Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 18, 2024 7:42 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2004 10:32 pm 
mitaka написа:
Как се завива надясно с парапланера??? Мистерия :D :D :D
Далаверата при завой с изнасяне тежестта в обратна на завоя посока :shock: :?: :!: :?: :!: :roll: Най - хубаво ще е зимата да си ги оттренираме и двата, че да можем на лято да можем да си избираме кой да използваме спрямо ситуацията :D


Предлагам ти не цяла зима, ами и цяла година да тренираш как се прави завой с тяло като хората, щото ако правиш (опитваш да правиш) такива завои като горепосочения, дълго няма да летиш! А иначе си остава МИСТЕРИЯ как ги правиш тия странни завои. В интерес на истината може да се получи някоя нова задна фигура!


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: V za6tita na mitaka
МнениеПубликувано на: Чет Окт 21, 2004 10:27 am 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
Ne e misteria.Takiva zavoi se izpolzvat za plosko vurtene v termika(primerno vurti6 nadiasno i podpira6 s tialo na vun6nata strana-v slu4aia liavo tialo).Ne vsi4ki krila go pozvoliavat,no dosta goliama 4ast-osbeno tezi s po-predna centrovka.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 21, 2004 10:51 am 
Offline

Регистриран на: Пет Юли 02, 2004 8:40 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
Драги, ZORT,
както писах по-горе из форума, аз съм отворен към новите (за мен) идеи, похвати за летене и т.н и т.н. Нямам също така нищо против поучителният ти тон, но ще бъде етично от твоя страна да дадеш малко повече информация за това от къде мога да прочета за ъглите на атака на крилото и полукрилата в завой. В противен случай думите ти остават да висят някакси във въздуха. За участниците във форума ще бъде най лесно, чрез някаква препратка за друга интернет страница, но аз ще бъда благодарен и на името на някаква книжка или учебник с името на автора естествено, за да си я намеря. Не ме разбирай погрешно, но аз съм свикнал да черпя информация в оригинал, а не от тълкования на хора, които са непознати за мен. Така де - проверката е висша форма на доверие :wink:
Съвсем сериозно, ако знаеш някой сайт с нужната на всички нам информация, сподели го! Ние не сме малки деца и ще разберем за какво става дума.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 21, 2004 11:09 am 
46. Управляване без спирачки е възможно чрез задни колани и/или чрез пренасяне тежестта на тялото


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 21, 2004 12:56 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
Do Petar.Izviniavam se ako sum zvu4al pou4itelno-ne tova e bila celta.Sait ne znam,no moje6 da si potursi6 niakoia kni6ka-ne moga da ti preporu4am zaglavie,no predpolagam v neq trqbva da stava duma za aerodinamika na kriloto v zavoi. Vpro4em 6te se opitam da se poiasnia-ti tvurdi6 4e se polu4ava razlika v naliaganiqta na polukrilata v sledstvie na razlikata im v skorostite(stava duma v zavoi).No tazi razlika v skorostite ne e tolkova goliama pri normalen zavoi.Osven tova konstrukciqta na paraplanera e takava, 4e ne pozvolqva produljitelna razlika v nalqganiqta vutre v nego(osven pri figuri).Dori da ima razlika v zavoi,spored men tq 6te e malka.I tuk idva drugiqt moment-ugala na ataka.Predpolagam 6te se suglasi6,4e kolkoto e po-maluk,tolkova e po-vuzmojno kriloto da kolapsira.A kakvo stava v zavoi-vutre6noto polukrilo(pri desen zavoi dqsnoto)vinagi e s po-golqm ugal na ataka ot liavoto(vun6noto),toest po-veroiatno e vun6nata na zavoia 4ast ot kriloto da se zatvori,ne6to koeto praktikata mi e potvurdila(ne samo moqta.)Su6to taka dori da ne dava6 tialo na stranata na zavoq,to zaradi naklona(koito leko te izsipva) obiknoveno teji6 pove4e na neq i osven 4e e spo-golqm ugal,tq estestveno(bez namesa )se natovarva pove4e.Taka mislq az.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: za samoukia pilot
МнениеПубликувано на: Чет Окт 21, 2004 9:33 pm 
Skorostta na letene triabva da se saobrazi sas skorostta na viatara i propadaneto(ili kachvaneto ), koeto vsashtnost e vertikalnata skorost na vazduha okolo tebe. ( kazano po drug nachin, skorostta na vazduha v koito se dvijish e vectorna velichina, t.e ima golemina i posoka i tazi posoka nie ia razlagame na dve komponenti, koito narichame viatar i vdigane/propadane. E , planera sashto ima vector na negovata si skorost, i nie za po-prosto ia razlagame na horizontalna i vertikalna komponenta) Znachi maistorlaka e postoianno da nagajdash skorostta( razbirai vectora ) na planera spored skorostta ( vectora)na vazdushnata masa v koiato se dvijish.
Zatova e razrabotena teoriata na MacReady. ako napravish search vav Google s vapros " speed to fly theory", shte izliazat kupchina sitove s informacia. Po ironia parvia otgovor te vodi kam site na Sky nomad, kadeto ima publikuvana statia ( na angliiski ) tochno po tvoite vaprosi. Ima i specialni uredi koito ako im zalojish poliarata na planera davat preporachitelna skorost za letene , naprimer Arrai design prodava takiva. Sega , kogato razpolagame i sas GPS ustroistva, skorostta na viatara veche ne e misteria, ureda s vgraden GPS ti ia izchisliava po rzlikata ot otcheta na GPS i vazdushnia skorostomer. No kakto pravilno otbeliazva avtora na statiata publikuvana v Skynomad, nedei da se vzirash mnogo v uredite , ami se oglejday za po-silna termika naokolo.
Eto ti link kam Arrai design:

http://www.araidesign.com/s2f/s2f_hgpg.html
ako ne znaesh angliiski, sorry...sedni da go uchish, taka i taka si samouk
az i az biah samouk, taka che te razbiram. No i az se naloji da naucha angliiskia i to po prichina che more ot informacia na angliiski ostava nedostapno za tia s bulgarski ezik.
I oshte neshto...dori i prekrasno da razbirash teoriata, nikak ne e lesno da ia prilagash na praktika. Ima pichove koito imat uset kam tia neshta i zatova stavat championi. Nie ostanalite s gaidite si letim za kef.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 21, 2004 9:45 pm 
Evala bratleta,Nai-posle razbrahme kak se zaviva,sega kakvo sledva?
Daite niakoia po- smislena tema,v kraia na kraishtata"KOITO NE MOJE DA ZAVIVA DA LETI SAMO NAPRAVO".


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Ное 01, 2004 12:45 am 
Доколкото разбирам става въпрос за безопасност при склоново реене,а не за това как се завива наляво или надясно.Предполагам,че е станала някаква решка при превода от гръцки на български.Според мен при положение,че склона ти се намира отляво,трябва тежеста на тялото да ти е надясно с обрана лява спирачка.Баланса между тяло и управление осигурява праволинеиното движение на крилото близо до склона.По този начин при колапс от страната на склона,крилото ще се завърти много по-бавно отколкото при нормално разпределение на тежеста и ще осигури повече време за реакция на пилота.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Завой с тяло.
МнениеПубликувано на: Пон Ное 01, 2004 9:19 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Прочетох няколко пъти темата и постингите по нея и нещо ми се стори много омотана и неясна, като и аз съм допринесъл в известна степен за това. А за новобранци летатели, които смятат да се учат от темите по форумите на летене, си е направо опасна.
Ще си позволя още един път да споделя опит при правене на завой с тяло без да намесвам формули, физични сили и чужди публикации.
Когато правя ПЛОСЪК завой НАДЯСНО, за да задъжа крилото в много слаби вдигания, без загуба на височина, то тогава тегля ДЯСНО управление и натискам със задника и таза сбруята В ЛЯВО.
А когато искам да направя стръмен завой на НАДЯСНО, или да вкарам крилото в спирала, или стръмна спирала НАДЯСНО, то тогава тегля ДЯСНО управление и силно наклонявам главата , раменете и горната част на тялото НАДЯСНО извън сбруята.
И още едно последно уточнение. Моята сбруя е полулежаща, а начинаещите летатели започват обучението си със седящи сбруи, които имат по-голямо въздушно съпротивление и по-тежко, и мудно реагират на завой с тяло. Но всичко е въпрос на опит и навик.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов