Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пон Май 13, 2024 5:52 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Пон Дек 20, 2010 11:21 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
Преди 3 седмици си направихме среща да решим някои въпроси около спорта за изтеклата година и за напред... Основните новости които всички трябва да знаете са:

1. Подреждането за НО (Национален Отбор) се променя от 2011-та година нататък - вече към точките от НШ (Националния Шампионат) ще се прибавят всички задачи формиращи класирането за Лигата, а не както беше до сега само 5. Остава възможността две от тези задачи да се подменят с по-добри от състезания на PWCA. "Всички задачи формиращи класирането за Лигата" означава най-добрите 1/2 от всичките задачи от състезания в Лигата.

2. Правилата за самата Лига остават същите с едно единствено изключение, че в нея вече не могат да участват чужденци.

3. Организатора на НШ през тази година е наказан да не може да провежда състезания за една година, защото не е изпълнил задължението си да провери лицензите на състезателите.

Протокола от срещата вече е публикуван при останалите документи на официалния сайт.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Вто Дек 21, 2010 10:55 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
още нещо което е важно - организаторите на състезания които искат състезанията им да са в Лигата трябва да спазят следните условия:

1. състезанието да е с поне 3 състезателни дни
2. състезанието да е FAI категоризирано
3. да се публикува Local Regulations поне 1 месец преди състезанието
4. в този документ да са посочени параметрите за точкуване за Лигата: мин. дист. 6 км, ном. дист. 40 км, ном. време 1:30 ч, ном. финиширали 15% и т. за скорост ако не финишираш 0%
5. в близост до щаба да има безплатен къмпинг за състезателите


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Вто Дек 21, 2010 9:13 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 06, 2006 11:47 am
Мнения: 90
Местоположение: Varna
Чудесно звучи, но ми изникват няколко въпроса.
Как ще се реши проблема с къмпингуването- пример на Шумен , за да е в близост до щаба трябва да се опънат палатки в градинката на главната;P
Как ще е регламентирано къмпингуването, защото къмпинг предполага душове и тоалетни. Или се има предвид бивакуване:)
И колко познати стартове могат да отговорят на това изискване. Единственият за който се сещам това е Сопот. Има и душ, и тоалетна.
Идеята е много хубава, но да не се обърне срещу организаторите както и срещу новите потенциални места за състезания.

_________________
GO into The Sky:)
UP Edge


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 10:47 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 458
Местоположение: София, etc.
Тази година ще има доста състезания влизащи в Лигата, бих казал прекалено много спрямо изключително малкия брой пилоти състезаващи се в БГ. Което повдига въпроса: Какво става ако на състезание има прекалено малко състезатели? Да кажем, ако се състезават 7 души, още повече ако липсват най-добрите, в такъв случай би било несправедливо това състезание да се уравнява с друго, да кажем с 60 състезатели, и то с всички най-добри българи. Не би било справедливо печеленето на задача (1000 точки) на първото да се уравнява с печеленето на задача (1000 точки) от второто.

Особено в година с толкова много състезания в Лигата, не би ли било добре да се въведе някакъв минимум "Качество" за всеки кръг от Лигата? Би могло да бъде минимален брой състезатели (например 15), или пък минимален коефицент качество "Pq" на състезанието (ако състезанието е регистрирано във FAI/CIVL, този коефициент се публикува на страницата на CIVL обикновенно на следващия месец след провеждането на състезанието).

Според мен така би било по-честно, особено при потенциални фрапантни случаи. Вид застраховка. Освен това, организаторите на състезанията биха се стремили да осигурят този минимум качество на състезаващите се. Не е особено приятно, а и не си струва да плащаш такса участие, ако биеш пътя за някое състезание за да се "състезаваш" с 5-6 пилоти.

Ако дадено състезание не покрие минимума, то пак ще си се провежда, само че няма да се зачита за Лигата. Това предлагам.

Очаквам с интерес мнения по въпроса.

С поздрав от слънчев Непал,

Ясен


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 1:59 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
Симо:
идеята за безплатния къмпинг беше на Орлин и ние я подкрепихме защото всички места на които до сега сме правили състезания имат подходящи зони за къмпинг и им трябва само малко благоустройване (разбирай евтино) за да са използваеми. Тук не говорим за къмпинги като в Словения примерно, а за елементарните предпоставки които според мен са:
1. никой да не им се кара че са си разпънали палатките там
2. да има кошчета за боклук
3. да има място за запалване на огън или барбекю
4. да има тоалетна наблизо или гора ;)
5. да има къде да се спрат коли (и пак никой да не им се кара че колите са точно там) и други подобни
Осигуряването на един такъв "къмпинг" е повече организационно отколкото скъпо и парите които организатора евентуално ще трябва да отдели са нищожна част от бюджета на едно състезание. Когато организатора се постарае да осигури тези неща - със сигурност това ще повиши качеството на състезанието, което ни е целта. :D

Ясен:
ами според мен състезанията не са толкова много - Пастора още не е дал окончателен отговор дали състезанието му ще е по FAI, Шуменското състезание няма да е в Лигата защото се провежда по модифицирани правила и състезанието на Митко отпадна... В крайна сметка имаме 4 сигурни състезания в Лигата, 3 от които ще са на Сопот и традиционно имат голяма посещаемост и силна конкуренция. Не се знае каква ще е посещаемостта на Сливен, но според това което стана тази година (над 40 човека) си мисля че и то ще е силно състезание, макар и не като другите.

Според мен не можем да слагаме "пост-фактум" условия за участие в Лигата защото хората си планират участията и ще са много разочаровани ако нещата не се случат както са очаквали само защото някаква комисия така е решила. Правилния начин е колкото може повече параметри да се знаят предварително! Затова съветвам всички организатори (крайно време е) да направят състезанията си с предварително плащане или ако не са изцяло с предварително плащане, то поне да има много сериозен стимул да се плати таксата предварително. По този начин ще се знае поне 1-2 месеца преди състезанието колко души ще има и кои ще са те.

Що се отнася до точките в силно и слабо състезание - те си се регулират автоматично благодарение на това, че всичките се оценяват по GAP системата с добре зададени параметри. Например през 2009-та имахме 4 от 11 задачи с по 1000 точки (което е 36%), а през 2010-та имахме 3 от 13 (което е 23%). Аз имах предложение да се вдигнат номиналната дистанция и време защото крилата вече са по-летящи, но в крайна сметка всички стигнахме до извода, че когато дела на задачите с 1000 точки стане над 50-60% тогава ще вдигаме критериите...

Надявам се да съм бил полезен! Имайте предвид, че всяко едно решение което взимаме е добре обмислено и огледано от всички гледни точки.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 3:38 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2299
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
DVD написа:
Затова съветвам всички организатори (крайно време е) да направят състезанията си с предварително плащане или ако не са изцяло с предварително плащане, то поне да има много сериозен стимул да се плати таксата предварително. По този начин ще се знае поне 1-2 месеца преди състезанието колко души ще има и кои ще са те.


Като организатор на Skynomad Open желая да си запазя правото да оставя пилотите да решат в последния момент дали да дойдат да се състезават или не. Не ми се гледат депресирани физиономии в случай на лошо време. Можем да се справим с 20 или 200 състезателя дошли в последния момент.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 4:40 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
естествено че всеки организатор сам си решава, но все пак моя съвет си остава същия - да се преминава на предварително плащане!

работата по организацията е много затруднена когато си в неизвестност за колко души правиш организация и се стига до двете нежелателни крайности: или организацията е недостатъчна или е предозирана

в първия случай има недоволни защото примерно няма фланелка за някого или нещо друго подобно, а във втория случай се харчат пари на вятъра

много по-малко стрес има когато основната неизвестна за състезанието (брой участници) е известна и всичките пари от таксите са ти в джоба/сметката един месец по-рано!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 4:50 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
освен това Ники, ти най-добре знаеш как прогнозите винаги изглеждат по-лоши отколкото е в действителност :) има толкова много случаи при които по прогноза няма да става, а всъщност се лети много добре като се издебне момента


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 6:23 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Извинявам се, че се намесвам, но да си кажа защо не виждам смисъл и полза да участвам в дадено състезание където таксата за участие е 80 и повече евро. Не съм състезателен тип пилот и ако дойда на едно състезание то няма да е с цел да прибера дадена награда, а за да си направя кефа да летя на други места и да се видя с много от пилотите с които се "виждаме" само във форума. Защо да няма една категория учасници които да плащат някаква малка такса която да не включва приметно прибиране, спане, фанелки, шапки и подчертавам да не участват в наградния фонд, а само да се отчитат техните резултати от GPS-а. Ако за такива учасници таксата е не повече от 50 лева, аз бих участвал в някои от тях. Мисля, че тогава ще се намерят доста повече учасници и дадено състезание няма да се провали защото има само 10-тина много добри и никой друг.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 7:34 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 458
Местоположение: София, etc.
Х А Р И написа:
Извинявам се, че се намесвам, но да си кажа защо не виждам смисъл и полза да участвам в дадено състезание където таксата за участие е 80 и повече евро. Не съм състезателен тип пилот и ако дойда на едно състезание то няма да е с цел да прибера дадена награда, а за да си направя кефа да летя на други места и да се видя с много от пилотите с които се "виждаме" само във форума. Защо да няма една категория учасници които да плащат някаква малка такса която да не включва приметно прибиране, спане, фанелки, шапки и подчертавам да не участват в наградния фонд, а само да се отчитат техните резултати от GPS-а. Ако за такива учасници таксата е не повече от 50 лева, аз бих участвал в някои от тях. Мисля, че тогава ще се намерят доста повече учасници и дадено състезание няма да се провали защото има само 10-тина много добри и никой друг.


Съгласен съм че българските състезания трябва да се правят с МИНИМАЛНА такса участие, за да идват поне минимален брой състезатели. Във Франция и Швейцария си правят така лигите - състезания някои уикенди (по два дена), и такса участие по десетина евро на ден, покриваща само точкуването и транспорта.

Според мен си струва да се пробва по тоя начин. Някои може да се правят само уикенда, други с повече дни, но същественото е да са с минимална такса участие, за да идват хората и да се развива спорта, а не кебапчийството и печелбарството:) Пък лънч пакети, тениски, и наградни фондове - това са екстри за по-големи състезания с над 70-80 състезатели - каквито в БГ се прави максимум едно в годината.

DVD написа:
Имайте предвид, че всяко едно решение което взимаме е добре обмислено и огледано от всички гледни точки.

Между другото, такъв сорт твърдения звучат доста арогантно. От философско-логическа гледна точка, не си Бог да можеш да оглеждаш каквото и да било "от всички гледни точки"; дори програмистите сте човеци :wink: , така че не бъди прекалено сигурен в себе си. Нямам предвид само този казус.

И всъщност, не разбрах от отговора ти защо не си съгласен да се въведе предложения от мен минимум "Качество" за точкуването в Лигата.

Поздрав,

Ясен


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 9:57 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 569
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
DVD написа:
Шуменското състезание няма да е в Лигата защото се провежда по модифицирани правила


Тази година Шуменското състезание се проведе като ПреХС-опън по същите правила, по които ще се проведе и
2011, регистрирано бе по ФАИ кат2 и участва в лигата. Така че не виждам проблем за 2011.
Българските пилоти не бива да се плашат от голямата такса участие, тъй като за тях тя ще в пъти по-малка.
Още не е решено точно колко, но определено ще е нещо символично. Идеята е да използваме парите на западняците
и да организираме едно хубаво и силно състезание.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Сря Дек 22, 2010 11:13 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
Ясен Савов написа:
Според мен си струва да се пробва по тоя начин.

Това вече е пробвано - тази година на състезанието ХС-България таксата участие беше 20 лв, но имаше само 21 участници които изобщо пуснаха траклог - ето вижте резултатите: http://www.xc-bulgaria.com/index.php?page=results

Ясен Савов написа:
DVD написа:
Имайте предвид, че всяко едно решение което взимаме е добре обмислено и огледано от всички гледни точки.

Между другото, такъв сорт твърдения звучат доста арогантно. От философско-логическа гледна точка, не си Бог да можеш да оглеждаш каквото и да било "от всички гледни точки"; дори програмистите сте човеци :wink: , така че не бъди прекалено сигурен в себе си. Нямам предвид само този казус.

ОК, стремим се да сме все по-добри...

Ясен Савов написа:
И всъщност, не разбрах от отговора ти защо не си съгласен да се въведе предложения от мен минимум "Качество" за точкуването в Лигата.

Защото тези граници вече са зададени от FAI и не мисля че има нужда да задаваме различни. Тъпо ще е едно състезание да е валидно според FAI и да си има точки и т.н., а да не е валидно за Лигата според някакви наши правила при положение че е било обявено като състезание от Лигата предварително.

Представи си че ти участваш на такова състезание заедно с най-добрите пилоти от балканския район, имаш много добри резултати, но прогнозите са били лоши и участниците са само 14 - един не стига да е валидно за Лигата! Няма ли да си недоволен?

Доктора написа:
Тази година Шуменското състезание се проведе като ПреХС-опън по същите правила, по които ще се проведе и
2011, регистрирано бе по ФАИ кат2 и участва в лигата. Така че не виждам проблем за 2011.

Всъщност наистина няма проблем ако параметрите на GAP формулата са същите като на другите и искате да е в лигата.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Чет Дек 23, 2010 4:55 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 05, 2007 10:44 am
Мнения: 458
Местоположение: София, etc.
Може ли да видим календара да се ориентираме? Ако има състезания с все още несигурни дати, може да се добави бележка.

Благодаря.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Чет Дек 23, 2010 10:58 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1982
Име: Даниел Димов
Код:
Период                 Клуб                 Място     Статут
началото на Май        Скайномад и Шамбала  Сопот     FAI2, Национален Шампионат
2 - 5 Юни              Вертикал Дименшън    Околчица  FAI2 ?
края на Юли            Шумен ХС             Шумен     FAI2, XC World Series
2 - 7 Август           Шамбала              Сопот     FAI2
Август                 Скайномад            Сопот     FAI2
началото на Септември  Флай Академи         Сливен    FAI2


като допълнение към всичко това състезанието ХС-България пак ще се проведе през целия Август месец :) то няма да е FAI-санкционирано (не може според правилата на FAI), а новото ще е че класирането ще става по най-добрите 6 полета (вместо 5 както беше тази година)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Малко новости около спортната част
МнениеПубликувано на: Чет Дек 23, 2010 1:38 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Състезанието в Шумен е от 6 до 14 Август.

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов