Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:45 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2013 7:48 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2296
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Sky camp представя проекта Fly more с участието на Матю Абрард гост майстор инструктор от APPI „Асоциация на пилотите и инструктори по парапланеризъм“
За да летим заедно дълго, безопасно и на високо. За да летим повече. Клуб Sky camp представя проекта Fly More. За всички, които мечтаят да полетят, за всички които вече летят и ще летят още, и още повече.

Заповядайте на среща с експeрта пилот Матю Абрард от APPI „Асоциация на пилотите и инструктори по парапланеризъм“, майстор инструктор най-високо ниво, според стандартите на АPPI.

На мястото на срещата практикуващите пилоти ще имат възможност да се регистрират в международната мрежа на APPI.

Ще застанем на твърда земя и ще открием повече за:
• възможностите, които предлага международната мрежата на APPI, която свързва пилоти и клубове от цял свят
• лицензите издавани от АPPI
• предстоящите летящи събития, курсове, експедиции и дейности от проекта Fly More
• това как и къде можем да летим повече и по-безопасно
• проекта FLY MORE за развитие на парапланеризма в България и създаване на дългосрочно партньорство за интегриране на опита и високите стандарти в обучението на швейцарския партньор по проeкта „Асоциация на пилотите и инструктори по парапланеризъм“(APPI).

Заповядайте на 08.10.2013 г. в София, Дом на културата "Средец", срещу парка "Заимов", ул. "Кракра" 2А, голям салон

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2013 9:41 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Безплатно ли е събитието или има вход? И в колко часа?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2013 9:43 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 29, 2004 8:19 pm
Мнения: 14
Местоположение: Sofia
Събитието е безплатно и ще бъде от 18:30 часа


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2013 11:50 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 15, 2011 10:47 am
Мнения: 353
Местоположение: София
Име: Пламен Пунчев
niki написа:
На мястото на срещата практикуващите пилоти ще имат възможност да се регистрират в международната мрежа на APPI.

Само да питам каква е ползата от това за хора които гледат некомерсиално на летенето.


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Окт 07, 2013 4:01 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Окт 06, 2006 8:46 am
Мнения: 153
Местоположение: Тетевен
Доста от летящите,вече имат камери!Вземете и запишете на видео събитието,за да може такива като мен,които са възпрепятствани,да го изгледат след това ;)

_________________
TETEVEN PARAGLIDING TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +5 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 8:51 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
http://paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=35333
stanradzikowski написа:
the main misconception is that, once you are issued an APPI card you can fly worldwide, its all crap... you will be laughed off the hill if you show this card in countries that already have their own licensing systems which are legal and work in accordance of their CAA, FAI, IPPI and local laws.

APPI is a restructured rating system not a licence.... where they have made 20+ steps at which they can charge people for, granted it looks like a nice system its not functioning correctly and under skilled people are issued with higher ratings then they should have.
APPI themselves state that you need a real licence issued by your given association/organisation to be able to fly and they take no responsibility at all. at the moment its all about the $S$A$F$E$T$Y$

if you need more proof, The Nepal Civil Aviation Authority has stated that they do not recognise APPI as a training system... for those that have been to Nepal you will know how things run here and for the local CAAN to reject APPI its saying something,
they prefer to have no system at all then to use this one. (look at what CAAN do accept as an example of how bad it must be for them not to use it)

The only countries that are even thinking about using it are countries with no set system in place like Iran or people that have not managed to get a real licence. not to mention the fact that being a private system there are less legal obligations to register with civil aviation etc meaning you can do what ever you want for how ever much you want.

Then there is the whole problem of Insurance, if you are not in possession of a Licence that has been issued by your organisation in your home country you can not legally buy insurance to fly, and even if you manage to buy it it will be void in any type of accident as the first thing that they want to see is a licence (which APPI is not) and while travelling you should be in possession of an IPPI card which you will be asked to provide as well.

if you would like more information about it then ask ;)

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +3 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 2:04 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Реално погледнато и нашите FAI лицензи са нелегитимни, тъй като се изисква валидно национално свидетелство а ние май нямаме такова :roll:

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -3 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 2:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 20, 2012 12:04 pm
Мнения: 608
Име: Милен Димитров
Имаме национален спортен лиценз.
Нашите FAI лицензи се признават навсякъде.

_________________
https://www.facebook.com/Paragliding4Fun?ref=hl


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 2:44 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Националното свидетелство е картончето с годишната марка, на него си и пише Национален спортен лиценз.
FAI лиценза е IPPI картата с пара-про нивото, която е невалидна ако го няма националният лиценз с годишната марка на ФАИ.
Лицензите ни са валидни навсякъде, друг е въпроса че ако се задържиш по дълго в друга държава може да започнат да ти искат и местен лиценз:
за Англия е CP или EP на BHPA
за Франция е FFVL
и тн.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -1 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 4:53 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Така,
След като имаме легитимни лицензи, кажете ми защо никъде не може да си направим нормална застраховка? Знаете, че има държави където заедно с лиценза си върви и застраховката. "Картончето" си е реално картонче и нищо повече, правилата в авиацията се регулират от определени институции и организации и аз не знам някоя да е дала правомощия на някой да издава национален лиценз. Аз също имам въпросните FAI Para pro и национален лиценз, както и лиценз за тандемен пилот, но това не значи, че те имат някаква стойност пред институциите в България и най вече пред тази, която регулира авиацията - ГВА!
Para pro лиценза е спортно свидетелство и дава право на участия в съответните категории състезания. За да е валидно, трябва да е придружено от легитимно национално свидетелство, каквото пак казвам, че ние не притежаваме. това, че от FAI не знаят или не им пука че нямаме легитимни национални лицензи е друг въпрос. За да не съм голословен и да не си мислите че се заяждам ще споделя следните факти:

1- В България няма разработена методика за обучение, одобрена учебна програма, и орган имащ законовото право да издава лицензи за парапланеризъм!

2- Според "НАРЕДБА № H-1 от 9.01.2014 г." Лиценз за пилот на парапланер не се изисква, но се изисква лиценз за инструктори, които имат право да провеждат обучение и да издават удостоверение за завършен курс по парапланеризъм.

Вярно, че наредбата е нова и променя някой неща, но и преди тя да влезе в сила положението си беше същото, само дето никъде в закона не се упоменаваше парапланер като въздухоплавателно средство.
За наше щастие, парапланеризма остава почти без регулация от страна на държавата, но това не значи че на всеки който му скимне може да започне да издава лицензи.
С това, което пиша, искам да кажа, че трябва да направим ясна разлика между FАI, APPI лицензите , националните лицензи за пилоти на парапланер и инструктори и реално легитимните според закона лицензи, които бихме могли да имаме така че те да се признават от ГВА.
FAI и APPI са неправителствени организации и техните техните действия, решения и документи нямам законова тежест, освен ако това не е признато от съответните държавни институции като за България това е ГВА.
Правилата в авиацията се диктуват от институции като ICAO, EASA и т.н. Когато ГВА реши да приеме правилата на FAI или APPI или която и да е друга асоциация или както е по коректно да се нарича - сдружение, като например БНАК, АСАБ, БАЛА тогава ще можем да кажем че имаме легитимни лицензи (За инструктори по парапланеризъм) защото за пилот според наредба H-1 такъв не се изисква.
Вместо да ми цъкате минуси си отворете очите и вижте как реално стоят нещата, защото в момента положението е Пешо решил да даде на Гошо лиценз за това-онова, пък на кой му пука кой е Гошо и има ли почва у нас?

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +9 / -2 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 5:15 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Дек 10, 2008 12:43 pm
Мнения: 346
Местоположение: София
+1 за Петьо. Всичко, което е написал е абсолютно вярно ..

_________________
НК
Element Air 4
Gin Race II


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 5:34 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 15, 2004 2:26 pm
Мнения: 392
Местоположение: Sofia
+1 за Петьо!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 7:22 pm 
Offline

Регистриран на: Нед Апр 23, 2006 6:04 pm
Мнения: 1183
Местоположение: Велико Търново
Име: Ивелин Калушков
Петьо, съгласен съм с теб за всичко имаш + и от мен, идеята ми беше че другите държави са регламентирали нещата за които ти пишеш.
Но в такъв случай няма и такова животно като международен лиценз валиден за всички държави, тъй като нашето ГВА със сигурност не признава и немските ДХВ и френските FFVL и английските BHPA.
Иначе съм съгласен с всичко по-горе.

_________________
"Успехът не е траен, провалът не е окончателен, важна е волята да продължиш напред!" - сър. Уинстън Чърчил

Independence Dragon 3 M (бяло, черно, червено)/Advance Impress 2+
Aerodyne Massai M (червено, жълто, оранжево)/Advance Impress 2+
Advance Omega 8 - 27 (бяло, жълто, зелено)/Advance Impress 2+

Advance Omega X-Alps - 25 (зелено, бяло, синьо)/Advance Impress 2+

Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Нед Мар 02, 2014 8:49 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Радвам се, че ме разбирате правилно :) По никакъв начин не искам нещо да се заяждам или да дискредитирам нашите лицензи, въпроса е, че за ГВА те са нелегитимни и това го изпитах от първо лице.
Относно международната валидност на един лиценз, трябва първо да видим за какво е необходим този лиценз и кой осъществява контрол.
Ще дам пример с моето свидетелство за управление на МПС а то е испанско. По силата на международна спогодба, а мога да карам в ЕС без да има нужда да го подменям или превеждам и легализирам. Същото е и с FАI лицензите, те са валидни във всички държави, които са ги приели за такива и можем да участваме в състезания в тези държави. Всяка държава обаче си решава как да регулира свръхлеката авиация и какви лицензи да издава. Лицензи обикновено се издават като някакъв вид удостоверение за правоспособност за нещо. Друг е въпроса какво е това нещо и кой ще изисква въпросния лиценз. Когато държавата го изисква, тя може да наложи санкции на тези, които не го притежават и извършват конкретната дейност без този лиценз. Когато държавата не го изисква, тогава е въпрос на преценка на този който би го изискал какви рестрикции да наложи. Примерно може да не те пуснат да летиш с моторен парапланер на частно летище, защото то е частно и ти нямаш лиценз, въпрек и че държавата не изисква такъв. Същото важи и за безмоторен старт, който е частна собственост.
Лицензите в парапланеризма изискват и издават най-вече с цел безопасност. Предполагам че всеки от нас предпочита да лети рамо до рамо с някой, който знае какво прави и не застрашава както неговата безопасносттака и на околните. Точно за това е важно та имаме легитимен лиценз, който в някаква степен удостовери нивото на познания и умения на пилота. За да има тежест обаче, би било добре държавата и ГВА в частност да признават въпросния лиценз. По този начин ще можем да сключваме нормални застраховки, както за самите нас така и за нанесени вреди и на трети лица. За да стане това е необходимо някой, например БНАК да поеме инициативата и да добие права като лице по чл 119е от наредба Н-1, като представи пред ГВА разработена методика за обучение и всички необходими други формалности, както и правоспособни лица, който да провеждат изпити за инструктори. Документацията не е малко, но може да се преработи вече съществуващата документация от Наредба № 1 от 16.01.2003г. и сродните с нея, които вече са одобрени от ГВА и отговарят на международните стандарти и изисквания и по този начин да се постави основата на нова легитимна пред ГВА система за обучение и лицензиране на инструкторите, които от своя страна да издават легитимни удостоверения на завършилите курса по парапланеризъм. Тогава и БНАК ще може да издава абсолютно легитимни национални лицензи, без това да е в разрез с действащите разпоредби. Както казах вече, сегашната наредба не изисква лиценз за пиотите, но изисква такъв за инструкторите. Тази наредба дава възможност един пилот да стане инструктор и да провежда обучение, но той трябва да отговаря на определени критерии и да е акредитиран от одобрена от ГД ГВА организация за извършване на тази дейност.

_________________
"Там, където има авиация има дух, има българщина!" Ген. Румен Радев - Президент на България

http://www.skyhike-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +1 / -4 
 
 Заглавие: Re: "Fly more" и APPI
МнениеПубликувано на: Пон Мар 03, 2014 9:25 am 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
David Arukraft i APPI o maiko cirka e palen otnovo kakto maneja teka i tribunite David sabira para nishto poveche i ne plashta na Shweicarcite .. Nepalcite gi boli ...za AppI Nepalcite go mraziqt kakto David teka i APPI toiq APPI vaji samo za pred BuleSky U Pokhara ama ako ne e pred Rajesh a uchenicite na Rajesh sa 80 % drugite sa na David teka li inache kato znam kolko struva David to tolkova struva vaprostniq licenz ((Shupeniq 2) swiss variant )) Матю Абрард гост майстор инструктор от APPI hahah da ne behme pili biri 5 godini zaedno vseki den shtqh da go poviqrvam ne losho momcheto ama kakvi sa tiq gluposti kato sega mi e pred Uchite Matio aide Kite shte iskarame kurs za instruktori s David az mu otvarnah ako e kurs kak se praviqt mizeri i se laje shte doida ama za letene aide begai

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +7 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов