Привет на всички. Последната Събота и Неделя времето ни даде последните топли и суперготини дни за летене за 2010 г. На Сопот имаше над 30 крила, летя се до Васил Левски и обратно, други кацнаха на рибката. Имаше и над 20 тандема. За съжаление отново имаше много неприятни изпълнения на старта. Няма да коментирам, щото времето ми е малко скъпо. Искам да отбележа само един от случаите: Пилот излетя с храстче оплетено в ляво между А и Б линията, точно под плата и по-малко от 5 % колапс. Прецених , че е по-добре да мълча, но друг го видя и започна да вика. Летящия –вече на поне 5—10 м. Веднага даде на ляво и кацна с влачене и търкаляне . В такива случаи е важно много бързо да се прецени-кой лети и дали да викаме- в случая, пилотът беще изключително несигурен , преди това направи фалстарт-излетя , като се завъртя в обратна посока и се насука ,срина се от 1-2 метра. За съвременните и особенно сертифицирани крила /каквото беше това/ не е абсолютно никакъв проблем летенето и запазване на посоката и при доста по-голям „Крават”, така, че в случая беше по-добре да се замълчи. Летящите знаят защо пиша по темата- искам да предложа нещо, което е доста полезно . Миналата седмица говорих и с Ники-Скайномад са дали доста пари-над 1000 лв. и са закупили порьозиметър. Когато някой купува крило, много лесно може да разбере, какво получава, много често /мисля, че в над 90% от случаите не се знае на колко часа е крилото, какво е състоянието му/. Връвите са единия фактор за безопасност / те се сменят/, състоянието на плата е другия фактор. Много лесно се вижда при измерването. В центъра на крилото, на атакуващия ръб порьозността е най-малка, като се увеличава приблизително с еднакви стойности назад-към изходящия ръб и в страни, към ушите на крилото. Да не коментираме за разликите при различното остаряване на различните цветове-/накрая ще пиша и за това/, нас ни интересува какво вземаме в момента. Цена от 20 лв. е добра ,аз измерих 3 крила-една единица, която съм пуснал за продажба, една 2-3 на Дънди, над 300 часа, UP Xpress-на 2 часа / крилото е с по-лек плат-speed glider/
Единицата има по-малко от 100 часа, но мнооого време за учене с нея по земята-100,6 сек в центъра на атакуващия ръб и 150 сек в краищата и в центъра на крилото. 2-3 над 220 сек Х 240 сек. UP Xpress- 420 Х 460 сек.
Само за тези които се интересуват-в параглайдинг форума е писано мнооо по темата, например тази година-пилот от Гърция си купува крило от водеща Европейска фирма, решава да измери порьозността преди да го лети 650 сек. Крилото имало и различен цвят по атакуващия ръб-100-120 сек????
В заключение, не зная какви са стойностите при които трябва да се бракува крилото,ако някой има инфо да пише-мисля, че под 100 сек в краищата вече не е добре, не че не съм виждал летящи крила и с по-малки стойности.
При новите крила първоначалната стойност пада много бързо /за некви часове/ до една степен и после мнооого по-бавно.
Последна промяна Милен на Пон Дек 13, 2010 7:40 am, променена общо 1 път
|