Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Май 12, 2024 3:27 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Съб Фев 26, 2011 3:03 am 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Интересна статистика и разсъждения :shock: http://www.cometclones.com/mythology2010.htm

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 4:50 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Окт 29, 2009 10:00 pm
Мнения: 89
Местоположение: Балчик
Стъкмистиката няма да я коментирам, но "разсъжденията" наистина са интересни :lol:
Тоя смешник се опитва да изкара парапланеризма разновидност на руската рулетка...
Лошото е само, че някой дето никога не е летял с парапланер може да му се върже!

_________________
Веселин Великов


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Нед Фев 27, 2011 5:14 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Колко болен мозък трябва да има човек, че така детайлно и подробно да очерня Парапланеризма :roll:
Не че, част от нещата не са истина, просто представени по този начин биха събудили съмнения и в най - заклетия Парапланерист :lol:
Явно всички сме объркали спорта, аз така и така мисля да се мятам на делта, та що и вие не ги зарежете тез чаршафи :mrgreen:

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Фев 28, 2011 4:02 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Ми според мен не е толкова болен. анализирал е спорта и е стигнал до определени изводи. И защо да очерня или избелва парапланеризама?!? аз не виждам защо трябва да решим, че предубеден. При хеликоптерите и при самолетите също има такива 'Dead Man´s Curve' и те са доста добре анализирани.
Вижте това видео:
http://www.youtube.com/watch?v=49esJZJq ... r_embedded
Човека лети с двойка прави излитане като по учебник. забележете как с една рязка команда в точния момент го заковава над главата си. преглежда крилото след като всичко е наред решава да излети. този знае какво прави, май? Плосле има колапс, и неминуемите последствия. ако беше 5 метра по ниско и над скали примерно щеше да се размаже. за това говори тоя пич. всеки сам може да си прецени. аз лично съм виждал топ български пилот как след 50% процента колапс е абсолютно безпомощен и се размазва в терена неконтролируемо. мисля, че това е част от нашия спорт.

нашите запасни са пълен ташак.
ето това е истината
http://www.youtube.com/watch?v=v1t3a1lpe_Y


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Фев 28, 2011 4:52 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Angel_Sim написа:
Ми според мен не е толкова болен. анализирал е спорта и е стигнал до определени изводи. И защо да очерня или избелва парапланеризама?!? аз не виждам защо трябва да решим, че предубеден. При хеликоптерите и при самолетите също има такива 'Dead Man´s Curve' и те са доста добре анализирани.
Вижте това видео:
http://www.youtube.com/watch?v=49esJZJq ... r_embedded
Човека лети с двойка прави излитане като по учебник. забележете как с една рязка команда в точния момент го заковава над главата си. преглежда крилото след като всичко е наред решава да излети. този знае какво прави, май? Плосле има колапс, и неминуемите последствия. ако беше 5 метра по ниско и над скали примерно щеше да се размаже. за това говори тоя пич. всеки сам може да си прецени. аз лично съм виждал топ български пилот как след 50% процента колапс е абсолютно безпомощен и се размазва в терена неконтролируемо. мисля, че това е част от нашия спорт.

нашите запасни са пълен ташак.
ето това е истината
http://www.youtube.com/watch?v=v1t3a1lpe_Y



Предубеден е, защото не е парапланерист а е делтапланерист !!!. Аз поне не познавам човек летял на делта, да се доверява така на парапланера както на делтапланера.
Нямаше да предубеден ако беше направил съпоставка между двата типа летателни апарати !
Ясно е че, парапланера не може да се справя с турболенцията, така както се справя делтапланера, но колапсите са 95 процента пилотска грешка !!!
Било то заради непознаване на екипировката или надценяване на възможностите на самият пилот, демек кога къде и с какво да лети :idea:
Когато започнах да се занимавам с парапланеризъм, все слушах за тези прословути колапси и това ми беше нанесло тежка психо травма :wink:
трябваше ми доста време да свикна с мисълта, че туй нещо над главата ми се мачка и ще ми се налага да се оправям по някакъв начин с него.
Веднъж нещо приказвахме с Орлин по темата и той ми каза нещо от сорта , "ами помисли малко, то ако не направи колапс, или ще се счупи или ще се завърти към склона и бум!"
И аз се замислих, ако човек си държи ръцете там където трябва и пилотира активно е доста трудно да получи колапс, разбирасе не е и невъзможно, за това оставих 5 процента, по някога просто турболенцията е прекалено зверска и не можем да предотвратиме този колапс или челен тък.
Както знаем, турболенцията която ни застрашава в полет е два вида, термична и динамична. Така че, остава на нас сами да преценим дали сме способни да се справим с наличието и, а това къде и кога може да възникне е доста предсказуемо.
Преценката на условуята и самооценката на пилота са ключов фактор за безопасноста !!!
Относно спасителните ни парашути, не знам, не държа и да пробвам, но не мога да кажа че са "пълен ташак", след като са спасили живота на толкова пилоти :roll:

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Сря Мар 02, 2011 2:38 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
е той да ама аз не съм летял на делта, а и не мисля да се вкарвам и в тоя филм - тоест аз не съм предубеден един вид...

Skyhiker написа:
И аз се замислих, ако човек си държи ръцете там където трябва и пилотира активно е доста трудно да получи колапс, разбирасе не е и невъзможно, за това оставих 5 процента, по някога просто турболенцията е прекалено зверска и не можем да предотвратиме този колапс или челен тък.

5% не е малко. В подходящия момент и на подходящия терен - следва това:
http://home.comcast.net/~stipakb/xrays.html

и тоя пич с делтаплана казва, че тоя риск (макар и малък) не може да бъде избегнат, тоест ако извадиш късата клечка нищо не можеш да направиш - може да избереш дали да се треснеш със сринато крило или в спирала и до там и дал и да си извадиш запасния от контейнера или да го оставиш като протектор (все пак върши работа ако паднеш на него). Това е което казва и очевидно е така. Това е неразделна част от спорта парапланеризъм. Ако на някой не му харесва да се откаже. Но, да се заблуждавате, че не е така е тъпо.
Ще разкажа една история на един бг топ парапланерист - летял дълги години, последните на 2-3-ка. той е бил 100% сигурен, че парапланеризма е безопасен и той може да се справи с всяква ситуация, а и се е справял - безсмъртен. един ден върти термика на витоша сравнително ниско. излиза от термиката или там става нещо и крилото излиза извън контрол и така до земята. отваря запасен но твърде късно и той не се напълва. пада в гората с гърба напред вади късмет, че минава между дървета а крилото и запасния му се закачат.

Избора на крило е важен - по-ниските класове дават по-добри шансове близко до земята.

ето запасни парашути в комбинация със спасително дърво. много са готини - особено като го отвориш за първи път...
http://www.youtube.com/watch?v=788pxuiyFVk

ето компетитор - представете си същата ситуацията на Витановци или Расник. ще го оправи тва крилце точно два метра под земята.
http://vimeo.com/19449457
А и за малко да забравя - къде ги виждаш тея пилоти - особено уикенд пилот е много смешно. И каква пилотска грешка в такъв случай. злоупотребява се с тази дума. да станеш пилот се иска доста по-солидна подготовка, а има и предварителни тестове и изпити, които ако не се покрият - не те допускат дори да учиш. Изисква се оговор на въпроса - тоя човек става ли за пилот или не става? отговора в 90% случаите е не става! тука май излъгах малко. Изисква се да покриеш определени норми...
Пилот на параплан е далеч по-неправилно да се каже отколкото идиот на параплан.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -4 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Сря Мар 02, 2011 3:26 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Angel_Sim написа:
е той да ама аз не съм летял на делта, а и не мисля да се вкарвам и в тоя филм - тоест аз не съм предубеден един вид...

Skyhiker написа:
И аз се замислих, ако човек си държи ръцете там където трябва и пилотира активно е доста трудно да получи колапс, разбирасе не е и невъзможно, за това оставих 5 процента, по някога просто турболенцията е прекалено зверска и не можем да предотвратиме този колапс или челен тък.

5% не е малко. В подходящия момент и на подходящия терен - следва това:
http://home.comcast.net/~stipakb/xrays.html

и тоя пич с делтаплана казва, че тоя риск (макар и малък) не може да бъде избегнат, тоест ако извадиш късата клечка нищо не можеш да направиш - може да избереш дали да се треснеш със сринато крило или в спирала и до там и дал и да си извадиш запасния от контейнера или да го оставиш като протектор (все пак върши работа ако паднеш на него). Това е което казва и очевидно е така. Това е неразделна част от спорта парапланеризъм. Ако на някой не му харесва да се откаже. Но, да се заблуждавате, че не е така е тъпо.
Ще разкажа една история на един бг топ парапланерист - летял дълги години, последните на 2-3-ка. той е бил 100% сигурен, че парапланеризма е безопасен и той може да се справи с всяква ситуация, а и се е справял - безсмъртен. един ден върти термика на витоша сравнително ниско. излиза от термиката или там става нещо и крилото излиза извън контрол и така до земята. отваря запасен но твърде късно и той не се напълва. пада в гората с гърба напред вади късмет, че минава между дървета а крилото и запасния му се закачат.

Избора на крило е важен - по-ниските класове дават по-добри шансове близко до земята.

ето запасни парашути в комбинация със спасително дърво. много са готини - особено като го отвориш за първи път...
http://www.youtube.com/watch?v=788pxuiyFVk

ето компетитор - представете си същата ситуацията на Витановци или Расник. ще го оправи тва крилце точно два метра под земята.
http://vimeo.com/19449457
А и за малко да забравя - къде ги виждаш тея пилоти - особено уикенд пилот е много смешно. И каква пилотска грешка в такъв случай. злоупотребява се с тази дума. да станеш пилот се иска доста по-солидна подготовка, а има и предварителни тестове и изпити, които ако не се покрият - не те допускат дори да учиш. Изисква се оговор на въпроса - тоя човек става ли за пилот или не става? отговора в 90% случаите е не става! тука май излъгах малко. Изисква се да покриеш определени норми...
Пилот на параплан е далеч по-неправилно да се каже отколкото идиот на параплан.


Angel_Sim, аз ли не се изразявам правилно, или ти не ме разбираш нещо ???
Ще кажа само едно, който смята че параапланеризме е 100% безопасен е идиот и заблуждава себеси. Който смята че парапланеризма е 50/50, демек ще се пробвам, пък може и да оцелеян може и да не, също е идиот !!!
Парапланеризма е толкова опасен, колкото сам си го направиш !!!

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Сря Мар 02, 2011 4:00 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 11, 2006 2:10 pm
Мнения: 497
Местоположение: Varna
Everybody die but not everybody lives

_________________
Ozone Mantra M6
Element Air4+


Върнете се в началото
  Профил    +10 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Мар 07, 2011 11:57 am 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 21, 2006 1:22 pm
Мнения: 456
Местоположение: Sofia
Skyhiker написа:

Angel_Sim, аз ли не се изразявам правилно, или ти не ме разбираш нещо ???
Ще кажа само едно, който смята че параапланеризме е 100% безопасен е идиот и заблуждава себеси. Който смята че парапланеризма е 50/50, демек ще се пробвам, пък може и да оцелеян може и да не, също е идиот !!!
Парапланеризма е толкова опасен, колкото сам си го направиш !!!

Последното изречение не е вярно :) Има рискове, които са абсолютно неконтролируеми - съдбата решава не ти!!!
Гледай сега - той човека го е описал доста добре - делтаджията. Не виждам защо не сте съгласни с него и го критикувате. Ето едно клипче в подкрепа на неговатa теория:
http://www.youtube.com/watch?v=uieAhJAxy1U
и съответната дискусия http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=37542
Човека казва че има неща, които не можем да контролираме и като дойдат ни отнасят и разбиват и това е...
Ако толкова си се притеснил за безопасността изкарай SIV, отвори запасен - и тогава ще разбереш, че запасния е проблемна технология и т.н. и ще видиш, че делтаджията е прав за много неща, които пише. такъв курс подобрява шансовете. Може да прескочиш ситуации, които иначе без такова обучение може би няма да отработиш.

http://www.sky-camp.com/siv-acro-3-ohrid-2011.html
http://vimeo.com/13973490
(друг не знам, който мога да препоръчам)

Забелязах на скоро, че много хора не приемат такова обучение, защото ги е страх - то си е страшно. Предпочитата да вярват в един безопасен парапланеризъм, в който такива неща не се случват...
Аз не казвам да се откажете от парапланеризма, защото е такъв, аз си летя въпреки, че не вярвам, че спорта е безопасен и контролируем, а и аз летя много рядко, което още повече прецаква нещата. Просто го приемете такъв какъвто е. А каква е вероятността да се случи точно не мен не знам...


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Мар 07, 2011 5:02 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Angel_Sim написа:
Забелязах на скоро, че много хора не приемат такова обучение, защото ги е страх - то си е страшно.

Като ме питат нелетели хора за летенето: - Не е ли страшно?, отвръщам: - Страшно хубаво! Моля не категоризирай нещо, което не познаваш.
Angel_Sim написа:
Предпочитата да вярват в един безопасен парапланеризъм, в който такива неща не се случват...

+1; Справка подфорум "ИНЦИДЕНТИ".

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Мар 07, 2011 6:13 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 8:06 pm
Мнения: 195
Местоположение: Варна
Име: Костадин Фердинандов
Виждам накъде биете!Трябва да се изкара SIV курс задължително!Ама айде сега ми кажете,след като посочихте толкова категорично подфорума ИНЦИДЕНТИ например в мойта ситуация-влизаш в зверски ротор на 20м от земята-с какво щеше да ми е поезен SIV курса в ситуацията?В подобна ситуация има само един,който ще ви помогне и това е ОНЯ горе!Повечето инциденти се случват на малка височина,където според мен придобитите умения от SIV курса са безполезни!Не оспорвам значението му,но
това е според мен като да управляваш кола върху лед на огромна площадка-и да сбъркаш няма проблеми.Дали обаче този курс ще ми е полезен в реална ситуация или е по-добре просто човек да ходи по-често на баира и да лети?

_________________
Wing-Element water2,Harness-Gin Genie race


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Мар 07, 2011 6:44 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
wild uncontrollability - дива неубозданост (буквалния превод е неконтролируемост, но звучи много формално :))

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Мар 07, 2011 7:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Юли 05, 2005 8:18 am
Мнения: 153
Местоположение: Варна
Име: Радослав Савов
Наистина няма такъв SIV курс, който да ти гарантира че няма да изпаднеш в опасна ситуация.
SIV курса помага да реагираш по бързо (и правилно!), когато вече се е случила опасната ситуация.

Коце, признай си, че твоите проблеми при онзи полет си ги разбрал доста преди да наближиш 20 метра над земята.

_________________
Седењето го зголемува задникот
------------------------------
Радослав Савов


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Мар 07, 2011 7:06 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 6:44 pm
Мнения: 841
Местоположение: чака Годо
Име: Пешо
Коце, не забравяй, планерът ти е поне "ПЪРФОРМЪНС". Как мислиш, не трябва ли пърформънс пилота да владее нещатните режими на крилото си? Или да се кръсти често и да плюе в пазва. Нека си прав за твоя случай, но за моя примерно не си. Идете ръчнете над вода, няма такъв кеф.

_________________
YouTube facebook


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Paraglider Dead Man´s Curve
МнениеПубликувано на: Пон Мар 07, 2011 7:18 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Когато изкараш основният курс и станеш парапланерист си купуваш крило и започваш да летиш... Примерно купуваш си крило от клас 1-2. За да се запознаеш с крилото, да ти мине страха и изобщо да знаеш какво да правиш, ако получиш 40-50% колапс на голяма височина трябва да изкараш SIV курс...
След примерно 1-2 години задобряваш и сменяш крилото с 2-ка. Да ама 2-ката обикновенно няма нищо общо с 1-2, и като летене, и като реакция след проблеми. Решението е да изкараш SIV курс...
Вече си наясно как да се оправяш с крилото си, но нещо другите летят много по-добре и по-дълго от теб. Що така? Ами щото трябва да изкараш курс за усъвършенстване, за да се научиш, как най-ефективно да търсиш и използваш термиките, как да прелиташ деретата, кога да ползваш спиид системата и т.н.
Вече си много добър и това крило ти става бавно. Пък и е време да тръгваш по състезания, щото там много ще научиш от най-добрите и ще почерпиш от техният богат опит. Оказва се, че на най-добрите не им пука за теб, камо ли пък да споделят опит и чалъми за по дълго и добро летене със всеки. Ще трябва да минаваш на друго крило клас 2-3, щото с 2-ка на състезанията може да заемеш понякога даже и предпоследно място. Само че 2-3 клас, не като 2. Разликата е по голяма даже от разликата между 1-2 и 2. Да не говорим че е в пъти по-опасно... Значи трябва SIV курс. При 2-3 ще усъвършенстваш много хвърлянето на резервният парашут и без да искаш. С такова крило може да минеш в средата на класациите в състезанията и даже в някои по-къс маршрут, когато майсторите ги мързи да летят, щото наградата за първите места е малка, и ти да успееш да влезеш даже в челната 20-тица. :roll:
Ако искаш да летиш много дълго, много високо и много бързо, при почти всякакви условия трябва да се качиш на клас компетишън...Схемата е същата. Един, или два SIV курса още, и въпреки това вероятността да се пребиеш е доста голяма при клас компетишън... :roll:
До тук преброихте ли за колко курса става въпрос? Който има излишни пари и време, да кара по схемата, която съм дал. Парите винаги ще има кой да му вземе.
Колкото до вероятността да се пребиеш летейки с параплан, то тя е АБСОЛЮТНО еднаква и със SIV курсове и без тях. :wink:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 26 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов