Leonardo | ФОТО
Дата и час: Сря Май 08, 2024 9:32 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 7:48 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2297
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
nyankov написа:
въпрос 1:

аз съм тъп и упорит имам пари и достатъчно време и желание, но уви имам само 1 година стаж в летенето. Няма проблем да покрия всички останали критерий от протокола за изпити на тандемни пилоти. Какво следва от това - ще ми бъде ли издаден лиценз?


Преди да се явиш на изпит за тандемен пилот, трябва да имаш поне 2 години стаж като пилот ниво ParaPro 5. Пара про системата не е просто картонче за участие в състезания. Още означава - International Pilot Proficiency Identification т.е. удостоверява нивото на подготвеност на пилота. Тъй като в БГ нямаме възможност да разработим собствена система за квалификацията на пилота, копираме международната от ФАИ.
От години работим и ползваме IPPI ParaPfro картите. Ако някой има нещо против тях (освен че досега се раздават без уеднаквени критерии и изпити), то нека предложи друга система.


nyankov написа:
въпрос 2:

Само на мен така ли ми се струва или целият този шум е типично "капиталистически" и става въпрос за "преразпределение на пазари"?

всеки може да интерпретира процеса по регламентирането на комерсиалните дейности като тандеми и обучение както иска.

nyankov написа:
въпрос 3:

свързан с въпрос 2 - как така техническата комисия се активира толкова бързо. Една от датите е 17.08 ....не е ли странно?

мисля че датате бе обявена достатъчно рано. просто съвпадна с тандемни инциденти...

nyankov написа:
въпрос 4:

Цитат:
i. Кандидатът не трябва да има инциденти с едноместен или двуместен парапланер, с последствия средна и тежка телесна повреда или опасност за такава през последните 2 години преди датата на изпита;


какъв е този срок от две години? защо не 5? а защо тандемни лицензи не се дават само на пилоти, които НИКОГА не са имали такива инциденти? или може би не удобно на някой?

който не работи, той не греши.
само новите пилоти НИКОГА не са имали инциденти.
нека дадем шанс на хората да се учат от грешките си.

....

Хаджията написа:
И за миг не си правете илюзиите, че някаква "декларация" ще ви предпази от пострадал пасажер да ви събуе гащите в съда.

след сериозен инцидент с пасажер в ЮАР, местната ГВА бива осъдена, в следствие на което тя предприема мерки за намаляване риска за пасажерите чрез засилване контрола върху пилотите.

разговорите за забрани на туристически полети над плажа бе предизвикана от реални хулигански прояви и ще рефлектира върху всички ни, защото сме в една лодка.
.......

едва ли някой ще се занимава с полицейщина спрямо "нелицензираните" тандемни пилоти и инструктори. има достатъчно миролюбиви методи за вкарването им в правата вяра :twisted:

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 9:15 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
най-добре би било тандемните пилоти да стават такива след прелетяни примерно 1000 км във FAI състезания

летенето по състезания дава много сериозен опит, а и освен това не подлежи на съмнение - много лесно се проверява :)

при сегашното положение може да се получи следното: някой взима ПараПро 5 и две години не лети, но вече има правото да е тандемен пилот


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 12:02 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
nyankov написа:
въпрос 2:

Само на мен така ли ми се струва или целият този шум е типично "капиталистически" и става въпрос за "преразпределение на пазари"?

..............

въпрос 5:

какво е летенето?


въпрос 6:

кой съм аз, че да задавам въпроси?


имам отговори само на въпрос 5 и 6:

отговор на въпрос 5: тръпка, емоция, ХОБИ.
отговор на въпрос 6: никой. летя за кеф, но се дразня когато някой разваля романтиката в летенето.


Не съм тандемен пилот и никога няма да бъда (както се пееше в песента), така че не вярвам някой да ме обвини в пристрастия и защита на нечии интереси. Затова ще си позволя да споделя мнението си по въпросите на nyankov:

по въпрос 2:
Да, амиго, капитализъм е. Когато правиш от летенето платена професия, трябва да има правила и с това трябва да се занимават отговорни, компетентни и опитни професионалисти. Абсолютно недопустимо е хора, които летят от година-две и още дори не могат да отговарят за собствения си задник, да возят пасажери срещу заплащане! Това го няма никъде по света!

По въпроси 5 и 6:
Летенето си е летене! И то няма нищо общо с правенето на пари. Когато правиш пари, ставаш професионалист. Ако искаш да си летиш за кеф, лети си за кеф, като мен. Ако искаш да правиш пари от летенето, няма как да очакваш просто да си се кефиш, защото вече имаш други отговорности ... Това е като да си танцуваш в дискотеката и да танцуваш на сцената в операта. Едното няма нищо общо с другото, и последното, което правят танцьорите в операта е да се кефят ... Това е положението, како Сийке!

Накрая ще си позволя и един съвет към Комисията по парапланеризъм, чиито членове са се нагърбили с неблагодарната, но народополезна мисия да вкарат тоя занаят "в правата вяра" ... ;-)

Не мисля, че е добре идея да обвързвате летателния опит на тандемните пилоти с участия в състезания. Добре знам, че това най-лесно се доказва и най-трудно се фалшифицира, но участията във FAI състезания обикновено изискват нагласи към летенето, които са несъвместими с тандемните полети - летене в силни условия и поемане на рискове, неприемливи за тандемите. Освен другото, доколкото съм виждал, повечето тандемни пилоти в страните с развит такъв бизнес (Швейцария, Австрия, Турция) изобщо не участват в състезания и нямат интерес към този тип летене.

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 12:38 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
И аз това казвам който има 5 ще ходи на изпит и хоп лиценз за тандем пилот. Мирише ми на отдавна планиран начин за елиминиране на конкуренцията, определени личности ще се налапат с много пари и ще подкарат мерцедеси и джипове със всички екстри. Наско е прав, че поевчето тандемни пилоти по състезания не ходят, Ники Йотов обаче казва, че трябва да имаш парапро 5 от 2 години поне за да ходиш пред комисията и да им правиш сеир с аеробатика. В БГ освен за състезания тия лицензи не стават за друго. Следователно хора на Скайномад взимат завтната тапия и парите сами си идват на мястото. И не само на Скайномад разбира се. Това се нарича Т.К.З.С. на летящите труженици. Имам въпрос към Н.Й. колко време след първоначалното си обучение станахте инструктор и коко време мина от същото това първоначално обучение до първия ви комерсиален тандемен полет?
П.С. Ако на някой съм засегнал интереса да знае, че не е нарочно и да не ме бие моля :roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 1:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
много е забавно как си представяте че някой като вземе тандемен лиценз и парите ще завалят от небето :lol: :lol: :lol: :lol:

тандемния лиценз който БНАК ще издава ще има две основни цели:

1. да повиши сигурността; да намали рисковете от инцидент и т.н. - това нещо става по следния начин: хората които не разбират ще предпочетат да се возят при лицензираните пилоти, а лицензи ще се дават само на такива които са сигурни и отговорни. между всичките които се лицензират пак ще има същата нормална конкуренция която има и в момента без лицензите

2. да помогне на пилотите които искат да летят в чужбина и имат нужда от пластмасова карта на която пише "тандемен пилот"

БНАК НЯМА НИЩО ОБЩО с търговската дейност! всеки който има приходи от някаква търговска дейност трябва си ги легализира по някой от допустимите начини: или да си плаща патентен данък (ако има такъв) или да си регистрира фирма, да води счетоводство и да плаща данъци... всичко това обаче не е от компетеността на БНАК! БНАК е спортна организация (основно) и сега се е хванала с тандемните лицензи защото НЯМА КОЙ ДРУГ ДА ГО НАПРАВИ. в България няма друга организация която да може да изгради система за лицензиране на тандемни пилоти. ако някога се появи друга такава организация - добре дошла - ще имаме избор къде да се лицензираме, но за момента няма.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 2:22 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Понеже страдам от мускълна треска и не мога да се кача до старта и да си полетя малко за кеф, ми се отваря малко свободно време та реших и аз да се включа в темата.
Няма да крия желанието си че, един ден когато имам финансовата възможност и аз имам намерението да се снабдя с тандемно крило и да летя както за кеф с приятели, така и за кинти.
От прочетеното по горе някой неща ми правят особено впечатление и забелязвам че пак отиваме в крайности.
Напълно съм съгласен че, Тандемното летене е голяма отговорност и трябва да има стриктен контрол, особено що се однася до комерсиялната му страна, но някой от нещата който са посочени като изисквания са леко безмислени или по точно неправилни.
На първо мястио е изискването за Пара Про 5, проблема тук според мен е че имама много такива илцензи издадени незнайно как, а от тук се опорочава цялата верига нататък.
Имаше нещо споменато за нальот по състезания, това ми прилича все едно за таксиметров шофьор да искат кетап за рали пилот :roll:
Според мен не са важни тези неща и те не гарантират че пилота е способен да вози тандеми, става въпрос за неща от различно естество.
Според мен изпитната комисия трябва да отценява практическите умения и теоритичните познания на пилота при това на на живо, лице в лице, не според документи.
И пак според мен, лицензите за инструкрори и тандемни пилоти трябва а бъдат отделени от спортните лицензи.
Като прочетох изискванията дадени тук http://paragliding.bg/content/tekhniche ... dem-piloti
малко ми напомнят за 10те Божий заповеди, а имено Те са дадени за да ни покажат че всички сме гешни и никой никога не мойе да ги спази, което обезмисля практическото им приложение и ми се струва че с тези толкова стриктни правила ще се стигне до старата българска максима "ЗАКОНИТЕ СА ЗА ДА СЕ НАРУШАВАТ"
А тоа автоматично вкарва повечето мераклий в сивия сектор и превръща комисията в репресивен орган от близкото минало.
За да не разтягам повече локуми, ще се обобщя.
Според мен трябва да има ПРАВИЛА, трябва да има ИЗПИТИ иначе няма как да се гарантира безопасноста на хората, но нека всичко почива на здравия разум и на реалните факти към момента.
Защото ако трябва да се доказва кой от колко време лети и по колко часа, не вийдам как това ще стане въз основата на документи, поради простата причина че в БГ няма нито един реален КЛУБ ПО ПАРАПЛАНЕРИЗЪМ, който да води изрядна документация, и тук нямам в предвид счетоводство :!:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 2:30 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Смешно и наивно DVD. На хартия си прав, морално-етично пак си прав. Кой е в тази комисия трябва да се прочете. Най-облагодетелсвани ще бъде така нарачената техническа комисия. Лизензи ще се дават на свои хора това не го ли виждате. Шуробаджанащина на квадрад. Вярно, че конкуренция ще има само сред лицензираните пилоти, както досега при нелицензираните. Еми много ясно, че като им дадеш на своите хора лицензи те другите са елеминирани. Не знам какво му е толкова смешното, че виждам как валят пари при определени джобове, все пак ви напомням че тандем-пилот в добър финансов ден завърта около 500 лева, в не добър около 200-300 лева. 50-60 летателни дни да имаш в годината с пасажери се получава доста добър доход само от тази дейност. В БГ ако теоретично возят 20 души, лизенз ще получат половината и дохода ще стане двоен за едни и никакъв за другите.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 2:48 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 12, 2007 9:34 pm
Мнения: 194
Местоположение: Пловдив
Всъщност мисля, че прекалено много се вкопчвате в изискванията.

Каквито и да са със сигурност са по - добре от никакви (както беше досега). Освен това системата е отворена и може да се развива във времето.

По интересното според мен е как ще се контролира летенето на тандеми само с лицензирани тандемни пилоти.

Например хората, които не отговарят на изискванията и не получат такъв лиценз дали ще спрат да летят тандеми? Аз не мисля, че ще се получи. Най - много да започнат да подбиват цените:).

А аз си мисля, че хората, които не разбират (които всъщност са почти всички качващи се на тандем) ще предпочетат по - скоро евтиния отколкото лицензирания пилот.

И аджеба на кой от тандемните пилоти дето лети от доста време досега му е поискан от пътник какъвто и да е лиценз преди да закачи накой към кобилиците? Дали въобще има такива случаи? И защо в бъдеще ще трябва да започнат да искат щом досега не са?

БНАК не може да го контролира нито и който и да е друг официален орган.
Остава нещо като самоконтрол и публично порицание.

Според мен паралелно с правилата трябва да помислите и за контролна система.

Пак приканвам всички тандемни пилоти да носят каски:) Благодаря!!!

Поздравления за усилията!!!

_________________
Eden 4 Orange (оранжевото дяволче)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 3:07 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
Напълно споделям мнението на Петьо Кюркчийски (Skyhiker).

Прав е Росен за това, че контролът ще е труден, както и че ще има подбиване на цените. Има обаче нещо, което се казва Интернет. Хората вече и чорапи като си купуват, проверяват какво ще каже Google по въпроса. Така че напълно достатъчно е лицензираните пилоти да бъдат публикувани на няколко официални места. Оттук нататък отговорността ще лежи на самите пасажери и на съвестта на нелицензираните ... Това, според мен, е достатъчно.

Искам да се обърна към Кошаревски: По-кротичко бе мен! Ти всички ги изкара шуробаджанаци, мошеници и далавераджии, преди още и един лиценз да е издаден ... Ти случайно да прочете кои пилоти са поканени в техническата комисия? Знаеш ли нещо за тях? И ти лично, откога летиш, че да имаш толкова ясни и окончателни мнения по всички въпроси, включително и за качествата на хора, които са във въздуха вероятно още преди да си се родил?

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 3:44 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
Ники, шуро-баджанащината не идва от така наречената техническа комисия, а от факта че тандемните пилоти се изпитват от трима лицензирани инструктори! Това е нещото което трябва да се промени. В общия случай инструктора е и тандемен пилот. Излиза че трима вече лицензирани тандемни пилоти ще допускат кандидата да стане четвърти такъв :lol: :lol: :lol: смях в залата

това е все едно преди 6-7 години правителството да беше казало "следващия GSM оператор ще бъде одобрен от комисия съставена от съществуващите GSM оператори" :lol: :lol: :lol: познайте дали някога щеше да и други

такива неща се правят с НЕЗАВИСИМА експертна комисия която да няма абсолютно никакъв конфликт на интереси с изпитваните. в нашия случай това означава че хората които ще изпитват не трябва да:
1. са тандемни пилоти
2. участват в едно и също сдружение с изпитвания
3. участват в сдружение конкурентно на сдружението на изпитвания (да не работят на една и съща територия)
4. имат лични конфликти или материални спорове с изпитвания

така че ако искате тези неща да се оправят може да направите следното:
1. да станете член на някой клуб от БНАК или да си регистрирате клуб и да станете член на БНАК
2. на следващото събрание на клубовете да дойдете и да гласувате сегашното положение да се промени


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 4:00 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Качествата на хората в техническата комисия не оспорвам, че летят от преди да се родя също не оспорвам. Интересно ми е да споделят колко време след първоначалното си обучение са станали инстуктори и тандем пилоти. Особено като се вземе в предвид, че са в бизнеса от повече от 15 години. Не вярвам, че са имали по-дълго от една година. Интереси, интереси, появиха се много нови пилоти тандемаджий и им взимат клиентите, за това е цялата работа. Разбирам Наско, че сте приятели с тях и съм Ви засегнал с писаниците си. Летя от две години и не возя с тандем. Лиценз нямам защото не се интересувам от състезания. Вярвам искренно обаче, че всичко е от финансови подбуди, никой няма да ме убеди, че се прави в името на безопасността на пасажера. И да Ви кажа, че през цялото време се визира инцидента станал с пилота който бъдете сигурни, че си има такъв лицез и си лети по цяла зима в Непал с пасажери и хич не го интересува какво си пишем тук. И ако питате мен и неговото име трябва да фигурира в техническата комисия, защото също има достатъчно опит и пилотски умения да изпитва, за SIV фигурите отценка трябва да дава Весо Мена, той със сигурност ги може най-добре. Перфектно би било изпитващата комисия да се състои от чужденци ( това като идея).


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 4:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
DVD написа:
... в нашия случай това означава че хората които ще изпитват не трябва да:
1. са тандемни пилоти
2. участват в едно и също сдружение с изпитвания
3. участват в сдружение конкурентно на сдружението на изпитвания (да не работят на една и съща територия)
4. имат лични конфликти или материални спорове с изпитвания


Даниеле, извинявай брат, Светата Тройца ли мислите да поканите да изпитва? Ама ето, Кошаревски ти дава жокер - чужденци! :D

Неам нерви, ама имам добра новина: оттеглям се от дебата ... :lol: :lol: :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 4:57 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Контрола наистина ще бъде труден в смисъла на забраната за упражняване на дейност на неправоспособни пилоти, тъй като първо за това трябва да се изгради законова обоснвка.
Стигне ли се до там, ще стане голяма каша от страна на държавата и всички ще бъдат прецакани.
Доста пъти е коментирано тук, как мойе да се осъществи контрол и до някакво конкретно решение не се е стигнало, според мен всички правила и изисквания трябва да останат в рамките на пожелателното както е и прословутата ПараПро, остава ИНТЕРНЕТ като оръжие за борба с некомпетентните, а задължение на всеки бъдещ ученик илио пасажер е да проучи поне малко инструктора или тандемния пилот, все пак си излага гъза на риск.
Има нещо, което не знам защо не се прави при тандемните полети парапланер и то е попълването на декларация.
Предлагам на Комисията да изработи и удобри единен формуляр, който ясно и точно да информира пасажера, какви са отговорностите на пилота, както и рисковете на който се подлага включително и възможноста за ТЕЖКИ НАРАНЯВАНИЯ И СМЪРТ.
Знам че, това изглежда плашещо, но това е самата истина и би трябвало да се знае от хораата, който си поверяват живота в чужди ръце.
Предлагам от едната страна на бланката да бъде ясно написан кратък инструктаж, след чието прочитане пасайера да удостовери с подписа си че е наясно с написаното и го е прочел, а от другата страна да бъде декларация с описание на задълженията на пилота и рисковете който поема пасажера и пак да удостовери с подписа си че е наясно за какво иде реч.
Сигурно някой ще каже че това е просто измиване на ръцете и снемане на отговорност, но според мен е точно обратното.
Един такъв документ би изяснил и на двете страни какви задължения отговорности поемат и въпреки че е възможно пасажера да се откаже да лети след като вече знае че може да УМРЕ.
Според мойте скромни наблюдения при тандемни полети, особено когато има група, всичко минава на бързи обороти и някакси еуфорично и повечето хора въобще не са наясно с риска който поемат.
Бих написал сам някакъв примерен вариант на този документ, но в момента нещо менталния ми статус не е много добър и се опитвам да не мисля много много, пък и има доста по вещи от мен.
Когато работех в Адреналин, при бънджи скоковете имаше подобна декларация а по някога инструктажите на Пешо завършваха с бруталното "МОЖЕ ДА СЕ ОБЕСИШ И ДА УМРЕШ"
като процента на отказалите се не беше повече от 5%


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 11:38 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Сеп 01, 2009 6:06 pm
Мнения: 75
:)


Последна промяна pile на Чет Дек 09, 2010 9:12 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 20, 2010 12:45 am 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
Hacko написа:
Освен другото, доколкото съм виждал, повечето тандемни пилоти в страните с развит такъв бизнес (Швейцария, Австрия, Турция) изобщо не участват в състезания и нямат интерес към този тип летене.


Позволявам си за коментирам частта с Швейцария. Абсолютно вярно твърдение!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов