Leonardo | ФОТО
Дата и час: Вто Мар 19, 2024 5:41 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 205 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Нед Май 21, 2017 10:15 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Супер! Само остава да се отчете правилно височината... Нали си говорихме преди, че под "Transition Altitude" височината се отчита по висотомер настроен с QNH-настройката от най-близкото летище. Значи като избираш файла - трябва в някакво поленце да напишеш какъв е бил QNH-a и чак тогава височините ще са верни и съответно проверката дали е влизано в някое въздушно пространство ще е достоверна.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Нед Май 21, 2017 7:24 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
В igc файла има стойности на височини, не на налягане така че просро ги ползвам тях такива каквито са. Никъде не пише с каква настройка на налягането е било вариото, а понякога пък има налични само GPS височини.

Идеята е да има човек бърза визуална проверка каква е ситуацията, а не да се задълбава до най-дребните детайли. То иначе в този ред на мисли има на две места ограничения дефинирани като AGL (above ground level) които в момента нямам вариант да отработя правилно и съм сложил като мярка височина, която прилага ограничебието спрямо най-високата точка на терена за цялата зона.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пон Май 22, 2017 8:32 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 20, 2010 5:03 pm
Мнения: 17
Програмата е полезна но разглежда само едната страна на проблема.

От известно време наблюдавам заходите на самолетите на flightradar24.com. Прави ми впечатление, че има самолети в явно нарушение. Например, самолетите на Air Bulgaria от Атина понякога минават през G пространство над Самоковското поле и Плана на височина около и под 2500 м със скорост над 300 възела. Виждал съм частни реактивни самолети, които захождат в G пространството над Враца и Мездра с висока скорост. Самолетите над Стара планина и Средна гора също понякога минават доста ниско.

Въпросът ми е дали да не направим програма, която да следи и документира нарушенията на самолетите според данните от flightradar24. Така бихме имали информация, къде в G пространството можем да очакваме нарушители. Освен това, ще можем да използваме тази информация в разговорите със съответните институции.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пон Май 22, 2017 9:17 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
Супер! Ако имаш възможност - логвай всички такива случаи! Не се знае кога и за какво може да потрябва тази информация... По принцип всичко което се движи с над 250 knots в G-пространството е в нарушение. Обърнете внимание, че условието е "250 knots indicated airspeed", което в повечето случаи означава дори по-ниска скорост спрямо замята!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пон Май 22, 2017 9:33 am 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
smihov написа:
Програмата е полезна но разглежда само едната страна на проблема.

От известно време наблюдавам заходите на самолетите на flightradar24.com. Прави ми впечатление, че има самолети в явно нарушение. Например, самолетите на Air Bulgaria от Атина понякога минават през G пространство над Самоковското поле и Плана на височина около и под 2500 м със скорост над 300 възела. Виждал съм частни реактивни самолети, които захождат в G пространството над Враца и Мездра с висока скорост. Самолетите над Стара планина и Средна гора също понякога минават доста ниско.

Въпросът ми е дали да не направим програма, която да следи и документира нарушенията на самолетите според данните от flightradar24. Така бихме имали информация, къде в G пространството можем да очакваме нарушители. Освен това, ще можем да използваме тази информация в разговорите със съответните институции.

Над самоковското поле е ТМА 4 с граници долна 7000 и горна 8500AMSl
Интересно ми е до колко е възможно да се вгради функционалност в XCSoar например която да дава информация за самолети в определено сближение. Нормалния екран на ХСsoar e около 25-30 км.

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Пон Май 22, 2017 11:03 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Flightradar24 имат политика да не предоставят данни на трети страни, но има алтернатива

https://flightaware.com/commercial/flightxml/

данните са платени, купува се кредит и се изразходва на база направени заявки.

Ако се прави приложение за подаване на информация в реално време е удачно с един акаунт да се свалят данни за полетите в интересни БГ-участъци на наш сървър. Съответно приложение за андроид да иска и получава данни от този сървър за самолети около координатите от ГПС-а.

Данните от FlightAware са с около 5 мин закъснение и ще свършат работа. Не знам обаче във въздуха на височините на които летим дали има мобилен интернет.

Ако някой иска да пише частта за андроид аз мога да напиша сървърната компонента която сваля данните от уеб сървиза на FlightAware


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Вто Май 23, 2017 6:40 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Направих обновена openair дефиниция на въздушното пространство на Р.България до FL105 (3200м) която съдържа измененията влизащи в сила от 25.05.2017г.

http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/11852/BG_AIRSPACE_MAP_PG_JUNE-2017.txt

Силно препоръчвам да си го качите в XCSoar, LK8000 или др. уреди които ползвате, поддъжащи openair дефиниции.

Има изменения в хоризонтални и вертикални граници на CTR и ТМА зони на летище Бургас, изменения в хоризонтални граници на CTR и ТМА зони на летище София, TMZ/RMZ зони, контролирана зона с нискополетни маршрути м/у Горна Оряховица и Шумен (започваща от FL65 / 2000m нагоре) и др.

Тъй като картата на XCSoar не показва държавни грниц, съм добавил и една "фигура" очертаваща цялото контролирано възушно пространство над Р.България и ефективно маркира както държавните граници така и тавана на "G" пространството (3200м), който не бива да пресичаме.

За по-лесно ориентиране, областите с изменения са отбелязани на двете картинки по долу.

До 25.05.2017:
Изображение

След 25.05.2017:
Изображение

Поздрави!

Ники

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Вто Май 23, 2017 7:18 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Следва още малко важна информация по темата.

Днес участвах на една среща/презентация на ДП РВД и представители на леката авиация.
Научих за нея съвсем случайно вчера и се оказа, че съм единствения представител на безмоторно летящите и в частност пара- и делтапланеристи, макар и организаторите да твърдяха че е била разпратена покана отдавна до над 100 човека вкл. и парапланеристките клубове.
Темата беше запознаване на "клиентите" на ДП РВД с промените във ВП влизащи в сила от 25.05.

Имаше подробна презентация описваща всичко в детайли, която ще публикувам щом ми я изпратят.
(Оставих си електронната поща, за да ми я препратят)

Тръгнах си обаче запознат с няколко важни факта интересни за всички летящи:
1) АИП на Република България е вече свободно достъпен! Вече не е платен абонамент, както беше досега.
Може да се отваря през сайта на ДП РВД (НАЧАЛО/УСЛУГИ/АЕРОНАВИГАЦИОННА ИНФОРМАЦИЯ И ПУБЛИКАЦИЯ).
Изисква се единствено регистрация, за да бъде създадено потребителско име и парола асоциирана със съответното лице на което се дава достъп.

2)Второ важно нещо е по отношение на тези TMZ/RMZ зони разположени буферно под ТМА зоните на летищата - ДП РВД са с пълното съзнание, че те няма как да бъдат спазени от безмоторни пара и делтапланери, за които е невъзможно да са оборудвани с транспондери и радиовръзка.
Те са насочени към моторната авиация, най-вече за да може този трафик, който в тези зони и на тази височина е вече видим за летищните радари да бъде разпознаван от РП, да е ясна височината му и намеренията на пилота и да е "под ръка" на РП от Подход, когато трябва да бъде безопасно разминат със снижаващите се за кацане гражданси самолети.

3)Новата граница на CTR на летище София се движи по околовръстното - лесен визуален ориентир - и не влиза вече над Панчарево както беше досега.

4) Тази зона която е над Лозенската планина, Лесново, Вакарел (TMA 5) е изключително "горещо" място.
Над лозенската планина снижава целия трафик когато се ползва за кацане полоса 27. Някъде около Лесново започват ляв завой в посока летището и самолетите там вече са снижили до около 5000фт (1500м).
Много са ниско! Самата зона си е дефинирана като започваща от 700фт (220м) над терена и така или иначе няма достатъчно място да се мине безмоторно отдолу под нея, еле пък с парапланер.
Тъй като е трудно да се следи ограничение от тип "височина над терена", има в новия АИП публикувани едни ориентирочвъни визуални маршрути минаващи от там и те дават макс. височина на полета от 3500фт - т.е. едва 1000+м.

5) Има разработена и напечатана аеронавигационна карта на България за визулани полети в долното ВП в мащаб 1:500000. Продава се.
Аз обаче мога да ви предложа нещо по-функционално, за което научих от един от присъстващите пилоти:
https://openflightmaps.org/live/lb-bulgaria/
Сайта е много добър и може да си напечати от него съвсем истинска подробна и актуална карта.

6) ДП РВД има намерение да предоставя услугите си по аеронавигационно информационно обслужване във все по-достъпна форма и това включва по-дълбока интеграция с openflightmaps за да е актуална информацията там, както и генериране на ежедневните планове за използване на ВП (т.нар AUP) в цифров вид в някакъв момент от време за да могат да се появяват своевременно на този сайт (а защо не и директно в openair формат)

Между другото този сайт може да прави експорт в openair - пробвах го и работи чудесно. Просто има прекалено много съдържание, което нас много-много не ни касае и аз засега предпочитам да си се навигирам по моето простично файлче съдържащо само постоянните структури на контролирано ВП под FL105 (т.е. ТМА и CTR зоните)

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Вто Май 23, 2017 8:03 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Авг 09, 2015 9:28 pm
Мнения: 124
Име: Georgi Stanchev
Благодаря за .txt-то - вече е заредено в XCSoar-a!

_________________
https://www.instagram.com/georgistanchev/
https://vimeo.com/georgistanchev


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Вто Май 23, 2017 8:52 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Аз пък не знаех че AUP-a някога е бил с лиценз - винаги съм си го вземал от тук: http://www2.bulatsa.com/maps/ActivedList.html
иначе браво за труда!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Вто Май 23, 2017 10:58 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1979
Име: Даниел Димов
AUP != AIP :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Вто Май 23, 2017 11:14 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Мислех че е правописна грешка :D - дори не предполагах че имаме AIP, не знам защо, но винаги съм смятал че сме доста неандерталска държава в някой отношения - може би заради масовата част от бюрократичната машина :D

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Сря Май 24, 2017 11:06 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Изтеглете си отново файлчето, защото направих малка корекция вътре
gallery/albums/userpics/11852/BG_AIRSPACE_MAP_PG_JUNE-2017.txt

Не бях отчел преместването на координатите на Бургаския DVOR/DME и зоните около летище Бургас изглеждаха малко "къдрави"

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Сря Май 24, 2017 5:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Актуализиран вариант и на програмката за проверка на траклогове за да работи с новата дефиниция на ВП влизаща в сила от утре 25.05:
http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/11852/BG_AIRSPACE_MAP_PG_JUNE-2017.zip

Карта с границите на зоните в Garmin IMG формат:
http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/11852/BG_PG_JUNE_2017_GARMINformat.zip


ПП:
Старите версии на файловете, които показваха дефиницията на ВП сажаща до днес 24.05, са премахнати и не могат да се изтеглят повече.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Въздушно пространство на РБ или къде може и къде (не) мо
МнениеПубликувано на: Чет Май 25, 2017 8:40 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Viper_Weasel написа:
Мислех че е правописна грешка :D - дори не предполагах че имаме AIP, не знам защо, но винаги съм смятал че сме доста неандерталска държава в някой отношения - може би заради масовата част от бюрократичната машина :D



Това е отговор, който много силно ме изненада!
А факта, че го получавам от човек, който по принцип е доста наясно с нещата, означава че по всяка вероятност това нещо е напълно валидно за преобладаващата част от свободно летящите.

АИП (Аеронавигационни Информационни Публикации) има всяка държава членка на ICAO, за да може изобщо да се случи оперирането на гражданската авиация.
И то не от скоро, а още от 60-те години на миналия век.

Иначе е съвсем разбираемо това да не се знае какво има вътре при положение, че това е публикация, която е била достъпна само с абонамент от специализиран кръг от хора занимаващи се с гражданска авиация.

Сега обаче достъпът е свободен - мога да го потвърдя вече и от първо лице, защото си направих регистрация и получих достъп.
Препоръчвам на всички да се запознаят с този документ.
Като ползватели на въздушното пространство, в което има също така и много други ползватели, трябва да сме наясно със съществуващите правила и да ги спазваме в името на безопасността и на едно мирно съжителство между всички.

Документът е дълъг (обемът му може би ще ви изненада), но си струва да се разгледа от край до край. След като веднъж се разбере логиката на подредбата му, става доста лесно човек да си намери бързо каквото му трябва.

Поздрави!
Ники

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 205 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов