето пътника си се вози, а при парапланера участва в излитането. В крайна сметка, щом е теолкова далавера, купи си парапланер и отиди да возиш тандеми, тарикат? В последните години броя на пилоти на тандем скочи до немай-къде, а цените все още се крепят въпреки конкуренцията. Това да ти говори нещо? Има едно нещо, което се нарича пазар. Той определя цените, капиши? |
Автор: | petar g [ Вто Мар 13, 2012 10:03 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
всеки сам си решава на каква цена лети и рискува кокалите си - за някой и 20 лева са ок, за други и 120 са малко |
Автор: | petar g [ Вто Мар 13, 2012 10:09 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
единственият проблем е, че грабо.бг са измамници, които излъгаха едни хора с евтини почивки на Малдивите преди няма и година. Явно още има шарани за стригане. Собственика им е един измамник (Сребрин Ватралов) който имаше наглостта да ми обяснява, как МР№-ките от един негов сайт били напълно легални, защото той всъщност рекламирал музиката на тях това беше, когато беше музикален "продуцер" и тези сайтове за групово пазаруване са доста измамен бизнес модел - стават за промоции на чорапи, ама за полети с тандем??? процента им е около 40-60%, което от 70 лева (намалените от 140) са нещо от типа на 40-30. Това е. |
Автор: | zgaddo [ Сря Мар 14, 2012 10:09 am ] |
Заглавие: | Re: Криза |
DVD написа: исках само да те накарам да помислиш върху това което казваш... цената на един тандем е 2000 евро, цената на подвесната система и запасния парашут е около 1200 евро и тези неща нямат много дълъг живот... крилото е около 300 часа, а останалото около 600; освен това има транспорт, цена на труда на пилота, организационни разходи (уеб-сайт, реклама, телефони и т.н.) и накрая има и застраховки за пасажерското място и за самия пилот ако не те мързи - направи изчисление за себе си колко излизат като минимум разходите по организирането на един тандемен полет Даниеле, кажи ми кой си сменя тандема на 300 часа и сбруята и запасния на 600! С кеф ще му дам 70 лв! |
Автор: | GeorgiDobrich [ Сря Мар 14, 2012 10:27 am ] |
Заглавие: | Re: Криза |
http://iztok-zapad.eu/uploads/materials ... iritie.pdf |
Автор: | Viper_Weasel [ Сря Мар 14, 2012 11:59 am ] |
Заглавие: | Re: Криза |
zgaddo написа: Даниеле, кажи ми кой си сменя тандема на 300 часа и сбруята и запасния на 600! С кеф ще му дам 70 лв! При нас крилата се бракуват когато порьозитета падне под 90 - 120 секунди. Мога да ти го гарантирам защото аз съм този който маха вървите и/или реже. Ако не вярваш мога да ти дам доста големи и маркови завеси . Часовете на едно крило са доста относително нещо, виждал съм крила на по 100 часа който са за изхвърляне и крила на по 400 които могат да изкарат още 200 (говорим за един и същ материал). Това е и причината в клуба да използваме порьозиметъра честичко. Мога да дам за пример колеги които си бракуват крилата когато порьозиета е станал 0, но няма . Акрото скапва крилата почти двойно по-бързо освен ако не се прави симетрично (което е рядкост). Скапването идва не от остаряване на материята, а от разтягане на нишките. Това е и причината някой акро крила да изглеждат като нови и да летят като на по 600 часа. Всъщност подготвям статия за порьозитета и стареенето на плата, но ще почакате малко Цялата тема изобщо е малко безмислена - подобни промоции вървят по подобни сайтове от няколко години -това не е явление свързано с кризата, просто явно някой хора сега го откриват! А на който не му харесва тандемен акро полет за 70 лева - да си го купи за 140 |
Автор: | Х А Р И [ Сря Мар 14, 2012 9:12 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
Не бях виждал по тези сайтове до сега цена под 100 лева. Просто тази много ме изненада. Направо е шуменска. Това значи, че тук трябва да возим на 30-35 лева. |
Автор: | niki [ Сря Мар 14, 2012 10:23 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
Сайтове за групово пазаруване изискват оферти с минимум 50% отстъпка. Ако не си виждал цена под 100, то значи някой прави регулярно тандеми поне за 200 лева. Тогава наистина приемам критики че прецакваме пазара. Щото и ние бихме желале да возим за по 200 лева. Така де - да се почувстваме европейци. .......... Досега знаех че в Шумен возят за 30-40 лева. Явно цената се удвоила. Благодаря за информацията. |
Автор: | Х А Р И [ Сря Мар 14, 2012 10:50 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
Не се обиждай, тук се вози на цена от 60 до 80 лв без да се правят каквито и да са фигури от акрото. Просто ме озадачи драстичното сваляне. Знаех, че в Сопот цената е около 100 лв. за 15-20 минути без акро. Затова се изненадах. Ако в офертата не пишеше за фигури нямаше да се изненадам защото е нормално за сезона цената да е по-ниска от лятната. Не знам колко ще иска да взема фирмата, която ми прави рекламата в сайта. Относно думите на Тихомир, и аз искам да ползвам тандема си колкото години се ползва един самолет, той при правилна поддръжка може да лети над 20 години, ако не се лъжа. Де да беше и тука така. Щях да се пенсионирам с моя тандем, че можеше и на децата да го дам да си летят с него през 2025 година. А и има един лаф дето явно не го знаеш Тишо: "Кефа цена няма". Имам един приятел на когото кефа е когато се прибере след работа да гледа мачове и да пие по 2 литра бира на мач. При цена от 2,50 лв. за бутилка ето ти цена на кефа от 75 лв. на месец и то ако гледа по един мач на ден. |
Автор: | petar g [ Чет Мар 15, 2012 8:54 am ] |
Заглавие: | Re: Криза |
пичове, сравнявате ябълки и круши - различни неща. Полет на Шумен е с денивелация 200 метра от старта до кацалката (поправете ме ако бъркам) полет на Сопот или Витоша е денивелация над 800 метра. Дори само качването излиза по-скъпо, да не говорим за повечето време за затваряне на цикъла полет-качване-полет. Неслучайно в Шамони и другаде (в САЩ например) се казва от каква височина се лети, колко време и така клиента знае къде отива и каква е услугата. Така и акро-полет е нещо различно от XC с тандем, както и "панорамен" полет. Всеки сам решава за себе си каква цена е справедлива. Тя трябва да отговаря и на пазара. В Банско пазара поема и цени от 90-100 евро, но там и конкуренция няма (заради мафията Юлен, които де факто прибират част от тези пари авансово), а и туристунгелите са добър поток. Подобно е и на морето, само че и там рекета е налице. |
Автор: | Х А Р И [ Пет Мар 16, 2012 10:33 pm ] |
Заглавие: | Re: Криза |
Има дни в Шумен, когато трябва да приложиш всички хватки за сваляне на височина за да се докопаш до кацалката поне на 30-тата минута, въпреки малката денивелация. Но има и дни когато на 3-тата минута си долу без сривове и спирали. |
Страница 2 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |