Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 9:41 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 41 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Нед Ное 20, 2011 6:32 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
Дано си прав Даниеле и нещата са действително така както ги представяш. Да видим какво ще се случи на общото събрание през януари.

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Нед Ное 20, 2011 8:17 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 10:12 pm
Мнения: 154
Местоположение: България
Име: Димитър Вълков
2010-та година Март или Април подадох документите на едно момче Здравко за Лиценз от Клуб Дедал. По-късно Октомври подадох документи за още няколко пилота (от Американското Посолство). Чак Март 2011 година получих от Ирина Лицензите след хиляди молби и ръчкания. Нямаше никакви обяснения или извиняния за забавянето. Такова ръчкане е нямало до сега. Естетвено е, че забавянето на Лицензите беше заради Лични отношения на Ирина. Ето как се управлява БНАК като се използват личните отношения. Даниеле не са ти извинителни писанията за Ръководството на БНАК (в което си и ти). Ирина тогава нито беше председател на БНАК, нито се занимаваше толкова с Управленска работа, нито се скъсваше от състезания и летене! Хората от Посолсвото се видяха в чудо и се чудеха как работят институциите в Милата ни Родина. След това още поне толкова се отказаха от Лицензи, защо...сами можете да си отговорите. По времето на Калчев, когато той ги подготвяше и пишеше Лицензи никога не са се бавили. Както и регистрацията на УС на БНАК която сега се забави със повече от 7 месеца. Неработоспособността е обладала Федерацията ни. Това е факт!

Даниел също така допуска че не можело да има различно отношение към различните Клубове, но за съжаление е много далеч от истината. Ето още едно показно отношение на Ирина "нашия председател на БНАК" към Клуб Дедал. След като УС на БНАК е решил да се възстановят парите ми за разходите по Кандидатурата в Швейцария (лични пари които напоследък за жалост липсват) Ирина бави изплащането на същите поради само на нея известни причини. Няколко пъти звъня на Даниел, той няколко пъти гарантира че парите ще бъдат платени и така няколко месеца! Последния път (преди няколко седмици) му звънях и го помолих като човек и баща на 2 деца да съдейства, защото Петя е в Болница и сам се грижа за 3-те ни деца без да мога да работя...същия резултат. Ирина удобно мълчи. Пари няма. Благодаря за което...

Аз не виждам как тези хора ще се справят с управление на Финансите на Световното първенство след като бавят малкото пари на пилотите в България и изплащането на разходите за Кандидатурата в Швейцария.


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Нед Ное 20, 2011 9:37 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 109
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
Идеята да се направят по-красиви лицензи е доста интересна. При положение, че картонените се мачкат и се изтрива написаното върху тях.... Базата данни също е добра идея. Видно е обаче, че от вземането на решението до сега са минали почти осем месеца и осъществяването и няма как да се случи до края на годината. Ако се продължи с бездействието много хора ще останат с невалидни лицензи за тази година, въпреки че са си платили нужната такса. КАКВО ТРЯБВА ДА СЕ НАПРАВИ ЗА ДА БЪДАТ ИЗДАДЕНИ МАРКИ ЗА 2011г?

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Вто Ное 22, 2011 5:51 am 
Offline

Регистриран на: Съб Окт 15, 2011 9:05 am
Мнения: 39
Отивайте на събранията и там давайте акъли. Като не харесвате ръководството го сменяйте. Ама няма да стане защото на мен ми харесва. Ирина е красива, умна и работлива. Кво повече искате. Рената Кухова е добра ама е чехкиня. Айде


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -4 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Вто Ное 22, 2011 3:04 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Ное 08, 2011 2:44 pm
Мнения: 24
Име: И. Радев
STRAHIL написа:
Идеята да се направят по-красиви лицензи е доста интересна. При положение, че картонените се мачкат и се изтрива написаното върху тях.... Базата данни също е добра идея. Видно е обаче, че от вземането на решението до сега са минали почти осем месеца и осъществяването и няма как да се случи до края на годината. Ако се продължи с бездействието много хора ще останат с невалидни лицензи за тази година, въпреки че са си платили нужната такса. КАКВО ТРЯБВА ДА СЕ НАПРАВИ ЗА ДА БЪДАТ ИЗДАДЕНИ МАРКИ ЗА 2011г?

Ламинираш лиценза и спокойно изкарва няколко години без следа от измачкване. А за взимането на решения и неправене на нищо, това е основния синдром на БНАК. Взимат се всякакви решения, доста често без да се прави нищо по тях! Както е навсякъде в България. Липсват ни действащи хора, иначе за говорилня всички са перфектни!


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -1 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Вто Ное 29, 2011 10:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 10:12 pm
Мнения: 154
Местоположение: България
Име: Димитър Вълков
Спортния Лиценз има давност 1 Календарна година. ФАИ лиценза е хубаво да се ламинира. Когато се получат документи за издаване на Лицензи трябва да се реагира максимално бързо, не хората да чакат до 2-ро пришествие и като видят голямото туткане на издаващите да се откажат от бъдещи Лицензи! Така страда Федерацията на първо място заради собствения си мързел. Така пари за състезания и подпомагане на пилоти или по спортната част се губят безвъзвратно. В този дух скоро няма да можем да събираме и пари за таксата към ФАИ. И тогава какво ще се получи? Ами нормалното, България ще се окаже в 9-та глуха заради некадърност. Няма спасение явно!


Върнете се в началото
  Профил    +8 / -2 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Вто Яну 31, 2012 8:53 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 109
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
"...По отношение на свидетелствата за правоспособност - идеята е че БНАК е спортна организация и работата и не е да се занимава с дейности извън спорта. До тук имаме един променен ЗГВ в който е залегнала идеята че вместо ГВА някои дейности могат да се извършват от други организации (юридически лица). В закона обаче няма никакво конкретизиране - то ще дойде от подзаконовите актове които предстои да се пишат и приемат... Ако в бъдещите подзаконови актове се появи изискване за издаване на свидетелства за правоспособност за пара- и делтапланеристи - тогава ще се сформира от заинтересованите едно сдружение което ще кандидатства в ГВА за преотстъпване на тази дейност..."

"...свидетелствата за правоспособност..." - става дума за ParaPro лиценз или за някакъв друг вид (валиден само за България, нещо като национален)?
Това означава ли, че вече официално няма орган издаващ лицензите ParaPro?
Какво ще се случи с издадените до този момент лицензи и заверката им с марка за миналата, и тази година?

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Сря Фев 01, 2012 1:19 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Свидетелствата за правоспособност, за които напоследък се говори, (ще) дават права за самото летене. Нещо като шофьорските книжки при автомобилите. До сега в нормативните актове не е имало изискване парапланеристите да имат шофьорски книжки. Ако трябва да продължим аналогията и с други видове транспорт - от едната страна можем да сложим автомобили, моторни яхти, самолетчета, а от другата страна - велосипеди, гумени лодки с гребла, парапланери. Първата група превозни средства имат двигател, имат голяма маса, могат да нанесат големи материални щети, могат да избият доста хора! Втората група превозни средства нямат двигател, имат незначителна маса (много по-малка от масата на човека), щетите които могат да нанесат не са големи и ако не се управляват добре - най-много да пострада самия човек който ги управлява. Затова за първата група превозни средства има свидетелства за правоспособност и те се регистрират, а за втората няма свидетелства (засега) и не се регистрират. Твърди се че скоро ще има изискване за такива свидетелства. Това на мен ми звучи малко вероятно, но все пак хората които го твърдят са по запознати от мен... Ще поживеем - ще видим.

Съвсем друга е ситуацията когато искаш да се състезаваш. Всеки може да кара колело в парка, но не всеки може да се запише в Шампионата на България по колоездене! За това трябват състезателни права, тоест лиценз. Тук има нужда от едно вмъкване на забележка: колоезденето като състезателна дейност има нужда от лиценз; този спорт се извършва чрез управляване на велосипед, за което не се изисква разрешително/лиценз/свидетелство (името няма значение); този спорт обаче може да се извършва по пътища при което трябва да се спазва Закона за Движението по Пътищата! Тоест независимо че няма книжки (и ни се струва че сме извън закона) всички закони трябва да си се спазват! Нещо подобно е и при нас сега - нямаме книжки, но ЗГВ трябва да се спазва.

Лицензите ПараПро които БНАК издава са спортни. Те дават състезателни права. Някои от тези лицензи имат аналог във FAI, други нямат. По отношение на тези лицензи нищо не се е променило и няма изгледи скоро да се промени (просто защото няма нужда). БНАК продължава да издава/подновява лицензи на изрядните си клубове.

Надявам се да съм бил полезен! :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Сря Фев 01, 2012 8:03 am 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Да разбирам ли че свидетелствата за правоспособност няма да важат в чужбина? Какво ще правя, ако нещо внезапно ми се долети в Алпите някъде.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Сря Фев 01, 2012 9:13 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Х А Р И написа:
Да разбирам ли че свидетелствата за правоспособност няма да важат в чужбина? Какво ще правя, ако нещо внезапно ми се долети в Алпите някъде.


Не може да се каже от сега дали ще е така или не. Би трябвало като се пишат закони да се мисли и над двата сценария (1) български гражданин отива в чужбина и (2) чужд гражданин идва в България! Дали обаче това ще бъде направено от юристите - не е ясно. При положение че сме в ЕС - всички закони и норми въобще трябва да са хармонизирани с европейските регламенти. За това има два подхода:
1. Първоначално всяка държава си има собствен закон, по който се издават свидетелствата и в последствие държавите приемат конвенция, която признава правата на притежателите на свидетелства в чужда държава (така е при шофьорските книжки за колите)
2. Първоначално всяка държава е имала собствено законодателство, но разнообразието се е оказало твърде голямо и затова държавите се споразумяват за единни международни правила, които в последствие се ратифицират от всяка една от държавите (така е при шофьорските книжки за самолетите)

При парапланерите също има голямо разнообразие, което включва и изобщо липсата на регулиране в повечето държави. В момента ролята на международно признато свидетелство играе IPPI картата, макар в самата си същност тя да не е такова. На практика обаче всички признават FAI лицензите за лицензи за летене. Не виждам скоро това статукво да се промени.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Сря Фев 01, 2012 9:14 am 
Offline

Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 1:45 pm
Мнения: 45
Местоположение: Drama GREECE
Име: Dimitris Iordanidis
V povecheto durzavi ima svidetelstvo za pravosposobnost za paraplanerizam kudeto se spomenava parapro nivoto na pilota tova ti dava pravo da letish kudeto si iskash po sveta tam kudeto ima kontrol na mestata za letene naprimer Alpite.
Ako njakoi iska da se sustezava trjabva da ima sporten litzens kojto se izdava ot nacionalnia aeroclub i e validen za edna godina, po princip sportniat licens e veliden samo prinalichieto na nacionalno svidetelstvo za pravosposobnost.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Сря Фев 01, 2012 10:10 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Здрасти Мицо, опиши ни как е ситуацията в Гърция! Кой издава свидетелствата за правоспособност? На базата на какъв закон се издават? От къде се появява в тях понятието ParaPro? Ако ги издава вашата федерация - по какъв начин държавата я е упълномощила да го прави? Мерси предварително!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Сря Фев 01, 2012 10:20 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 26, 2004 10:53 am
Мнения: 109
Местоположение: Долна Митрополия
Име: Страхил Делийски
"...БНАК продължава да издава/подновява лицензи на изрядните си клубове..."
Какво означава един клуб да е изряден? Ако проблемът с неиздаването на марки е, че клубът ни е неизряден бих искал да знам как могат да се оправят нещата.

_________________
LOOK, LEAN, TURN


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Сря Фев 01, 2012 11:09 am 
Offline

Регистриран на: Пет Юли 15, 2011 1:45 pm
Мнения: 45
Местоположение: Drama GREECE
Име: Dimitris Iordanidis
Zdravejte otnovo njamam kirilitza na klaviaturata zatova pisha taka i shte vi tormozja malko dokato mi prochetete pisaniata

Sportnite licenzi se izdavat ot Nacionalnia Aeroclub za vsjaka godina s tazi specialna marka i sa validni za godinata za kojato se izdavat

Svidetelstvoto za pravosposobnost se izdava ot komiteta po paraplanerizam kum nacionalnia aeroclub. V tozi dokument pishe na Grutski i Angliiski dannite na pilota nivoto mu po grutskata systema i ekvivalentnoto parapro nivo P=Pilot=Parapro 4, NP=Naprednal Pilot=parapro 5 po niskite niva ne gi spomenavam zashtoto pri tjax pilota njama pravo da leti v chuzbina ili na sustezania
Kato se pokaze tozi dokument na kontrolnite organi na njakoi start v stranite kudeto ima kontrol po startovete pilota moze da leti bez problemi
Svidetelstvata se izdavat na baza normite za obuchenie po paraplanerizam koito sa prieti ot nacionalnia aeroclub

Tezi svidetelstva se izdavat sled izpit koito se organizira ot njakoi aeroclub i ima nabljodatel ot komiteta po paraplanerizam kato purvia izpit e na nivo parapro 3

Pozdravi


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Лицензи, марки и др.
МнениеПубликувано на: Сря Фев 01, 2012 1:41 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
@STRAHIL: Изряден клуб означава да си е платил членския внос. Последно като проверявах банковата сметка - само един клуб беше платил, но очаквам скоро и останалите да се активизират. Питай председателя на твоя клуб кога ще преведе членския внос и след това ще може да ти вземе марка.

@Frog72: По-интересното е дали човек, който никъде не членува и няма никакви свидетелства, има право да лети или няма? Ако няма право - как законово е уредено това? В какъв закон и как е направено признаването на свидетелствата които вашия аероклуб издава?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 41 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов