Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 11:49 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 13, 2004 2:56 pm 
22. Ако склонът е от лявата ви страна, дръжте обрана дясната спирачка с наклон на тялото вдясно


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 13, 2004 7:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Малко е трудна тая работа, дясна спирачка и наклон на тялото надясно. Прилича ми на маршировка с дясна ръка и десен крак едновремено. Пък и даже да се получи не виждам как ще помогне. Ако искаш да направиш завой НАДЯСНО то се тегли дясно управление (спирачка) и тежеста на тялото се изнася В ЛЯВО, или задника ти натиска ЛЯВАТА ЧАСТ на седалката на сбруята, ако трябва да сме по-точни. Ако това имате предвид ,като сте писали наклон надясно на тялото то съм съгласен. За по-плосък завой с по-малка загуба на височина и по-стабилно крило завоят може да се прави и само с тяло.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 14, 2004 6:27 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 3:48 pm
Мнения: 111
ВладиЧ:
Ако искаш да направиш завой НАДЯСНО то се тегли дясно управление (спирачка) и тежеста на тялото се изнася В ЛЯВО, или задника ти натиска ЛЯВАТА ЧАСТ на седалката на сбруята, ако трябва да сме по-точни.

Interesni zavoi pravi6 ti,da ne leti6 s freex?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Завой с тяло.
МнениеПубликувано на: Чет Окт 14, 2004 9:17 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Не летя с ФрийХ. Летял съм с различни крила и все така си правя завойте. Виждал съм летатели да си помагат, като разместват, сгъват и изпъват краката, когато преместват тежеста на тялото в завой. Аз предпочитам да не размахвам крака в завой. Когато правя завой с тяло, а не само с управления крилото е по-стабилно и аз по-добре го усещам и контролирам. Ако мислите че правя нещо грешно пишете. Нали за това е тая дискусия.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Окт 14, 2004 10:33 am 
22. Ако склонът е от лявата ви страна, дръжте обрана дясната спирачка с наклон на тялото вдясно.

Napisal go e toja pi4,taka 4e spora e izli6en!!

Панайотис е собственик на www.paragliding.org, и е автор на книга посветена на парапланеризма със заглавие "Джобната Авиация". С въздушни спортове започва да се занимава през 1992, и оттогава, както самият той казва, не се е обръщал назад и е превърнал летенетов начин на живот. През 1996 Панайотис печели Гръцката Купа, вицешампион е на Гърция за 1996 и 1997, а през 1998 става шампион. Панайотис Каниамос е сертифициран инструктор и тандемен пилот. Основател и понастоящем секретар е на аероклуба Глифада.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Завой с тяло.
МнениеПубликувано на: Чет Окт 14, 2004 4:25 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Няма спор, защото говорим за едно и също действие, само че аз използувах повече думи, подробности и обяснения. Нямам намерение да споря с такива капацитети от Гърция. Мислех че нещо греша, като използувам тежеста на тялото и натискам в противоположната на завоя посока (накъдето те избутва инерционната сила), но той явно е имал същото нещо в предвид като го е писал това.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 16, 2004 9:14 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 3:48 pm
Мнения: 111
Misalta mi be6e 4e obiknovenno kato se pravi desen zavoi,tejesta na tialoto se prenasia v diasno + diasna spira4ka.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Завой с тяло.
МнениеПубликувано на: Съб Окт 16, 2004 5:40 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Абе човек за едно и също нещо говорим, ама нещо не се разбираме. Завой надясно се прави като се тегли дясна спирачка и тялото се наклонява надясно. В следствие на това действие центробежната сила изнася тежеста на тялото на пилота В ЛЯВО при полученият крен.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Окт 16, 2004 5:59 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юни 08, 2004 1:44 pm
Мнения: 335
Местоположение: Велико Търново
Име: Димитър Байчев
Как се завива надясно с парапланера??? Мистерия :D :D :D

След екзистенциализирането на въпроса в моето съзнание реших да се възползвам и от последните ми останали мозъчни клетки и стигнах до не особено гениалния извод, че тангажа и крена не са в права пропорционалност, следователно натоварването при влизането в завой е различно при различните скорости на влизане, скорост на пропадане, МТО условия, цветът на очите на пилота и т.н. :D. Всеки ще се навие на тезата, че при промяната наклона на тялото натоварваш крилото по различен начин в завоя. Самия факт, че не си баш под центроплана на крилото, те кара да мислиш, че нещо не е точно така както трябва(макар, че за крило с мека конструкция аеродинамиката е още доста мъглява, в сравнение с тая на крилото с твърда конструкция). Та да се върнем на основната тема - далаверата със завоя e, че ако принесеш тежестта си по посока на завоя ти помагаш на крилото да завие по - лесно за сметка на стабилността му(не че имаш особен шанс да изпиташ удоволствито от 80%колапс на 30-40метра над земята, но все пак...), но теоретично представено крилото ти прави по - остър завой, с по-малко натоварване, а и плюс това основния проблем на крилото(пилота де) отива в същата посока. Благодарение на всички тия хубавинки налягането в камерите не е равномерно, защото изравнителните отвори не са с димаетър 2 метра и винаги половината оставаща към земята има по - по малко налягане в сравнение с горната, 'щото диаметърът на окръжноста, която описва е по-малък от горния, а пък и няма кво да го т'вари.
Далаверата при завой с изнасяне тежестта в обратна на завоч посока, натоварва повече крилото и го прави по-стабилно ама и периметъра на завоя е доста по - голям, тъй, че и двата завоя си имат своите предимства и недостатъци. Най - хубаво ще е зимата да си ги оттренираме и двата, че да можем на лято да можем да си избираме кой да използваме спрямо ситуацията :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2004 9:51 am 
Здравейте колеги,
аз съм един парапланерист, който се развива самостоятелно (самоук). Поради тази причина следя с интерес разискванията по въпросите на парапланеризма. С изненада научих, че може да се завива на дясно с дясно управление и изнесен в ляво център на тежеста. Не мисля да опитвам. Пак в наш форум разбрах, че прелет се прави срещу вятъра, добре обаче като четях за полетите на Ники и на други планеристи те пък са постигали рекордите си по вятъра. Пак интересно. Един от пилотите, който е описал чудесно полета си от 216км. твърди, че е летял на спийд за да постигне максимално качество спрямо земята. Да ама в един руски сайт пише, че това е вярно когато летиш в нисходящо, когато летиш по вятъра максимално качество спрямо земята се постига на скорост малко по-ниска от скороста на максимално качество на крилото. Ще се радвам да науча истината.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2004 9:55 am 
Извинявам се, все пак низходящо се пише със з.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2004 12:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Юли 02, 2004 8:40 pm
Мнения: 99
Местоположение: София
Като гледам развихрилата се дискусия що пък да не кажа и своето мнение по въпроса. Та значи аз като завивам на дясно опъвам дясната спирачка и се накланям на дясно, т.е. премествам си тежестта така, че да натоваря крилото от дясната страна. Това ми дава една стабилност, искам да кажа, че като завивам по този начин се чувствам много по-комфортно, отколкото ако летя просто напред или правя други волности. Сега нека кажа защо според мен е така.
Когато завивам надясно само с дясното управление, лявата част на крилото изминава по-голям път от дясната и по тази причина налягането в камерите на лявата страна на крилото е по-високо от налягането в дясната част. Тоест в този момент дясната част на крилото поради по-ниското налягане в камерите е по-предразположенa към колапс. Както знаем когато крилото е по-натоварено (става дума за килограми), то е по-устойчиво, затова пренасям тежестта си към по-уязвимата (в случая дясна) страна на крилото. С това ми действие (като допълнение) крилото се накренява и поради центробежните сили, силата на тежестта, с която тялото ми действа върху крилото се увеличава т.е. крилото става още по-устойчиво. Освен това по този начин помагам на крилото да завие по-лесно и завоят става с по-малък радиус. Вярно, че всичко това става за сметка на загуба на височина, но го предпочитам пред възможността да колапсирам ниско над терена, а при реенето обикновено височините не са кой знае колко големи.
Чувствам се отворен към новите идеи и ако някой успее да ме убеди, че споделените по-горе начини са по-успешни и надеждни, нямам нищо против да променя стила си. До този момент уви това не стана. Така, че май ще продължаваме да летим кой както си знае и дано се срещаме все горе в небето, а не по камънаците и раздел инциденти.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: zavoi
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2004 2:50 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
Dragi Petre,pro4eti ne6to za aerodinamikata na kriloto v zavoi, nai-ve4e za uglite na ataka na polukrilata(v zavoi),togava moje bi niama da ima nujda niakoi da gubi vreme da te obejdava v ne6to . Kum samoukiq gost-dori po viatara moje da ti se nalaga da natiska6 spiida,ako si v propadane,i iska6 da leti6 s maksimalno ka4estvo spriamo zemiata.Koeto ne e nujno prez po-goliamata 4ast ot preleta-obiknoveto taktikata za postigane na maksimalna preletna skorost iziskva po-golemi skorosti ot skorostite na maksimalno ka4estvo spriamo zemiata.A preleti se praviat po viatara,sre6tu viatara,strani4no na viatara,vuob6te kakto si iska6.S davaneto na tialo v zavoi su6to e taka-zavisi ot slu4aia i ot celta :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ШАШ!!!!
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2004 4:37 pm 
.....направо ме уплашихте със свободните съченения на тема ЗАВОЙ. Учудвам се че още не сте имали сериозен инцидент. Моля ви почетете малко и полетете повече. Въртете си задника накъдето ви е удобно само не забравяйте ПЪРВО да погледнете в посоката накъдето смятате да завиете.....


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Окт 20, 2004 10:25 pm 
Браво на Петър!
Пича даде най-точния и смислен отговор за завоите с тяло! И да повторя отново. Ако искате да завиете надясно, давате дясно управление и се накланяте надясно (по този начин се премества тежестта в дясно, а не в ляво) . Сега за местенето в сбруята. При завой надясно, седалището ни отива в лявата част на седалката, за да можем да се наклоним по-добре надясно и така пак ще повторя, изместваме тежестта на тялото в дясно, а не в ляво и така въздействаме върху дясното полукрило на парапланера.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов