Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 12:05 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Нальот-санитарен минимум!!!
МнениеПубликувано на: Пон Юли 26, 2010 10:44 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 8:26 pm
Мнения: 25
Местоположение: Добрич
Искам да споделя едно мое виждане касаещо безопасноста на парапланериста-а именно минимума часове в полет годишно ,под които минимум вече не е безопасно за летящия да практикува този спорт.
Летя от 2000г.Като летец съм от групата на съботно- неделните пилотии, бавно и постепенно придобих опит които ми позволяваше да извършвам прелети и някои несложни фигори-най-важното за мен като успех беше,че след като съм бил във въздуха 3-4 часа,кацах благополучно и с весела компания разпускахме в лакардии(разговори).За времевия период от 2000г. до 2008г.средния ми седмичен нальот -грубо казано ,е бил 3 часа във въздуха( и поне 6 на старта).Инцидентите които съм преживял - едно гадно изкълчване на глезена при приземяване на старта на Коняво и едно забиване в хълма на Расник(без здравословни проблеми за мен, но не и за дървото което буквално взривих).Посочините часове в полет ми стигаха да взимам правилни решения кога да излетя и кога не,какво да направя за да избегна неприятна ситуация в която бих попаднал.
Поради житеиски въртопи от 2008г.часовия ми нальот драстично намаля-за 2008г-около 10 часа(за годината-но имах инерцията от предходните ),за 2009г. е около 5часа и за съжаление тази година се очертава същата тенденция.Какво установих при последните ми опити да летя: 1-во Да все още нямам проблеми при стартирането-но във въздуха вече "не усещам" така добре крилото си както бях свикнал.Докато започна да изпълнвам повороти които преди правех инстиктивно,сега ми отнема доста усилия и време.И ако април месец бях приближил формата си от 2007г. , то отново,много бързо, я изгубих поради нелетене последните месеци.
2-ро Започнах да правя грешни изводи за атмосферните условия в които се намирам в момента-резултата :едни смешни подскачания по баирите и "полети"от 2 минути
3-то За мое съжаление , аз все още си мисля, че съм във формата си от преди 2-3години-това може да доведе до доста неприятни за мен последствия
Споделяики тези си мисли отправям нещо като апел към всички летящи и към другите , които искат да се занимават с парапланеризъм-направете си добре сметките дали можете да отделяте един необходим минимум от поне 3 часа във въздуха на седмица за да можете да се наслаждавате на красиви полети- не да се борите с крилото като прасе в тикви.
Моля за извинение за словоизлиянието си и нека модератора да прецени в кои раздел на форума да остави темата ми.
:oops: :oops:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 26, 2010 10:49 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Като допълнение към минимума от часове, според мен всеки трябва да изкара по един SIV курс и след това от време на време когато лети в спокойни условия да си прави тренировъчни камбани и уинговъри за да си поддържа на ниво чувството за това къде спрямо него е крилото и какви команди са необходими за да отиде точно където искате...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 26, 2010 10:58 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Kantega много правилно си написал. Има санитарен минумун и лично за мен той е 50 часа на година. За съжаление тази година не даде много летене, поне на мен, ... и едва сега наближавам 50те часа ... които иначе да съм направил доста отдавна. Добре че беше шуменското съзтезание да си върна формата и да се "запозная отново" с крилото и облаците.

Това е като карането на колело ... не се губи. Просто трябва практика.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 26, 2010 12:45 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
3 часа на седмица, това са 12 часа на месец, или около 120-130 часа за година, ако приемем, че има и нелетящо време, през годината. :wink: Това може и да е минимум, но за крило клас компетишън, а не за крило от клас 1-2 примерно.
Поне по 1 (един) час летене седмично, или 30-50 часа на година са необходимият минимум за летене на крила клас 1-2 до клас 2. Като от тези часове поне половината летене, трябва да е термично, височинно летене, а не реене и висене, като прани гащи пред някой склон... :wink:
От 30-50 часа летене на година са крайно недостатъчни за летене с крила клас 2-3, или компетишън.
Рискувате много силно здравето и живота си, ако сте под дадените часове на година, особено тези които летят с по-висок клас крило!

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Юли 26, 2010 1:10 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 8:26 pm
Мнения: 25
Местоположение: Добрич
Владич благодаря за конкретиката-аз забравих да отбележа ,че летя на крило 1-2 по към 2. Моето виждане необхваща компетиторите-те си летят хората ежедневно :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Юли 29, 2010 6:10 pm 
:idea:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 11, 2010 9:51 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
аз също летя малко (но с удоволствие) - не си правя труда да записвам колко летя, но мога да изброя на пръсти дните, в които съм летял тази година. От тази година летя на 1-2 преди на 1. Смятам, че тези крила са ок за такова летене. По-важното за безопасността е как летиш и дали разбираш- разчиташ какво и защо се случва - да рзбираш какво прави крилото и защо го прави. За такова разбиране обаче SIV курса е задължителен.
Друг ключов фактор е техника на излитане и кацане - не зависи от нальот или я имаш или не. Ако може да си стабилизираш крилото над тиквта преди излитане - какво значение има какъв нальот имаш?
Друг критичен фактор е решенията, които взима пилота и дали лети предпазливо. Пример - Шумен, кацалката там до пътя - един младеж, който изглежда лети много си скъса крилото на пътен знак (въпреки, че направи перфектен заход). Просто кацалката е кофти за термично време. Аз не кацнах там - дори не си го помислих с моя нальот (и доктрина за летене). И какъв е извода - по-опасно за крилото (в конкретния случай) е да летиш много, защото ставаш непредпазлив и самоуверен (в тъпия смисъл на думата).
Пилота - за да стане човек пилот на изтребител - минава тестове и прегледи и във всеки един момент може да бъде отстранен. За да лети с парцал - трябва да си купи оборудване и е в бизнеса - никой не може да го спре, освен земята. Има хора, на които им се отдава повече и такива на които не им се отдава. Независимо колко налйот прави един човек ако не му се отдава - риска си остава по-висок.

малкото летене от друга страна води до риска от летене на всяка цена. преди два дена летях на Пъстрина - отидох сам, за първи път на този старт - без да го познавам и да има, кой да питам или ако стане нещо да ми помогне. Условията обаче бяха добри, прецених, че има много лесни места за кацане в случай на одавяне и си полетях добре, а и освен това аз летя с крило с висока пасивна сигурност. ако условият не бяха добри в предвид на това, че следващото летене примерно се очаква след две три седмици, дали пак нямаше да летя ?
Извод малкия нальот в много случаи е предимство :) .
Ако комбинацията пилот крило условия е добра - малкия нальот не е проблем поне според мен.

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 11, 2010 10:16 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Има си годишен необходим минимум за летене за всеки клас крило от всеки пилот независимо какъв вундеркинд е той в летенето!!!
Когато полетите 10-ина години и направите поне 800-1000 часа във въздуха със поне 6-7 крила от различни класове и модели ще разберете, че всякакви мохабети от рода на: " Аз съм много добър в летенето, много ми се удава, освен това съм много внимателен, и въпреки че правя примерно 30 часа на година мога да летя на крило клас 2-3". Или пък. - "Тази година имах много работа и съм летял само 6-7 часа на моята 2-ка, но то е като карането на колело, не може да се забрави"... са пълни глупости!!!!
Такъв начин на мислене определено е много опасен за Вашето здраве и живот!!!!! :roll:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 11, 2010 3:16 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 18, 2010 8:26 pm
Мнения: 25
Местоположение: Добрич
Ако комбинацията пилот крило условия е добра - малкия нальот не е проблем поне според мен.[/quote]

В авиацията има едно неписано правило - никога да не се изполлзва " АКО". Липсата на опит довежда до ситуация "АКО",а опит се прдобива единственно с практика-дали ще караш колело или ще летиш е все едно -с разликата че при колелото най-много да си обелиш коленете,докато при летенето -да ги изгубиш!!
Преди 4-5год.на старта на Сопот доиде един мъж с подобни схващания за летенето - можеш да му видиш надгробната плоча в ниското и да осмислиш! На Пъстрина си имал късмет-но неразчитаи постоянно на него!
Владич , можеш ли да пуснеш нещо като таблица за това на кои крила какъв е минимума от полетен нальот на пилота,аз неразполагам с подобна инфо.а тя ще е от полза, особенно за начинаещи в този спорт


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 11, 2010 6:01 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Има летатели с много по-голям опит от мен и с по-дълъг стаж, които са наясно с нещата нека те да кажат. :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 12, 2010 10:25 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
kantega2 написа:
Ако комбинацията пилот крило условия е добра - малкия нальот не е проблем поне според мен.

В авиацията има едно неписано правило - никога да не се изполлзва " АКО". Липсата на опит довежда до ситуация "АКО",а опит се прдобива единственно с практика-дали ще караш колело или ще летиш е все едно -с разликата че при колелото най-много да си обелиш коленете,докато при летенето -да ги изгубиш!!
Преди 4-5год.на старта на Сопот доиде един мъж с подобни схващания за летенето - можеш да му видиш надгробната плоча в ниското и да осмислиш! На Пъстрина си имал късмет-но неразчитаи постоянно на него!

Първо съмнявам се, че разбираш моето схващане за летене. Второ не знам какво е било схващането на човека с надгробната плоча - може да е търсил приемлива форма да се отърве от живота. Трето думите се използват в определен контекст - "ако" се използва в авиацията - ще ти дам пример " отказ на мотор по врме на излитане - ако V1 е достигната излитането се изпълнява, ако V1 не е достигната излитането се прекратява."
четвърто на Пъстрина не съм имал късмет , защото не летя на късмет - излетях към 1800 след 15 минутно наблудение на условията, които бяха меки и умиращи. летенето самотно на места като пъстриан при умиращ летен ден си има особено очарование. Пето опит се придобива с осъзнаване и разбиране и тренировка. ако летиш 100 часа без колапс, който да си правиш труда да контролираш - какъв опит придобиваш да се справяш с колапси в критични ситуации - никакъв. В гражданската авиация на 6м пилотите минават задължителен тренажор да тренират откази - без значение колко нальот :!: имат през тези месеци и колко "опит" са натрупали (със стюардесите). Ако ти имаш нальот 300 часа, а аз 50, но аз съм изкарал SIV курс, а ти не - кой според тебе лети по-безопасно?

_________________
Golden4


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 12, 2010 11:17 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Ако имаш 50 часа зад гърба и СИВ курс и се качиш на крило от по-висок клас ще се пребиеш с кеф... Не знам какво толкова ги превъзнасяте тези СИВ курсове, но не си мислете, че са някаква панацея. Ситуациите, които се получават при летене не отговарят точно на изкуствено предизвиканите и очаквани ситуации от СИВ курса. Добре е да си пробваш границите на крилото сам внимателно и предпазливо, а това се усеща много добре в полет, и даже, и на земята, без да се налага да хвърляш резервен, и да те вадят с лодка от водата. :wink: Всички крила обикновено предупреждават пилота, че се канят да направят някоя магария и това ти дава възможност да пресечеш ситуацията в зародиш, но за да можеш да разчетеш тези сигнали ще трябва повечко летене на различни места и в различни условия... Това СИВ курса няма да ти даде, а то е най-важното при летенето. А именно усета за крилото, на което летиш в момента. Всяко крило е различно, лети и се държи по различен начин, и за всяко крило е необходимо да придобиваш усет за летене точно за него.
Аз като съм сменил 7 крила, значи е трябвало 7 пъти да ходя на СИВ курс!?!?! :roll: Абсурд! Определено някой инструктор е щял да забогатее само от мен... А има хора дето са сменили доста повече крила от мен.

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 12, 2010 2:08 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
ВладиЧ написа:
Ситуациите, които се получават при летене не отговарят точно на изкуствено предизвиканите и очаквани ситуации от СИВ курса.


100% вярно! Някои дори нямат нищо общо. Като например асиметричен комапс при SIV е смехотворна шегичка в сравнение с такъв, предизвикан от сериозна тулбуленция или ветрови срез ...

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 12, 2010 7:43 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
ВладиЧ написа:
Има си годишен необходим минимум за летене за всеки клас крило от всеки пилот независимо какъв вундеркинд е той в летенето!!!
Когато полетите 10-ина години и направите поне 800-1000 часа във въздуха със поне 6-7 крила от различни класове и модели ще разберете, че всякакви мохабети от рода на: " Аз съм много добър в летенето, много ми се удава, освен това съм много внимателен, и въпреки че правя примерно 30 часа на година мога да летя на крило клас 2-3". Или пък. - "Тази година имах много работа и съм летял само 6-7 часа на моята 2-ка, но то е като карането на колело, не може да се забрави"... са пълни глупости!!!!
Такъв начин на мислене определено е много опасен за Вашето здраве и живот!!!!! :roll:


Точно така. Много добре казано Владич.
Аз в последните 3 години летя изключително рядко, поради ред причини, едната от която, че нямам никакво право да летя в Швейцария без лиценз - яко ме спъна това. Та да не кажа последните 3 години я имам 1 час, я не - във въздуха. На земята имам около 30 часа основно само от тази година. И понеже е без значение класа крило, а моето си е все още 1-чка съм решила отново да се запиша на курс интермедиът, въпреки, че съм карала всичките плюс Сив в скайномад предииииии 4 години и можех да летя. Това разумно ли ти звучи вече?!


Последна промяна pesheva на Чет Авг 12, 2010 7:50 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 12, 2010 7:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
Angel_Sim написа:
kantega2 написа:
Ако комбинацията пилот крило условия е добра - малкия нальот не е проблем поне според мен.

В авиацията има едно неписано правило - никога да не се изполлзва " АКО". Липсата на опит довежда до ситуация "АКО",а опит се прдобива единственно с практика-дали ще караш колело или ще летиш е все едно -с разликата че при колелото най-много да си обелиш коленете,докато при летенето -да ги изгубиш!!
Преди 4-5год.на старта на Сопот доиде един мъж с подобни схващания за летенето - можеш да му видиш надгробната плоча в ниското и да осмислиш! На Пъстрина си имал късмет-но неразчитаи постоянно на него!

Първо съмнявам се, че разбираш моето схващане за летене. Второ не знам какво е било схващането на човека с надгробната плоча - може да е търсил приемлива форма да се отърве от живота. Трето думите се използват в определен контекст - "ако" се използва в авиацията - ще ти дам пример " отказ на мотор по врме на излитане - ако V1 е достигната излитането се изпълнява, ако V1 не е достигната излитането се прекратява."
четвърто на Пъстрина не съм имал късмет , защото не летя на късмет - излетях към 1800 след 15 минутно наблудение на условията, които бяха меки и умиращи. летенето самотно на места като пъстриан при умиращ летен ден си има особено очарование. Пето опит се придобива с осъзнаване и разбиране и тренировка. ако летиш 100 часа без колапс, който да си правиш труда да контролираш - какъв опит придобиваш да се справяш с колапси в критични ситуации - никакъв. В гражданската авиация на 6м пилотите минават задължителен тренажор да тренират откази - без значение колко нальот :!: имат през тези месеци и колко "опит" са натрупали (със стюардесите). Ако ти имаш нальот 300 часа, а аз 50, но аз съм изкарал SIV курс, а ти не - кой според тебе лети по-безопасно?


човека с 300 часа определено.
Сив-ият курс не ти дава сигурността и опита. Сив-ият курс те учи що годе при еди каква си ситуация как да реагираш. Примерно при колапс какво да правиш, при челен тък какво да правиш и какво да не правиш и тн. Сив-ият курс също те учи да не те е страх от ситуациите и да реагираш адекватно ..учи те и да опознаеш крилото си в различни от нормалният режим на полет действия, които могат да ти се случат. Но Сив-ият курс не те правят по-сигурен пилот от този, който има 300 часа във въздуха определено. Дори е смешно!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов