Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 9:57 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Екипировка
МнениеПубликувано на: Вто Фев 12, 2013 12:23 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 11, 2013 10:19 am
Мнения: 5
Местоположение: Кюстендил
Име: Мартин Димитров
Здравейте ентусиасти и екстремисти. Давам всичко от себе си до лятото да започна да практикувам. Виждам обаче, че в някои теми се продават крила от средновековието на извънземни цени, които евентуално били и с фалшиви заверки. Кои марки да търся, от коя година насам? С какви финанси най-леко мога да мина с крило, запасен и сбруя за начинаещ? Мерси предварително.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Вто Фев 12, 2013 6:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Обади ми се . Курса при мен е от 300 до 900 лева в зависимост от няколко фактора които ще договорим допълнително. Още от сега имам точното крило за теб . Аспен 3 - 2009 много пазено в отлично състояние. Ще се споразумеем за цена. Крилото върви в пакет със сбруя и запасен.
Между другото ако си висок около 1,70 - 1,90 дори ще получиш подарък гащеризон на световноизвестният моден дизайнер GIN. Надявам се да не си в горния теглови диапазон че по време на курса колата ми ще харчи повече и ще се наложи доплащане. За крилото не се притеснявай. Производителя твърди че крилото извън тегловия диапазон лети по добре .
кол ми мен

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -6 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 9:27 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
:) Надявам се човека да схване правилно шегата ти и да си направи изводите, че не е това начина да търси информацията която го интересува, зашото начина по който е подходил е директна покана за всякакъв род далавераджии да опитат да се възползват от ситуацията.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +6 / -1 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 10:09 am 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 08, 2010 3:16 pm
Мнения: 277
Местоположение: София
Име: Боян Евстатиев
А кое е правилният начин?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 10:24 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юни 14, 2009 10:06 pm
Мнения: 184
За да започнеш да " практикуваш " :), трябва да си намериш най-напред инструктор. Този инструктор ще ти отговори на всички въпроси относно " крилата от средновековието" и въобще екипировката. Без неговото мнение не купувай абсолютно нищо!
А относно " Давам всичко от себе си " си помисли ! Ще трябва да дадеш огромна част от свободното си време, ако въобще имаш такова. Парите не са проблем. Проблем е времето, мотивацията и приоритетите.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 3:08 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Марки крила:
Gin, Gradient, Ozone, Nova , Advance, Niviuk, Macpara, Axis.
Модела ''Water" на Българската марка Element,но е отскоро на пазара и едва ли ще се намери
на добра цена.
Моделът на крилото да е най много на 7-8 години.Справка - http://www.para2000.org/wings/index.html

Сбруи:
Kortel Design, Gin, woody valley, Sup Air, Advance.

Запасни парашути : Apco, Gin.

Ако смяташ да си активен, 1500 лева- крило+запасен+сбруя.
(може и да ти остане някой лев,да почерпиш:)


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -2 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 3:53 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 4:22 pm
Мнения: 173
Местоположение: София
Име: Николай Велев
Не амбицирайте момчето да ходи да "пазарува" без още да разбира нищо - ното какво му трябва, нито какво да гледа.

На първо време трябва да търси кой да го научи!
В зависимост къде се намира има свестни инструктори които да са му удобни като локация. като най-професионално ориентирани веднага бих посочил: Skycamp, Skynomad и VerticalDimension, но също така има и други клубове както и индивидуални хора който вършат много качествено работата си.
С питане и събиране на мнения за даден човек лесно ще се направи разумен избор. Само да се пази да не залита към някакви никому неизвестни хора представящи се за инструктори, ръководен единствено от цената за обучение. Това е голяма грешка!

Вече с обучението, летенето, инструктурът и средата от хора в която започва да се движи, човекът ще научи много неща. Ще има с кой да се консултира и съветва и вече ще е достатъчно образован за да знае какво търси и да избира екипировката си.
Дори и инструкторът да го насочи умишлено към марка от която и той има полза, не бих казал че това е грешка. Нещата вече са толкова еднакви (особено в този клас крила) че марката няма абсолютно никакво значение. Докато грешката която е в състояние да направи един напълно неинформиран човек може да се окаже много голяма.

_________________
"Success is a journey, not a destination.
The doing is usually more important than the outcome."
--Ashe, Arthur


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -1 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 4:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Аз се чудя,защо някой като зададе конкретен въпрос,вместо да му се отговори,се почва едно философстване и прочие.Много ясно е ,че най-добре да пита инструктора си,ако няма -да си намери,да задава на живо конкретните си въпроси към пилотите с които ходи да лети и т.н.Но това пречи ли да пита и тук,надявайки се да научи още нещо или да види различно мнение?
С ''неотговарянето'' по същество според мен отказвате хората да питат каквото и да било.Пробвайте да се поставите на мястото на питащия новобранец и вижте дали ще се зарадвате на отговорите които получавате :)


Върнете се в началото
  Профил    +14 / -1 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 6:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 11, 2013 10:19 am
Мнения: 5
Местоположение: Кюстендил
Име: Мартин Димитров
Благодаря за горния пост.
По темата, от Кюстендил съм, конявската планина ми е на 15 мин от вкъщи, а съм чувал и за други удобни места към Осогово.
Оказа се че сестра ми има познат от Skycamp, а скоро ще говоря и с един по-възрастен ентусиаст единак. Все се надявах да се включа в някое каране, да видя как минава един ден, основни похвати и теория. Никой не може да ме убеди, че всеки в тоя форум или въобще е минал 3-4те курса за всички нива от по 500-600лв. Иначе съм парашутист, курсант и знам че няма много общо с кръглия купол, но малка част от теорията претендирам да я знам.
Приемам всякакви съвети и критики(градивни :) ) а до пооправянето на времето ще си кътам парички и ще продължавам с търсенето на инфо.
Поздрави.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 6:50 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Май 03, 2010 7:59 pm
Мнения: 440
Име: Георги Джамяров
Калояне нали точно това получава : различно мнение . И може би всички трябва да се радваме че не е заблуден и все пак е влязъл във форума което вече е качествена стъпка напред в неговото развитие. Я си представи че го бях набарал преди да влезне тук ? :P :P :D :D :D :D

Мартине ще ти споделя аз как тръгнах. Имах приятел ( и все още го имам) който летеше и беше достатъчно добър да ме учи .. но той ме изрита по задника и ме прати при инструктор ... ( който аз трябваше да ритам после по задника но това е друга тема ).

Свържи се със скайкемп те са готини пичове. Можеш да пробваш и на другите места . Никой няма да ти откаже да ти връчи едни ключове .. особено за коняво и да им караш колата .. така или иначе професията шофъор е доста перспективна в парапланеризма :) .. Накрая ще се радвам да споделиш при кой инструктор си избрал да се обучаваш .

Айде и успех

_________________
Ссса


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 7:05 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
Стамбата и Петьо Кюркчийски, като Петьо е от Дупница, не знам дали Стамбата се занимава с обучение.
Но с тях двамата се свържи и действай :)

Това, ако сметнеш че sky camp са ти далече или нещо такова..

Успех!


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Сря Фев 13, 2013 8:28 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
martosac написа:
Благодаря за горния пост.
По темата, от Кюстендил съм, конявската планина ми е на 15 мин от вкъщи, а съм чувал и за други удобни места към Осогово.
Оказа се че сестра ми има познат от Skycamp, а скоро ще говоря и с един по-възрастен ентусиаст единак. Все се надявах да се включа в някое каране, да видя как минава един ден, основни похвати и теория. Никой не може да ме убеди, че всеки в тоя форум или въобще е минал 3-4те курса за всички нива от по 500-600лв. Иначе съм парашутист, курсант и знам че няма много общо с кръглия купол, но малка част от теорията претендирам да я знам.
Приемам всякакви съвети и критики(градивни :) ) а до пооправянето на времето ще си кътам парички и ще продължавам с търсенето на инфо.
Поздрави.


Здравей Мартине,
Щом си от нашия район, ще се радвам да се запознаем!
Към момента не се занимавам комерсиално с обучение, но мога да ти съдействам с всичко необходимо относно летенето.
Не бързай да си купуваш екипировка без да си поне малко наясно за какво става въпрос, ще ти коства много нерви и усилия и вероятността от травми е голяма!
В Кюстендил вече се оформя стабилна група от пилоти, повечето все още са с малък опит, но са с голямо желание и са много задружни. Аз съм от Дупница, но местата на който летя основно са Коняво и Иглика, така че през активния сезон съм там всеки уикенд.
Аз също съм се обучавал в клуб където не се гледа комерсиално на летенето. Тази година планираме да организираме нова група, защото всички от клуба се разпръснаха и нашия инструктор остана сам.
Така че, ако ти е интересно и искаш да се запознаеш по-подробно с този невероятен спорт не се притеснявай да се свържеш с мен :wink:

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Чет Фев 14, 2013 12:22 am 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 11, 2013 10:19 am
Мнения: 5
Местоположение: Кюстендил
Име: Мартин Димитров
супер, благодаря на всички, с Петьо определено че се свържа скоро. Браво сайтът ви е страхотен, особено със ските видеото е уникално :)
Поздрави


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Вто Фев 19, 2013 3:22 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 11, 2013 10:19 am
Мнения: 5
Местоположение: Кюстендил
Име: Мартин Димитров
добре а тая сбруя примерно що е толкоз евтина?
http://prodavalnik.com/sbruya-za-paraplaner-i14509191


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Екипировка
МнениеПубликувано на: Вто Фев 19, 2013 3:58 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 23, 2012 6:24 am
Мнения: 171
Име: Венелин Грозев
След като излетиш трябва да кацнеш. Кацането винаги е критичен момент в летенето, защото неправилна преценка в захода може да те прати в близкото дърво, да стъпиш накриво и да си изкълчиш/счупиш крак, да попаднеш в тръгваща термика, да получиш колапс близо до земята и т.н.
С други думи - има възможност да кацнеш странично или да се изсипеш по гръб.

В такива случаи сбруята би ти помогнала като омекоти удара с протектора. Сбруите за начинаещи обикновено имат дебел (18см) протектор от дунапрен или както там се казваше този пълнеж. Съществува и друг вид протектори - въздушни, които представляват отделение в сбруята, което се напълва с въздух.

Основният протектор се намира на гърба, но някой производители слагат протектори и отстрани.

Можеш да разгледаш примерно сбруите на Аваспорт и да обърнеш внимание къде и как са разположени протекторите в различните модели - http://avasportcentral.com/site/.

Сбруята, която си посочил е пасажерска доколкото виждам, няма протектори, няма отделение за запасен парашут, по-скоро е за наземна игра и кайтване или може да се ползва за пасажерска но не и за летене на начинаещ.
Цената ми се струва безумно висока.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов