Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Апр 26, 2018 5:21 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 166 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Чет Май 25, 2017 12:05 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 988
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Наистина не съм запознат с него защото е бил под абонамент, но честно казано не съм го и търсил за България. В Австралия ми сее налагало да го ползвам при преминаване на определени зони, но и там е под абонамент и съм търсил информацията от приятели които го имат.
В Австралия обаче в AIP-а има постоянно съществени промени понеже някой зони доста чест сменят статута си.
За България просто явно сме свикнали да сме бандити :D

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Май 26, 2017 10:09 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 146
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Ето ги и материалите от презентацията направена в РВД на 23.05

gallery/albums/userpics/11852/pametna_zapiska_23_05_2017_g_.pdf
gallery/albums/userpics/11852/VFR_WEF_25_MAY_2017_ver_8_AV_-_presentation_23_05_2017.pdf

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Май 26, 2017 10:35 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 146
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Още едно обновяване на инструментчето за проверка на траклогове с добавена в него графика на вертикалния профил на полета.
Стана по-хубаво, но за сметка на това по-бавно.

Дългите траклогове отчетени на всяка секунда имат по над 12-13 хиляди точки.
Наложи да изкарвам данните за терена само за извадка от 200 точки по продължението на траклога, че иначе изобщо не можеше да проработи защото ElevationService на Google при безплатно ползване има силни ограничения по брой и скорост на заявките.

http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/11852/BG_AIRSPACE_MAP_PG_JUNE-2017~0.zip

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Юни 30, 2017 6:06 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 209
Име: Милен Димитров
Не разчитайте, че при отделен ВОЗ особенно като е за Американци, се спазват правилата.
Гледайки вчера,как хеликоптерите им бръмчаха извън ВОЗ-а им, ми припомниха за международно състезание по парапланеризъм преди няколко години с отделен ВОЗ, когато от РВД се обаждат на организатора и му казват да спира състеанието, щото Американски хеликоптери летят към тях, като изобщо не отговарят на опитите да се свържат с тях....

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Сря Юли 05, 2017 6:17 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 525
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Здравейте,
В момента в България и още няколко страни се провежда международно учение „Saber Guardian - 2017“.
http://websrv.mod.bg/bg/index.php?fn_mo ... fn_id=9311
От другата седмица започват десанти на Крумово, Безмер и полигона Ново село.
От средата на другата седмица ще има стрелби на Шабла, ще се лети от Балчик, Безмер и Графа. Ще лети с хеликоптери, транспортни и бойни самолети на всякаква височина. Събота и неделя също ще са планирани полети.
Пооглеждайте се да не направим някоя беля.....

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Сря Юли 05, 2017 8:57 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Авг 24, 2006 9:09 pm
Мнения: 197
Местоположение: Холандия
Изчетох темата защото домашният ми старт на Албена е много близо до летище Балчик, а и около Албена се предлагат панорамни полети със самолети и хеликоптери.
Изводът ми е, че ще звъня да информирам ЦПИ, преди излитане и при привършване на летенето. Тоя проблем никога не съм го имал около Банско. Замислил съм и да се разходя до летището в Балчик да се позапознаят там с хората и да ги информирам, че стартовете на Албена и Топола са често ползвани от парапланеристи (просто да имат едно наум)

_________________
skype: mitakabansko


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пон Юли 10, 2017 7:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 146
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Актуализация на дефиницията на въздушното пространство включваща промени в сила от 20.07.2017г.
Промените са минимални и касаят само южната граница на тази зона от контролирано въздушно пространство между Шумен и Горна Оряховица.

gallery/albums/userpics/11852/BGAirspace-JULY2017.zip

В ZIP има 3 файла:

Нова версия на текстовото файлче с openair дефиницията на въздушното пространство на Р.България до FL105 (3200м) за XCSoar, LK8000 и т.н.

2-те други файла са два различни варианта на програмката за визуализация на зоните с контролирано въздушно пространство и валидация на траклогове.

Те са почти еднакви, но едното файлче е разширено спрямо другото с допълнителна информация за стандартните схеми за долитане на самолетите от входните точки на зоната на подхода на летището към пистата за кацане. Те показват откъде може да се очаква да минат самолетите докато снижават за кацане на летището и на на каква минимална височина могат да бъдат в определени точки.

Само да добавя, че тези схеми за долитане са "стандартните" и много рядко се ползват точно в показания им вид. В нормална ситуация ръководител полети от подхода имат задължението да векторират самолетите за кацане съобразявайки се и с исканията на командирите на самолетите и като резултат се получават едни съкратени вариации на тези схеми за долитане.

Хубавото на тази работа е, че всички алтернативни и неописани в документи варианти на долитане, на практика се явяват "вътрешни" на стандартните схеми, защото всеки търси най-късия и икономичен начин да се снижи и кацне.
Така стандартните схеми се явяват нещо като най-външен периметър и ако се спазва безопасна дистанция спрямо него, значи си на безопасна дистанция и от всякакви други долитащи по "волна програма".
Недостатък (за нас) на векторирането е, че на самолетите могат да се задават височини до самата долна граница на съответната ТМА зона, през която прелитат, и по този начин могат да се озоват някъде на височина по-малка от описаната на най-подобната на това което правят стандартна схема на долитане. Напр. над лозенската планина съвсем спокойно може да мине самолет на височина 5000ft (1500+м), когато той е векториран от ръководител полети.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Юли 21, 2017 12:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 146
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Следваща актуализация на картата на контролирано въздушно пространство касаещо парапланеристите, с включени промени влизащи в сила от 17.Август.2017

gallery/albums/userpics/11852/BGAIRSPACE_PG_AUG2017.zip

Ако знаех че всеки месец ще излиза нова информация касаеща дефинициите на зоните контролирано ВП и ще трябва да правя постоянни промени, може би нямаше да се захвана изобщо :)

Промените са минимални:
- разместена е югозападната граница на TMA I BURGAS
- тази зона между Шумен и Горна оряховица е с променена форма и е наименована в съответствие с направеното разделение на контролираното ВП на сектори

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пон Авг 14, 2017 5:41 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 146
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Интересен факт е че от известно време РВД прави печатно издание на карта на Р България за полети по ПВП

Изглежда ето така
http://forum.skynomad.net/gallery/displayimage.php?pid=16710

Не че човек може да я ползва по време на полет - тогава всеки си гледа GPSа, но е полезен инструмент за предварително планиране с голям обем информация събран на едно място.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пон Авг 14, 2017 5:45 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 146
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Забравих да кажа че може да се поръча директно от ДП РВД и струва към 25лв.

http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/11852/LB_Circ_2017_03_en.pdf

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Нед Мар 25, 2018 7:20 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 09, 2015 9:28 pm
Мнения: 76
Име: Georgi Stanchev
https://airspace.xcontest.org/app/overview

този сайт е читав, нали?

_________________
https://www.instagram.com/georgistanchev/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Нед Мар 25, 2018 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 350
Местоположение: Пловдив
R2LsD2 написа:
https://airspace.xcontest.org/app/overview

този сайт е читав, нали?


НЕ мисля - за какво искаш да го използваш?

Показаното въздушно пространство е НЕВЯРНО и неактуално.

Най-достъпно и безплатно е тук: http://openflightmaps.org

Ето и по-директен линк:
https://openflightmaps.org/live/wp-content/plugins/ofmTileMap/ofmTileMap_full.php?airac=1803&language=local&coverage&controls


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Нед Мар 25, 2018 7:30 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 350
Местоположение: Пловдив
... сега забелязах, че "директния" линк не е много директен, трябва да скролнеш до България.

Една положителна новина "от кухнята":

Въздушното пространство около Пловдив е "ремонтирано". Значителна част от настоящото C пространство е "повдигнато", т.е. вече не е до земята и под него става G пространство. Не с много, но поне е факт.

На Добростан изглежда ще може вече да се лети законно - макар, че ограниченията пак са значителни, общо взето само ниско над баира (не помня наизуст точно колко, но беше малко, 100-на метра или малко повече). Е, сигурно често няма да има кой да мери тооочно колко "малко" сте отгоре, важното е, че поне излитането от старта ще е законно, после трябва да се доказва колко високо сте минали ;-).

Въпросните промени още (25.03.2018) НЕ СА в сила и не са окончателни, ще влязат в следващия или дори по-следващия цикъл на промяна (т.е. през Април или през Май).


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Нед Мар 25, 2018 9:35 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Май 15, 2011 11:01 pm
Мнения: 125
Местоположение: Плевен - София
Име: Тихомир Иванов
Донякъде по темата - тази седмица бях служебно на годишната конференция по безопасност в гражданската авиация организирана от Звеното за разследване на авиационни произшествия. Освен тях, доклади изнесоха РВД, ГВА, Евроконтрол, КАМО-то (лабораторията по авиационна психология), Авиоотряд Варна и Асоциацията на свръхлеката авиация. Слушах с повишено внимание словото на Цецо Доганов за това как е създадена Наребда Н1 и как реално е обнародван абсолютно различен документ от това, което работната група е предложила. Заслужаваше внимание и това, което каза за разпределението на въздушното пространство и най-вече ролята на военните. С две думи - държавата е пълен пас по отношение свръхлеката авиация и да се чуди човек откъде идва това? Абсолютно неадекватна история! По всичко личи, че нещата опират до (не)компетентност на регулатора. Или по-скоро под регулиране на индустрията те разбират едиствено забрани и ограничения.. Особено показателно беше сравниението с Германия, което направи Цецо Доганов, цитирам по памет: "Германия има малко по-развита изтребителна авиация от нашата. Има малко повече граждански летища от нас с малко по-натоварен трафик и чат-пат по-големи самолети. Всяка болница има хеликоптер, а всяко второ село има аероклуб с безмоторници. И в един хубав термичен ден няколкостотин безмоторника правят прелети по 250км без да нарушават нито едно правило!" Особено ги "нахрани" военните с безумната долна граница на зоните им - GND. Щом на такива хора не им се чува гласа не са на добре нещата...

_________________
I believe I can fly..
________________
Gin Atlas / Apple XL


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Нед Мар 25, 2018 10:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 350
Местоположение: Пловдив
Всъщност, причината да не влиза в сила редакцията на въздушното пространство около Пловдив е, че с направената промяна се увеличава G пространството, а в същото време военните искат освободеното пространство ДА ИМ СЕ ПРЕДОСТАВИ!!!

Колеги ми казаха, че РВД са направили анализ на използването на ВП от военните и резултата, е че го използват само на 20% (и това ми се вижда много) и трябва не да завземат нови пространства, а да освободят 80% от завзетото или най-малкото да го заявяват само ако ще го ползват; в момента военните заявяват ВП от Понеделник до Петък, от сутрин до почти полунощ, независимо (ще) летят ли или не. В резултат цяла България е блокирана.

И ако в момента свързвате тези блокади само с кефа ни (нищо лошо), всъщност те пречат на развитието на всякакъв бизнес - как да се развива легално летателно училище, което може да лети само в събота и неделя??! (освен ако не е я някой ъгъл на България, където военните са го щедро "оставили").

И като казвам - летателно училище - имам предвид и училище по безмоторно летене (от всякакъв вид). Нима училището в Сопот не е виждало достатъчно летящи изтребители през седмицата на 100 метра над старта на Сопот?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 166 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов