Leonardo | ФОТО
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 2:29 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Съб Фев 16, 2013 2:46 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
В момента тече Пленарната среща на CIVL. До тук се обсъждаха различни въпроси по разни документи, названия и др. които не променят фундаментално нищо за състезателите. След обяд предстои най-важното гласуване, а именно дали ще се приеме новия състезателен клас предложен от PMA. Ако се приеме - утре ще се гласуват нашите предложения които са две: лимита на удължението да се вдигне до 7.5 и крилата които се дават за тест да бъдат връщани след това на производителя.

Ако днес гласуването за новия компетишън клас не мине - ще се направят някои компромиси и ще се предложи отново с допълненията за гласуване утре. Компромисите са в посока на демонстриране пред тестова организация на някои маневри, за да се види, че крилото може да влиза и да излиза съответно от въпросните ситуации. Надявам се още днес този въпрос да приключи с успех за нас, а ако не днес - то поне утре! Много се надявам да не останем в тази ситуация, която сме в момента, още незнайно колко години!!!

Ще пиша още по-късно...


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Съб Фев 16, 2013 7:42 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Свърши се... дойдохме с една идея, а нещата се завъртяха по коренно различен начин от това което очаквахме!

Докато течаха няколко презентации на бъдещи състезания Категория 1, отвън се проведе среща на представители на няколко важни организации (EHPU, DHV, PMA, PWCA, AirTurquaz и др.) на която са достигнали до компромисно решение което е било приемливо за всички. Това решение беше представено малко по-късно пред всички делегати и беше гласувано почти единодушно с "Въздържали се" България, Сърбия и Босна&Херцеговина и "Против" Великобритания.

Решението е следното:

Създава се нов състезателен клас от 1-ви Януари 2015 г. който трябва да отговаря на следните изисквания:
1. Load & shock test според EN 926-1
2. максимална скорост 65 км/ч
3. удължение на купола до 7.0
4. летателни тестове според EN 926-2 но само при максимално натоварване, разрешена реакция на тест пилота след 1 секунда и със състезателна сбруя
5. техническите параметри, както и изискването за здравина трябва да бъдат преразглеждани на всеки две години

Това за всички вас означава следното:
1. още цели две години ситуацията остава непроменена
2. след изтичането на тези две години ще има огромна крачка назад (от вероятни удължения около 8 ще се върнем на 7)
3. хората които са си купили крила с удължение над 7, от 2015 г. нататък няма да могат да ги ползват в състезания в почти всички държави по света (България няма да е сред тези държави)
4. няма да има почти никакво намаляване на цената на необходимите тестове за да се сертифицира едно крило - тоест малките фирми пак няма да могат да сертифицират крила. Единствения български производител също. Избора на крила ще е пак малък. Вероятно избора на размери ще е малко по-добър.
5. вече има ясна визия какво ще се случва в бъдещето (при това достатъчно напред в бъдещето) така че всеки състезател може да планира достатъчно добре каква екипировка да си купи и кога да я купи

Това е ситуация за момента... за утре остават гласуванията за новия вид ESS и нашите предложения, които според така развилата се ситуация вече нямат никакъв шанс да успеят...

Даниел


Върнете се в началото
  Профил    +4 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 8:23 am 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 08, 2010 5:31 pm
Мнения: 44
3 (България няма да е сред тези държави
Ето това последното в скобите не го разбрах какво точно трябва да означава:
че ние не се съобразяваме с решенията на цивилизованите държави,и на пук на всичко ще си летим с каквото си искаме ли???
След като навсякъде няма да се допускат такива крила,защо в БГ ще продължават да се допускат до състезания? Хората са дали достатъчно дълаг срок- 2 години,през които екипировката да се промени според новите изисквания.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 9:32 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
На пръв поглед много БГ пара активисти биха се обидили от това че Даниел не ги е питал за мнението им, преди да представи позицията на България във ФАИ. Това е детинска реакция, защото от години Даниел е застанал открито зад тази позиция и работи активно за нея. Който има различно мнение, нека го изкаже, ако е нужно да предизвика обществена дискусия и така евентуално да промени официалната позиция на България.
Не знам какви са мотивите на Даниел за повече свобода при състезателните крила, но в действията му виждам елементи на лобизъм за единствения ни производител на крила и се радвам че някои работи по тези въпроси.
Елемент съществуват благодарение на патриотизма и непукизма на наши и чужди пилоти. Ако почнем сляпо да въвеждаме планираните ограничения, то ще поставим под натиск един производител, който не може да си позволи тлъстите разходи по сертифицирането на модели и размери. Също така ще осакатим развитието на парапланеризма, което от самото начало е движено от стремежа за "по-" и "най-" т.е. от разработката на прототипи и тестването им в състезания.
Естествено летенето на прототипи е с повишен риск, но всеки си прави сметката. По-свободни сме когато имаме възможности, които не ползваме, отколкото когато сме вкарани в коловоз от ограничения в името на нашата безопасност.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 9:45 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
България прави това което искат пилотите и, а за момента няма тенденция пилотите да поискат нещо различно освен да летят и да се състезават с крилата, които притежават. В момента те не са много като бройка, но за две години ще се увеличат - няма да намалеят. Така че моята прогноза е че България през тези две години, а и след това, ще остане свободна държава (както и други държави). Състезания с ограничения естествено ще има, но когато това е наложено от външната организация съвместно с която това състезание се прави. Примерно Световния Шампионат на Сопот ще е ограничен, ако догодина има PWC на Коняво - то също ще е с ограниченията на PWCA.


Последна промяна DVD на Нед Фев 17, 2013 9:49 am, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 9:48 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Точно обратното Ники, запитал съм, при това съм запитал многократно и различни групи пилоти.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 10:07 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Но да се върнем на темата - днес ще се гласуват промените в скоринг системата. Има много незначителни промени и няколко много значителни които ще променят играта драстично.

Първата идеята е да няма Arrival bonus/points. Ако това се приеме ще има само три типа точки: за разстояние, за скорост и за лидерство.

Втората идея е идеята за наклонена линия за времето, която обаче претърпя промяна в "Time bonus for altitude" при пресичането на вертикалната ESS линия. Тази идея е много добра защото ще намали скоростта на финалната права. Пилотите вече няма да имат полза да натискат много спийд, а ще имат полза да летят максимално ефективно (което е около 50% спийд)

Третата идея е точките за лидерство да са базирани не на разстоянието оставащо до ESS, а до квадрата на това разстояние - това ще елиминира подценяването на лидерството в началото на задачата.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 10:25 am 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Правилата които ще се гласуват днес в Швейцария са задължителни за FAI Cat.1 състезанията след 2 години. Това означава продължение на кризата в състезателното летене. За съжаление има негативно влияние и при свободно летящите.
Напълно споделям мнението на Иво Бешински в ParaglidingForum:

Very well said Tom, and excellent example Mads!!!!За
I totally agree. Humans thrive on challenge and prosper and feel good when they conquer a new challenge. I believe it is part of being human- evolve and grow. Become better and best at what you love to do. I think all PG pilots enjoy and feel happy when they fly, but not all of them are ready nor have the skills to take every challenge that the sport can offer. I believe that's quite fair.
The important part is to enjoy what you do when you do it. As we live in FREE world and enjoy a sport called FREE Flying. Wondering why it has to be so many limitations to people who chase their dreams in different levels???
Everybody that flies a Paraglider knows the dangers, and every pilot is aware that the higher class of wing you fly the higher chances of dangerous consequences. And so what?? People love danger, we are attracted to it, and of course different people can handle different level of danger.
So experts pilots, no wonder they are called EXPERT( they have worked, risked, developed, proved themselves throughout the time), have reached a level of flying skills that gives them the confidence which I believe equals –Pleasure- of flying the very best wings that the PG manufactures can produce for the time being and will keep chasing this challenge and pleasure no matter what. They know that pushing the their own limits and the limits of the wings for the purpose of constantly improving the performance and stability of the paragliders could cost them great deal,may be there live. As they are fully aware, they still keep doing it. Why, because they LOVE it! Not because there is a big cash reward at the end. May be some but not even close to other sports.
A perfect example: One of the best Acro pilots in the word the almighty Pal Takats hurt himself not once( I'm very happy that he recovered fully every time) but he recovers and gets back to what he loves the most- Paragliding and his Specialty, being current King of the Acro! Because without guys like him, Raul, Horacio, Felix, Luc, Russ, Mads....etc., the list is huge of GREAT pilots who devote&risk their lives for the progress of their true passion- PARAGLIDING from which ALL of us BENEFIT. So we can dream and try to be as good as they are. Or we can just fly only EN-A wings and be forever safe.
And yes to my opinion it is very normal that accidents happens when you participate in DANGEROUS sport as everybody already knows. Because people strive to become better, to try different challenge, to prove themselves they can do it if others can, and not everybody proves to be as talented/skilled as others who they looked at but they still did it, fully aware of the consequences. Nobody forced them to do it. It was their own choice in the FREE world of FREE flying.
So to my opinion, Limiting the designers who make genius new wings year after year, Limiting the Expert Pilots who test/fly this wing s.It limits also their creative design and consequently is hurting the majority of the pilots who fly EN-A to EN-D(the regular one, not hot |EN-D)Don’t we all benefit from the development?? A simple example, the so famous “Ozone’s -Shark nose” came to the new Delta 2 directly from the R11..profiles and many more.
I support Open Class as it allows PG designers to experiment with the best wings they can make- Performance & Safety. And yes there will always be non-expert pilots who think they have the skill to fly the best performer but it may prove them wrong by hurting or killing themselves. But it was their choice! PG manufactures don’t plan or make wings to kill people, or they will go out of business. I think at this level of ultra high performance wings things can go out of control in the wrong hands/wrong conditions/wrong place, sometimes even in the hands of an expert pilot. And manufactures warning on their site regards specific wing, right. So again it is your choice to go to highest performance glider or if you don’t feel confident, well good for all non-expert pilots, there is a certified safer option. Isn’t it?? We all want best performance and best safety out of a wing, but this doesn’t always happens, and we know it. To me same will be if a non-expert driver gets behind the wheel of Buggati Veyron and goes street racing…what are the chances of the driver getting hurt or ending dead?? But if an expert pilot is behind the wheel the odds of him being injured or dead are greatly diminished to the minimum.
One last thing, don't everybody haven't figure out yet that wherever politics are involved there is never happiness and anything solved ?? Because they lack the knowledge for solving problems. They only create them. Scientist, Engineers, Physicist, Paragliding designers know how to fix problems ?? And politicians(pen pushers) pretend they care about the people but we all know, in reality they only care about their own agenda or other private interest.

Thanks for reading

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 11:34 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Току-що мина моето предложение за допълнение към решението за двата парашута, което казва че един парашут който може да бъде изтеглен с която и да е ръка също е приемлив.


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 1:54 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Взе се решение препоръките на Софтуерната Група да не се гласуват, а направо да бъдат имплементирани в софтуера, тествани на състезания Категория 2 и тогава да бъдат приети за Категория 1. Това означава че нещата които ви писах по-горе ще се появят в Section 7B най-рано след 1 година.


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 2:31 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Новото Бюро е в почти същия състав:

Президент - Агуст Гудмундсон (Исландия)
Вице-президент - Горан Димисковски (Македония)
Вице-президент - Стефан Малбос (Франция)
Вице-президент - Игор Ержен (Словения)
Вице-президент - Желко Овука (Сърбия)

Секретар - Джейми Шелдън (САЩ)
Финансов секретар - Хамиш Баркър (Австралия)

Бюрото в този състав ще работи вече две години, а не както до сега - една.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -1 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 8:02 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Сеп 19, 2012 5:08 pm
Мнения: 22
Име: Сотир Лазарков
Част от летящите възприемат поредното решение за ограничение, като голяма спирачка на прогреса в парапланеризма.
Формула 1 редовно слагат ограничения и в доста случаи радикални с цел подобряване безопасността, това не е спряло развитието на болидите, напротив.
CIVL като част от ФАИ е нормално да се опитва всячески да прави по-безопасен спорта парапланеризъм, защото всеки сериозен инцидент по време на състезание създава негативи в обществото, спортните среди, спонсорите... и пречи на разширяване популярността на въздушните спортове като цяло.
Разбира се, че производителите няма да спрат да развиват крила и технологии, просто изискването за по-висока степен на сигурност по време на състезания ще изиска пилотите да летят, с не най-големите острилки които съществуват и могат да бъдат направени в момента, а пък и това няма да промени сложността на това да летиш по-добре от другите и да победиш конкурентите.
ФАИ е в процес на създаване на нова стратегия за промотиране на въздушните спортове и в последите 1-2 години работи сериозно за промяна на собствената си политика, а оттам и подобряване обществената нагласа и медийното присъствие на въздушните спортове. Така че не виждам как може да се очаква, че ще се вземе решение за Open class или нещо подобно. Много по-важно за ФАИ е да се правят добре отразени медийно състезания с висока конкуренция, но и с липса на опасни инциденти и създаване на благоприятна среда за популяризиране и масовизиране на спорта.
Тази политика обаче може да доведе до създаване на частна организация, която да прави собствени състезания с прототипи с цел да се правят супер екстремни състезания с високи скорости и още по-големи задачи - бъдещето ще покаже.


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -5 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 11:24 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Честно казано на мен лично състезанията ми станаха по-интересни след като въведоха ограниченията.
Не мисля че спорта е спънат - озон изкараха R12, но никой не го обсъжда защото всички гледат енцото - просто фокуса е изместен!
Аз съм съгласен със Сотир - безопасността не пречи на прогреса!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -2 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Нед Фев 17, 2013 11:30 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
И според мен "ограниченията" (ако може БЕЗОПАСНОСТТА да се нарече ограничение), ще насочи прогреса към по - правилна посока.
Кой знае след време може да има двулайнери сертифицирани в клас 1-2 :shock: :shock: :shock:

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -2 
 
 Заглавие: Re: Пленарна среща на CIVL - Лозана, Швейцария
МнениеПубликувано на: Пон Фев 18, 2013 1:17 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 23, 2004 10:58 pm
Мнения: 567
Местоположение: Шумен
Име: Явор Плашилски
Според мен ефекта от тези ограничения ще е отчетливо негативен и то не само
спрямо състезателните пилоти, но и малко по-късно за всички останали.

Причината според мен е проста. Прототипите са локомотива, който тегли пара-композицията,
а останалите класове -вагоните, закачени за него.
От 1 година мотора е загасен и се движим по инерция, която сме набрали до момента,
но в един момент тя толкова ще се забави, че чак ще спре.

Дано бъркам в прогнозата си, ама надали.

_________________
LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH !
**********************************
Явор Плашилски
Element Fire 4 (червено/синьо)


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -1 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 20 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов