Добър ден скъпи читатели на тази рубрика,
Новия ред ще помогне на всички! Гласувайте за тези предложения!
Драга Ирина,
Гръмкото заглавие трябваше да го пуснеш преди да предадете наредбата в ГВА за одобрение вместо "Няма нищо че не е одобрена от всички после ще я доработваме". Сега я "доработваме" по решение от самата комисия, а такъв феномен "НОВИ ПРАВИЛА ЗА ПАРАПЛАНЕРИЗЪМ!!" съществуваше преди година. Може би е хубаво да започнеш с такова заглавие: "ИМА ЛИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ ЗА ПРОМЯНА НА ПРАВИЛНИКА" ако "Комисията ще се радва на всички коментари и предложения".
Опита да "помогнеш" на техническата комисия е доста манипулативен и груб, имайки предвид че гласува "ЗА" издаване на Национален било то спортен лиценз. Името не го прави нито задължителен нито даващ определени права. Можем да го наречем дори "Междупланетарно свидетелство за правоуправление на парапланер", но това няма да промени много нещата. За да е валидна IPPI картата трябва да се казва Национален лиценз или рейтинг карта, а не спортен национален лиценз. Това е изискване от FAI:
http://www.fai.org/hang_gliding/safety/ippi - пети абзац. Без такъв си играем на дипломи, т.е. лицензите които имаме са просто за гордост и възхвала на нашия уникален опит в дърпане на "спирачки". Валиден такъв ни спестява проблеми по света и у нас и то ако искаме да си ги спестим. Който не иска абсолютно правилно не се мори да си издава.
Шофьорска книжка?
И аз "от години повтарям и се уморих" БНАК не може да издава "шофьорски книжки". БНАК не е правораздаващ нито контролен орган. Такъв България си има отдавна. БНАК няма власт да ограничава свободата на пилотите, въпреки нашето постоянно съмнение в това. Всеки е свободен да членува или не в него, може да ползва лицензите му или не.
Обаче ако БНАК не нарече лиценза Национален, друг ще го направи рано или късно. Как тогава да валидизираме IPPI картите си, за да летим на воля където и да сме? А какви ще са изискванията на този друг? А ако и този друг има права да издава шофьорски книжки? В много държави е така. На мен не ми се чака да видя това и при нас.
Колкото до изпитите, с извинение, просто проведените досега "изпити" за инструктори са доста, меко казано, "приятелски" при липсваща методика за провеждането им. Тя пък беше задачата на ТК, а не да прави "изпити" за нуждаещите се.
Затова, без извинение, предлагам да има одобрение на състава на изпитващите инструктори, в зависимост от явяващите се за изпит, както и насрочване на изпити не от нас за вас, а от избраните да представляват парапланеристите за целта хора.
Явлението се нарича се конфликт на интереси и е доста популярно в БГ.
Виждам, че предложенията не са ти много присърце. Поне признай пред себе си защо, вместо да измисляш гръмки заглавия и да стяскаш хората с третия райх на парапланеризма. И да дойде ще е заради общата ни глупост а не заради името на лиценза.
Не нужно да избираме между DHV и БГ (Бай Ганьо). Нито едната крайност не е ощастливила хората.
Както и да е. Моите предложения, както и всички други ще се гласуват на събрание на клубовете, защото засягат наредбата, която касае всички.
Така че, писна ми да го повтарям:
БЕЗ ПАНИКА!!! Законите на аеродинамиката важат и без лиценз...P.S. колкото до грешките в моите предложения и мотивацията на всяко от тях - предназначението на текста е конкретно в контекста на задача поставена ми в ТК, а там така се пише. Който го публикува, може да ги поправи, ако иска. Аз нямам време. Нито вина за това че го четете.