От известно време участвам във форума на BigAir по въпроса как трябва да се закача запасния парашут към подвесната.
Пълният линк към темата (на английски) е:
http://ww4.web-partners.com/forums/Thread.cfm?CFApp=3&Thread_ID=8392&mc=22#Message52992На задалия първоначалния въпрос "как" аз отговорих, че "всеки ще ти каже да не използваш карабинер". Мнението ми по въпроса се базираше на това, че когато си закупих навремето запасния парашут от АВА Спорт ми беше казано, че направата на специален възел е най-добрият начин, а използването на карабинери не се препоръчва (вече). Тъй като вярвам на несравнимо по-опитните от мен, приех казаното и повече не съм се замислял по въпроса.
Във въпросния форум в БигЕър обаче се получиха противоречиви мнения. Минути след моя постинг се появиха силни критики, подкрепени с информация за смъртен случай, станал поради "прорязване на колана на запасния парашут от колана от подвесната в резултат на търкането между двете по време на отварянето на парашута".
Пълният линк към информацията за инцидента е тук:
http://www.smartgroups.com/vault/bhpa.official/Safety%20Notices/sn015.091997.pdfСпецифичното за горния инцидент, е че вероятно възела не е бил стегнат и двата колана реално са се търкали един в друг по време на отварянето.
Голяма част от последвалите постинги бяха в подкрепа на твърдението, че връзката трябва да е с карабинер.
Какво мисли българската парапланеристка общественост по въпроса?