Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:27 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Какво ще предприемете в случай на Негативна спирала
Ще конртирам с управление,за да спра въртенето 67%  67%  [ 12 ]
Ще натисна това управление,в която посака се въртя 6%  6%  [ 1 ]
Ще натисна двете управления толкова,че да предизвикам пълен срив 17%  17%  [ 3 ]
Ще отворя запасен парашут 11%  11%  [ 2 ]
Общо гласове : 18
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Яну 12, 2005 9:59 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Стръмна позитивна спирала, последвана от рязко дърпане на вътрешното управление ... :?: :roll: ... като добавим и максимално тяло ... така не се ли правеше SAT :?:

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Яну 12, 2005 11:05 pm 
Negativnata spirala e vurtene,predizvikano ot razli4noto obti4ane na polukrilata na paraplanera pre4ineno ot tova,4e ednata polovina e srinata(toest e preminala zadkriti4niq ugal na ataka).Rezultatut e vurtene pri koeto pilotut leti tu s liceto,tu s guza si napred.Tq ne e vurteneto predizvikano sled asimitri4en kolaps,i nqma ni6to ob6to s nego(kakto podoziram,4e se zablujdava Krasio).Pri neq kontriraneto na vurteneto bi ozna4avalo da se srine i drugata polovina-toest pulen sriv.Tova naistina e nqkakuv na4in za izlizane ot negativnata spirala,no trqbva po-golqma viso4ina,neobhodima za stabiliziraneto na pulniq sriv.Ako kriloto se pusne predi sriva da se e stabiliziral(vse o6te se vurti i ili e zad pilota)izlizaneto pak 6te e s golqmo asimitri4no gmurkane(kakto kaza Nikolai),pri tova po-golqmo otkolkoto ako se izleze po normalniq na4in,a immenno otpuskaneto na upravlenieto,koeto e predizvikalo sriva na polovinata.Za tova otpuskane ima po-podhodq6t moment-tozi v koito pilotut se vurti s liceto,a ne s gurba si napred.Obiknoveno pak posledva gmurkane,koeto se kontrira(sled otpuskaneto i dvete vi upravleniq sa gore i imate tazi vuzmojnost).Ako negativnata spirala se pravi sus sustezatelno i mnogo izto4eno krilo,kakto i s legnala zbruq,ima vuzmojnost da se nasu4ete okolo kolanite,ne6to koeto ponqkoga moje da blokira upravleniqta v momentnoto im polojenie-tuk ve4e ako nqmate golqma viso4ina i vurteneto vi pre4i da se razsu4ete izhoda e zapasniq(da ne zabravqme,4e toi ne ozna4ava 100 % spasenie).Kolkoto do strumnata spirala-strumna spirala ne ozna4ava poredica ot zavoi na 360.Pri neq propadaneto e 15,20,a moje i pove4e metra v sekunda.Obti4aneto na kriloto e ot drug tip-doblijava se ili e laminarno,pilotut izpitva golqmo pretovarvane.Pri tezi usloviq mi e trudno da si predstavq kak moje da se srine ednata polovina,a zvu4i absurdno tova da stane ot samosebe si.Nai-nakraq vi predlam da ne obsujdame takiva temi,za6toto qvno ne sme golemi specialisti,a nqkoi 4eteiiki moje da ni povqrva i tova da ima lo6i posledici.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Яну 12, 2005 11:10 pm 
Doktore,tova trqbva da stane predi da si q zadulbal,predi da e stanala strumna.Ina4e i SAT nqma da stane :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: За негативните спирали.
МнениеПубликувано на: Чет Яну 13, 2005 11:15 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Мислех да не участвам повече в тази тема, но реших за последно да се намеся. Нещо като приказката за гърнето и похлуопака.:)))) А сега сериозно.
Тези работи, дето ги пишем тука не са отвлечен научен спор, а съвсем реални предупреждения за летатели, които не са попадали в подобни ситуации. Дано и никога не попадат!!!
Имам познат от София, който летеше със стар Бумеранг и при всеки опит за спирала още преди четвъртата витка крилото колапсираше и той береше много сериозни ядове. А имам и друг приятел който летеше с Дивайн и една рязка къса команда го вкара в негатив..., после хвърли резервен, който нямаше височина да се отвори, и после болница... Сега има титанови планки в задника. Имам и един друг познат, който лети с ново и сигурно крило Нова Артакс, но той пък обича да експериментира в полет. Както си лети и решава " Чакай сега да дръпна хей онази връвчица, за да видя какво ще стане?.... Чакай сега да дръпна другата...." Е ставаха разни "интересни" неща, в резултат на които вече няколко месеца не съм го виждал на баира да лети. Дано да не се е отказал изобщо от летенето.
Та мисълта ми е, че който иска да научи нещо важно, да прочете внимателно всички постинги по темата и да запомни, КАКВО НЕ ТРЯБВА ДА ПРАВИ, когато лети, или прави фигури, за да е здрав и да се кефи максимално на летенето и на живота си. :!:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Яну 15, 2005 1:59 pm 
Добре де,някой не знае ли достоверна информация от ,мм примерно тест пилоти на DHV?Толкова много хора в света се занимават с парапланеризъм,а в Бг още спорим по такива вапроси.
А моето мнение,според казаното от инструктора ми,и така както аз го разбирам е,че:АКО ИМА НЯКАКВО ВЪРТЕНЕ,КОЕТО Е ОПАСНО-СПРИ ВЪРТЕНЕТО! Та,мисля,че ако първо плавно се натисне спирачката от страната на въртенето(тук може да се разминем в представите),т.е. противоположната на сринатата,крилото ще забави въртеливото си движение и ще го спре,независимо,че може би все още ще е сгънато на половина(но мисля че всички сме виждали как парапланер може да лети нормално дори със 50% колапс.

Не желая мнението ми да се приема като казано от човек,който се е спрявял успешно в такава ситуация!Просто излагам разсъжденията си.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Яну 16, 2005 10:19 am 
Интересно,
този форум има регистрирани 150 потребитела,в тази тема са участвали всичко на всичко 7 човека включително и аз.Ако от тези 150 човека поне половината са видели тази тема (т.е.75 човека) излиза че 90% от хората или наистина няма какво да кажат(не знаят и не им пука) ,или това което го знаят го пазят за себе си ,или си мислят че едва ли на тях точно ще се случи .
Поздрави на всички :)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Яну 16, 2005 5:15 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
ami mai e vreme da organzirame kurs za bezopasnost, shtoto mai za niakoi razhodkite do Oludeniz sa samo turizam 8)

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Яну 16, 2005 6:08 pm 
Много добра идея:)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 17, 2005 11:19 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 08, 2004 10:02 am
Мнения: 129
Местоположение: Казанлък
Име: байРос
Браво Ники (YaHoooo) за анализа на отговорите. Жалко, че нито един пилот правил негативна спирала не сподели своя опит. Инструкторите ги разбирам, че знанията им струват пари и не са мотивирани да участват във форумите, но другите пилоти могат да споделят опита си. Все пак става въпрос за ситуация, в която може да се попадне по-много причини. Призивът на Ники Йотов не е лош, но това не изключва споделяне на опит във форума. Нали за това е Форум.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 17, 2005 11:43 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 4:27 pm
Мнения: 466
L2 - 2001/4/17 Негативна спирала.
Не бъркайте негативна спирала с дълбоката спирала. За да излезете от негативна спирала трябва да отпуснете напълно двете спирачки. Най-добре е да ги отпуснете, когато крилото е пред вас, така гмуркането на крилото ще е по-малко. Когато крилото излезе от спиралата ще се гмурне напред, Затова имайте готовност да контрирате със спирачките. При излизането има опасност и от парашутен срив.

L4 - 2001/2/3 Изпълнение на негативна спирала.
Негативната спирала се предизвиква само от пилота, волно или неволно. Парапланера изпада в тази фигура само когато пилотът натисне едната спирачка толкова много, че срине половината от крилото. Техника: Намалете скоростта и след това внезапно отпуснете едната спирачка и натиснете силно другата. При тази фигура има опасност усукване на коланите. Негативната спирала продължава, докато пилотът държи натисната спирачката и се прекратява, когато спирачката се отпусне напълно.


Тези съвети представляват опита на Jerome Daoust, събиран през годините.
Osven da pi6em ,ne e lo6o i da 4etem.Az sam vlizal v negativna-stava mnogo lesno ako si lek na kriloto.Spira6 go i darpa6 silno ednata spira4ka.Problema e 4e pri men se zasukaha kolanite i blokiraha spira4kite.Hvarlih rezerven ,no biah nisko i..........40 dni lejane.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ...
МнениеПубликувано на: Вто Яну 25, 2005 8:39 pm 
guys tova koeto az znam i vladich iska da kaje e che kato zadylbae mnogo spiralata centyra na vyrtene otiva poveche kym kriloto (toest pilota se vyrti s po golqm radius ot kolkoto kriloto )i osven obtichaneto ot vyrteneto nadolu to zapochva da se obticha i ot strani i zapochva da kolapsira i ako ne go otpusnesh stava a-simetrichen kolaps i ot tam si ...
pone tova az znam. tova za SIV kursa ne e kofti idea. ohridskoto ezero e super nablizo i moje da se hodi non-stop. Moje lqtoto da se organizira neshto takova....


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Яну 26, 2005 12:34 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Идеята за СИВ-курс на Охридското езеро е добра.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: SIV- курс на Охридското езеро.
МнениеПубликувано на: Сря Яну 26, 2005 9:47 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Аз не съм летял там и не знам какви са условията ,но ако стават и някой реши да организира ще участвам.
А не може ли да проведем един курс на Олудениз?

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Последна промяна ВладиЧ на Сря Яну 26, 2005 10:42 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Яну 26, 2005 10:39 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Мисля че ще е по-евтино да се отиде до Крушево, пък е и по-близо :wink: . Хубаво е обаче да се разбере по-подробно за стартове, транспорт, условия и т.н. Трябва да се пита някой който е ходил на Охридското езеро и да си каже мнението по въпроса.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Яну 27, 2005 1:00 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Ne sam bil v Ohrid no sa mi kazvali che ot prav polet izliyash nad vodata na 300 merta, koeto ne e dostatachno za akro. Drugia variant e da se naberesh na termika ama dali shte stava vseki den?

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов