Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 8:42 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 6:44 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Наскоро един тандемен пилот, ме покани на почерпка по случай издаването му на лиценз за тандемен пилот. Бих приел, въпреки че е все още не съм достатъчно извисен да празнувам с конкуренцията, но накрая реших че е някак си е лицемерно да участвам в цялата тая работа. Проблема не е в новолицензирания тандемен пилот, който гони своя интерес и между другото се старае да повишава своите умения. Проблема е че е лицензиран за тандемен пилот въпреки, че не е изпълнил изискването да има двугодишен опит като ПараПро 5 пилот . От друга страна досегашните експерименти показват, че няма нужда да си кой знае какъв пилот, че да летиш горе долу безопасно с пасажери. Правилото за ПараПро 5 пилот е въведено с идеята да се гарантира някакъв минимум опит и да не се разчита на моментните резултати, показани на изпита за тандемни пилоти. Ако вземем предвид това че поне 10 човека летят ОК с тандеми без ПараПро 5 лиценз, то би трябвало да отменим това правило и да облекчим изискванията за тандемните пилоти. Още повече, че най-съществената част за ПараПро 5 лиценза са два прелета над 30 километра, което си е чиста дискриминация спрямо опитните акро или доцелни пилоти дето не щат да летят на прелети.
По-големия проблем е че цялата ситуация е поредния пример за падането качеството на изпитите и съответно дейността на комисията по парапланеризъм към БНАК. Анонимността е една от хранителните добавки на безотговорността. Кой е отговорен от изпитващите, когато са трима? Кой е отговорен в комисията по парапланеризъм, когато се сменят периодично? Има ли някакви наказания въобще?
Наскоро в Турция вкараха в затвора тандемен пилот заради смъртта на пасажер. Милен ми спомена, че в Южна Африка парализиран пасажер съди не само пилота, но и местния БНАК заради правилата, които са си измислили. Мисля че няма нужда съда да прозвъни веригата: тандемен пилот-изпитващи-комисия по парапланеризъм-БНАК , за да ни светне кой каква отговорност трябва да носи.
Когато се създаваха настоящите правила предлагах на всеки изпит (независимо за какво) да има двама помощник изпиващи и един главен изпитващ, който накрая пише заключение и носи отговорност за решението си. Сега трима равностойни изпитващи си прехвърлят топката: според единия изпитвания се е представил добре на практиката, според другия имало малко грешки в теорията, а според третия е годен, защото не си спомня за инциденти. Няма никакви предписания за работата на комисията. Съмнявам се да се пазят изпитни протоколи повече от 1-2 години. Няма събиране на инциденти и предпоставки. Няма наказания за провинилите се.
От друга страна, аз нямам право да съдя дейността на комисията по парапланеризъм, защото не желая да участвам в дейността и. Много е удобно да седиш отстрани и да критикуваш. Опитвам се да изкупя гузна съвест от своето бездействие, като окуражавам по-разумните и дейните или като си чеша езика във форума. Има интересна аналогия между БНАК и политическата култура в България. Вероятно поради намаляващия ни човешки ресурс и по-комформистката ни южна порода, нямаме осъдени политици или разтреляни диктатори. Знаем че със стари курви, нов бардак се не прави, но също знаем че нямаме избор и сме готови на поредните компромиси. Все пак това ни помага да не гледаме твърде сериозно на нещата. На лицензите също. Нещо като билет за представление :wink:

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 8:15 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Ники, дано не остана криворазбран от това, което ще кажа, но какво пък....
По горенаписаното от теб коментар няма смисъл да се прави, съгласен съм с всичките ти заключения.
Относно правилото за пара-про 5, аз съм писал и преди и не го намирах за напълно удачно поради простата причина, че не от всеки ХС пилот става инструктор или тандемен пилот, защото се изискват съвсем различни умения. Естествено колкото по-опитен е един пилот, толкова по-лесно ще му бъде да овладее спецификите на тандемното летене, но както сам казваш, ако някой е добър в акро или целно се получава някаква дискриминация, която всъщност е съвсем естествена.
Според мен тандемния пилот трябва да притежава съвкупност от качества и умения, покриващи част от трите гореспоменати дисциплини в парапланеризма, но не е задължително да ги владее всичките до съвършенство.
Относно самите изпити, решението е просто, но трудно постижимо за нашите ширини. Не е нужно да откриваме топлата вода, има държави, където нещата са развити и работят както трябва. Просто трябва да се установи контакт с някоя такава и да се започне работа по въпроса. С Гери имахме идея да се напише проект по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и да поканим за партньор http://federation.ffvl.fr/. Гери ми превежда някои неща от сайта им и честно казано всичко изглежда супер организирано.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 8:40 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Мар 13, 2004 9:40 pm
Мнения: 68
"Анонимността е една от хранителните добавки на безотговорността" - два три пъти питах във форума, как мога да разбера кои тандемени пилоти в БГ имат лицензи, пък ако ще и неправилно издадени....Така и никой не написа дори и едно име.
Честно да ви кажа, аз ако имах лиценз за тандемен пилот щях да се похваля дет' се вика...


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 8:54 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Фев 28, 2011 9:39 am
Мнения: 333
Местоположение: Казанлък
Име: Николай Стоянов
iv_ko написа:
"Анонимността е една от хранителните добавки на безотговорността" - два три пъти питах във форума, как мога да разбера кои тандемени пилоти в БГ имат лицензи, пък ако ще и неправилно издадени....Така и никой не написа дори и едно име.
Честно да ви кажа, аз ако имах лиценз за тандемен пилот щях да се похваля дет' се вика...


...то това за хвалба ли е? ;)

_________________
http://yahoooooskydance.com
https://www.youtube.com/channel/UCSGoiR72lOMLSLOYCar6oUw

Acro: U-Turn Thriller X3
XC/Hike&Fly: Ozone LM5
XC: Ozone M6
Tandem: Ozone Magnum 2


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 9:13 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Мар 17, 2011 12:23 pm
Мнения: 492
Местоположение: София
Име: Ивайло Александров
YaHooooO написа:
iv_ko написа:
"Анонимността е една от хранителните добавки на безотговорността" - два три пъти питах във форума, как мога да разбера кои тандемени пилоти в БГ имат лицензи, пък ако ще и неправилно издадени....Така и никой не написа дори и едно име.
Честно да ви кажа, аз ако имах лиценз за тандемен пилот щях да се похваля дет' се вика...


...то това за хвалба ли е? ;)

А за срамуване ли е?!
В България е широко разпространено мнението, че лицензирането е лошо нещо.
Не веднъж ми се е случвало като кажа на някой, че имам парапро4 да ме отстрелват с въпроса "що ти е? ще те спре кат във въздуха ли?"
Ми не, ама поне ми дава самочувствие. Самия изпит е на първо място пред мен самия, а после пред комисия.
Да, ама аз летя соло. Пасажертвите би трябвало да искат лиценза на пилота, който ги вози, ама никой не знае, че това съществува и съответно никой не се лицензира.
Не, че е голям разход лиценза. Не, че е голяма разправия. Имам чувството, че хората просто ги е страх да не се изложат пред другите, като ги видят колко реално струват и какво знаят. Съответно си намират хиляди оправдания от типа на "ама то тва лицензиране е пълна порнография", "ама за кво ти е лиценз" и т.н. Пък ако трябва да лъжеш пасажера що нямаш лиценз положението е "like taking candy from a baby". Завърташ му главата с термини, измислени интриги и вече му е ясно, че ти си най-добрия пилот в България, а другите те мразят и за това са те бойкотирали и не те лицензират, примерно.

Дано някой ден има КАТ на старта, че и на кацалката...


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -5 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 9:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 27, 2004 5:48 pm
Мнения: 399
Местоположение: Самоков
niki написа:
От друга страна досегашните експерименти показват, че няма нужда да си кой знае какъв пилот, че да летиш горе долу безопасно с пасажери. Ако вземем предвид това че поне 10 човека летят ОК с тандеми без ПараПро 5 лиценз, то би трябвало да отменим това правило и да облекчим изискванията за тандемните пилоти. Още повече, че най-съществената част за ПараПро 5 лиценза са два прелета над 30 километра, което си е чиста дискриминация спрямо опитните акро или доцелни пилоти дето не щат да летят на прелети.

Зависи от гледната точка. Ако тандемаджията предлага само панорамни хвър -кацове добре но ако предлага планински прелет над 1 час за ... би следвало да има опит в тоя тип летене. Знаем че прелетите изискват по-високо ниво на компетентност от пилота и има някой по-трудни ситуации в сравнение с кацането. Освен това пара про 5 доказва че пилота може да лети в термика заедно с други парапланери без да създава смут. Ако не може да прелети два пъти по 30 км на Сопот където всеки средно напреднал прелита без много зор е по-добре да не се напъва да става тандемаджия.

_________________
Nivuk Artik 6 ---- Gin Carrera +


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 9:27 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Благодаря на Ники че повдигна тази тема защото аз самият се канех да я повдигна тези дни.
Честно казан леко съм ядосан - не защото има нови пилоти, не защото има изпити и система, а защото системата се опорочи за отрицателно кртък период от време!

Самият аз присъствах на писането на правилата за изпитите нека да ги припомня за тези които не знаят!

Кандидатът за тандемен пилот трябва да:
- има заверени минимум 500 часа нальот от инструктор
- да притежава Пара Про 5 от 2 години
- да представи видео материал или да демонстрира всички СИВ маневри на соло крило
- да положи теоретичен изпит
- да положи практически изпит
- да не е имал инциденти през последните 2 години (отварянето на запасен се брои за инцидент!)

Пропускам подробностите за това какво съдържа практическият и теоретичният изпити!

Кандидатът за инструктор трябва да:
- отговаря на същите изисквания като тандемният пилот
- да е бил асистент инструктор в продължение на 2 години
- да има най-малко 5 обучени ученика с ниво Пара Про 3

Бях там когато се писаха правилата и смятам че те са разумни. Аз съм педантичен човек и дори бях леко стреснат колко се затягат нещата, но вярвах че е за добро! Имах съмнения че нещо ще бъде побългарено но не предполагах че това ще стане толкова бързо и толкова мощно.
Първите изпити бяха прекрасни - строги и по правилата - имаше скъсани, повторно явяващи се, но системата работеше и правилата се спазваха!
Спомням си как комисията обсъждаха това че трябва да направят така че хората да ценят Българският лиценз знаейки че не е лесно да го вземеш!

Абе все хубави мисли ама пусти му и тарикатлък!

Липсва обаче контролен орган а съответно това не води до нищо добро когато става въпрос за спазване на правила!

Факти:
Лично аз познавам тандемен пилот с лиценз който не само е имал инцидент през последните 2 години, ами и лети изобщо от 2 години - явно е физически невъзможно да има пара про 5 от 2 години.
Познавам няколко тандемни пилота които не могат а правят спирали - какво става ако се наложи да бягаме от ЦБ?
Познавам и няколко човека с инструкторски лицензи без да имат и един официално обучен ученик.

Аз нямам нищо против тези хора, почти всички от тях са ми приятели и изключително добри пилоти - със или без лицензи. Това е и причината да не споменавам имена!
Това което обаче искам да кажа че правилата се опорочиха и лицензите също! Обратно сме на положението на което бяхме преди 3 години - на кои му пука дали имаш Пара Про като всеки може да ти завери изпита, на кой му пука имаш ли лиценз като ги раздава лесно!
Не ме е яд а друго, яд ме е за всички които са глупави като мен и гледат да спазват правилата!
Част от опорочаването идва от смяната на комисиите - няма постоянен орган които да следи за спазването направилата - това е и причината още да не са публикувани списъците с това кой е лицензиран и кой не! Преди време Даниел беше публикувал списъците с пилоти със спортен лиценз, но явно и той загуби интерес да се занимава с тази упадъчна система при положение че няма смисъл.

Относно правилото за Пара Про 5. Мисля че е редно да е включено и да се спазва. ХС летенето е показател за справяне с разнообразни ситуации - преценка на динамично променящи се условия, елементи на целно кацане и акро - разнообразни ситуации които правят пилота по добър и съответно повишават сигурността за пасажерите. Познавам тандемни пилоти които летят само от 1-2 старта само по едно и също време на деня в едни и същи условия - тези пилоти могат да бъдат опасни за самите себе си ако нещо в отиграната им формула се промени - ето за това според мен трябва да се спазва условието за налични прелети!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 10:06 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Понеже се намесва и "Комисията по парапланеризъм" се чувствам длъжен да изясня някои неща:

1. Според сега действащия правилник за да получи някой пилот лиценз ПараПро 5 освен знанията и уменията, които са описани в правилника, трябва да има общ нальот поне 50 часа и поне 5 прелета всеки от които поне 30 км.

2. За да получи някой лиценз Тандем освен знанията и уменията, които са описани супер съкратено, трябва да е бил с лиценз ПараПро 5 в продължение на 2 години или да е летял поне 100 часа като такъв.

3. Навсякъде в правилника се споменава "Комисията по парапланеризъм", но на практика в момента имаме две комисии, а скоро ще имаме три. Не става ясно коя Комисия прави всички описани неща. Понеже това не е регламентирано в правилника - би могло да се предположи, че която и да е от двете (трите) комисии може да ги прави.

4. Изпита се извършва от трима инструктори от три различни училища, като изпитния протокол остава в училището. Не става ясно в кое училище трябва да остане протокола.

5. Комисията по Парапланеризъм дисциплина крос-кънтри е от 5 души: аз, Ясен Савов, Георги Йорданов, Даниела Димитрова и Орлин Димов. На мен не ми е известно някой от нас да е издавал лицензи в скоро време.

6. За Комисията по Парапланеризъм дисциплина целно кацане няма публикувано от колко души е и кои са те. Това което аз знам е че Димитър Ралев е председател на комисията. Ако някой знае кои са останалите от Комисията - моля да напише! Явно тази комисия издава лицензите и контролира изпитите за лиценз Тандем.


За да получи лиценз Тандем въпросния човек трябва първо да направи 50+ часа и 5+ прелета по 30+ км. После трябва да вземе лиценз ПараПро 5. После трябва да минат 2 години или да направи 100+ часа. После трябва да се яви на изпит пред 3-ма инструктори от 3 различни училища, да покаже знанията и уменията и тогава ще му дадат лиценза. Ако всичко това не е станало така - чак тогава може да се говори за неизпълнени изисквания.


Както можете да видите (а най-добре ще го видите ако прочетете правилника) - правилника има нужда от голямо доработване. В него в момента има много неточности, кнфликтни текстове, неясноти и грешки (включително и правописни). Хубаво ще е в най-скоро време да се заемем с това! Както в един по-ранен постинг бях писал - възобновихме работата по правенето на изпитите в електронен вид - Йордан Пенев ще адаптира и донапише въпросите по аеродинамика. За който не знае кой е Йордан Пенев - това е дизайнера на фирмата Елемент, която проектира и произвежда българските крила (които м-у другото са на ниво сред най-добрите в света). Аз ще поема адаптирането и допълването на въпросите за навигация. Търси се човек който да направи същото за въпросите по метеорология (най-подходящ ще е някой като Георги Йорданов, който завърши специалност Метеорология в СУ). Другите основни теми са Екипировка, Безопасност, Въздушно право и Първа помощ при инцидент. Тук като казвам "адаптират" имам предвид да се преведат и да се редактират въпросите и отговорите така че да отговарят на нашата терминология с която сме свикнали в България. Имаме възможност да вземем тестови въпроси от други по-напреднали в парапланеризма държави.

В резюме искам да кажа две неща:
1. Когато твърдите нещо - трябва да сте 100% сигурни че е така! Трябва да се чете повече!
2. Който иска нещата да се подобрят не трябва само да критикува, а и да е про-активен нещата да се променят в положителна посока!


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 11:13 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Всъщност честно казано съм леко объркан от многото комисии затова говорех за комисия без да споменавам конкретна.
Тоест дори и аз не знам коя точно комисия трябваше да упражнява контрола и лицензирането.

Даниеле надявам се не си го приел лично, още повече че комисията по парапланеризъм дисциплина крос-кънтри е може би единствената която реално върши нещо и дава отчетност за действията си.

А всъщност по мои спомени мислех че бяха създадени доста повече комисии - техническа, спортна и тн. (може и да бъркам термините поправете ме).

Не ме разбирай погрешно - не критикувам никого, просто изказвах разочарование от упадъка на системата. Дори и да критикувах не знам кого точно - защото нещата са много размити.
По принцип идеалният вариант за прозрачност би бил ако имаше система в която да се съхраняват данните за всеки лицензиран пилот - траковете които е представил за пара про, заверените часове от инструктор, видео материали за изпълнението на СИВ маневри, копия от писмения изпит и тн. и всичко това да бъде общодостъпно - тогава просто няма да има възможност за заобикаляне на правилата.
На думи всички сме силни, знам така е аз също съм силен на идеи, но малцина са тези които се захващат с подобни начинания, аз си признавам че не бих се наел, нямам и време за това.
Уважавам Даниел за труда който полага за вкарване на нещата в ред, просто ме е яд че други хора успяват да опорочат нещата с непукизъм.

Честно казано мисля че трябва да има хора на които да се плаща за да вършат работата по контрол и отчетност - първо защото трудът е много и второ защото само тогава ще се заработят нещата.

Съгласен съм за про-активността, но тя е до време-до време в което на някой му писне, до време в което става за летене или докато вече нямаш време за това.

Пак казвам само изразявам мнение в съгласие с това на Ники, нека никой не се чувства засегнат.Това по-скоро е призив към всички колеги които заобикалят правилата - с това не помагаме на никого!

niki написа:
...
От друга страна, аз нямам право да съдя дейността на комисията по парапланеризъм, защото не желая да участвам в дейността и. Много е удобно да седиш отстрани и да критикуваш. Опитвам се да изкупя гузна съвест от своето бездействие, като окуражавам по-разумните и дейните или като си чеша езика във форума. Има интересна аналогия между БНАК и политическата култура в България. Вероятно поради намаляващия ни човешки ресурс и по-комформистката ни южна порода, нямаме осъдени политици или разтреляни диктатори. Знаем че със стари курви, нов бардак се не прави, но също знаем че нямаме избор и сме готови на поредните компромиси. Все пак това ни помага да не гледаме твърде сериозно на нещата. На лицензите също. Нещо като билет за представление...


Ники мисля че го е казал най-добре.
И аз мисля че цялата ситуация е твърде "политическа" макар и по парапланеристки.
За съжаление политиката във всичките и форми е по-мръсна и от розинско цигане!

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 11:41 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Ники и Иво

Прочетете внимателно наредбата!
Главата за изискванията които трябва да покрива кандидата за тандемен пилот:

6.4.2.1 Стаж като пилот с лиценз клас ПараПро 5 – минимум 2 години ИЛИ 100 пролетяни
часа, доказани с технически средства и заверени от председателя на клуба, сдружението, в което
членува.


Не вярвам да има комисия която да пренебрегне това изискване.

На мен също не ми харесват доста моменти в наредбата , но така сме си я създали и гледаме да я спазваме.

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 11:49 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1980
Име: Даниел Димов
Имаше Техническа Комисия, но нея си я бяхме създали ние де-факто, преди да е създадена де-юре. Имахме идея на някое ОС да предложим да се промени Правилника за Комисиите и тя да бъде вписана вътре... междувременно обаче хората които бяха в нея се отказаха да работят и комисията се разпадна.

Имаме много добри идеи за това как да се отчитат изпитните резултати, лицензите и т.н., но за това си трябва време да се направи. Както знаете съвсем скоро ни предстои организиране на СВЕТОВЕН ШАМПИОНАТ и поне моето свободно време отива натам. Като мине успешно състезанието ще ми олекне много и ще мога да се занимавам с другите неща.

Пилотите с тандемен лиценз по мой спомен са:
Митко Ралев
Антон Найденов
Петър Минчев (Гущера)
Валери Цветанов
Цветан Цолов
Орлин Димов
Христо Сливков
Ники Йотов
Иво Геров
Емил Кирилов
Евгени Марков
Светльо Соломаха
Даниел Димов
Даниела Димитрова
Камен Куманов
Андрей Агайн
Краси Костадинчев
Тошко Батмана (не му знам фамилията)
Хараламби Ламбев
Диян Симеонов

предполагам че има и други за които не знам - нека някой да допълни списъка за да е всичко ясно! също напишете и името или имената на новите тандемни пилоти!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Сря Апр 03, 2013 11:57 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1184
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Гергана Йорданова (Гери)
Ясен Савов
Ивелин Калушков
Румен Жеков

някой да продължи...

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2013 12:07 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Pastora написа:
6.4.2.1 Стаж като пилот с лиценз клас ПараПро 5 – минимум 2 години ИЛИ 100 пролетяни
часа, доказани с технически средства и заверени от председателя на клуба, сдружението, в което
членува.


Извинявам се на всички които са се почувствали засегнати. Наистина съм пропуснал това ИЛИ
Все пак освен пилотите които пускат редовно тракове в интернет, не вярвам че някой е доказвал 100 часа с технически средства т.е. председателите на съответния клуб са ги заверявали с нетехнически мотиви.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2013 12:13 am 
Offline

Регистриран на: Нед Юли 25, 2010 6:56 pm
Мнения: 404
Име: Димитър Миладинов
Е това с изброяването по памет е просто трогателно...
Не е ли редно да има публичен регистър на всички издадени парапро лицензи, с датата, името на пилота и членовете на непредубедената комисия?


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: лицензиране на тандемни пилоти и други
МнениеПубликувано на: Чет Апр 04, 2013 12:17 am 
Offline

Регистриран на: Пет Сеп 09, 2005 12:34 pm
Мнения: 342
Георги Иванов / Габровеца/
Цветозар Славчев
Веселин Георгиев
Милко михайлов
Боян Евстатиев
Петьо Кюркчийски
Явор Плашилски
Невен Петков
Бончо Жечев
Ясен Нейчев
Петьо Стоянов
Кирил Тафраджийски

_________________
www.verticaldimension.com
Gradient Bright 5
skype: pastora2303
GSM: 0888 024143
e-mail: ozyline@gmail.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 24 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов