Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 5:51 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Нов УС на БНАК?
МнениеПубликувано на: Пет Апр 30, 2010 1:29 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:52 pm
Мнения: 21
Уважаеми Пилоти,

Темата е УС на БНАК, но тя се преплита с тази за правилника. Много бих се зарадвала, ако преди да коментирате – прочетете. Вече имаше коментар: ”г-н Калчев да проучи как се правят промени..” Ами, Ице то си пише в правилника как се правят промени.
Бих искала да изясня, че ако този правилник се приеме във вида, в който е предложен, за пилотите-любители няма да се промени нищо. Ще се промени за тези, които до вчера са се учили да излитат, а днес вече са повели клиенти за тандеми и ученици. Ще се промени за тези, които вадят от гардероба 10 годишни крила DHV 2/3 и ги назначават за учебни. Мисля, че всички имаме интерес от тази промяна. Този правилник ще ни направи легитимни участници във въздушния трафик. След неговото утвърждаване, ще можем да претендираме за място във въздуха.
По въпроса за УС. Основното обвинение е, че настоящият УС не работи. Бих искала да изясня, че УС означава Управителен съвет, а не секретариат. Бих искала да попитам, според вас, чие задължение е изготвянето на документите за кандидатстване за финансиране на Национален шампионат: на управителния съвет или на организатора и на комисията по съответния спорт – в случая тази по парапланеризъм? Срокът за тези проекти е 30/11/2009 за периода 01/01/2010- 31/12/2010. За справка: http://www.youthsport.bg/cgi-bin/s.cgi. Мога да ви уверя, че организаторът – клуб „Дедал” и Комисията по парапланеризъм не са предали документи в срок. УС е подал тези документи. По въпроса за правилника : отново неработещият УС трябваше да реши вместо нас… Както видяхме и бунтът, поведен от настоящата Комисия по парапланеризъм протече вяло и незаконосъобразно :) . Винаги съм смятала, че човек първо трябва да почисти собствения си двор, преди да тръгне да оправя света. Продължавам да твърдя, че основният „грях” на УС е липсата на информация за работата му.
Накрая, бих искала да благодаря на г-н Калчев за оказаната подкрепа и да напомня на всички, че през последните 10 години, едва ли има някой, който да е положил повече усилия за развитието на въздушните спортове в България.
Поставям и тук линк към писмото му до всички нас: http://www.letene.com/articles.php?lng=bg&pg=1759


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 30, 2010 1:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
" Продължавам да твърдя, че основният „грях” на УС е липсата на информация за работата му. "

Това е и моята мисъл. Нека не съм разбран погрешно .. нямам нищо против никой от УС.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 30, 2010 8:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:47 am
Мнения: 90
Местоположение: Varna
Здравей Ирина,
искам само да си изясня нещо. Правилника който е изработен би могъл да касае само клубове който не са в частна полза и такива който искат и членуват в БНАК. Така това което си написала по горе ще касае само тези инструктори примерно които членуват в БНАК. Всички останали самозвани и несамозвани инструктори които си нямат клуб и/или не членуват в БНАК нищо не може да им се каже...
В този ред на мисли ще се позволя да се повторя, защото аз СЪМ за това да има еднакъв ред за всички- нека правилника да бъде издържан юридически.... иначе няма смисъл.

_________________
GO into The Sky:)
UP Edge


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 30, 2010 9:01 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Ще си позволя да отговоря на горния въпрос вместо Ирина.

Да, БНАК може да създава регламенти единствено за своите членове. Голямата крачка напред на този правилник е, че той, въпреки дребните си недостатъци, е създаден ОТ ПАРАПЛАНЕРИСТИ и по този начин нашият глас се официализира и чу в ГВА. А ГВА е институцията, която би могла в бъдеще да изготви законодателен проект, който да стане част от закон и да има сила за всички български граждани. И доколкото знам, точно това се очаква да стане и именно този правилник ще стане основа за това. Иначе БНАК няма правомощия да регламентира поведението на пилотите, нечленуващи в него.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 30, 2010 10:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:47 am
Мнения: 90
Местоположение: Varna
Най-малко ми се влиза в спорове и гледам да не ми пука, но се дразня малко как винаги има готови отговори и обяснения кое колко е хубаво. Правя си труда да ги чета тези неща, пък и не само аз просто за да си приказвам, защото искам да помогна. Нека това което става база за нещо да е изпипано, защото ние сами си правим лошо, а после вече може и да е късно.
Любопитно ми е какво ще кажете по-следните неща:
1. "Обучаването на парапланеристи
се извършва по настоящия регламент от юридически лица с нестопанска цел за дейност в
обществена или в частна полза, които членуват в БНАК, както и от юридически лица,
регистрирани по Търговския закон. За краткост в настоящия документ те са наричат “училища по
парапланеризъм”."- Първото е ясно, но как ще се осъществява контрол върху Юридически лица по Търговския закон??? Като те по условие даже и да искат няма как да са членове на БНАК.
2. "Обучението по парапланеризъм се извършва само със сертифицирани парапланери клас
DHV 1 и DHV 1/2 (Standart) или с еквивалентен сертификат" - Какво означава еквивалентен... трябва да се изброят сертификатите които е приемат. За да не стане така че да се тълкува като алтернативен сертификат.
3. Точка 9.1. Какво означава сертификат за качество от утвърдена компания? И за какво качество става дума? Това да не е ISO 9000:2001!!
От текста в точката излиза, че БНАК може да издава сертификат на технически лица които са САМО физически лица по смисъла за закона. Като се прочете текста излиза, че ИЛИ техническите лица ще извършват дейностите ремонт, поддръжка и
установяване на летателна годност на екипировка за парапланеризъм – парапланери, запасни
парашути, подвесни системи (сбруи), каски
безплатно или ще извършват заплатена дейност без да могат да издават платежен документ т.е. да попаднат под ударите на един друг закон според който НАП има едни чудни санкции..
Описват се вариантите за доказване на знания, но никъде няма по същество какво ще се изисква от кандидата за ТЛ на изпита. И как така една комисия ще разбира от всичките видове екипировка,че да изпитва кандидатите за ТЛ. Ако е така нека само комисията да е единствения орган за проверка... А термина "убедително доказателство" е под всякаква критика. Трябва да се прецизират техническите средства които са нужни за такава дейност. Бях писал вече ,но да припомня. Ако се извършва такава дейност кой гарантира, че техническите средства предоставят коректни показания. Това в Република България се поема от ДАМТН -Държавна Агенция Метрология и Технически Надзор. Те проверяват и поставят лепенка на уредите, че са коректни. Иначе всеки един оспорен протокол ще падне при евентуален съдебен спор.
4. Онова недоразумение - протокол-декларация за медицинско състояние. Хем се декларира,че страдам /нестрадам , хем нося отговорност за ВЕЧЕ прекарани заболявания-недоразумение някакво. И как може за такова нещо да се носи материална отговорност - примерно не съм писал, че съм имал болнично лечение на счупен крак и после някой ще предяви материална претенция за това- на каква база. В законите за това има така наречените Наказателни разпоредби, а това тук не е Закон. Оставена е прекалено много свобода за тълкуване. Защо хем трябва да декларирам нещо, хем да ми се правят изгледвания на кръвта и урината от личния лекар и ЕКГ и за капак на всичко- заключение на лекаря- Какво се очаква да пише? Че не трябва да ям много сладко, за да не ми се качи кръвната захар... Глупости пълни. Или се прави само декларация или се прави изследване по определене методика и се прави конкретно заключение. Второто се прави в авиацията от Авиолекарска комисия. Която никой парапланерист с право не иска и да чуе. Та какво би могъл да каже едно JP.
Та такива ми ти работи. Пак казвам не искам да влизам в излишно спорене и глупости, но нека първо мислим преди да действаме...

_________________
GO into The Sky:)
UP Edge


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 01, 2010 9:21 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Извинявам се за намесата, но искам да изкажа едно мое мнение. По-добре да се поднесе засега някакъв незавършен, но читав документ, който в последствие може да подлежи на промяна и дообработка, отколко да ни наложат нещо което да не можем да пипнем и с пръст, а ще трябва и да го спазваме. А на това отгоре може да е написан и от хора дето си нямат понятие от делта и парапланеризъм, нищо че са спецове по голямата авиация. Според мен за да напишем нашия правилник трябва да знаем и техния за да няма засечки във въздуха и на масата за преговори.
Благодаря за вниманието.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 01, 2010 3:47 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:47 am
Мнения: 90
Местоположение: Varna
Хари, разбирам какво искаш да кажеш, но повярвай ми приеме ли се нещо като официален документ от ГВА и по-късно като законова промяна то после е адски трудно да се промени. Другото за което си правя труда да пиша по-горе е това, че този текст за да е работещ трябва да стъпва или поне да не противоречи на законови текстове. Никоя институция няма да си сложи подписа под юридически неиздържан текст. И не се знае тогава, за да го вкарат в рамки какви промени ще се наложат. За това ми е мисълта да се подаде даже и по-беден като точки и подробности текст, но да е юридически издържан, така после много по трудно някой може да каже, че текста е нищожен.
Каквото имах да кажа го казах.
Без лоши чувства :wink:

_________________
GO into The Sky:)
UP Edge


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Май 01, 2010 6:59 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Няма никакви лоши чувства. Просто обсъждаме болната тема. Това, че юридически трябва да е издържано спор няма. Просто ако не се направи нищо, ще ни наложат правила дето ще "забранят" парата и делтата и тогава по-добре да не членуваш никъде. Летиш и се навеждаш като минават самолети покрай тебе и махаш на пилота за поздрав. Та нали все пак е колега. :D

P.S. Ако си поглеждал в държавен весник колко промени и натъкмявания в законите има, ще се хванеш за главата. Не живеем в Англия.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Май 02, 2010 4:47 pm 
Днес във форума се е регистрирал г-н Николай Калчев, Председател на БНАК и Вицепрезидент на FAI. Да се надяваме на по-добра връзка.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 04, 2010 6:13 am 
Offline

Регистриран на: Нед Май 02, 2010 4:52 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
Marko написа:
Днес във форума се е регистрирал г-н Николай Калчев, Председател на БНАК и Вицепрезидент на FAI. Да се надяваме на по-добра връзка.


Май между появата на темите "Нов УС на БНАК?" и "Правилник" има някаква причинна връзка...

Моля вижте:

http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?p=27946#27946

http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?p=27954#27954

http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?p=27959#27959

_________________
"Правилата се пишат за тези, които не искат да си напишат
сами собствени правила"
(генерал Чък Йегър, пилот-изпитател)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 04, 2010 7:46 am 
Господин Калчев в думите ми няма нищо лично. От личният ми опит твърдя, че докато бяхте в Министерството на физическото възпитание и спорта /ДАМС/, по-лесно беше човек, да дойде в БНАК. Търсих Ви веднъж миналата година и не можах да открия БНАК на новия адрес.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 04, 2010 8:19 am 
Offline

Регистриран на: Нед Май 02, 2010 4:52 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
Marko написа:
Господин Калчев в думите ми няма нищо лично. От личният ми опит твърдя, че докато бяхте в Министерството на физическото възпитание и спорта /ДАМС/, по-лесно беше човек, да дойде в БНАК. Търсих Ви веднъж миналата година и не можах да открия БНАК на новия адрес.


Нищо лично и от мен към Вас, само пояснявам:

Не знам какво означава " докато бяхте в Министерството на физическото възпитание и спорта /ДАМС/" и "на новия адрес". Никога не съм бил служител в ДАМС, нито в Министерството на физическото възпитание и спорта (МФВС), нито БНАК е имал офис там. Националният аероклуб от основаването му на 14.07.2001 г. е регистриран в жилището ми и фунционира там до ден днешен. Всички клубове знаят и адреса, и телефона ми, на който контактуваме. Досега никой не се е оплакал, че не може да ме намери. Обаждали са ми се по телефона след полунощ, че сутринта заминавали на състезание, ама забравили, че лицензите им са изтекли. И Калчев прави лицензи по никое време и им ги носи рано сутрин или късно вечер, в София, в Сопот, на Пъстрина, на Околчица и другаде. Така е вървяло досега, така ще върви докато (1) ми е възложена
тая функция, докато (2) съм в състояние да я изпълнявам или (3) докато не ми омръзнат фокусите на 4-5 лица, които се опитват да заблуждават останалите -- което от трите събития настъпи най-напред.

_________________
"Правилата се пишат за тези, които не искат да си напишат
сами собствени правила"
(генерал Чък Йегър, пилот-изпитател)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Май 04, 2010 8:32 am 
Благодаря за разясненията. Ако може ми изпратете адреса на лични съобщения и как да стигна до Вас, тъй като въпреки разясненията, които ми даде една госпожа по телефона, не можах да открия адреса. Причината вероятно е в мен. Не съм член на БНАК и нямам никакво отношение по личностните отношения между членовете му.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 10, 2010 10:59 am 
Има ли БНАК свое знаме? На последното първенство на Азия, което приключи преди дeн, заедно с националните флагове на страните, неизменна част от всички изяви, бяха и флаговете на националните организации, които изпращат пилотите на първенството!
Изображение


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 10, 2010 2:24 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 02, 2010 4:52 pm
Мнения: 8
Местоположение: София
Marko написа:
Има ли БНАК свое знаме? На последното първенство на Азия, което приключи преди дeн, заедно с националните флагове на страните, неизменна част от всички изяви, бяха и флаговете на националните организации, които изпращат пилотите на първенството!

В Устава на БНАК се описва само емблемата му, знаме не се споменава.

_________________
"Правилата се пишат за тези, които не искат да си напишат
сами собствени правила"
(генерал Чък Йегър, пилот-изпитател)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 27 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов