Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 27, 2024 7:37 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 50 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 5:35 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
YaHooooO написа:
Уточнявай се :)


Ники, абе той и Рето беше ей така като тебе - летеше си без каска дреме му за другите. Ама като го питах дали мисли за детето си и за мен, ако нещо се случи - веднага премисли и да го видиш как хубаво му пасна моята каска на кратуната ... чист житейски опит ти предавам сега!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 6:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 30, 2004 11:48 pm
Мнения: 301
Местоположение: haskovo
от личен опит в офроуда - винаги колани и каска
от опит с моторите - винаги с каска + подбрадник
парапланери - винаги каска с подбрадник
от няколкото спасителни акции при параинциденти - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО каска с подбрадник
ква демокрация , кви 6 лева , що изобщо се коментира

_________________
недей да летиш по-бързо от твоя ангел пазител (бяло-син Aspen)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 6:40 pm 
Въпроса не е дали трябва или не трябва да се лети с каска. Ясно е,че най-разумно и правилно е да се ползва.Но все пак-ако реша да летя гол трябва ли някой да се цупи?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 6:43 pm 
Еми не мойше да не се прояви "рядко срещането явление" -Български форум и да ме изкарате много проЗ :).
В общи линии-тея дето мрънкат за каските са тези,които искат да покажат колко добре познават нещата.
Спирам официално да пиша по темата и по всички останали,защото Интернет комуникацията не е за мене.На живо нещата някак си по-вървят.

:)


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 7:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
YaHooooO написа:
Еми не мойше да не се прояви "рядко срещането явление" -Български форум и да ме изкарате много проЗ :).
В общи линии-тея дето мрънкат за каските са тези,които искат да покажат колко добре познават нещата.
Спирам официално да пиша по темата и по всички останали,защото Интернет комуникацията не е за мене.На живо нещата някак си по-вървят.

:)


Митко, това че някой не е съгласен с теб все още не значи, че те мисли за проЗ ... и че държи всички да мислят като него ... Просто всеки си казва мнението и толкоз ... ;-)

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 9:02 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
P.S. Абе с тия никове вече се побърках ... Сори, исках да се обърна към Яхуто, който е Ники, а написах "Митко". Извинявам се за грешката ... Затова пък напълно се съгласявам с Ники, че е по-добре да си хортуваме по баирите ... Там нещата повече вървят ... ;-)

Със здраве и да се привардувате! :lol:

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 2:35 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Без каска и без мозък треди коридор в ляво, на вратата пише МОРГА :twisted:
Аз лично имам една спукана каска, при положение че приех удара с краката на пред :idea:
Изводите оставям на вас :!: :!: :!:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 8:36 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Е, и аз да си кажа. Ники Йотов даже беше на старта при нас на Мадара където от мерак да извъртя една термика още с излитането се оказа, че това не е термика, а готин балон края на който ме завъртя и се бухнах под склона между храстите и скалите. Последва рязко залитане назад и каската пое удара със скалата. Ако не беше тя какво ли щеше да стане?
Вие си направете сметката кое е по-добре:
Счупена каска и здрава глава или здрава каска и счупена глава.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 8:40 pm 
Очаквам следващият дебат да бъде на тема - "За и против летене без сбруя - карабинерите закачени за гащите, запасния в задния джоб" :D :D :D :D


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 9:33 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
ха х аха Венко - това беше добро :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 9:37 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Че за какво са ти карабини бре тельове няма ли???

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 11:48 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
И мене са ме питали понякога защо се носи каска ( и каска с full face protector)
при положение че ако паднеш от по-високо от 10 метра най-вероятно да се утрепеш така или иначе..и аз им отговарям, ами поне за да бъдеш приличен труп ( красив труп). На моето първо излизане с клуба Змей през далечната 1983 година се случи така , че катастрофира пилот на Голи Връх на Витоша. Делтапланера му влезе в пикиране след флатер, направи тък , крилото се счупи и се сгъна, и пилота попадна в платното, не можа да отвори парашут и си падна като камък...улучи за нещастие незалесена зона , морени... и така...загина си човека. Имаше каска, но не full face...аз бях първия който успя да стигне до него, някъде 15 мин след падането...лицето му беше вдлъбнато поне 10 см навътре...помня това защото реших че мога да опитам изкуствено дишане, но очевидно нямаше как при такова смачкано лице..а лицето беше смачкано според мене защото при падането главата му се беше ударила в коляното ( това личеше от позата в която го намерих). Никога няма да забравя тази картина...
Аз самия също съм пострадал от удар в камениста повърхност с каска без лицев протектор, и за късмет се оттървах с един -два счупени зъба. Така че въпрос на предпочитание...ако не ви пука как ще изглеждате за близките си на евентуално погребение, може и без каска...А имиджа на спорта е компрометиран и без това..


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 22, 2010 10:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Николай А. Кошаревски написа:
Ето ви лесен отговор- тандем пилота трябва да лети с каска с набрадник, защото главата на пасажера при казане може да му избие зебите.


Само лека поправка. Горенаписаното е така, но при рязък удар и съприкосновение между подбрадника на пилота и главата на пасажера, подбрадника чупи вратове. По - добре зъбите на пилота отколкото врата на пасажера, а и при кацане пилота би трябвало да си отмества главата встрани.

По темата:
Един познат пилот на мото-делта ще вози кръсникът си. Преди да се качат отиват до колата да вземат тубата с бензин, и каските. Кръсникът взема каската и докато си я слага мрънка: "Хах тая каска пък за к'во ми е, да не би да ме опази от нещо", преди да успее да довърши изречението моя познат му хаща главата и я забива в колонката на вратата след което докато кръсникът му гледа с учуден поглед моят човек му излиза с предложението "Искаш ли да махнеш каската и да пробваме пак" :) - Истинска история!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 23, 2010 10:29 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Благодаря за поправката Вайпъре прав си. Обаче ако се използва мотористка каска от старите модели без стъклото разбира се няма да има травми нито за пилота нито за пасажера. Набрадника не е издаден напред като при летателните каски, самата каска е много по-евтина защото вече ги има само на старо, много е здрава и не ограничава видимостта. Хем имаш зъби, хем няма счупени вратове. Аз зъби съм си чупил при падане с колело и да знаеш че е мноого гадно, пазете си зъбите, хем ще боли, хем ще сте грозни, хем ще ядете попара само. Ползвайте каски с неиздаден напред набрадник и всичко ще е ок. 8)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 03, 2010 12:51 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 20, 2010 10:10 pm
Мнения: 150
Местоположение: Rousse - Varna - Sofia
Много интересна тема. Опитах се да намеря нещо подобно в други форуми за параланеризъм, не намерих. Там хората пишат теми като коя каска е по-подходяща или коя каска пази най-добре. Немога да разбера какъв е проблема да се носи каска. Чисто българска работа - чака се злополуката да стане че тогава да се направи нещо по въпроса. Примери бол, от смачкани деца пред дискотеки, до паднали автобуси от мостове. Тук може да се перефразира поговорката след дъжд качулка на след удар каска. Пилотите на тандеми защо пък да не носят каски? Да не са по-специални и те са хора. Даже ако питате мане те са по-важни от пасажера. Ако стане инцидент във въздуха едва ли пазажера ще се оправи сам! Добра аналогия може да се направи със спасители на плажа - обучават се ако някоя вълна ги запрати в скалите да слагат удавника м/у тях и скалата, защото ако спасителя се удави и 2-мата умират. Сега някой ще каже то няма скали във въздуха , но сблъсъците във въздуха не са изключени. Ти може и да внимаваш ама някой друг може да не е толкова внимателен ако се ударите във въдуха и си без каска?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 50 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов