Как се завива надясно с парапланера??? Мистерия
След екзистенциализирането на въпроса в моето съзнание реших да се възползвам и от последните ми останали мозъчни клетки и стигнах до не особено гениалния извод, че тангажа и крена не са в права пропорционалност, следователно натоварването при влизането в завой е различно при различните скорости на влизане, скорост на пропадане, МТО условия, цветът на очите на пилота и т.н.
. Всеки ще се навие на тезата, че при промяната наклона на тялото натоварваш крилото по различен начин в завоя. Самия факт, че не си баш под центроплана на крилото, те кара да мислиш, че нещо не е точно така както трябва(макар, че за крило с мека конструкция аеродинамиката е още доста мъглява, в сравнение с тая на крилото с твърда конструкция). Та да се върнем на основната тема - далаверата със завоя e, че ако принесеш тежестта си по посока на завоя ти помагаш на крилото да завие по - лесно за сметка на стабилността му(не че имаш особен шанс да изпиташ удоволствито от 80%колапс на 30-40метра над земята, но все пак...), но теоретично представено крилото ти прави по - остър завой, с по-малко натоварване, а и плюс това основния проблем на крилото(пилота де) отива в същата посока. Благодарение на всички тия хубавинки налягането в камерите не е равномерно, защото изравнителните отвори не са с димаетър 2 метра и винаги половината оставаща към земята има по - по малко налягане в сравнение с горната, 'щото диаметърът на окръжноста, която описва е по-малък от горния, а пък и няма кво да го т'вари.
Далаверата при завой с изнасяне тежестта в обратна на завоч посока, натоварва повече крилото и го прави по-стабилно ама и периметъра на завоя е доста по - голям, тъй, че и двата завоя си имат своите предимства и недостатъци. Най - хубаво ще е зимата да си ги оттренираме и двата, че да можем на лято да можем да си избираме кой да използваме спрямо ситуацията