Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Апр 16, 2024 4:20 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Вто Ное 23, 2010 8:59 am 
Привет на всички.
Последната Събота и Неделя времето ни даде последните топли и суперготини дни за летене за 2010 г. На Сопот имаше над 30 крила, летя се до Васил Левски и обратно, други кацнаха на рибката. Имаше и над 20 тандема.
За съжаление отново имаше много неприятни изпълнения на старта. Няма да коментирам, щото времето ми е малко скъпо. Искам да отбележа само един от случаите:
Пилот излетя с храстче оплетено в ляво между А и Б линията, точно под плата и по-малко от 5 % колапс. Прецених , че е по-добре да мълча, но друг го видя и започна да вика. Летящия –вече на поне 5—10 м. Веднага даде на ляво и кацна с влачене и търкаляне . В такива случаи е важно много бързо да се прецени-кой лети и дали да викаме- в случая, пилотът беще изключително несигурен , преди това направи фалстарт-излетя , като се завъртя в обратна посока и се насука ,срина се от 1-2 метра. За съвременните и особенно сертифицирани крила /каквото беше това/ не е абсолютно никакъв проблем летенето и запазване на посоката и при доста по-голям „Крават”, така, че в случая беше по-добре да се замълчи.
Летящите знаят защо пиша по темата- искам да предложа нещо, което е доста полезно . Миналата седмица говорих и с Ники-Скайномад са дали доста пари-над 1000 лв. и са закупили порьозиметър. Когато някой купува крило, много лесно може да разбере, какво получава, много често /мисля, че в над 90% от случаите не се знае на колко часа е крилото, какво е състоянието му/. Връвите са единия фактор за безопасност / те се сменят/, състоянието на плата е другия фактор.
Много лесно се вижда при измерването. В центъра на крилото, на атакуващия ръб порьозността е най-малка, като се увеличава приблизително с еднакви стойности назад-към изходящия ръб и в страни, към ушите на крилото. Да не коментираме за разликите при различното остаряване на различните цветове-/накрая ще пиша и за това/, нас ни интересува какво вземаме в момента. Цена от 20 лв. е добра ,аз измерих 3 крила-една единица, която съм пуснал за продажба, една 2-3 на Дънди, над 300 часа, UP Xpress-на 2 часа / крилото е с по-лек плат-speed glider/

Единицата има по-малко от 100 часа, но мнооого време за учене с нея по земята-100,6 сек в центъра на атакуващия ръб и 150 сек в краищата и в центъра на крилото.
2-3 над 220 сек Х 240 сек.
UP Xpress- 420 Х 460 сек.

Само за тези които се интересуват-в параглайдинг форума е писано мнооо по темата, например тази година-пилот от Гърция си купува крило от водеща Европейска фирма, решава да измери порьозността преди да го лети 650 сек. Крилото имало и различен цвят по атакуващия ръб-100-120 сек????

В заключение, не зная какви са стойностите при които трябва да се бракува крилото,ако някой има инфо да пише-мисля, че под 100 сек в краищата вече не е добре, не че не съм виждал летящи крила и с по-малки стойности.

При новите крила първоначалната стойност пада много бързо /за некви часове/ до една степен и после мнооого по-бавно.


Последна промяна Милен на Пон Дек 13, 2010 7:40 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
     +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Сря Ное 24, 2010 2:15 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Не коментирам достоверността на източника и информацията.

"The JDC porosity meter works with light pressure. It measure the time for 1 liter of air to go through. The value of a new material is 500 to 600 seconds. To give you a reference value, at 20 seconds, I state “Be careful, at risk of inapt behavior”, at 10 seconds, I discharge the wing as not airworthy. For a comp glider, 50 seconds is the base limit as they need more fine trim. For fabrics like Gelvenor, which usually have better porosity values, a discharge a wing at 80 seconds. The wing is not porous but I know by experience that at that level, for this type of fabric, deformations are permanent as it has gone beyond the elasticity limit. This means that we cannot base ourselves solely on porosity measurements and that all fabrics have their advantages and disadvantages. Certain fabrics are optimized for certain aspects, terrains or specific climates."

http://www.paratour.com/content/articles


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Сря Ное 24, 2010 4:48 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
dimitar.miladinov написа:
Не коментирам достоверността на източника и информацията.

"The JDC porosity meter works with light pressure. It measure the time for 1 liter of air to go through. The value of a new material is 500 to 600 seconds. To give you a reference value, at 20 seconds, I state “Be careful, at risk of inapt behavior”, at 10 seconds, I discharge the wing as not airworthy. For a comp glider, 50 seconds is the base limit as they need more fine trim. For fabrics like Gelvenor, which usually have better porosity values, a discharge a wing at 80 seconds. The wing is not porous but I know by experience that at that level, for this type of fabric, deformations are permanent as it has gone beyond the elasticity limit. This means that we cannot base ourselves solely on porosity measurements and that all fabrics have their advantages and disadvantages. Certain fabrics are optimized for certain aspects, terrains or specific climates."

http://www.paratour.com/content/articles

ne razbirame anglsiki s Brasna4a do koga postingi na engli6

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Сря Ное 24, 2010 5:58 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
" Порьозиметъра JDC работи със ниско налягане. Той измерва времето, за което 1 литър въздух ще премине (през плата) . Стойността за нов плат е 500 до 600 секунди. За да ви дам референтна стойност, при резултат 20 секунди, ви казвам:" Бъдете Внимателни, изложени на риск от особено поведение ", при 10 секунди, аз изхвърлям крилото като негодно за летене. За кoмпетишън планер, 50 секунди е основата граница, тъй като те се нуждаят от по-фино тримуване. За платове като Gelvenor, които обикновено имат по-добри стойности на порьозност , крилото се бракува при 80 секунди. Крилото не е порьозно, но знам от опит, че на това ниво, за този вид плат, деформациите са постоянни, тъй като плата е излязъл извън границите си на еластичност. Това означава, че ние не можем да се основаме само на измерванията за порьозност и че всички платове имат своите предимства и недостатъци. Някои платове са оптимизирани за определени аспекти, терени или специфични климатични условия. "


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Пон Дек 13, 2010 7:58 am 
Добре е да се направи база , в която да се вписват тези данни-например при продажба. Така всеки може да разбере какво купува също се вижда и състоянието на крилата в базата.
Сега всеки който продава крило казва некви часове , кога е закупено, но НЯМА ОБЕКТИВНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ДЕЙСТВИТЕЛНОТО СЪСТОЯНИЕ НА КРИЛОТО.
Например тандема ми е закупен Юни 2009, пускам обява и пиша продавам тандем на година и половина- 800 eвро. Веднага ще се обадят поне няколко желаещи, всеки смята-година и половина-ами то ново............... Да ама не, щото за това време има над 500 часа, Само за Индия става-няма да обяснявам сега защо.


Върнете се в началото
     +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Вто Яну 04, 2011 8:01 am 
Заминавам утре пак за Непал и от немане кво да правя реших да измеря въздушната скорост на UP Trango 3-/на него измервахме порьозността- по горе е написано/.
Ще го вземам в Непал - имам слабост към това крило-първия ми филм е сниман с него http://www.youtube.com/user/milenup#p/u/0/UQzn8yIUrk4 и с него имам най-много прегледи на филм сниман от Пацо-16 000 http://www.youtube.com/user/milenup#p/u/4/VhRVsqiR7NU
Искам да снимам летене на над 5000 -6000 м., възможно е и от по-високо :D :D :D :D
Та, крилото е на 3 години- над 400 часа- над 300 на Дънди /това е старото и крило/ и аз съм му направил около 60. Много е лесно за фигури и то не знае колко е правило , мокрено :D :D :D :D ,абе пълна програма . Миналата седмица му смених връвите.
Летях на Сливен няма да пиша, какво беше налягане, па температура, влажност.... щото меря скорост само за мое инфо. С излитането показваше 36 км/ч,
после по време на полета 34-35.

Аз съм му в горна граница-85 кг. / без запасен съм и с 1 кг. сбруя/, като беше ново съм му мерил скоростта-малко претоварено-36-37 км/ч. Крилото е с облечени връви, с голи връви по форумите бяха мерили 38 км/ч


Върнете се в началото
     +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2013 5:15 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Авг 15, 2006 5:55 am
Мнения: 39
Име: Димитър Николов
Тъй като се заглеждам по едно крилце в тестовият протокол ми направиха впечатление доста ниските стоиности на пориозността на долната повърхност. Плата е 27гр. долна и 29гр. горна. Нормално ли е лекият плат отдолу да изкарва такива стойности???Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2013 6:29 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
По принцип порьозитета на долната повърхност почти не играе роля и не е от голямо значение. Нормално би трябвало да е по-висок от този на горната тъй като се амортизира по-малко, но в случая говорим за олекотен плат където е нормално.
В центъра е дало значително намален порьозитет което предполага че е сгъвано главно към централна камера. Ако наистина горната повърхност е с порьозитет над 300 крилото е в отлично състояние. По принцип крилото се бракува при средно аритметичен порьозитет на горната повърхност под 20 секунди ако естествено издържи проверката с бетсометър (здравина на плата).

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Вто Окт 08, 2013 11:23 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Пориозитета си има мерна единица и тя е литра на квадратен метър за минута [l/m2/min]. Най-добре е винаги когато се говори за пориозитет да се говори в тази единица защото тя е сравнима. Ако се говори в секунди - то тогава не можеш да сравняваш резултатите от различни уреди (освен ако не си 100% сигурен че мерят по един и същи начин, с едни и същи физически параметри). На едно и също крило, на един уред секундите ще са едни, а на друг други и се всява объркване и смут!

Та така - ако примерно обема на "акордеона" е полвин литър и площта на отвора е 100 см2 - то тогава времето в секунди ще се преобразува до истинската мерна единица по формулата: p = (0.5/1)/(100/10000)/(t/60) = 3000/t

тогава 400 секунди стават <=> 7.5 l/m2/min

ако уреда е с други парапметри (обем и площ) - секундите ще се преобразуват в l/m2/min чрез разделянето на друга константа...

нормално би трябвало чисто новите платове да са до 20, а тотално издуханите крила - над 300-400

Съветвам всички които мерят този показател да го дават на клиентите си в универсалната мерна единица!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: За купувачите на крила
МнениеПубликувано на: Вто Окт 08, 2013 5:30 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Даниел е прав и благодаря за до уточнението, но тъй като на снимката се вижда че е измервано с JDC а и ни по принцип мерим също с JDC затова говорех директно за секунди.
За JDC формулата е 5400/времето в секунди за литри на квадратен метър в минута
Другият индустриален стандарт е в кубически сантиметри на квадратен сантиметър за секунда тогава формулата за JDC е 9/времето в секунди.
Обикновено се ползва първият стандарт, но когато се измерва с JDC най-често се гледат просто секундите за улеснение.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 10 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов