Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 12:52 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: За вървите...
МнениеПубликувано на: Нед Юли 08, 2012 8:02 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 01, 2010 11:59 am
Мнения: 15
Не знам дали му е тук мястото, но...
В темичката ще засегна въпроса с меренето на вървите и проверката на крилата, защото ми се струва, че в БГ този въпрос е тотално игнориран.
Летя акро крило, u-turn morpheus. Крилото е произведено 2009 година, модела е от 2007, като 2009 е претърпял някави корекции(нещо като facelift за автомобилите).
Малко след като е произведено хората от U-TURN се усещат, че вече получават доста заявки за смяна на C,D линии, защото за тях са използвали Dyneema, съответно предлагат безплатен Upgrade за всички собственици, като сменят тези върви с кевларени.
Писах на хората, пратиха ми новите върви и днес взех да ги сменям.
Като взех да меря нови-стари направо не можах да повярвам каква разлика имаше...между 4 и 6 см, в зависимост от връвта, като старите бяха по-къси.
Аз лично знам за тази специфика, от много хора съм чувал, че знаят за това, но наистина от много малко хора съм чувал да са хванали и да са си премерили вървите спрямо оргиналният план на крилото.
Знам, че крилото е акро и че е подложено на бая по-големи натоварвания, съответно падания във вода, но все пак...едно падане във вода не е много по-различно от влизане в облак...
Та идеята е да припомня, че и на това трябва да се обръща внимание от време на време...на колите си им проверяваме маслото, пък на крилата ми се струва, че малко е позанемарена дейността по проверка на върви.
Не е задължително да се сменят, може да се извърши процедурата по "разтягане" с бутилка 5 л. вода, но ако летите крило повече от 2 години и е с Dyneema върви съм почти 100% убеден, че е излязло от фабричната си тримовка...едно на ум.
Като четох скоро разказа за парашутиращото мокро крило над Сопот това ми беше първата мисъл...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2012 6:03 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Преди седмица си прегледах вървите, понеже крилото се държеше "различно" след едно цопване във вода. Имаше разлика от 1,5 см на A и B, 2 см на C и 3 см на D. Цялата процедура по разтеглянето трая около 2 часа и крилото заприлича на ново. Много лесно се разпознава дали има нужда от подобна операция като разтегнеш една D линия (примерно от ухото) и я сравниш с аналогичната и от другата страна на крилото.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2012 7:06 am 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 10, 2007 6:32 pm
Мнения: 35
Местоположение: Варна
Име: Стоян Георгиев
Споделете повече как по-точно протича процедурата по разтеглянето на вървите.Предполагам в единия край колана е вързан, но по какъв начин захващате връвта в другия край и с каква сила на опън трябва да се прави???


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2012 8:50 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
http://www.youtube.com/watch?v=G7oMLMwh33o
http://www.icaro-paragliders.com/englis ... ching.html

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2012 11:06 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Обърнете внимание във филмчето, че въжето минава през макара. Ако някой го прави през карабинер трябва тежестта да е по-малка от 12 кг, защото има триене.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Пон Юли 09, 2012 11:17 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 6:19 pm
Мнения: 62
Местоположение: Варна, Сливен
Име: Михаил Златев
В събота сутрин го правих това упражнение :) много слънце, много пот
Вързах макара за един нисък клон, през нея въже, на единия край вързан карабинер и за него коланите, на другия край вързах пудовка-24 кг, тубите с вода са много обемисти.
Сравнявам огледалните върви, ако има разлика опъвам леко по-късата, докато се изравнят, след това хващам и двете върви с една ръка и опъвам докато вдигна пудовката до макарата. Управленията и те така, като на тях повечко внимание.
След упражнението почти му дойдох на горна граница на крилото, ако си му на твоето в килограмите изчакай по-хладно време.
В неделя го пробвах на Невша, ама нямаше време да усетя промяна, управленията се удължиха доста, което беше и целта.
Та така.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Вто Юли 10, 2012 8:47 am 
Offline

Регистриран на: Чет Дек 11, 2008 10:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: Бургас
Име: Петко Рачев
Точното измерване на дължината на вървите е ключа към профила и ъгъла му на атака.
Трябва или да са равни с оригиналните дължини, или разликата им с оригиналните дължини да е еднаква :)
т.е. ако вземем A B C D върви на един профил - те трябва да са еднакви с оригиналните, или еднакво скъсени спрямо оригиналните.
След трета минута - http://www.youtube.com/watch?v=Dwe3iQx46lc
Също така скъсяването при върви Dyneema е меко казано много, и е хубаво по-често да се мерят и коригират ако искате крилото да лети добре.

_________________
Изображение
Airwave Cobra S


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Вто Юли 10, 2012 10:02 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 07, 2008 6:19 pm
Мнения: 62
Местоположение: Варна, Сливен
Име: Михаил Златев
Съгласен съм с предното мнение, но не можах да взема лазерната рулетка от работа, защото съм скаран с колежката на която се води, а с 3 метрова рулетка щеше да е голяма играчка(абе не ми се занимаваше много). На есен и на закрито повече.
И един въпрос: От къде се мерят дължините?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2012 3:53 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 01, 2010 11:59 am
Мнения: 15
Обикновенно се мерят от малиона(без него) до мястото на закачане към крилото(без ухото за закачане на връвта към крилото).
Тоест от край до край на връвта, все едно си я откачил от крилото.
Обаче е добре да провериш все пак за конкретната фирма/модел да не би да имат някви специфики. Обикновенно за всяко крило си има диаграма с номера на върви и таблица със същите номера и съответната дължини и описание точно от къде до къде се мерят.
Най-често тези таблици съдържат инфо за цялата дължина на връв от колан до крило(все едно не се разклоняват)...рядко може да се намери дължина по отделни секции, но така или иначе е по-лесно за мерене и съответно разтягане по този начин.
Вече ако има нужда от смяна тя най-често е в долните върви...ама пак от фирма/крило до фирма/крило май е различно...интернет и мейл до производителя/представителя за БГ ако е отзивчив:)

И само да добавя - крилото ми се държи по супер различен начин след тази смяна, доста по-агресивно стана, има повече енергия и като цяло - отново си е мойто крило:)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Пет Юли 13, 2012 12:49 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Производствените диаграми имат номерация на всяка връв и размера за нея - задължително! Производствена диаграма се намира трудно по следните 2 причини :
- фирмена тайна (все пак на пазара има крила които се различават почти само по тримовка)
- фирмата е по на сметка да си поръчате върви от нея

Диаграми на които се дават дължини от майон до крило са само ориентировъчни, не е добра идея да се мерят вървите по тях защото не се знае в коя каскада има промяна на дължината.

Темата за вървите е доста обширна, но мързелът ми в момента надделява. Повече инфо по-късно :)

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие: Re: За вървите...
МнениеПубликувано на: Пет Юли 13, 2012 6:19 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
Имам диаграма с размера на всяка една връв на крилото, колко трябва да бъде по дизайн, колко е била в действителност при продажбата и т.н. Имам и лазерна ролетка. Нищо от тези неща не е необходимо на практика и е загуба на време. Трябва единствено въже, макара и тежест. Колкото и да дърпаш една връв можеш да я скъсаш, но не и да я направиш по-дълга от колкото е била. За да не стават грешки просто се хващат две еднакви върви (една от ляво и една от дясно), трябва да са еднакво дълги (симетрично свити). Дърпа се едната внимателно за ухото и пак се мери, за да се види разликата. След това се дърпа и втората, ако всичко е наред трябва да са равни до милиметър. Ако има разлика се дърпа по-късата втори път, което рядко се налага. Аз лично ползвам тежест от 12 кг и дърпам всяка връв за десетина секунди.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов