Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 2:04 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Какво ще предприемете в случай на Негативна спирала
Ще конртирам с управление,за да спра въртенето 67%  67%  [ 12 ]
Ще натисна това управление,в която посака се въртя 6%  6%  [ 1 ]
Ще натисна двете управления толкова,че да предизвикам пълен срив 17%  17%  [ 3 ]
Ще отворя запасен парашут 11%  11%  [ 2 ]
Общо гласове : 18
Автор Съобщение
 Заглавие: Негативна спирала
МнениеПубликувано на: Съб Яну 08, 2005 9:32 pm 
Здравейте,правя тази анкета,защото съм любопитен колко от нас,практикуващи този спорт ,знаят как трябва да се реагира ПРАВИЛНО в такава ситуация.Надявам се,че анкетата ще послужи за изясняване и коригиране на мненията до такава степен,че ако се наложи да се спасяваме-да можем да го направим :)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Яну 09, 2005 9:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Благородна идея, но мисля, че освен да се контрира с другото управление е редно да се отпусне управлението предизвикало негативната.

От това което ми е известно е почти невъзможно крилото самоволно да направи негативна спирала (ако е изправно) - трябва нещо все пак да спре едното полукрило, за да се откъсне потока. Следователно в първия момент на откъсване на потока, когато едното полукрило рязко тръгне назад, ми звучи най-разумно да се отпусне управлението от сриващата се страна - ако в този момент се подаде рязка обратна команда може да се изпадне в срив.

Освен това отговорите не са изчерпателни - ами ако закъснееш и си се насукал вече няколко пъти?

Приемам критики всякакви - аз самият не съм предизвиквал или изпадал в негативна спирала досега (и не ме е срам да го призная).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Излизане от негативна спирала.
МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2005 9:02 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Отговора на този въпрос не е еднозначен. Ако предизвикаш негативна спирала (в нея не се попада , а тя се предизвиква от действия на пилота), то зависи на каква височина си. Ако си на височина между 50-70 метра над земята ВЕДНАГА хвърляш резервен парашут в посоката на въртенето.
Ако си над 500 метра можеш да се опиташ да контрираш въртенето с противоположно на въртенето управление и когато започне да отваря да направиш ПЪЛЕН СРИВ. След това БАВНО се отпускат спирачките, контрира се крилото, когато тръгне напред и после се минава в прав полет. А може и да не контрираш със спирачка въртенето, а направо да направиш пълен срив и т.н.
Най-голямата опасност при негативната спирала са различните скорости на въртене на пилота и крилото при което се засукват коланите. Преди да предприемеш други действия трябва да се разсучеш, но само ако имаш височина, за тези действия, както писах по горе.
И още нещо за успокоение на летящите. Модерните съвременни крила ТРУДНО се докарват до негативна спирала.
Трябва да си голяма ливада за да направиш СЛУЧАЙНО негативна спирала и при това положение най-добре хвърляй резервен, преди да си объркал още повече нещата.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Последна промяна ВладиЧ на Пон Яну 10, 2005 1:48 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2005 11:30 am 
Molq ne se izkazvaite nepodgotveni-pi6ete gluposti.Ot negativna se izliza kato se pusne upravlenieto,s gotovnost da se spre kriloto pri posledva6toto gmurkane.Nqma nikakvi takiva spiraniq s protivopolojnoto upravlenie.Drugiq variant e prez pulen sriv,toest dvete upravleniq do dolu,posledva6to iz4akvane kriloto da se stabilizira v pulen sriv bez vurtene i puskane.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2005 11:41 am 
E v kraina smetka zavisi ot obstoqtelstvata, nali. Ponqkoga i zapasniq ne e variant. Kato se zamislite ima i takiva situatsii. Abe kato vi stane lo6o ot vartene, sukane i darpane na upravleniq moge da se hvarli i zapasen nezavisimo ot viso4inata.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Отговор на подготвеният "Гост".
МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2005 12:50 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Пачо, ти ли ги пишеш тия тъпотии ,че крилото трябва да се "стабилизира в пълен срив" (то това е най-стабилното положение за едно крило, нали), и че като" отпуснеш управлението и ще излезнеш от негативната спирала с гмуркане"? Ти нещо бъркаш негативната спирала, със стръмна спирала, а това са съвсем различни неща!
Като си засукал СТРЪМНА СПИРАЛА и отпуснеш управлението с което си я засукал крилото ще излезе от нея ,но не с гмуркане ,а ще намали рязко скороста и ще те катапултира пред него. После ще тръгне да те изпреварва и трябва да го контрираш с двете спирачки.
Когато се въртиш в НЕГАТИВНА СПИРАЛА, отпускането на управлението с което евентуално си я предизвикал няма да извади крилото от негатива в никакъв случай и задължително ще трябва да направиш пълен срив , а това означава да изтеглиш здраво и другата спирачка, освен тази дето вече си я изтеглил. После излизаш от срива и т.н.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2005 5:49 pm 
Vladi4,ti pravil li si negativna spirala?A nqkakvi drugi figuri?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2005 6:30 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Правил съм много пъти стръмни спирали. Стръмна спирала е спирала с пропадане над -7м/сек. За стръмна спирала не е достатъчно само да изтеглиш силно едното управление. Трябва да наклониш и цялото тяло извън сбруята в посока на завоя и да почакаш крилото да се ускори няколко витки. Ако крилото е ново и съвременно то се контролира леко в спиралата и с леко контриране, или плавно отпускане на управлението излиза от спиралата. Ако крилото е старо и има "навика" да затяга спиралата, то много скоро идва до момента, в който престава да реагира на управлението и преминава в негативна спирала. От там нататък измъкването е пълен срив, или резервен парашут. Спирал съм крилото си няколко пъти, почти на границата преди негативната спирала. Усещането не е от приятните. Гледал съм пилоти изпаднали в негативна спирала и съм се консултирал после с тях. Някои оправиха крилата, други хвърляха резерни парашути.
Ако има някой с по-голям опит моля да сподели и да ме поправи, ако нещо греша. С радост ще се вслушам в мнението му!
Правил съм и други по-леки фигури ,но това е друга тема.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2005 6:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Господа, мисля, че когато някой има желанието да нарече другият глупак е добре открито да напише своето име.

Освен това, моля някой да прочете глупостите които съм написал и да отбележи факта, че съм написал именно, че не мисля, че трябва да се дърпа противоположното управление, а да се отпусне управлението от страната, на която се върти крилото.

Освен това съм заявил открито, без никой да ме е питал, опита ми с негативните спирали.

Владо: не съм съгласен с теб, че отпускането на управлението от сринатата страна в никакъв случай няма да оправи нещата - и в тази връзка подкрепям въпроса на анонимният благопожелател дали някога си правил негативна спирала, че да се изказваш толкова категорично.

Най-малкото, ако евентуално мнението ти се окаже погрешно, тези от нас, които не знаят колко опит имаш биха могли да сметнат, че именно твоето мнение е най-значещо. Ето защо аз написах директно какав е моят опит в тези неща. Това което съм написал е на база познания по елементарна аеродинамика и проста логика.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: ot anonimniq blagopojelatel
МнениеПубликувано на: Пон Яну 10, 2005 7:36 pm 
Pisax 4e pi6ete gluposti imenno s ideqta Vladi4 da ne se izkazva tolkova kategori4no,nqmam jelanie da obidq nikogo. :P


Върнете се в началото
     +1 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Яну 11, 2005 8:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Mitko Selenski e prav!
V negativna nai chesto se vliza poradi prereagirane na pilota t.e. darpane na ednoto upravlenie tvarde mnogo bilo to pri vartene v po-turbulentna termika, bilo to pri prereagirane pri vazstanoviavane ot niakva situacia.
Umishleno negativna spirala se pravi kato se namali skorostta na kriloto s darpane na 2-te upravlenia i malko predi vlizane v sriv se otpuska ednoto upravlenie i se donatiaga drugoto. Pri po precizni izpalnenia (i ne pri vsichki krila) moje da se poluchi ravnomerno plosko vartene na kriloto bez deformiraneto mu t.nar. helikopter.
Nezavisimo kak ste popadnali v negativnata parvo otstraniavash prichinata i posle DOZIRANO kontrirash posledvashtite (i chesto asimetrichni) gmurkania i mahove na kriloto. Pak povtariam prereagiraniata mogat da vi dokarat seria ot negativni mahove ot ednata i ot drugata strana, koito da se chudish ot kade sa ti doshli.
Edno vreme kato se uchehme da letim razpraviaha che ot negativna se izliza s asimetrichno i sreshtupolojno natiskane na speed sistemata :shock: ili sas zapasen. Negativnite ne sa tolkova opasni - osobeno za spokoinite i novite krilca i ne e problem da gi ottrenirate ot visoko i nad voda :D
Vladich koga shte mi napravish demonstracia na vlizane v negativna spirala ot iaka pozitivna spirala :?:

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Яну 11, 2005 9:39 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Нямам никакво желание да се правя на герой и да демонстрирам негативни спирали, даже и с ново крило. Нито над трева, нито над вода. Не съм чул някъде да се провежда подобно обучение.
Който има желание, може да пробва, по описаните по-горе в темата начини. Не и аз! Макар че не е негативната спирала най-страшното, което може да ти се случи. Най-старшното е да паднеш в крилото!
Знам че много от фигурите се доближават до загубата на контрол върху крилото, до негативни спирали и други неприятни неща, и за това, когато започна да правя нещо във въздуха съм свръхсъсредоточен, и изобщо не го приемам за майтап!
Ники ще ти направя, колкото искаш стръмни спирали, но от там в негативна няма да вкарвам крилото. А ти ако искаш пробвай от стръмна в негативна, много бързо и лесно става. Само едно късо рязко доизтегляне на управлението, с което си влезнал и въртиш спиралата, смачква вътрешното полукрило и т.н. А при по-старите крила няма нужда и това да правиш. То само затяга спиралата и в един момент управлението, което теглиш омеква и полукрилото се срива.
Другият начин, за влизане в негативна, който знам само на теория е от прав полет със срив, който и ти си описал.
Soory.Повтарям, нямам никакво желание да пробвам никой от начините за направа на негативна спирала. :)

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Яну 11, 2005 11:00 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 13, 2004 12:02 pm
Мнения: 69
Име: Пинко Розов
Vladi4 napisa : от стръмна в негативна, много бързо и лесно става. Само едно късо рязко доизтегляне на управлението, с което си влезнал и въртиш спиралата, смачква вътрешното полукрило и т.н. А при по-старите крила няма нужда и това да правиш. То само затяга спиралата и в един момент управлението, което теглиш омеква и полукрилото се срива. :?: :!: :shock: :?:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Яну 12, 2005 12:35 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Негативната спирала е едно от най-опастните неща в парапланеризма. Мисля че най-добрия начин за излизане от негативна е пълният срив. Но за това е необходимо достатъчна височина. Аз лично само веднъж съм влизал в негативна спирала. Описал съм случая на http://www.skynomad.com/forum/viewtopic.php?t=209 . В моя случай нямах друга възможност освен мигновенно да спра въртенето и да отреагирам на последвалите махове. Затова мисля, че във втория начин най-важно е да се спре въртенето и после да се отреагира адекватно на последвалите махове. Третият "сигурен" начин си остава запасния :D .
Нещо обаче немога да си представя как от мощна позитивна ще вляза в негативна спирала :roll:
P.S. Искам да напомня, че се приемат всякакви мнения и съвети по тази наистина важна тема, без лични нападки и обиди. Нека Всезнаещите Гости да не остават анонимни, защото скрит всеки може да приказва много.

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Как се прави негативна спирала.
МнениеПубликувано на: Сря Яну 12, 2005 10:23 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Който не вярва да пробва, само че по-високо и по възможност над вода. :roll:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 33 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов