SkyNomad
http://forum.skynomad.net/

Хайде да си помагаме
http://forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=3&t=6191
Страница 2 от 2

Автор:  venko6 [ Пет Окт 19, 2012 11:35 am ]
Заглавие:  Re: Хайде да си помагаме

DVD написа:
И летенето е важно, но и теорията! С двете заедно се напредва много по-бързо от колкото само с летене. Като четеш и теория, правиш по-малко грешки, търпиш по-малко загуби от тях, рискуваш по-малко и в крайна сметка живота ти (летенето ти) е по-качествено.

На всички семинари последователността е първо лекцията, после въпросите.


Наскоро на едно обучение тренера ни говореше за "learning by doing": Ако винаги учиш чрез 'правене', то винаги ще правиш това, което си правил до момента. Ако учиш първо на теория и после се мъчиш да направиш това, което си учил, съществува голям шанс да има неща, за които си чел и които не можеш да направиш но ще имаш запас от неща, които знаеш, че могат да бъдат направени и да се опитваш да ги направиш. :)

Автор:  JWalker [ Съб Окт 20, 2012 10:24 am ]
Заглавие:  Re: Хайде да си помагаме

venko6 написа:
Наскоро на едно обучение тренера ни говореше за "learning by doing": Ако винаги учиш чрез 'правене', то винаги ще правиш това, което си правил до момента. Ако учиш първо на теория и после се мъчиш да направиш това, което си учил, съществува голям шанс да има неща, за които си чел и които не можеш да направиш но ще имаш запас от неща, които знаеш, че могат да бъдат направени и да се опитваш да ги направиш. :)


Теорията и практиката трябва да вървят ръка за ръка ... или по-скоро да са двутактна система. Чрез теорията разучаваш терена; чрез практиката го овладяваш и добиваш нови знания. После организираш в главата си придобитите знания и усъвършенстваш теорията. После усъвършенстваната теория прилагаш за разширяване на терена. И след години, ако имаш достатъчно ум, се научаваш да излагаш теорията в писмен вид и пишеш книга. От нея чете новото поколение и започва да прави същото, а ти му се радваш, че напредва и че е взело нещо от теб.

Автор:  momo [ Пет Окт 26, 2012 3:07 pm ]
Заглавие:  Re: Хайде да си помагаме

Вземам участие защото темата ми хареса и давам предложение.
1. Можещите и знаещи пилоти от горе изложения списък са равномерно разпръснати по клубове из България.Ако разделим страната на 4 географски зони то на определен централен за зона град спокойно могат да присъстват по 2-3 от ОПИТНИТЕ .Сбирките по график се поемат, като организация от клубовете с предварително оповестяване на темите /коментирани и избрани предварително във този постинг /.Гост Опитните пилоти ще бъдат настанявани по усмотрение /платено или на гости/ като транспортните и другите разходи ще се покриват от присъстващите и евентуално от БНАК.
2.При наличието на интернет и скайп всички останали могат да присъстват виртуално на голям екран на всяка от срещите и набраната информация да се качи в текстов или видео материал ,който всеки/ редовно плащащ таксите си /да може да разглежда.
3.Трябва да има човек определен за КООРДИНАТОР /Организатор на семинарите с когото всички да могат да поддържат връзка.
4.Темите могат да търпят и развитие - получаването на сертификати от комисията по далеко съобщения,коментираните но недовършени курсове по оказване на първа помощи др.

Автор:  Данчо [ Сря Окт 31, 2012 11:23 pm ]
Заглавие:  Re: Хайде да си помагаме

Не видях коментари за лекцията на Ръс от линка на Жоро:

Topuzov написа:
Много хубаво и полезно:
http://www.youtube.com/watch?v=_YVbdaLc1jk


Моля изгледайте я няколко пъти и ако нещо от английския ви се губи, тогава просто следете езика на тялото. Всеки пилот има да научи нещо ново, независимо колко е напреднал!
Мисля че и инструкторите има за какво да се замислят преди да казват на учениците си - "Ръцете горе!" и да чакат крилото само да свърши останалата работа.
И двамата професионални тест пилота са на едно мнение за сертификационните тестове - те не проверяват сигурноста на крилото, а дали то отговаря на записаното в правилата поведение след колапс в контролирани условия . Затова се въведоха и спорните допълнителни върви за постигане на точно предписания колапс.
Напълно съм съгласен с препоръката да се тренират постоянно маневрите на подсигурени SIV курсове, многократно. Само да не забравяме каква е аудиторията - PWC топ пилоти. Дори и те трябва да загреят с по-нисък клас крило преди да ръчкат точилките си. Личното ми мнение е че тези тренировки не са подходящи за начинаещи пилоти.

Автор:  Xaoc [ Чет Ное 01, 2012 9:41 am ]
Заглавие:  Re: Хайде да си помагаме

Аз я гледах. И много се зарадвах, че в нея ми обясниха защо е правилно това, което правя при колапс - симетричен (изпомпвам рязко и кратко управленията, за да изправя атакуващия ръб и веднага после пускам да лети). За асиметричния има да свиквам и да се уча още, заради здраво насадения ми различен начин на оправяне, с контра-мерки вместо да го пусна да се насвири и оправи с уингоувър, при достатъчно височина. Ъъъ доколкото правилно съм разбрал лекцията:)

Автор:  teodor [ Чет Ное 01, 2012 1:53 pm ]
Заглавие:  Re: Хайде да си помагаме

Видеото на Ръс Огден е страхотно - аз лично научих много и си обясних разни неща, които са ми се случвали и които усещам в реални условия. Както каза Данчо - в него са обяснени накратко и смисъла на подгъващите върви и факта, че сертифициране не е равно на сигурност (safety # conformity) - което толкова дискутирахме в темата на Ангел...
И да се върнем на тази тема - според мен споровете са излишни, тъй като не може да има добра теория без практика и обратното - двете се допълват взаимно: теорията се опитва да обясни и систематизира това, което ни се случва или може да се случи, а практиката потвърждава или опровергава тази теория :)

Автор:  Ivailo [ Чет Ное 01, 2012 2:50 pm ]
Заглавие:  Re: Хайде да си помагаме

Още не съм го изгледал това клипче, а Жоро ми го прати преди доста време, все не остава време...
Изгледах началото му, стори ми се толкова полезно, че реших да го гледам когато съм по-свободен, за да мога да вникна и да го изгледам няколко пъти, ако трябва.
В тая връзка още не съм му благодарил за него, ама не съм му благодарил и за всички съвети, които ми е дал, ама то се трупа :)

Много правилно го е сложил в тая тема, показва колко е важна теорията и една подобна лекция.

Страница 2 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/