SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Застраховане на парапланеристи
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=1168
Страница 2 от 3

Автор:  momo [ Пон Ное 13, 2006 11:24 am ]
Заглавие:  за застраховките

Здравейте, темата с автоасистанс застраховките ,я коментирахме много в предишни постинги- ДЗИ имат координационен център и 4 хеликоптера ОБАЧЕ - хеликоптерите пренасят само тежко болни и органи нуждаещи се от спешна животоспасяваща операция .Това се случва само след като състоянието на пациента бъде удостоверено от лекар на БЧК дошъл на мястото на инцидента и предал информацията на въпросния щаб.Същия ЩАБ може да реши ,че пострадалия може да бъде настанен в близката болница и докаран до там с линейка /до която трябва да бъде свален :twisted: от някого /Схемата е следната След падане на наш пилот същия трябва да бъде прегледан от медицинско лице ,сваля се до линейката ,ако дай боже се определи ,че е неотложно и крайно необходимо транспортирането му с хеликоптер /същия има приоритетен график за пренос на органи и ВИП пострадали и да не забравяме че за момента в БГ има само 4/ Времето за задействие на същия е минимум 40 минути и каца само на определени места ,взема от линейката и кара до покрайнините на София или до града със съответната болница от която изпращат друга линейка........на гърба на застраховката още с малки букви пише ,че се покриват разходите до определен размер .......четете внимателно!!!!
Аз лично имах направени 4 такива застраховки и не съм ги подновил наново..В БГ за момента няма хеликоптери и екипи оборудвани за спасителни операции!!!

Автор:  Hacko [ Пон Ное 13, 2006 11:46 am ]
Заглавие: 

Мдааа, значи явно поне засега трябва да забравим идеята хеликоптер да ни спасява, както сме гледали по Discovery и клипчетата в нета ... :roll:

Но да се върнем на идеята на Ники (защото, както казва Момо, дискутирахме вече другите неща):

Та в тази идея аз лично виждам няколко "пробойни", за които вероятно е добре да се помисли:

1. Калкулирането, събирането, отчетността и изплащането на тези "наши си" застраховки е доста сложна и отговорна работа. Става дума за пари (доста чувствителна тема) и ако всичко не е 100% ясно и прозрачно, системата рискува да се провали с гръм и трясък. Такава (сложна и отговорна) работа естествено не може да се прави безплатно, тоест, в "застрахователните премии" трябва да се калкулира и сума за администриране и управление на цялата работа. Каква да бъде тази сума, как да се отчита и изплаща ... хм ... доста деликатен въпрос ....

2. В България действа "Закон за застраховането", според който (доколкото ми е известно) застрахователната дейност подлежи на държавно лицензиране. Това, което предлага Ники, си е чиста проба (наша си) застрахователна дейност и не мисля, че може да остане незабелязано от "отговорните институции", които с голямо удоволствие биха "ни скочили на главата" при първа възможност ... а за лицензиране на дейността просто няма смисъл да се мисли, защото изискванията са такива, че не е възможно да ги покрием.

Така поне мисля аз. Други мнения?

Автор:  miro [ Пон Ное 13, 2006 12:28 pm ]
Заглавие: 

Идеята на Ники според мен не е точно застраховане, а по-скоро взаимоспогателна каса. Но дори и като такава тя трябва да бъде учредена към някаква организация...не мисля, че може да бъде "хвърчаща" колкото и да е близо до целта на идеята...иначе наистина има куп държавни институции дето ще се заинтересуват като разберат как някъде, някой събира някакви пари от някакви хора и не се отчел пред държавата за какво точно се бори...Трябва добре да се помисли каква ще е тази организация в която ще се събират и от която ще се изплащат парите... а сега като се замислих май най-удачната форма за такава организация е Фондацията...

Автор:  petar g [ Пон Ное 13, 2006 12:31 pm ]
Заглавие:  тука да добавя

нещо...
това, което предлага ники може да се нарече Взаимо-спомагателна каса и съществува в правния мир отдавна, така че никой не може да ни каже нищо ако си събираме пари помежду си и не предлагаме "услуги" с търговска цел по смисъла на търговския закон.
искам да допълня, че тази идея вероятно няма да проработи, най-вероятно заради това, че просто няма да се съберат достатъчно пари. Как ще се събират, по-колко, всеки месец?? Сметнете например 100 човека да трябва всеки месец да плащат на някой по 5-10 лева за т.нар. Фонд и ще видите че това е задача, непосилна като логистика. Питайте например как се плащат месечните сметки за "груповите" телефони и ще видите каква дандания е.
Най-чист остава варианта със застрахователя. От няколкото, които предлагат застраховки, се избират тези с най-адекватни условия (четат се малките буквички, които са неотменна част от договора) и се преговаря за групова оферта, или единични оферти за група хора. Въпроса е дали да го прави всеки клуб за членовете си или БНАК за своите членове.

Автор:  mitaka [ Пон Ное 13, 2006 3:51 pm ]
Заглавие: 

Няма начин да бъде изградена автономна парапланеристка застрахователна организация, понеже не може да излезе с по - добри оферти от вече изградилите се застраховатени фирми. Всичко тези коментари са само в сферата на мечтите. Разумният вариант е всеки да си направи застраховка покриваща лечението му, при евентуален инцидент. Като тренирах катерене хората си правиха такив застраховки за десетина лева на месец, без да отбелязват екстремни спортове и ако не е автокатастрофа доста трудно ще докажат, че не си паднал докато си брал някоя череша.
P.S. Благодаря, че ми припомнихте за "Цветът на магията" - много хитра книжка - препоръчвам ви да я прочетете и може би и на вас ще ви се изясни цялата система :D .

Автор:  Hacko [ Пон Ное 13, 2006 4:19 pm ]
Заглавие: 

mitaka написа:
... Като тренирах катерене хората си правиха такив застраховки за десетина лева на месец, без да отбелязват екстремни спортове и ако не е автокатастрофа доста трудно ще докажат, че не си паднал докато си брал някоя череша.


А реално тези застрахователи изплащали ли са суми при "падане от черешата"? Защото във всеки застрахователен договор (полица) пише, че при укрити обстоятелства, застрахователят си запазва правото .... и т.н., нали се сещаш .....

Автор:  FKB [ Пон Ное 13, 2006 4:32 pm ]
Заглавие: 

mitaka написа:
P.S. Благодаря, че ми припомнихте за "Цветът на магията" - много хитра книжка - препоръчвам ви да я прочетете и може би и на вас ще ви се изясни цялата система :D .

Ринсуинд RULZ!!! :D :D :D
По темата:
В момента и аз проучвам как стоят нещата със застраховките и мисля, че съм на прав път.
Като стане ясно всичко ще споделя как се разбива стена с глава! :lol:

Автор:  niki [ Пон Ное 13, 2006 6:06 pm ]
Заглавие: 

mitaka написа:
Няма начин да бъде изградена автономна парапланеристка застрахователна организация, понеже не може да излезе с по - добри оферти от вече изградилите се застраховатени фирми.


Ами след като не гоним печалба, а използваме парите на пилотите за пилотите, то не виждам как съществуващите застрахователи ще излязат с по-добра оферта. Освен ако застрахователите не решат да инвестират пари в застрахователен фонд за парапланеристи с цел реклама. Но мисля че застрахователите се интересуват предимно от печалбата и едва ли ще ги трогнат шепа "камикадзета".

Наско няма нужда да разводняваш темата със състоянието на спасяването в БГ.
Това което предлагам е да решиме финансовия въпрос на това спасяване, а не да създаваме варианти на по-евтино спасяване.
Има ли пари ще има и кой да свърши работата (спасяването).
...
по въпроса за събирането на парите. няма нужда да е месечно. Може да е годишно, когато членовете си плащат членския внос към клуба, заедно с ФАИ марките.
.......
На запад на много от хората не им дреме за лицензи и прочие, но почти всички го правят защото искат да се застраховат. На тях застраховането им е набито генетично отвсякъде :twisted:
т.е. застраховането също е и инструмент който регулира странични дейности като лицензиране, екипировка и др.
Ако ние си управляваме застраховането или поне сме в силни позиции с някой който ни застрахова (а не просто потребители), то ще сме по-силни и независими.
.........
Правилно направихте аналогията с взаимо спомагателната каса. В първия постинг подсказах идеята за даренията и не виждам проблеми със законодателството.
.......
По важното е да се разбере:
- колко на брой пилота са съгласни да подкрепят идеята
- критиерии, обратна връзка, управление, финанси
- кой ще се занимава
- има ли смисъл въобще да го правим

Автор:  Ivo [ Пон Ное 13, 2006 6:58 pm ]
Заглавие: 

Мнението ми е, че толкова благородна идея в България е неосъществима!

Единствения възможен вариант е, организаторите на състезания в началото на годината да внасят определена сума, която да покрива "текущи нужди".

Пример: По време на Mounteq Fly 2006 в Сопот, се проведе едночасов спор с представителите на ПСС, които смятаха, че не се налага да харчат бензин за спасяването на участник в състезанието, въпреки че три дни им се плаща за да се справят с подобна ситуация!!! В крайна сметка, Ники Йотов с "моторетката" веднага излетя за да огледа района, също така Гущера, Антон и др. се натовариха в Нива-та и тръгнаха, чак тогава от ПСС казаха, че ако им се плати бензина и те ще тръгнат!!!
:shock:

В този ред на мисли, въпросът ми е защо се налага да се плаща на екип от ПСС, като в крайна сметка се опира до приятели?

Нека се внасят някакви пари в началото на годината и дай боже в нейния край да се изпият и да не са били нужни!

Мнението ми е само за състезания.

Не е възможно да се организира "спомагателна каса" за летящите целогодишно ... за съжаление!
:(

Автор:  ВладиЧ [ Пон Ное 13, 2006 7:14 pm ]
Заглавие: 

Преди четири години имах спортно-състезателна застраховка за 4000 лева мисля в Алианц. Паднах на едно състезание в Плевен по целно кацане и си счупих ръката. След 30 дена гипс ми оформиха документите, отидох при застрахователя и получих 80 (осемдесет) лева! Мисля, че ако не бях на състезание нищо нямаше да ми дадат!
Изобщо не ми харесва, как стоят тези неща в нашата мила родина, но продължавам всяка година да си правя такава застраховка. Сега вече застрахователната сума е 10 000 лева, но това е при смърт, (да не дава Господ, пу, пу, пу).
Така че, каквото и да направим повече от това, ще го подкрепя!

Автор:  jivo [ Вто Ное 14, 2006 12:43 am ]
Заглавие: 

Ники, идеята е достатъчно благородна за да не проработи .
Ако поради нещо 3% от съгласните с идеята платят ,
максимум след третия случай на изплатена на някой
колега помощ ,ти ще станеш виновен и черен за някои хора.
Вноските еднакви ли ще са? Ами по-рисковите пилоти ?
Ами след n+1 случай - когато касата е празна ?А за крак и
гръбнак сумите еднакви ли ще са ? Ами тия дето няма да се
включат щото идеята е тръгнала от тебе ?
Мисля има по-прост начин .
За инцидент се разбира бързо (форум , групата) - намислете
начин как за всеки конкретен случай да се превеждат суми
чрез телефонните ни сметки . Щото много малко хора ще
идат до банката та да внесат пари . Набраната сума за определен
период се превежда на колегата в нужда ... и тъй . При какъв
и да е друг вариант ще се изпокараме като българчета делящи
малка сума пари .

Автор:  DVD [ Вто Ное 14, 2006 12:56 pm ]
Заглавие: 

БНАК е спортна организация - тя регламентира и контролира правилата и дейността на въздушните спортове. Който не иска да има касателство със спортовете като такива не е длъжен да се съобразява с БНАК и лицензите и. Това е положението в момента.

Но в сегашното положение аз виждам "дупки" - всеки може да си купи парапланер и да се претрепе - няма сила която може да го спре... това все пак е до някъде приемливо защото пострадва само виновника! Но когато някой се изживява като инструктор или като тандемен пилот без да има нужните качества за това могат да пострадат и невинни хора - ето това няма как да бъде спряно в момента и е хубаво да измислим начин да стане!

Автор:  Plamen [ Вто Ное 14, 2006 2:49 pm ]
Заглавие: 

Относно здравните застраховки предлагани от застрахователните дружества трябва много да се внимава какво покрива и най-вече в какви случаи. Застраховките са направени така, че да носят максимална изгода на застрахователя с възможно най-малко риск- мисля, че това е и целта на иделания бизнес ;-) Когато си правите здравна застраховка в смисъла на застраховатлено събитие от типа злополука е добре да се четат и препрочетат общите условия по въпросната застраховка, защото в няколко полици по такива застраховки съм виждал да пише "ЗАСТРАХОВАТЕЛНО ОБЕЗЩЕТЕНИЕ НЕ СЕ ИЗПЛАЩА ПРИ ЗЛОПОЛУКИ ОТ ВСЯКО СЪБИТИЕ СВЪРЗАНО С ОТДЕЛЯНЕ ОТ ЗЕМЯТА" ... мисля, че всеки сам може да си направи изводите...
Разбира се, всеки застраховател всячески се опитва да завладее нови ниши и в тази връзка разработва нови услуги (разбирайте застраховки) така, че ако се предложи като идея на голям застраховател да предложи нова услуга "Застраховка летателна злополука" например има шанс тя да се възприеме на сериозно.
Другият вариант наистина е "Взаимо-спомагателна каса" или поне вариант на такава каса (по принцип в таква каса се участва с доброволни вноски от типа "кой колкото дава" и духа на една такава каса е дарителски) в който клубовете се задължават да заделят процент от члеснкия внос за тази каса, но пък тука засягаме друга тема, а именно обединяване на летящите в клубове. Разбира се може и да се фиксира вноска за нежелаещи да участват в клубове като тук например може да се помисли и за отсъпки за клубовете :D с цел стмулиране на членство в клуб.
Относно прозрачността може да се направи база данни в Мрежата, в която всеки да си има партиден номер и да си следи кво е внесъл и кой как се разпорежда с парите му. За ползване на парите от тази каса се свиква комисия, която гласува дали и колко пари да се отпуснат.
Та така ... едно е ясно- идеята е чудесна, но за съжаление няма кой да я осъществи :D

Автор:  YaHooooO [ Вто Ное 14, 2006 2:54 pm ]
Заглавие: 

Живо,това,което казваш не е ли същото,което предложих и аз? Или просто не откривам разликата,която ако съществува бих искал разгледам и помисля върху нея.

Автор:  Plamen [ Вто Ное 14, 2006 3:21 pm ]
Заглавие: 

Искам да добавя и още нещо- ако в един момент се появи застраховател, който да предложи такава застраховка трябва да очакваме да ни поиска и голяма застрахователна премия (вноска) поради следните причини:

1. Водим се рисков контингент.
2. Малък брой ползващи такава застраховка (разбира се при нарастване на броя желаещи и премията ще пада, но за да има като за начало фонд от който да се изплащат обезщетения ще се наложи средствата да се набавят с по-големите премии)

Относно изплащане на суми от "Взаимо-спомагателна каса" комисията може да взима решения на база епикризи и съпътставащи лечението разходи и парите да се превеждат по банков път.

Разбира се ако се вземе решение за учредяването на такава каса всички правила ще се разпишат подробно.

Относно хеликоптерите, мисля че е добре да се сключат абонаментни договори с "Планинска спасителна служба" и някой Медицински център например (ако медицинския център има хеликоптер още по-добре).

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/