Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:23 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Съвременна сертификация на крила
МнениеПубликувано на: Чет Апр 19, 2012 10:05 am 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 04, 2010 9:45 am
Мнения: 224
Класифицирането на крилата в определени класове, плюсове:
1. Изследва реакцията на крилото при изпълнение на определени с методика симулации на реално случващи се режими. Под методика имам предвид ясно разписани стандарти, като изпитванията освен всичко са и заснети с камера- това, към обвиненията за двоен стандарт;
2. Сравнява едно поведение спрямо друго поведение при равни други условия. От там след филтриране на тази информация всеки е улеснен да вземе решение, кое крило е подходящо за опита, условията в които лети и степента на риск, който иска да поема;
3. Организацията, която прави тестовете се развива, в посока да променя методите, по които изследва крилата като работи активно и с производителите на крила. Целта е ясна - да се адаптира към новите технически решения, които променят характера на планера и съответно дава по-обективна информация (какъвто е предмета на дейността й). - това конкретно по темата.


За мен дискусията е само дали достатъчно бързо се променят методите/ критериите ..., по които се сертифицират крилата спрямо промените в крилата. Това е въпрос, обаче и на "пазарно поведение" на хората като нас, които търсят "най-горещата XC машина" ;) Озон стават, малко или много "жертва" на своят талантлив екип, който промени за винаги нашите любими "играчки".


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Съвременна сертификация на крила
МнениеПубликувано на: Чет Апр 19, 2012 11:23 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Това което си казал е точно така. Без това няма никакви критерии, няма метрика. Но когато сертифицирането изостане от разработката и технологиите то става неадекватно, не си върши предназначението.

Навремето - мисля около 2003 , DHV смениха критериите си. И имаше разговори от типа "моето крило е стара двойка, а твоето е нова незнамсикакво".

В момента явно сертификацията отново е неадекватна. Щом се налагат следните недефинирани официално подкласове:

за LTF- low end и high-end 1-2
за EN - крило EN D, дето в никакъв случай не бива да го летят пилоти които обикновено летят EN D

Вероятно всеки е чел статията на DHV за разширените неофициални сравнителни тестове на крила от класове A и В. Конкретно за Озон Ръш 3 за поведението при голям асиметричен е писано следното: Large Pitch Angles, reproductible cravats and large height loss for massive collapses. Отделно в Paraglidingforum в рубриката "искрено и лично" няколко пилота на това крило споделят, че на СИВ курс излиза всеки път от срив с крават.

Какво се случва на Пламен от неговото описание - крилото слиза под хоризонта пред него (Large Pitch Angles), той го "предобря" в опитите да го възстанови, първият път губи много височина, втория крилото излиза с крават който го завинтва... Това напълно съвпада с описанията из нета.

За условията писаха трима опитни уважавани добри пилоти, които са летели същия ден там. Двама - Топузов и СМихов казват, че турболенцията е била в повече от опита на Пламен и като цяло. Йотов пък писа, че условията били ок, два пъти кацал с тандем и пускал ученици.

За мен извода е, че това е крило, което изисква много повече от нивото на летящи в този клас. Озон го представят така The Rush 3 features a combination of dynamic handling, an excellent speed range, and the passive safety of the EN B class, making it suitable for a range of pilots from lower airtime recreational flyers to experienced XC enthusiasts.

"lower airtime recreational flyers" не се връзва по никакъв начин с Large Pitch Angles, reproductible cravats and large height loss for massive collapses. Нито с описаното от Пламен.

Аз съм летял на това крило точно, но нито съм добър пилот с преценка, нито съм го ръчкал (то и не мога), нито условията в които го летях бяха трудни. Според мене е супер крило и Озон имат и Бъз 3 в този клас, който е много по-непретенциозен - летя до един такъв почти всеки път :) Така че хората имат избор.
За мен поуката е - няма безплатен обяд. Глайда и скоростта си имат цена. Не може новите крила за нередовно летящи да се рекламират с глайд и скорост като на авакс или омега и да са безопасни като единички. Проблема не е във фирмите производители, а в нашата "алчност" и пожелателно мислене - кой би отказал супер машина за рекорди при това сигурна, дотолкова, че може да става и за нередовно летене или в трудни условия и сама да се оправя.


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: Съвременна сертификация на крила
МнениеПубликувано на: Чет Апр 19, 2012 1:30 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Така де. Това е приказката...Ще дам още един пример в подкрепа на по-горе написаното. Любо Марвела (дано не ми се сърди, че го цитирам) има няколко крила. Купи си Чили 2 на Скайуолк, което е EN B, или клас 1-2 за по-нервни условия, а има и Сигма 6 на Адванс, което е твърдо DHV 2 за по-спокойни условия за летене. :wink:
Миналата година на Добростан един път летяхме в не особено спокойно и доста силно време, и го гледам Любо лети със Сигмата.
- Нали си купи по-кротко крило 1-2 за по-силни условия?- Питам го.
- Защо сега не летиш с него?
- Ами защото се оказа, че то е по-нервно от Сигмата.... :roll:
Та така. Извода е: Когато задника ти подсказва нещо по-добре слушай него вместо да гледаш сертификацията. :wink:
И още нещо... Йотов, ти от толкова време вече летиш, че всички условия за теб са перфектни... :mrgreen:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Съвременна сертификация на крила
МнениеПубликувано на: Чет Апр 19, 2012 2:00 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Фев 05, 2011 3:02 pm
Мнения: 81
Местоположение: Алпите
Име: Ивайло Митев
Здравейте!

Интересна тема с много мнения и препоръки. Та да си кажа аз и моето. Не че съм с много опит и съм летял подобни крила само искам и аз да споделя какво съм чел през последната година по форуми, блогове и книги. Едно ми се е набило в главата от последната година и ще се опитам да го намеря къде беше. Много хора казват че крилата с подсилвания в тях реагират по много различен начин от крилата без такива и точно това трябва да се вземе под внимание като се лети с тях в по-трудни условия. Да не забравяме, че сертифицирането се прави от доста опитни пилоти който точно тази малка но важна разлика я знаят и малко или много я разбират като подразбираща се при положение, че човек си е избрал такова крило.

Намерих го къде е! Има статия от Michael Nesler в списанието Thermik от Август 2011 (страници 44 до 49) която в свободен превод гласи следното.
Цитат:
...
Наистина сложно става по време на екстремни ситуации. При колапс на крило повече от 50% се получава екстремно натоварване на отворената част от крилото поради което носът на крилото се повдига и забавя отворената част за малко. След като рязкото натоварване позаглъхване отворената част се ускорява напред. За наблюдателите изглежда че крилото като чели за момент спира, преди да последва нормалното завъртане и ускоряване напред. Това дава на пилота време да реагира и да спре дозирано отворената част на крилото и по този начин да запази контрола.
В точно това действие е и съществената разлика от нормалните крила и трябва да се тренира. При нормални крила пътя на управленията намалява незначително или въобще не намалява. Поради което спирането на отворената част е сравнително лесно. При новите крила е точно обратното: поради голямото повърхностно налягане носът на крилото е повдигнато в най-бавното положение. Ако пилотът сега задейства управлението, се стига до stall(откъсване на потокът и при отворената част), преди всичко заради липсата на увеличаване на съпротивата в управлението или съвсем слабото и покачване.
...

Статията е много интересна и бих я препоръчал на всеки който лети с такова крило! Разликите на мен ми струват огромни! :arrow: ЛС!?

Поздрави,
Ивайло.

Проняна:
ВладиЧ написа:
...
- Ами защото се оказа, че то е по-нервно от Сигмата.... :roll:
...

Точно в това е проблема! Новите крила създават това впечатление!


Проняна 2: Цялата статия в превод - Klick!

_________________
Крило: 777 - Rook2 S - Lilac....................................XContest - Ivko
Сбруя: Woody Valley GТО Light - S......................... Страницата на Клуба ни.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов