Срещата (или така наречената кръгла маса) се проведе в Четвъртък в сградата на МТИТС. Залата беше тясна и дълга с наредени в 4 колони столчета и масички като в училище. В далечния край на залата на една повдигната от земята платформа и зад голямо бюро се бяха наредили четирима души (някои от тях от ГВА, други депутати). Залата не беше озвучена и нямаше определен човек който да ръководи срещата нито пък човек който да води запис или протокол за случващото се.
Първия човек който се изказа беше главната юрист-консултка на ГДГВА - тя прочете какви са техните предложения за промяна в закона: основното беше че вече се дефинират конкретно какво означават понятията "спортни полети" и "любителски полети"; в чл.119 от ЗГВ вече се говори и за любителски полети освен за спортните; разширява се списъка от видове организации които могат да обучават.
После говорихме ние (аз, Ирина, Бенгела) като си изложихме какво в момента ни пречи и какво трябва да се премахне от нормативните актове - изненада ме (в положителен смисъл) коментара на единия от шефовете в ГДГВА който беше в смисъл че ако държавата не помага на спорта ни, то поне ще е хубаво да не пречи! Изложихме също така фактите около БНАК - тоест че имаме направена организация за лицензиране на парашутисти, пара- и делта-планеристи и че работим по системата за ултра-леките ВС и че вече имаме утвърдени правилници за обучение и лицензиране и т.н.
После говориха и много други хора от различни организации: хората от БАЛА също казаха че имат готовност и компетентност да обучават и лицензират пилоти... Повечето от хората които се занимаваха с летене се изказваха в посока на това че няма разграничаване на правилата, процедурите и таксите за комерсиалната авиация и за леката авиация. Депутатите се изказаха в смисъл че щом в Европа има диференциране на дейностите по контрола на различните класове авиация - значи и в България ще е така и това ще бъде урегулирано в законите.
В крайна сметка срещата заприлича на типично българска към края си - включиха се лични нападки, обвинения в какво ли не (включително и некомпетентност) и оспорвания на факти. Срещата завърши с подаване на имена от различните организации които да се включат в една работна група по изготвянето на конкретните текстове които ще се предложат за гласуване. От наша страна се включи Илияна.
След като официално срещата приключи и хората се разотидоха Ирина и Петьо Ачев са говорили с някой от изпълнителите в ГДГВА отговорен за лицензирането на пилоти и са го изненадали с факта че ние наистина имаме правилник одобрен от тях и работим по него.
|