Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 4:16 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 205 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2012 12:43 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Към Архитекта: за кое предложение говориш?! малко не разбирам какво имаш предвид под "официална забрана" - нещо което си е забранено и в момента официално не може да стане нито по-забранено, нито по-официално! Много съм се смял на едно заглавие във вестник което гласеше "Забраниха незаконните полети по черноморието" :lol: :lol: все едно незаконните полети са били разрешени и изведнъж ги забраняват... звучи малко като "забраниха убийствата" :wink: на всички ни е ясно, че има някакви норми които се нарушават по простата причина, че не са съобразени с всички ползватели на въздушното пространство. нека хората които са в София да се поинтересуват какво трябва да се направи за да се формират CTR и TMA зоните, така че да не ни обхващат най-често използваните места за летене! това е в интерес на всички.

Към Пепи: преди време когато Калчев беше все още активен по тези въпроси реших един ден да спазя уговорките които БНАК имаше с РВД и се обадих на телефона да кажа че ще летим на Шумен. човека на телефона ми каза "ОК, от колко до колко часа ще летите?", казах някакви предполагаеми часове, той каза "Добре, обадете се като приключите полетите!" и така разговора приключи. Тръгнахме, но вместо на Шумен отидохме да летим на Невша... летяхме си както всеки друг път и накрая като изпокацахме аз се обадих пак да кажа че приключваме... обаче отсреща изригнаха с караници "кой ви е разрешил да летите там? знаете ли че самолета на президента трябва да кацне всеки момент във Варна... пратихме полицията да ви търси... и т.н." аз естествено казах че при първото обаждане са ни разрешили, но това не ги успокои по никакъв начин и от тогава не се обаждам. Сега пак съм се обнадеждил че нещата могат да се променят, но да видим кой ще ги бута в желаната посока, че нещо напоследък няма ентусиасти.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2012 4:55 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
РВД е организация, която въпреки заложената в нея кретения генерира огромни приходи от такси, и може да и се отпускат безотчетно всякакви субсидии с цел "безопасност на полетите". Там имаме свръхраздут щат (мисля че надхвърля италианското РВД) от който една купчина тунеядци са в отдел "сигурност". Това са бивши кадри на МВР и доносници от разни подобни служби, които са минали "в разпореждане" и търкат столовете до пенсия, а някои и много след нея. Бяхме правили едно разследване за Капитал преди време, откъдето изскочиха интересни неща. Материал нямаша, защото от РВД успяха да задействат разни лостове и издателите на Капитал тогава явно решиха, че няма нужда да се карат с властта, ако могат да се разберат по друг начин. Май после имаше и реклами на РВД, да им се чудиш коя точно услуга са си рекламирали :)
РВД и митниците са двете безотказни хранилки на всяка власт, от 20 години насам - в сегашната власт митниците ги държи Дянков, а РВД е в разпореждане на Цветанов - хората, които трябва да осигурят властови и финансов ресурс за предстоящите избори, на всяка цена. При тройната ламя за РВД се бяха счепкали гуша за гуша турците и комунистите, а преди това........ историята е дълга, лайняна и така ще бъде доста време напред.
Това го пиша за да ви илюстрирам какви функции има РВД и да не се заблуждавате, че някой там се интересува от нещо свързано със самолети, С-зона, G-зона и други подобни - интереса е само за кражби и измами. Добре е да се видят докладите на Сметната палата за РВД какво казват в последните години.
Така, че напълно е възможно да сте звъннали сутринта, да сте попаднали на добре настроен чиновник и той да е снизходил: "Летете, бе, летете". Следобяда сте попаднали на чиновник от пенсионерско-милиционерския щат в РВД и той се е възмутил - зер, национална сигурност е туй. Нали се сещате, че с подобни глупаци, следващият атентат е само въпрос на време. Докато те гонят парапланеристи по Витоша и Шумен и мотоделти по морето, някой хизбулаец ще им го втъкне през парадния вход.
За справка - прехвалените пожарникари и (ВВС хич ги няма) вече трети ден не могат да изгасят един пожар на Витоша, който съвсем случайно гори там, където трябва да мине новата писта на Цеко Минев. Така де, няма да чака до декември човека, разчиства си.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2012 5:20 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
След тая тема започна да ми става ясно защо хората се пънат да правят FAI триъгълници.

Някой сподели нещо за клубове ?

Понеже си харесвам Даниел ще попитам .. кой е Даниел че да иска "ВОЗ" ( термина го научих от дискусията ) *

Започвам и да не разбирам европейците .. как може от тоя красив хаос да направят няк'ва си организация.

И за да си пея старата песен .. ще кажа .. когато клубовете привлечат активните, можещи, ИСКАЩИ и съответно станат фактор във определянето на стратегия за парапланеризма (само мога да предполагам че ) ще има движение във вярната посока.

За сведение на минусите : не разбирам от тематиката , но сам няма да подам оплакване пред модератора.

И Пешо за РВД може и да не си прав .. ама за обикновенните пожарникари пък хич ...пожелавам да не разбираме какви професионалисти са

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2012 6:08 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
petar g написа:
...прехвалените пожарникари и (ВВС хич ги няма) вече трети ден не могат да изгасят един пожар на Витоша...

През лятото като имаше пожар в Стара планина до Сл. Бряг., пожарникарският Ми-17 с "кофата"(система за пожарогасене „Бомби Бак”) си загребваше вода от яз.Порой. Кофата му събира около 2,5 тона вода, но докато стигнеше до пожара, в нея оставаше не повече от 1 тон. Останалата се изливаше "по трасето" (по права линия не повече от 10-15км). Правете си сметка за ефективността... :x

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2012 6:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
от този линк:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%9E%D0%92%D0%90

става ясно, че исторически има и други ВОЗ - 13 Въстанически оперативни зони, въведени през 1943-44, когато шумкарите се опитали да въведат военен ред в обира на мандри. Т.е. обирите и палежите от страна на шумкарите вече били зонално определени - впоследствие рекетьорските бригади и в момента наркобандите също си имат отделени ВОЗ-ове - там си се "возят" и извозват. Всичко това става под зоркия поглед и често със съгласието на МВР - куките не обичат соловите играчи, а така всеки ВОЗ снася.
явно този манталитет на "отделени зони" е довел и термина ВОЗ в авиацията. Все пак виден партизански командир като ген.-полк. Славчо Трънски е бил и командващ на ВВС. Оттогава досега нищо не е мръднало и на йота. Скоро им четох инструкциите за експлоатация на материална част (разбирай самальоти). Честно казано съм песимист дали има смисъл да се харчат пари за нови изтребители.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Чет Окт 11, 2012 9:28 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
От една страна - радвам се, че поста ми достига до достатъчно много хора и че се вълнувате от темата.

От друга - темата се разводни страшно много и от чисто информативна и справочна, реалната информация малко се загуби из множеството мнения.

Текущата реалност е вкарана в закони. Нарушаването на законите носи последствия. Последствията са не само за нарушителя, а и за цялата парапланеристка общност.

По-полезно е да знаете законите, отколкото да не ги знаете. После поне знаете каква отговорност носите.

Според мен досега не е имало сериозни инциденти по няколко причини:
1. В района на Пловдив, летище Пловдив е слабо натоварено. Реално от Добростан се лети по склоновете на Родопите, а там самолети рядко ходят, да не кажа направо - изключително рядко.
2. Витоша - С простанството там е видно как е очертано точно около върха, и започва на 1000 фута (~330 метра) над терена. Малко или повече, върха си е висок и се заобикаля от самолетите. ЛИЧНО обаче съм прелитал на нищожна височина отгоре с граждански полет от чужбина и настръхнах откъде мина пилота, като знам, че там летят парапланеристи.
3. Сопот - въпреки, че влиза в на военните ВОЗ-а, те почти никога не са активни през уикендите, а и пилотите нямат работа по склоновете на Стара Планина. Виж, между Стара Планина и Средна Гора си летят. В равнината обаче се лети малко.

Къде има определено висока концентрация на минаващи самолети:
1. Луковит - Ботевград - Кремиковци
2. Шипка
3. Лесново - Нови Хан - Вакарел - Язовир Искър/Ихтиман (МНОГО!)
4. Панчарево

Първите две - удобни и важни места за пресичане на Стара Планина.
Третото и четвъртото - официален входно/изходен маршрут за леката авиация. Особено т. 3, от там минава всеки самолет излитащ от Лесново, а там има училище, летят нон стоп .Хубавото е, че през Вакарел се лети задължително ниско, на около 3500 фт. (~1000-1200 m надморска височина).

Препоръчвам да стоите далеч и от долината на Долна Баня - има училище и особено през уикендите се лети много. Любими места - Боровец и Язовир Искър.

Лятото летище Варна и Бургас са МНОГО натоварени (като за БГ), няколко пъти повече от летище София. Стойте ДАЛЕЧ, особено далеч от продължението на полосите в двете посоки в рамките на CTR-а.

Никога не минавайте на видима дистанция от контролните кули на летищата. Ако ви видят - мама мия.

Очевидно - не кацайте и в района на летищата, камо ли зад оградата ;-), историята познава конфискувани парапланери и проблеми. Опитните да разкажат ;-).


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2012 9:34 am 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Друго място с голям потенциал за колизия е Расник, и по-точно източния му старт. Многократно съм виждал там самолети, които дефакто са на 300-400 метра над терена (1400-1500 надм. вис.), а при хубав вятър и термики на Расник с лекота се правят 2000+, при това и от ученици - това си е учебен баир. При южен вятър малки прелетчета до Брезник (на Запад) или до Сливница и Божурище (Северозапад-Север) са изкусителни и лесно постижими. Цялата тази Зона западно от София попада по някакъв начин в подхода на летище София. Според мен трябва да се иска от РВД да въведе там коридор за подход (визуално различим) на гражданските самолети и да не допуска визуални подходи в целия сектор от Трън до Петрохан на север. Друго мъдро решение на РВД би било да въведе минимална височина за прелитане на зоната западно от София - това би наложило вероятно по-стръмно снижение в последната част от полета за самолетите, но е добро решение - ТЕ да знаят да не слизат под определена височина, ние да знаем да не се качваме над определена такава.
Аз живея в подхода на летище София и всекидневно самолети прелитат на 100-200 метра над главата ми - като се замисля, в тази лотария само един ако изтърве захода ще изоре такава полоса, че ще има място за още 10 мола. Тогава бързо ще се намерят пари за нова писта и летище, за които се говори от повече от 40 години. Така, че може да се окаже, че зоните са временни, и не съвсем. Както всичко друго

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2012 10:27 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 3:20 pm
Мнения: 352
Местоположение: Пловдив
Летище Сливница са извоювали своето узаконяване като сертифицирано летище - срещу сериозна инвестиция, за да отговарят на всички изисквания.

Когато някой лети на летището, управителят му се обажда на РВД и на военните (обърнете внимание) и активира CTR-а на самото летище. CTR-а на Сливница е няколко километра около летището и до 300 метра (1000 фита по точно) над него. Това е достатъчно за полет по кръга и разходки наоколо за мотоделти малки самолети, без да им се налага да имат транспондер и полетен план. Излязат ли, директно са в C пространство и трябва да са много, много законни.

Когато летището е активирано, всички граждански полети към и от София го заобикалят и това е.

И къде мислите заобикалят? Южно от Сливница. Над РАСНИК.

Теглете една черта от полосата на летище София на изток и в случая на Запад. Чертата минава ПРЕЗ хълмовете на Расник.

Това е изключителна неприятност и убеден съм много голям проблем. Това не е просто зоната на подхода, това си е направо глисадата за кацане (ако вятъра е от изток и/или ползват полоса 09). При обратен вятър, когато излитат на запад (мисля, най-честия случай), излитането обикновено е доста стръмно и вероятно не е проблем.

Мога само да кажа - молете се някой пилот на гражданската авиация да не ви види от самолета (той за да ви види представете си на какво разстояние ще мине). Пилота е длъжен да подаде доклад и с това става автоматично международен инцидент. То ако мине самолета така че да се види парапланера, инцидента ще е станал преди да се подаде рапорта само от турболенцията :?...


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2012 11:21 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 23, 2012 6:24 am
Мнения: 171
Име: Венелин Грозев
Да попитам един глупав въпрос, косвено свързан с темата - има много спекупации на тема "В състояние ли е от контролната кула да се засече парапланер на радара?" Поне аз съм чувал всевъзможни мнения по този въпрос в разговори между пилоти.
Та, възможно ли е да се засече парапланер от контрол на полетите?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2012 11:23 am 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
venko6 написа:
Да попитам един глупав въпрос, косвено свързан с темата - има много спекупации на тема "В състояние ли е от контролната кула да се засече парапланер на радара?" Поне аз съм чувал всевъзможни мнения по този въпрос в разговори между пилоти.
Та, възможно ли е да се засече парапланер от контрол на полетите?

До колкото аз съм чувал, радарите са настроени да гледат за обекти, движещи се с по-голяма скорост от нашата с цел да не хващат щъркели :lol:
Но било въпрос на настройка.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2012 11:35 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
На първичен доплеров радар - от тези които облъчват целта и ползват отразения сигнал, няма как да се видим, защото:

1. ЕОП на парапланера е много малка - много под 1 кв.м.
2. Скоростният диапазон на парапланера е нисък съответно доплеровия филтър няма как да го отсее.


На вторичен радар също няма как да стане, защото не носим транспондери. По същата причина сме невидими и за TCAS-ите на големите самолети.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2012 12:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 23, 2012 6:24 am
Мнения: 171
Име: Венелин Грозев
Какво е ЕОП?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2012 1:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
venko6 написа:
Какво е ЕОП?


Ефективна Отразяваща Повърхност.

Като площта на крилото, колкото и да е голяма и както и да е обърната въобще не влиза в сметката, защото е диелектрик и реално коефициента на отражение на радиовълните е нулев.

_________________
Петър Трупчев


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пет Окт 12, 2012 7:04 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Дек 12, 2005 12:04 pm
Мнения: 478
Местоположение: Sofia
Име: Петър Гаврилов
Имаще един пич Смайло май се казваше, та на него това му е работата - да гледа по радарите на армията кой чий го дири в небето. Не знам дали още е в армията, както и дали лети още с чаршаф, но ми беше казал веднъж, че за да станеш забележим на радара е достатъчно да си сложиш една ръбеста метална кутийка (голяма примерно колкото рибена консерва) отдолу на сбруята (не транспондер) и радара те засича като отметка. Не знам дали е така, той така ми каза, а може и да не съм запомнил правилно. Не знам дали не е логично БНАК да иска от ГВА и РВД да има ВОЗ-ове, отделени около 80-те места за летене с парапланери и делтапланери в България. Такова искане се поставя директно - както военните имат 90% от територията, така и безмоторната и спортната авиация да могат да ползват тези 90% наравно с военните. Трите самолета на ВВС сумарно летят около 300 часа годишно, така че за тях не е драма. Така има шанс да се получат ВОЗ-ове около 20-30 места. В крайна сметка колкото по-нахален си в исканията, толкова по-вероятно е да се сбъднат. Така че да не се притесняваме дали пилота Х те е видял на Расник, а той да се притеснява, че е излязъл от строго начертания му коридор, който примерно е северно от Чепън.

_________________
**********************
low riders team - we are low, but slow :)


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Сря Апр 10, 2013 7:43 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 12, 2004 10:04 pm
Мнения: 280
Местоположение: Пловдив
Днес отново имахме "близки срещи от третия вид". Докато се борехме със свръхслабите условия на ръба Анатемата, южно от Асеновград. Около 16ч самолет Ан-2, за който вече споменах в темата за март 2013 viewtopic.php?f=1&t=6557&start=15 , прелиташе над града в посока юг на височина около 800м.нм.в. Като ни забеляза, специално измени курса си и ни доближи на не повече от 100м на нашата височина. Направи 2 кръга около нас на много близка дистанция, в стил овчарско куче, заграждащо овце :wink: Така успя да върне обратно Емо, който вече беше тръгнал да пресича Асеновград. Съответно се отказахме да обработваме слабите термики и притиснати до склона, заходихме за кацане. Въпреки че нямаше инцидент, считам това поведение на пилота за агресивно и безпардонно, което би могло да има сериозни последици.
Въпросът ми е : Има ли към кого да се обърнем при такива случаи, с цел да се зачитат правата ни във въздуха? Може ли да се очаква някоя от организациите като БНАК, в който членуваме, да прояви активност? Или само ще събира по 20лв за талончета, наречени спортни лицензи ПараПро?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 205 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов