Писах половин час и без да искам си затворих страницата
Топузов, моите уважения, но нещо не си ме разбрал правилно. Ако говорим за шофьорската книжка, да тя важи в Европа, както и моята испанска важи в България. Ако говорим за Para pro лицензите, да те важат за това за което са издадени, но ако говорим за националния лиценз за парапланеризъм, то той няма никаква законова стойност поради простата причина че не е признат от никоя законодателна институция или служба регулираща използването на въздухоплавателни средства на територията на България, каквато е ГД ГВА.
Както вече казах, според новата наредба за свръхлеката авиация лиценз за пилот на парапланер не се изисква, изисква се единствено сертификат за завършен курс. Този сертификат може да бъде издаден от лицензиран от ГВА полетен инструктор (FI), който е предложен за такъв от лицето по чл. 119е от наредбата. За да се случи това, трябва да има още една ключова фигура а именно проверяващ на полетните инструктори (FIE). По този начин, всеки, който реши да стане инструктор ще може да обучава ученици по каквато програма си иска, но за да стане един пилот инструктор, той трябва да се подготви по одобрена от ГВА учебна програма, която е предложена от лицето по чл.119е и да положи изпит пред въпросните (FIE). Като пример за такава учебна програма мога да дам одобрената от ГВА за PPL,CPL,ATPL(A)
http://caa.gateway.bg/upload/docs/PPL_CPL_ATPL_A_.rarЗабележете, че за да се сдобие човек примерно с PPL(A), първо минава теоретичен курс по одобрена от ГВА учебна програма от акредитиран от ГВА авио учебен център и чак след като положи теоретичен изпит пред ГВА започва и практическото си обучение. Така е и с шофьорските книжки. За наше щастие парапланеризма остава извън тази регулация и на желаещите да станат пилоти на парапланер няма да им се налага да минават по тази схема, да полагат изпити пред ГВА да плащат такси.
И ако това не е достатъчно да ви убеди в истината, ще спомена и тандемните лицензи за пилоти на парапланер който имаме. Ако не сте запознати ще ви кажа, че тандемните полети срещу заплащане са абсолютно незаконни, защото според изискванията на сега действащите разпоредби за а се извърши полет срещу заплащане трябва да си юридическо лице, притежаващо лиценз за авио оператор и въздухоплавателното средство трябва да е регистрирано и да има документ за летателна годност. Това важи както за малките самолети, така и за всяко друго ВС.
Не си мислете, че пиша тези неща, защото ги одобрявам, просто ми се наложи да се сблъскам от първо лице с тези проблеми и да прочета някой закони и наредби.
Извинявам се, че смених посоката, зададена в заглавието на темата и моля модераторите да преместят писаното извън нея в нова тема със заглавие (Легитимност на БГ лицензите)