Привет от Непал, сутрин докато закусваме четем разни новини, форуми…..Видях, че в БГ вали сняг и най-накрая реших да драсна десеттина реда /сигурно ще са страници/ та да стопля сърцата на летящите в БГ
Тука нема
зима-сега е 9 часа и е към 25 градуса. Също нема
криза за парапланеризма-всеки ден има от 130 до 180 тандема. Нема
и нелетателни дни- след карая на мусона, който тази година продължи по-дълго до сега имаме над 45 летателни дни без прекъсване. Тук е меката на тандемите в света- вижда се като на длан-кой лети, колко полета има,как лети…. Всичко се мери в $. На ден оборота от тандеми е между 10 и 16 хиляди долара, пилотите вземаме 42-45% от парите. Само най-добрите снимат-цената е 30 лв. Андро ми каза веднъж-„сега разбирам що не снимат всички”, разбрах бързо що
. Имало е случаи и аз да отказвам снимки-представете си пасажер Китаец, не говорещ английски, 100 кг тежи, старта ни е 4-ри крачки…. Излитаме за 4-ти полет, нема грам вятър, бързаш щото излитат само две крила от старта, а след 20-ина минути задухва гръб-никви условия, трябва да летиш поне 20 мин. иначе ще си искат парите.Кога ще намериш 2 минути за да разпънеш камерата и да я включиш, кога ще летиш, а кога и ще кацаш. Никой местен пилот от фирмата ни /те са 2-ма/ не иска да се качва за 4-ти полет.
За фирмата –PARANOVA е номер 1
. 6 основни пилоти сме. Пилот не може да дойде да лети за нас без да е препоръчан от Себастиян или Андро. Единствената частна кацалка на езерото е на PARANOVA, има още една под наем на -Мая Деви, но е супер зле. Вчера Гери ми каза, че си е взела почивен ден в нейната фирма и че може да го прави когато си иска-това при нас е невъзможно-толкова много полети имаме. Само за пример-Себастиян водеше SIV накрая взеха хеликоптер миналия ден, качиха се на Крушон на над 3600 м. / Рекорда на Хорацио сниман от Мена е от там, Камен има филми от там само, че е стигал до там с парапланера/ спаха и на другия ден летяха на 5000-6000 м. Себастиян каза, че ще пропусне само първия полет- от там се каца направо до езерото,но естествено закъсня и за втория и от фирмата се сърдиха.
Айде до утре