Това което си казал е точно така. Без това няма никакви критерии, няма метрика. Но когато сертифицирането изостане от разработката и технологиите то става неадекватно, не си върши предназначението.
Навремето - мисля около 2003 , DHV смениха критериите си. И имаше разговори от типа "моето крило е стара двойка, а твоето е нова незнамсикакво".
В момента явно сертификацията отново е неадекватна. Щом се налагат следните недефинирани официално подкласове:
за LTF- low end и high-end 1-2
за EN - крило EN D, дето в никакъв случай не бива да го летят пилоти които обикновено летят EN D
Вероятно всеки е чел статията на DHV за разширените неофициални сравнителни тестове на крила от класове A и В. Конкретно за Озон Ръш 3 за поведението при голям асиметричен е писано следното:
Large Pitch Angles, reproductible cravats and large height loss for massive collapses. Отделно в Paraglidingforum в рубриката "искрено и лично" няколко пилота на това крило споделят, че на СИВ курс излиза всеки път от срив с крават.
Какво се случва на Пламен от неговото описание - крилото слиза под хоризонта пред него (Large Pitch Angles), той го "предобря" в опитите да го възстанови, първият път губи много височина, втория крилото излиза с крават който го завинтва... Това напълно съвпада с описанията из нета.
За условията писаха трима опитни уважавани добри пилоти, които са летели същия ден там. Двама - Топузов и СМихов казват, че турболенцията е била в повече от опита на Пламен и като цяло. Йотов пък писа, че условията били ок, два пъти кацал с тандем и пускал ученици.
За мен извода е, че това е крило, което изисква много повече от нивото на летящи в този клас. Озон го представят така
The Rush 3 features a combination of dynamic handling, an excellent speed range, and the passive safety of the EN B class, making it suitable for a range of pilots from lower airtime recreational flyers to experienced XC enthusiasts. "lower airtime recreational flyers" не се връзва по никакъв начин с Large Pitch Angles, reproductible cravats and large height loss for massive collapses. Нито с описаното от Пламен.
Аз съм летял на това крило точно, но нито съм добър пилот с преценка, нито съм го ръчкал (то и не мога), нито условията в които го летях бяха трудни. Според мене е супер крило и Озон имат и Бъз 3 в този клас, който е много по-непретенциозен - летя до един такъв почти всеки път
Така че хората имат избор.
За мен поуката е - няма безплатен обяд. Глайда и скоростта си имат цена. Не може новите крила за нередовно летящи да се рекламират с глайд и скорост като на авакс или омега и да са безопасни като единички. Проблема не е във фирмите производители, а в нашата "алчност" и пожелателно мислене - кой би отказал супер машина за рекорди при това сигурна, дотолкова, че може да става и за нередовно летене или в трудни условия и сама да се оправя.